Gå til innhold

Adferd på dol :)


Gjest spurven

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Blir helt forvirra jeg. Hva er det egentlig som diskuteres her?

Gamle sanger om igjen.

Anonymous poster hash: 4730f...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 127
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    27

  • Madelenemie

    21

  • Trine

    11

  • frosken

    7

 

Gamle sanger om igjen.

Anonymous poster hash: 4730f...1b6

 

 

Ahh...men hva er egentlig problemet? Syns det står det samme om og om igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spurven

At jeg fortalte om at jeg hadde blitt krenket i psykiatrien og fikk en konkret fysisk og psykisk skade som følge av det. Jeg får et ekspertsvar der jeg ikke blir trodd og sådd tvil om min troverdighet og karakter istedet. Han tar seg også frihet til å være så frekk ig sjofel at han antar min skade var noe jeg innbilte meg og at det istedet handlet om meg og at han følte seg sikker på at jeg hadde blitt "gresesatt" og reagert på det.

Å skrive sånt er så ubeskrivelig STYGT og krenkende og et er helt klart både diskriminering og grov mobbing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ahh...men hva er egentlig problemet? Syns det står det samme om og om igjen.

Det gjør det. Selve saken er omtrent et år gammel og har forårsaket et ukjent antall tråder med kverning.

Anonymous poster hash: 4730f...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg fortalte om at jeg hadde blitt krenket i psykiatrien og fikk en konkret fysisk og psykisk skade som følge av det. Jeg får et ekspertsvar der jeg ikke blir trodd og sådd tvil om min troverdighet og karakter istedet. Han tar seg også frihet til å være så frekk ig sjofel at han antar min skade var noe jeg innbilte meg og at det istedet handlet om meg og at han følte seg sikker på at jeg hadde blitt "gresesatt" og reagert på det.

Å skrive sånt er så ubeskrivelig STYGT og krenkende og et er helt klart både diskriminering og grov mobbing

 

Ok. Har det blitt fjernet noe i begynnelsen av denne tråden? Var det i denne tråden du fikk  det ekspertsvaret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det gjør det. Selve saken er omtrent et år gammel og har forårsaket et ukjent antall tråder med kverning.

Anonymous poster hash: 4730f...1b6

 

 

Ok. Men er det ikke bedre for ts å bare gi f... i dette ekspertsvaret da, det er jo hn som kjenner seg selv og sin sannhet. Forstår at det er frustrerende å ikke bli trodd, men det hjelper ikke å stadig ta det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest spurven

Ok. Har det blitt fjernet noe i begynnelsen av denne tråden? Var det i denne tråden du fikk det ekspertsvaret?

Nei. Lenge siden og gammel tråd som het "misfornøyd med behandlingen"

Jeg har ikke vært her inne på ett halvt år og har vel kun startet denne tråden og den jeg linker til lenger opp

Endret av spurven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Lenge siden og gammel tråd som het "misfornøyd med behandlingen"

Jeg har ikke vært her inne på ett halvt år og har vel kun startet denne tråden og den jeg linker til lenger opp

 

Ok, men innlegget ditt krever jo at folk kjenner til saken fra før. Da er det jo bare de som gjør det som kan svare og da vil du vel få de samme svarene som tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spurven

Ok. Men er det ikke bedre for ts å bare gi f... i dette ekspertsvaret da, det er jo hn som kjenner seg selv og sin sannhet. Forstår at det er frustrerende å ikke bli trodd, men det hjelper ikke å stadig ta det opp.

Jo, klarer det. Men fikk noen uheldige reaksjoner på det som jeg fant ut av etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, klarer det. Men fikk noen uheldige reaksjoner på det som jeg fant ut av etterhvert

 

Ok. Det er jo dumt. Jeg kjenner ikke til denne saken så jeg kan ikke uttale meg om den, men jeg har erfart at at det er fryktelig mye misforståelser ute og går her på Dol og det kan virke som at det for noen går sport i å prøve å irritere og plage andre som allerede har det vondt. Jeg har blitt fortalt at slikt må man bare la gå inn det ene øret og ut det andre. Det tror jeg stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spurven

Ok. Det er jo dumt. Jeg kjenner ikke til denne saken så jeg kan ikke uttale meg om den, men jeg har erfart at at det er fryktelig mye misforståelser ute og går her på Dol og det kan virke som at det for noen går sport i å prøve å irritere og plage andre som allerede har det vondt. Jeg har blitt fortalt at slikt må man bare la gå inn det ene øret og ut det andre. Det tror jeg stemmer.

Nettopp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Det er jo dumt. Jeg kjenner ikke til denne saken så jeg kan ikke uttale meg om den, men jeg har erfart at at det er fryktelig mye misforståelser ute og går her på Dol og det kan virke som at det for noen går sport i å prøve å irritere og plage andre som allerede har det vondt. Jeg har blitt fortalt at slikt må man bare la gå inn det ene øret og ut det andre. Det tror jeg stemmer.

