Gå til innhold

Adferd på dol :)


Gjest spurven

Anbefalte innlegg

Du var "godkjent" for vurderingsopphold, ikke for behandlingsopphold.

Du mottok vel nøkkel av noen da du kom, og også informasjon om hva som skulle skje de nærmeste dagene? Hvis du leste informasjonen som fantes, så så du også noe om hvor du kunne henvende deg.

Jeg ser det som en selvfølge at Modum ikke er egnet for alle. Vurderingsoppholdet er godt egnet til å gi både pasient og behandlere et hovedinntrykk mht hvorvidt det de tilbyr er egnet for den enkelte.

Anonymous poster hash: e5d71...296

Har man sosial angst klarer man ikke oppføre seg som normale mennesker. Er man underdanig og føler seg verdiløs ønsker man ikke å være til bry. Da bør personellet være klar over når man får inn en slik pasient og følge opp/hjelpe den aktuelle pasienten til å fungere på et slikt sted. Det er vel derfor mange er der?

Anonymous poster hash: d8722...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 127
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    27

  • Madelenemie

    21

  • Trine

    11

  • frosken

    7

Har man sosial angst klarer man ikke oppføre seg som normale mennesker. Er man underdanig og føler seg verdiløs ønsker man ikke å være til bry. Da bør personellet være klar over når man får inn en slik pasient og følge opp/hjelpe den aktuelle pasienten til å fungere på et slikt sted. Det er vel derfor mange er der?

Anonymous poster hash: d8722...e23

 

Jeg tror i liket med en annen her i tråden, at dersom man sliter så mye med å fungere sosialt så spørs det om Modums behandlingstilbud er egnet. Så vidt jeg har forstått så benytter de seg også i stor grad av gruppebehandling, så om man trenger veldig mye individuell tilpasning så bør man nok behandles andre steder.

 

Dersom du kun var til et forvernsopphold, så var det vel ikke egentlig meningen at du skulle fungere i avdelingen, men kun være der for å gjennomgå noen samtaler, var det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg.

Jeg har så langt valgt å ikke svare deg de gangene du i det siste har nevnt meg her på forumet, eller skrevet meldinger til meg i innboksen min her. Jeg har latt være å svare, mest for å beskytte meg selv, men også for å ikke gjøre det vanskeligere for deg. Men jeg leser alt du skriver til meg og om meg, selv om jeg ikke svarer. Jeg kjenner at jeg er i tvil nå også, om det er rett av meg å svare, jeg ønsker ikke å plage deg på noen måte, ei heller bruke hersketeknikker. Jeg skjønte rett og slett ikke at det var deg som skrev om sensitive opplysninger på nett, før jeg så reaksjonene på det jeg skrev der. 

Men jeg har kjent på behovet for å være tydelige på at jeg tror deg. Jeg tror deg på at du har opplevd seksuelle overgrep.Jeg synes det er trist å høre om den ung jenta du skriver om som ikke blir trodd. I mange tilfeller så er jo nettopp utfordrende og vanskelig oppførsel et tegn på at seksuelle overgrep har skjedd. Som jeg vel har nevnt før, så har jeg selv opplevd seksuelle overgrep, jeg vet dermed godt hvor sårt det er å ikke bli trodd. Det er ikke sikkert at det har noen betydning for deg at jeg sier at jeg tror deg, men det ble viktig for meg å si det til deg.

Det var et veldig fint og rørende svar fra deg til ts. Ville bare si det til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det ekspertsvaret handler jo om min adferd HER, inne på dol...

Og det kan jeg fint tåle.

Ingen her vet hva jeg har opplevd på modum.

Så da kan de ikke si noe om det heller.

Men min "adferd" her kan sies om, og noen trekker konklusjoner ang det om at overgrepene ikke var reelle.

Sånt er sleivete å si, men ikke så uvanlig.

Hysteriske mødre i barnefordelingssaker blir ikke trodd av retten på at barnefaren misbruker barnet fordi de oppfører seg "hysterisk".

