Gå til innhold

Meg og min vekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må bare slutte med sukkerholdig brus...

Anonymous poster hash: abc85...63b

Hvis det å slutte med sukkerholdig brus er det eneste som skal til for at du skal rase ned i vekt så må du drikke uante mengder med det og spise veldig sunt ellers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    23

  • påskelilje

    5

  • missmas

    5

  • Bella Dotte

    4

Hvis det å slutte med sukkerholdig brus er det eneste som skal til for at du skal rase ned i vekt så må du drikke uante mengder med det og spise veldig sunt ellers?

Hvis folk drikker en liter sukkercola pr dag og så kutter ut denne, så har de redusert kaloriinntaket sitt omtrent så mye som er det anbefalte for stabil vektnedgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis man drikker det som tørstedrikk... spiser greit ellers. Jeg vet egentlig at jeg vil gå ned siden jeg har fått det til før... er det som er _mitt_ problem, at jeg syns det er så sykt godt (og selvsagt mangel på selvdisiplin i forhold til det)...

Nå har jeg BMI på 47,25. Gått ned 0,05 da. Det er bra den ikke øker. Har ikke økt siden jeg begynte å være aktiv. Antar jeg har mistet litt fett da, for syns det ser _litt_ bedre ut i speilet.

Men i går kveld... 1,5 liter ned. Jeg trenger jo ikke tenke på de tingene som ble nevnt her, når jeg holder på sånn, selv om det nok er kjempebra råd i utgangspunktet. Jeg tror folk blir feite av ulike ting jeg, syns kanskje tenkningen (i samfunnet) er litt uniform.

Det jeg mener... en kostholdsveileder ville kanskje vist meg hva som er sunn mat. Men jeg spiser greit sånn sett... men er jo klart man blir feit av 3 liter brus om dagen... det er nesten en tredjedels pakke sukker... Og 1260 kalorier _ekstra_...

Ja, jeg vet det er galskap... er et slags dop.

Anonymous poster hash: abc85...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis man drikker det som tørstedrikk... spiser greit ellers. Jeg vet egentlig at jeg vil gå ned siden jeg har fått det til før... er det som er _mitt_ problem, at jeg syns det er så sykt godt (og selvsagt mangel på selvdisiplin i forhold til det)...

Nå har jeg BMI på 47,25. Gått ned 0,05 da. Det er bra den ikke øker. Har ikke økt siden jeg begynte å være aktiv. Antar jeg har mistet litt fett da, for syns det ser _litt_ bedre ut i speilet.

Men i går kveld... 1,5 liter ned. Jeg trenger jo ikke tenke på de tingene som ble nevnt her, når jeg holder på sånn, selv om det nok er kjempebra råd i utgangspunktet. Jeg tror folk blir feite av ulike ting jeg, syns kanskje tenkningen (i samfunnet) er litt uniform.

Det jeg mener... en kostholdsveileder ville kanskje vist meg hva som er sunn mat. Men jeg spiser greit sånn sett... men er jo klart man blir feit av 3 liter brus om dagen... det er nesten en tredjedels pakke sukker... Og 1260 kalorier _ekstra_...

Ja, jeg vet det er galskap... er et slags dop.

Anonymous poster hash: abc85...63b

OK.

 

Men hva tror du om det jeg foreslo?

Du drikker 3 liter pr dag. Da må du bestemme deg for å bare tømme EI flaske pr dag - IKKE to! Hva om du bare kjøper ei flaske om gangen på butikken? Og bare har lov til å drikke den i løpet av dagen? Neste dag må du faktisk på butikken og kjøpe neste flaske for å ha brus.

 

Blir vel litt som de som skal slutte å røyke - at de bytter rundt på selve røykesituasjonen - tvinger seg selv til å bli mer bevisst på NÅR de røyker. Hvis du gjør det litt mer tungvindt for deg selv å helle nedpå tre liter, så klarer du kanskje å redusere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver på dette, og er lenge siden jeg har drukket så mye nå. Kjøper bare en om gangen. Men hver gang jeg er på butikken, og ser at 0,5 koster 19 og 1,5 koster 25, så faller jeg i fella. Ikke at jeg er som Foss og sier det er andre enn mins skyld.

