Gå til innhold

Adferd på dol :)


Gjest spurven

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det handler ikke slik jeg ser dette om enighet eller uenighet om hva som er mobbing, men at det treffer noe hos henne når mens hun ligger nede. Da er det ingen vits i å fortsette med sparkingen, men gi seg og la henne få sjansen til å reise seg opp. Og heller krangle når hun har fått reist seg opp først. Det er det som kalles fair play.

Anonymous poster hash: 93b12...da4

Det velmente svaret hun selv valgte å definere som mobbing var ikke noe spark. 

 

Det hun ikke kommer over er at NHD valgte å sette det svaret fra en vanlig bruker til ekspertsvar.  Det er ikke fair play å la den beslutningen fra fagperson gå ut over den brukeren som prøvde å skrive et fint svar til henne. 

Anonymous poster hash: 4730f...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 127
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    27

  • Madelenemie

    21

  • Trine

    11

  • frosken

    7

Gjest spurven

Det velmente svaret hun selv valgte å definere som mobbing var ikke noe spark.  Det hun ikke kommer over er at NHD valgte å sette det svaret fra en vanlig bruker til ekspertsvar.  Det er ikke fair play å la den beslutningen fra fagperson gå ut over den brukeren som prøvde å skrive et fint svar til henne.  Anonymous poster hash: 4730f...1b6

Nei, det har du rett i, og det beklagde jeg i tråden " beklager til den som føler seg berørt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

 

Vel, jeg velger å være anonym også om jeg mener noe. Jeg er rett og slett altid anonym her, fordi det passer best for meg. Ofte er innleggene mine (og andres) preget av både meninger og personlige betraktinger om hverandre, det er ikka alltid så lett å skille. 

 Jeg respekterer at mange velger å være veldig personlige her og - etter min mening - ofte går  veldig langt i å utlevere familie og venner. At jeg ikke velger denne veien synes jeg bør være lov. Detter er vel dessuten mest ment som et forum der anonyme kan få hjelp til konkrete spørsmål, ikke til at noen få skal "bo" her. 

 

Anonymous poster hash: d2ae7...567

 

Hei!

 

Nei jeg tror ikke det.

 

Jeg tror feks NHD svarer mest de med nick og ikke liker så godt alle de anonyme.

(slik har jeg oppfattet det) 

 

Og det å stå for sin mening er noe annet enn å velge å være anonym når man feks står i fare for å utlevere noe sensitivt om barn og ektefelle. Ingen kan gjenkjenne deg om du står for din mening om en sak:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg svarer helst de som har konkrete spørsmål som omhandler psykiatri enten de har faste nick eller er anonyme.

 

Det jeg har sagt om anonyme, er at det er vanskeligere for meg å gi gode svar i en spørsmålsserie når jeg ikke kan se spørsmålene i en sammenheng, og det kan jeg ikke hos de anonyme. Spør en som anonym, kan en ikke forvente at jeg husker tidligere spørsmål.

 

Jeg prioriterer faktisk ned de som stiller flere, ofte likelydende spørsmål, flere ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Det er frivillig å være her, og løgn og hersketeknikker finner en kanskje litt av overalt...?

Jeg har for min del funnet ut at psykiatri skal jeg aldri ha noe med å gjøre mer. Det er virkelig ikke noe for meg! Det jeg trengte var ærlighet, og ikke uærlige folk, triks og fanteri. Er ikke godt å få sin tillit og ærlighet møtt med sånt. Men det opplevde jeg, og det brente jeg meg på!

Men da jeg fikk tredjegradsforbrenning på det så fant jeg også ut at psykiatri ikke er det rette for meg, så det var kanskje greit også å finne ut først som sist. Så jeg ikke rakk å vikle meg lenger inn i et system som er så grunnleggende feil for meg.

Jeg føler meg skitten enda, og lurt tvers gjennom hele meg og tråkket på. Føler meg rett og slett svindlet!

Tar litt tid å bli viklet ut, men befriende når det gradvis skjer.

Hei!

 

Det du skriver har noen andre skrevet til meg på pm, de ble som deg, "tråkket" på og "mobbet" her inne.

 

Det er overraskende for meg at sånt skjer, jeg vet ikke hva dette skyldes, altså mekanismene bak?

 

Men det jeg har kommet frem til, er at på et psykiatriforum, vil selv de gode svarene nok bære preg av at de som er såå interessert i psykiatri, selv har strevd, tidvis strever osv... og da kan det finnes problemstillinger i deres egne liv, som plutselig, går utover andre. (dette er litt gjetninger fra min side, men jeg har tenkt på det en del, og tenker det kan være en grunn)

 

Dvs at de projiserer, og kanskje uten at de er det bevisst.

Jeg tror derfor du gjør et klokt valg, og jeg er glad du kjenner at det er et godt valg for deg, du virker sterk og stødig i det, og det er bra!