Vet om en ung jente der andre mener hun lyver om overgrep fordi hun oppfører seg så utfordrende og vanskelig.

Det er endel som tenker slik, og slik tårnsvale og resten av dol tenker også.

Så da så....

Hei!

Beklager vet ikke nok om saken din og din situasjon, men du virker ærlig og det liker jeg:-)

Håper du forteller hvordan det går videre med din sak:-)

Og du vet det er mye rare og småuærlige meninger og hykleri her på dol....

Jeg er feks den eneste fartssynderen:-) på dol:-) skal jeg bli lei meg å tenke jeg er psykopat? Eller skal jeg ta til meg det to skrev til meg på pm, NT mennesker innrømmer ikke slikt offentlig...:-) de som svarte det var ærlige NT mennesker.

Det rare for meg er at om man mobber en enslig sjel som strever så skal sjelen kryssforhøres og " mobbes"

Men når jeg " mobbet" hele dol, dvs alle uten autisme, så ble alle uten autisme skikkelig fornærmet :-) unntatt de to uten autisme som skrev til meg på pm og sikkert noen flere.

Men når en ensom autist kan mobbe majoriteten på seg, da burde det være lett for majoriteten å skjønne at det ikke er lett for en spurv som er alene. Jeg har autisme derfor skjønner jeg meg på sånne ting:-D

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest spurven

Hei!

Beklager vet ikke nok om saken din og din situasjon, men du virker ærlig og det liker jeg:-)

Håper du forteller hvordan det går videre med din sak:-)

Og du vet det er mye rare og småuærlige meninger og hykleri her på dol....

Jeg er feks den eneste fartssynderen:-) på dol:-) skal jeg bli lei meg å tenke jeg er psykopat? Eller skal jeg ta til meg det to skrev til meg på pm, NT mennesker innrømmer ikke slikt offentlig...:-) de som svarte det var ærlige NT mennesker.

Det rare for meg er at om man mobber en enslig sjel som strever så skal sjelen kryssforhøres og " mobbes"

Men når jeg " mobbet" hele dol, dvs alle uten autisme, så ble alle uten autisme skikkelig fornærmet :-) unntatt de to uten autisme som skrev til meg på pm og sikkert noen flere.

Men når en ensom autist kan mobbe majoriteten på seg, da burde det være lett for majoriteten å skjønne at det ikke er lett for en spurv som er alene. Jeg har autisme derfor skjønner jeg meg på sånne ting:-D

Takk. skulle egentlig ikke lese her inne, men har kikket litt likevel ;)

Kjenner din gode støtte helt hit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Takk. skulle egentlig ikke lese her inne, men har kikket litt likevel ;)

Kjenner din gode støtte helt hit :)

hei!

det er bra du holder deg borte fra dol...jeg tror det er bra for mange som strever.

jeg forklarer ikke nå mer, for jeg tror du forstår hvorfor jeg skriver det.

jeg har det veldig travelt for tiden, så er her lite.

men jeg ble litt imponert over at du forstod hva jeg skrev/ mente...

Jeg fikk et råd av en på dol, om at dol er useriøst, det oppfattet jeg som et godt/ velment/ og klokt råd,

jeg fikk en del motbør på at jeg oppfattet dette bra, men jo og ja jeg gjør det, når jeg leser og ser fortvilelsen, avhengigheten og uselvstendigheten dol kan føde, og jeg har ikke helt styr på mekanismene enda, men jeg nærmer meg, så er det noe usunt og uselvstendig ved dol, og jeg tror det er en form for løgn og hersketeknikker, som for meg med autisme er vanskelig å oppfatte.

jeg har opplevd det sporadisk og veldig konkret, det fins feks en fartssynder ( i dol- universet) og det er meg, men på veiene fins det mange....( for meg viser og illustrerer det godt uærlighet og dobbeltmoral)

jeg kunne tatt mange lignende eksempler....men uvesentlig, men alle viser dobbeltmoral, upersonlighet og uærlighet.