Drikker endel lightbrus og... det er det delte meninger om.

Anonymous poster hash: abc85...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker endel lightbrus og... det er det delte meninger om.

Anonymous poster hash: abc85...63b

I din situasjon er det ingen tvil om at lettbrus er bedre enn brus med sukker.

 

Gå gradvis over til smakstilsatt kullsyrevann, det er mange typer å velge mellom.  Hvis du synes det blir for lite smak i starten, kan du blande selv (bruk f.eks. Farris eller billigvarianter sammen med en Fun Light du liker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var lurt.

Da har jeg en plan. Maks 1,5 liter lightbrus per dag, 0 liter sukker. Resten vann. + litt skumma til müsli.

Så følger jeg dette en stund, og ser an da. :-)

Anonymous poster hash: abc85...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver på dette, og er lenge siden jeg har drukket så mye nå. Kjøper bare en om gangen. Men hver gang jeg er på butikken, og ser at 0,5 koster 19 og 1,5 koster 25, så faller jeg i fella. Ikke at jeg er som Foss og sier det er andre enn mins skyld.

Anonymous poster hash: abc85...63b

 

Den der er litt lei, jeg kjenner tiltrekningen jeg også. Men nå har jeg ikke kjøpt brus siden i mai (bortsett fra sydenturen i juli, da gikk det en del, men bare små bokser) og jeg klarer meg kjempefint! Jeg sparer faktisk - etter ditt eksempel - 19 kr for hver halvliter eller 25 kr for hver halvannenliter jeg ikke kjøper  ^_^

 

Det syke NÅ er at hjernen min prøver å overtale meg til å kjøpe mer frukt, røkelaks og kokt skinke enn jeg har bruk for  :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, høres bra ut. Vil spare jeg og... 25 kr per dag i en måned er vel en 750... ikke akkurat småpenger... det er deilig å spare penger.

Begynner å tenke på hvor mye jeg egentlig bruker på mat (og drikke)... må begynne å lage mer ertesuppe. Det er gode proteiner. Det er grønnsaker. Det er veldig, veldig billig, gule erter får du til 10 kr/kg...

Er det godt med kjøttbuljong i ertesuppe? Eller må man ha kjøtt...

Anonymous poster hash: abc85...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, høres bra ut. Vil spare jeg og... 25 kr per dag i en måned er vel en 750... ikke akkurat småpenger... det er deilig å spare penger.

Begynner å tenke på hvor mye jeg egentlig bruker på mat (og drikke)... må begynne å lage mer ertesuppe. Det er gode proteiner. Det er grønnsaker. Det er veldig, veldig billig, gule erter får du til 10 kr/kg...

Er det godt med kjøttbuljong i ertesuppe? Eller må man ha kjøtt...

Anonymous poster hash: abc85...63b

Lurt å legge av pengene i en boks - og vips har du 750 kr pr måned som du kan spare til noe spesielt med eller bruke til noe spesielt hver måned :-)

 

Det er veldig godt med røykt svineknoke i lapskaus. Ikke så dyrt, men veldig godt kraft og godt kjøtt :-) Kjøttbuljong er nødløsning ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis man drikker det som tørstedrikk... spiser greit ellers. Jeg vet egentlig at jeg vil gå ned siden jeg har fått det til før... er det som er _mitt_ problem, at jeg syns det er så sykt godt (og selvsagt mangel på selvdisiplin i forhold til det)...

Nå har jeg BMI på 47,25. Gått ned 0,05 da. Det er bra den ikke øker. Har ikke økt siden jeg begynte å være aktiv. Antar jeg har mistet litt fett da, for syns det ser _litt_ bedre ut i speilet.

Men i går kveld... 1,5 liter ned. Jeg trenger jo ikke tenke på de tingene som ble nevnt her, når jeg holder på sånn, selv om det nok er kjempebra råd i utgangspunktet. Jeg tror folk blir feite av ulike ting jeg, syns kanskje tenkningen (i samfunnet) er litt uniform.

Det jeg mener... en kostholdsveileder ville kanskje vist meg hva som er sunn mat. Men jeg spiser greit sånn sett... men er jo klart man blir feit av 3 liter brus om dagen... det er nesten en tredjedels pakke sukker... Og 1260 kalorier _ekstra_...