 

Håper du ser innom inni mellom, selv om du ikke lar dol styre livet ditt, det bør det aldri gjøre for noen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline

Vi minner om at det ikke er god nettskikk å skrive støtteinnlegg til seg selv undertegnet som anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

 

Hei,

Jeg synes dere med åpne nick bør kunne respektere at ikke alle velger å være på Dol på denne måten. Jeg, for eksempel, har ungdommer i huset og de surfer mye på nett. De har også sett meg mange ganger lese her på Dol. Det vil være lett for dem å finne ut hvilket nick jeg har her, og det ønsker jeg ikke.

 

Det kan også være mange som tar andre overveielser i forhold til hvor mye de vil dele på et nettsted. Jeg respketerer dere som skriver mye her og deler svært mye av privatlivet deres, men det ønsker ikke jeg. Jeg tror en del av dere lett kan bli gjenkjent av for eksempel venner, egne barn, bekjente etc., og det er ikke noe jeg ønsker. Ofte blir jeg betenkt av en del folk her deler - spesielt en del gjengangere. Hadde jeg vært deres barn, f.eks, ville jeg ikke likt det om jeg fant mye skrevet om meg og min familie. Men - som sagt, dere om det.

 

Det har ikke noe med at jeg ikke står for det jeg mener eller ikke. Jeg skriver her når det passer seg sånn og jeg står for det jeg mener. Vi er dessuten alle "anonyme" her, da vi ikke står fram med eget navn noen av oss. 

 

Så - noen velger å skrive under samme nick hele tiden, andre velger andre varianter. Det synes jeg folk bør repsktere.

Anonymous poster hash: d2ae7...567

 

Ja min sønn hadde søkt på noe om asperger og havnet her inne, fant et innlegg jeg hadde skrevet for mange år siden om han. Så det er godt mulig. Han kom å viste meg innlegget og skjønte at det var meg som hadde skrevet om han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spurven

Det er ikke godhet å sparke en som ligger nede. Og enda styggere å fortsette med det. Dette mennesket forklarte at hun lå nede fordi hun billidlig sett ble slått ned på modum. Da er det unødvendig å sparke til henne med samme argument gang på gang. Det handler ikke slik jeg ser dette om enighet eller uenighet om hva som er mobbing, men at det treffer noe hos henne når mens hun ligger nede. Da er det ingen vits i å fortsette med sparkingen, men gi seg og la henne få sjansen til å reise seg opp. Og heller krangle når hun har fått reist seg opp først. Det er det som kalles fair play. Det fortjener hunAnonymous poster hash: 93b12...da4

Jeg som skrev dette. Antok de fleste skjønte det, men følger admin oppfordring og bringer det på det rene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spurven

Hei!

 

Det du skriver har noen andre skrevet til meg på pm, de ble som deg, "tråkket" på og "mobbet" her inne.

 

Det er overraskende for meg at sånt skjer, jeg vet ikke hva dette skyldes, altså mekanismene bak?

 

Men det jeg har kommet frem til, er at på et psykiatriforum, vil selv de gode svarene nok bære preg av at de som er såå interessert i psykiatri, selv har strevd, tidvis strever osv... og da kan det finnes problemstillinger i deres egne liv, som plutselig, går utover andre. (dette er litt gjetninger fra min side, men jeg har tenkt på det en del, og tenker det kan være en grunn)

 

Dvs at de projiserer, og kanskje uten at de er det bevisst.

Jeg tror derfor du gjør et klokt valg, og jeg er glad du kjenner at det er et godt valg for deg, du virker sterk og stødig i det, og det er bra!

 

Håper du ser innom inni mellom, selv om du ikke lar dol styre livet ditt, det bør det aldri gjøre for noen:-)

Takk :) jeg lærer endel om hvordan psykiatri fungerer her, og det gjør meg bare sikrere i min beslutning. Og det merker jeg er bra for meg. Kjenner min besøkelsestid og trekker kanskje vekk til varmere strøk for en lengre periode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei!

 

Nei jeg tror ikke det.

 

Jeg tror feks NHD svarer mest de med nick og ikke liker så godt alle de anonyme.

(slik har jeg oppfattet det) 

 

Og det å stå for sin mening er noe annet enn å velge å være anonym når man feks står i fare for å utlevere noe sensitivt om barn og ektefelle. Ingen kan gjenkjenne deg om du står for din mening om en sak:-)

Av faste dolere tror jeg det er lettere for de anonyme å få svar fra NHD enn de som bruker fast nick. Han vet hvem de med fast nick er og hvem som spør mye, men han kan ikke vite blant de anonyme om samme person spør mye.

Anonymous poster hash: 2fc1b...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Av faste dolere tror jeg det er lettere for de anonyme å få svar fra NHD enn de som bruker fast nick. Han vet hvem de med fast nick er og hvem som spør mye, men han kan ikke vite blant de anonyme om samme person spør mye.