kort oppsummert, ( vel å merke i dol- universet)

men jeg VET jeg er mer prinsippfast, ærlig, rettferdig, gavmild, raus, omtensksom enn "veldig mange" ,mest fordi noe annet er , ikke aktuelt for meg,

litt pga av hjelp og forklaringer, men ok,...jeg vet jeg er mer enn godt utstyrt med ansvar og samvittighet.

på dol, blir jeg forsøkt marginalisert og undervurdert til tider og av enkelte.( slett ikke alle, men enkelte selverklærte eksperter)

men takket være hjelpen jeg fikk, trengte osv.. som gjorde meg trygg og sterk, så er det det som gjelder,

og selvsagt de "friskere" menneskene på dol, som jo utgjør en del.

ikke hva enkelte anonyme skribenter, i sin dobbeltmoral og uærlighet mener på dol!

ta vare på deg selv!

det er RL som gjelder, selv om jeg foretrekker VL, men VL inngir muligheten for å lyve, og det griper mange fordi de har ensomme, fattige og tomme liv.

det er vårt eget ansvar å være hel og ærlig, eller dobbeltmoralistisk og uærlig.

man kan være hel og ærlig på nett, men mange velger å lyve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg fikk et råd av en på dol, om at dol er useriøst, det oppfattet jeg som et godt/ velment/ og klokt råd,

jeg fikk en del motbør på at jeg oppfattet dette bra, men jo og ja jeg gjør det, når jeg leser og ser fortvilelsen, avhengigheten og uselvstendigheten dol kan føde, og jeg har ikke helt styr på mekanismene enda, men jeg nærmer meg, så er det noe usunt og uselvstendig ved dol, og jeg tror det er en form for løgn og hersketeknikker, som for meg med autisme er vanskelig å oppfatte.

 

Det er frivillig å være her.

Anonymous poster hash: 4730f...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

 

Det er frivillig å være her.

Anonymous poster hash: 4730f...1b6

 

Hei!

 

Ja og det tror jeg Spurven vet siden ikke vært her på så lenge ;)

 

Det er fint når man bare synser om ting og ikke har bruk for anonymitet at man greier stå for sine meninger!!

Det oppfordrer jeg deg til å ta til etterretning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er fint når man bare synser om ting og ikke har bruk for anonymitet at man greier stå for sine meninger!!

Det oppfordrer jeg deg til å ta til etterretning.

Du er anonym når du vil.

Jeg er anonym når jeg vil.

Anonymous poster hash: 4730f...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Du er anonym når du vil.

Jeg er anonym når jeg vil.

Anonymous poster hash: 4730f...1b6

Hei!

 

Jeg er "anonym" selv om alle avslører meg, når jeg kan utsette andre for uønsket eksponering.

(etter råd fra noen på dol)

 

Jeg er madelenemie, når jeg mener ting!

 

Det er en stooor forskjell!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei!

Jeg er "anonym" selv om alle avslører meg, når jeg kan utsette andre for uønsket eksponering.

(etter råd fra noen på dol)

Jeg er madelenemie, når jeg mener ting!

Det er en stooor forskjell!!

Jeg skrev at det er frivillig å være her. Ikke så veldig sterk mening det. Var en kommentar til din mening om at dol er et sted for useriøse løgner og hersketeknikker. Ikke noe mer.

Anonymous poster hash: 4730f...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg skrev at det er frivillig å være her. Ikke så veldig sterk mening det. Var en kommentar til din mening om at dol er et sted for useriøse løgner og hersketeknikker. Ikke noe mer.

Anonymous poster hash: 4730f...1b6

Hei!

 

Det var ikke det jeg skrev da.

 

Men en mening bør du klare stå for! og krever vel ikke anonymitet? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei!

 

Det var ikke det jeg skrev da.

 

Men en mening bør du klare stå for! og krever vel ikke anonymitet? ;)

Hei,

Jeg synes dere med åpne nick bør kunne respektere at ikke alle velger å være på Dol på denne måten. Jeg, for eksempel, har ungdommer i huset og de surfer mye på nett. De har også sett meg mange ganger lese her på Dol. Det vil være lett for dem å finne ut hvilket nick jeg har her, og det ønsker jeg ikke.