 

Du etterspør ganske ofte større toleranse og forståelse for din situasjon, inklusive vansker med kommunikasjon. Det synes jeg er bra at du gjør. Jeg synes imidlertid det er ganske spesielt å påstå at det virker som om det for noen går sport i å prøve å plage andre som allerede har det vondt. Med hvilken rett tillegger du andre denne typen intensjoner? Du kan selvfølgelig skrive at du blir frustrert eller lei deg når folk gir deg motforestillinger eller tilbakemeldinger som du ikke liker, men derfra til å tillegge andre så kjipe intensjoner er ganske drøyt, sett fra mitt perspektiv.

 

Du ønsker at andre skal lese dine tekster velvillig. Bør du ikke da også forsøke å lese andres svar til deg like velvillig?

 

Du er ikke den eneste som har uttrykt en del negativt om hvordan folk på dol møter dem for tiden. Det jeg skriver nå er ikke rettet spesielt mot deg men gjelder flere: Jeg synes dere som gjentar disse synpunktene gang på gang kanskje også bør reflektere over hva dere gjør med miljøet her inne på den måten. Det er neppe slik at det blir mye aktivitet her inne, dersom man til stadighet skal bli beskyldt for å ha dårlige intensjoner. Det ville vært en stor fordel om negative tilbakemeldinger blir gitt på konkret grunnlag, og at det ikke gjøres så mange generaliseringer mht andre brukeres intensjoner som har blitt skrevet her inne den siste tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjenner ikke til denne saken så jeg kan ikke uttale meg om den, men jeg har erfart at at det er fryktelig mye misforståelser ute og går her på Dol og det kan virke som at det for noen går sport i å prøve å irritere og plage andre som allerede har det vondt.

Og noen er så ekstremt sårbare og lett krenkbare at de mest velmente svar kan bli tolket som irritasjon og plaging.

Anonymous poster hash: 4730f...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du etterspør ganske ofte større toleranse og forståelse for din situasjon, inklusive vansker med kommunikasjon. Det synes jeg er bra at du gjør. Jeg synes imidlertid det er ganske spesielt å påstå at det virker som om det for noen går sport i å prøve å plage andre som allerede har det vondt. Med hvilken rett tillegger du andre denne typen intensjoner?

 

Jeg gir meg selv den retten når jeg opplever (ikke bare ovenfor meg) at enkelte vrir på ting man skriver slik at det får en annen betydning enn det som var ment og skrevet. Det er veldig mye antagelser uten at de som antar vet noe om den personen de antar noe om. Forklaringer blir oversett. Det vises en tydelig motvilje til å forstå den andre personen. Når de i tillegg velger å endre på ord i setninger som blir skrevet for å få det til å høres negativt ut, så velger jeg å mene at det kan virke som det går sport i å irritere og plage. Det værste er vel at man ilegges meninger man ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og noen er så ekstremt sårbare og lett krenkbare at de mest velmente svar kan bli tolket som irritasjon og plaging.

Anonymous poster hash: 4730f...1b6

 

 

Det kan sikkert hende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir meg selv den retten når jeg opplever (ikke bare ovenfor meg) at enkelte vrir på ting man skriver slik at det får en annen betydning enn det som var ment og skrevet. Det er veldig mye antagelser uten at de som antar vet noe om den personen de antar noe om. Forklaringer blir oversett. Det vises en tydelig motvilje til å forstå den andre personen. Når de i tillegg velger å endre på ord i setninger som blir skrevet for å få det til å høres negativt ut, så velger jeg å mene at det kan virke som det går sport i å irritere og plage. Det værste er vel at man ilegges meninger man ikke har.

 

Men gjelder ikke tilsvarende andre veien? Du tillegger jo folk nettopp meninger eller intensjoner de ofte ikke har når du tror folk misforstår deg med vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Der ser du Trine, nå er de i gang igjen :)

Er de det? Tyder tonen her på at noen irriterer og plager med vilje? Du ba hww slutte å repetere seg selv, er det ikke litt repetering å dra fram en sak fra april 2014 også?

Anonymous poster hash: 4730f...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men gjelder ikke tilsvarende andre veien? Du tillegger jo folk nettopp meninger eller intensjoner de ofte ikke har når du tror folk misforstår deg med vilje.

 

Så hva mener du de gjør da, når jeg gang på gang forklarer men de fortsatt vrir på setningene mine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er det som ofte skjer på DOL. (Dette skjer med flere, ikke bare én bruker)

 

1. Bruker A stiller et spørsmål her på DOL.

2. Bruker B og C svarer på dette spørsmålet. 

3. Bruker A er ikke enig i svarene hun/han har fått og beskylder bruker B og C for mobbing, hets m.m.

4. NHD støtter svarene B og C har gitt, ut fra et faglig ståsted.

5. Bruker A beskylder også NHD for mobbing, useriøsitet etc.

6. Bruker A fortsetter å kverne på det samme og vil ikke gi seg, selv om mange skriver at man ikke skal ta alle svar i et nettforum for sannhet.

7. Bruker A beskylder ALLE på Dol for å ha urederlige hensikter, for å være mobbere etc.

8. Flere og flere brukere slutter å svare andre på DOL i redsel for å bli stemplet som mobbere.

 



Anonymous poster hash: d2ae7...567
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...