Anonymous poster hash: 2fc1b...eb4

Godt poeng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spurven

Nei, det har du rett i, og det beklagde jeg i tråden " beklager til den som føler seg berørt"

I de siste kommentarene på tråden jeg linker til nedenfor så forklarer jeg hvorfor jeg ble traumatisert av ekspertsvaret. Jeg synes det "velmenende svaret" i seg selv er STYGT, uhøflig og gufs fra 1800 talls steile holdninger. (Ref første innlegg i denne tråden)

(Men dersom man leser i den opprinnelige tråden så var jeg vennlig mot både brukeren som skrev det, og vennlig mot dol, og ba dem pent om å slette tråden fordi jeg ikke føle meg forstått utfra sak. Og at det ikke gagner å ha en debatt der en er uenig om saksgrunnlaget)

Og dette ekspertsvaret er siden hele tiden bruk som en "pisk" mot meg på en formanende og STRAFFENDE måte på dette forumet.

Hvorfor jeg straffes på denne måten skyldes at jeg ble skadet og fikk mye traumereaksjoner ( fysiske og psykiske) av å oppleve krenkelser av en traumebehandler, og skrev om det på dol. Er å lese om i slutten av denne tråden: http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/401167-beklager-til-de-som-føler-seg-berørt/page-4

Jeg antar grunnen til at jeg får så sterkt ubehag av dette er fordi "mobbingen" ble sitert av en psykiater og forsvares av admin på en måte som virker fiendlig og amper. Det er altså personer med autoritet som demonstrerer at de ønsker meg vondt, gjennom å "krenke" først og ydmyke og straffe meg i min påfølgende smerte. Dette "trigger" meg og vekker opp samme ubehag som jeg opplevde da voksne krenket meg som barn og ydmyket og straffet meg for sine egne krenkelser mot meg.

Min "jobb" blir å overbevise meg selv om at disse ikke har mulighet til å skade meg på samme måte. (De har jo ikke det.....)

Og jeg føler ikke så sterkt ubehag fra psykiaterens side, sikkert fordi han har jo vist meg forståelse og støtte innimellom også.

Så det er opplevelsen fra admin som er sterk, at de synes jeg "fortjener det", smerte. Og det er selvsagt ekkelt å merke at en ikke blir forstått og respektert av så mange andre heller her inne.

Bare for å prøve forklare. (For de som ønsker forstå.) Før jeg brer ut vingene og trekker til varmere strøk (eller mildere strøk...her er jo hett nok...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest spurven

Det er ingen her på dol som verken har krenket eller mobbet deg! :( du _føler_ det slik, men det er ikke slik!

Hei. Jeg har fått med meg at du mener det for lenge siden. Du trenger ikke gjenta det for min del. Kommentaren overfor er ment som en veiviser for de som ønsker forstå hvorfor jeg opplever det slik - fra mitt perspektiv.

Hvis du repererer deg selv mer så gjør du det nok for din egen skyld. Fordi det er viktig for deg. Hvis du skal repetere deg mer her,mså blir jeg litt lei av deg , og ignorerer deg. / leser ikke noen kommentarer fra deg. Så du vet det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har fått med meg at du mener det for lenge siden. Du trenger ikke gjenta det for min del. Kommentaren overfor er ment som en veiviser for de som ønsker forstå hvorfor jeg opplever det slik - fra mitt perspektiv.

Hvis du repererer deg selv mer så gjør du det nok for din egen skyld. Fordi det er viktig for deg. Hvis du skal repetere deg mer her,mså blir jeg litt lei av deg , og ignorerer deg. / leser ikke noen kommentarer fra deg. Så du vet det :)

Ok. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I de siste kommentarene på tråden jeg linker til nedenfor så forklarer jeg hvorfor jeg ble traumatisert av ekspertsvaret. Jeg synes det "velmenende svaret" i seg selv er STYGT, uhøflig og gufs fra 1800 talls steile holdninger. (Ref første innlegg i denne tråden)

(Men dersom man leser i den opprinnelige tråden så var jeg vennlig mot både brukeren som skrev det, og vennlig mot dol, og ba dem pent om å slette tråden fordi jeg ikke føle meg forstått utfra sak. Og at det ikke gagner å ha en debatt der en er uenig om saksgrunnlaget)

Og dette ekspertsvaret er siden hele tiden bruk som en "pisk" mot meg på en formanende og STRAFFENDE måte på dette forumet.

 

 

En misforståelse blir ikke mer sann av å bli gjentatt mange ganger. 

 

Det er vel ikke hww som repeterer seg mest rundt dette temaet.   

Anonymous poster hash: 4730f...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spurven

De få som engasjerer seg her inne mangler evne til å leve seg inn i andre enn seg selv og de som har samme "verdigrunnlag" som de selv. Det er imidlertid en STOR verden utenfor et lite lukket samfunn som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spurven

Mente: de få som henger seg på fortsatt, noen helt få med samme budskap. (Mente ikke alle på dol)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...