 

Det kan også være mange som tar andre overveielser i forhold til hvor mye de vil dele på et nettsted. Jeg respketerer dere som skriver mye her og deler svært mye av privatlivet deres, men det ønsker ikke jeg. Jeg tror en del av dere lett kan bli gjenkjent av for eksempel venner, egne barn, bekjente etc., og det er ikke noe jeg ønsker. Ofte blir jeg betenkt av en del folk her deler - spesielt en del gjengangere. Hadde jeg vært deres barn, f.eks, ville jeg ikke likt det om jeg fant mye skrevet om meg og min familie. Men - som sagt, dere om det.

 

Det har ikke noe med at jeg ikke står for det jeg mener eller ikke. Jeg skriver her når det passer seg sånn og jeg står for det jeg mener. Vi er dessuten alle "anonyme" her, da vi ikke står fram med eget navn noen av oss. 

 

Så - noen velger å skrive under samme nick hele tiden, andre velger andre varianter. Det synes jeg folk bør repsktere.

Anonymous poster hash: d2ae7...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

 

Hei,

Jeg synes dere med åpne nick bør kunne respektere at ikke alle velger å være på Dol på denne måten. Jeg, for eksempel, har ungdommer i huset og de surfer mye på nett. De har også sett meg mange ganger lese her på Dol. Det vil være lett for dem å finne ut hvilket nick jeg har her, og det ønsker jeg ikke.

 

Det kan også være mange som tar andre overveielser i forhold til hvor mye de vil dele på et nettsted. Jeg respketerer dere som skriver mye her og deler svært mye av privatlivet deres, men det ønsker ikke jeg. Jeg tror en del av dere lett kan bli gjenkjent av for eksempel venner, egne barn, bekjente etc., og det er ikke noe jeg ønsker. Ofte blir jeg betenkt av en del folk her deler - spesielt en del gjengangere. Hadde jeg vært deres barn, f.eks, ville jeg ikke likt det om jeg fant mye skrevet om meg og min familie. Men - som sagt, dere om det.

 

Det har ikke noe med at jeg ikke står for det jeg mener eller ikke. Jeg skriver her når det passer seg sånn og jeg står for det jeg mener. Vi er dessuten alle "anonyme" her, da vi ikke står fram med eget navn noen av oss. 

 

Så - noen velger å skrive under samme nick hele tiden, andre velger andre varianter. Det synes jeg folk bør repsktere.

Anonymous poster hash: d2ae7...567

 

Hei!

 

Nettopp,

 

derfor skrev jeg at:

 

Kan man stå i fare for å utlevere noen, bør man velge å være anonym.

 

Sier man sin mening, i en sak, må man tørre stå for den,

 

Jeg fikk gode råd om å skrive som anonym, visse ting, noe jeg nå gjør, :-)

 

Men om jeg liker blått eller rødt, er for eller imot aktiv dødshjelp, gir eller ikke gir til tiggere osv...

 

Sånne ting er det realt å stå inne for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei!

 

Nettopp,

 

derfor skrev jeg at:

 

Kan man stå i fare for å utlevere noen, bør man velge å være anonym.

 

Sier man sin mening, i en sak, må man tørre stå for den,

 

Jeg fikk gode råd om å skrive som anonym, visse ting, noe jeg nå gjør, :-)

 

Men om jeg liker blått eller rødt, er for eller imot aktiv dødshjelp, gir eller ikke gir til tiggere osv...

 

Sånne ting er det realt å stå inne for.

Vel, jeg velger å være anonym også om jeg mener noe. Jeg er rett og slett altid anonym her, fordi det passer best for meg. Ofte er innleggene mine (og andres) preget av både meninger og personlige betraktinger om hverandre, det er ikka alltid så lett å skille. 

 Jeg respekterer at mange velger å være veldig personlige her og - etter min mening - ofte går  veldig langt i å utlevere familie og venner. At jeg ikke velger denne veien synes jeg bør være lov. Detter er vel dessuten mest ment som et forum der anonyme kan få hjelp til konkrete spørsmål, ikke til at noen få skal "bo" her. 

 

Anonymous poster hash: d2ae7...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var ikke det jeg skrev da.

Men en mening bør du klare stå for! og krever vel ikke anonymitet? ;)

Du skrev noe om løgn og hersketeknikker, se uthevet sitat lenger opp. Jeg skrev det er frivillig å være her. Det er ingen synsing, det er fakta.

Gjentar: Du er anonym når du vil ifølge dine prinsipper, jeg er anonym når jeg vil. Du bestemmer når du vil bruke nick, jeg bestemmer når jeg vil bruke mitt.

Anonymous poster hash: 4730f...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spurven

Det er frivillig å være her, og løgn og hersketeknikker finner en kanskje litt av overalt...?

Jeg har for min del funnet ut at psykiatri skal jeg aldri ha noe med å gjøre mer. Det er virkelig ikke noe for meg! Det jeg trengte var ærlighet, og ikke uærlige folk, triks og fanteri. Er ikke godt å få sin tillit og ærlighet møtt med sånt. Men det opplevde jeg, og det brente jeg meg på!

Men da jeg fikk tredjegradsforbrenning på det så fant jeg også ut at psykiatri ikke er det rette for meg, så det var kanskje greit også å finne ut først som sist. Så jeg ikke rakk å vikle meg lenger inn i et system som er så grunnleggende feil for meg.

Jeg føler meg skitten enda, og lurt tvers gjennom hele meg og tråkket på. Føler meg rett og slett svindlet!

Tar litt tid å bli viklet ut, men befriende når det gradvis skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så trist å lese at dette fortsatt gnager deg et 1/2 år etter. Det er ikke normalt, og du burde fått hjelp.

Det er ingen her inne som har mobbet deg, og jeg synes dette er en grov beskyldning overfor den (de) som kun har forsøkt å hjelpe deg ( - av ren god vilje og ikke ondskap slik som du tror/påstår).

Jeg skjønner samtidig veldig godt at du er såret og har det vondt. Det er iallefall slik jeg oppfatter deg - de traff jo åpenbart noen svært ømme punkter hos deg.

Men tro meg - etter mange år her på forumet så VET jeg at de svar du har fått har vært ment som et forsøk på å hjelpe deg.

Jeg håper du snart klarer å legge dette bak deg, spurven.

Endret av hww
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det er så trist å lese at dette fortsatt gnager deg et 1/2 år etter. Det er ikke normalt, og du burde fått hjelp.

Det er ingen her inne som har mobbet deg, og jeg synes dette er en grov beskyldning overfor den (de) som kun har forsøkt å hjelpe deg ( - av ren god vilje og ikke ondskap slik som du tror/påstår).

Jeg skjønner samtidig veldig godt at du er såret og har det vondt. Det er iallefall slik jeg oppfatter deg - de traff jo åpenbart noen svært ømme punkter hos deg.

Men tro meg - etter mange år her på forumet så VET jeg at de svar du har fått har vært ment som et forsøk på å hjelpe deg.

Jeg håper du snart klarer å legge dette bak deg, spurven.

Det er ikke godhet å sparke en som ligger nede. Og enda styggere å fortsette med det. Dette mennesket forklarte at hun lå nede fordi hun billidlig sett ble slått ned på modum. Da er det unødvendig å sparke til henne med samme argument gang på gang. Det handler ikke slik jeg ser dette om enighet eller uenighet om hva som er mobbing, men at det treffer noe hos henne når mens hun ligger nede. Da er det ingen vits i å fortsette med sparkingen, men gi seg og la henne få sjansen til å reise seg opp. Og heller krangle når hun har fått reist seg opp først. Det er det som kalles fair play. Det fortjener hun

Anonymous poster hash: 93b12...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...