Ja, jeg vet det er galskap... er et slags dop.

Anonymous poster hash: abc85...63b

Jeg har samme problem. Drikker enorme mengder brus. Greide kutte ut en liten stund og gikk ned 4 kg på kort tid. Men så dro jeg til utlandet og gikk veldig mye og trodde jeg tålte litt cola igjen og vips så var jeg avhengig igjen. Også bruker jeg medisin som gjør meg ekstremt tørst og jeg blir så drittlei av å pimpe vannglass etter vannglass. Men huff nå må jeg slutte, for igår og i natt har jeg drukket to 1,5 l coca cola, en 1,5 liter sprite, to 1,75 liter ekstra lett melk og nå er jeg i gang med 1,5 liter cola igjen og har to 1,75 l melk i kjøleskapet som nok blir borte i løpet av dagen. Ikke rart jeg ikke lenger ser hva jeg driver med når jeg prøver intimbarbere for magen er i veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig godt med røykt svineknoke i lapskaus. Ikke så dyrt, men veldig godt kraft og godt kjøtt :-) Kjøttbuljong er nødløsning ;-)

Men med buljong får jeg storfe, hehe... det er så dyrt. Nei, blir kanskje ikke det, det blir jo mye mat. Tilsammen.

Anonymous poster hash: abc85...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem. Drikker enorme mengder brus. Greide kutte ut en liten stund og gikk ned 4 kg på kort tid. Men så dro jeg til utlandet og gikk veldig mye og trodde jeg tålte litt cola igjen og vips så var jeg avhengig igjen. Også bruker jeg medisin som gjør meg ekstremt tørst og jeg blir så drittlei av å pimpe vannglass etter vannglass. Men huff nå må jeg slutte, for igår og i natt har jeg drukket to 1,5 l coca cola, en 1,5 liter sprite, to 1,75 liter ekstra lett melk og nå er jeg i gang med 1,5 liter cola igjen og har to 1,75 l melk i kjøleskapet som nok blir borte i løpet av dagen. Ikke rart jeg ikke lenger ser hva jeg driver med når jeg prøver intimbarbere for magen er i veien.

Det her hørtes jo helt ekstremt ut... hadde jeg drukket så mye hadde jeg kanskje ikke klart å gå, hehe... neida. Men det er mye... du burde skifte til light du og, det der er en haug med sukker...

Anonymous poster hash: abc85...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det her hørtes jo helt ekstremt ut... hadde jeg drukket så mye hadde jeg kanskje ikke klart å gå, hehe... neida. Men det er mye... du burde skifte til light du og, det der er en haug med sukker...

Anonymous poster hash: abc85...63b

Ja skiftet til light den perioden jeg kuttet ut cola, men blir liksom bare enda mer tørst av det, men det er bedre enn alt det sukkeret. Så bør jeg spise mer regelmessige måltider for å ikke få det sukkersuget jeg demper med cola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem. Drikker enorme mengder brus. Greide kutte ut en liten stund og gikk ned 4 kg på kort tid. Men så dro jeg til utlandet og gikk veldig mye og trodde jeg tålte litt cola igjen og vips så var jeg avhengig igjen. Også bruker jeg medisin som gjør meg ekstremt tørst og jeg blir så drittlei av å pimpe vannglass etter vannglass. Men huff nå må jeg slutte, for igår og i natt har jeg drukket to 1,5 l coca cola, en 1,5 liter sprite, to 1,75 liter ekstra lett melk og nå er jeg i gang med 1,5 liter cola igjen og har to 1,75 l melk i kjøleskapet som nok blir borte i løpet av dagen. Ikke rart jeg ikke lenger ser hva jeg driver med når jeg prøver intimbarbere for magen er i veien.

13 liter drikke på to dager???? Har du sjekket at du ikke har - eller er i ferd med å utvikle - diabetes? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet ikke om det er sjekket, men de sier væskeinntaket mitt er normalt når jeg bruker litium.

men jeg bør seff gjøre det om til vann. men man blir så pisse lei av vann når man trenger de enorme mengdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet ikke om det er sjekket, men de sier væskeinntaket mitt er normalt når jeg bruker litium.

men jeg bør seff gjøre det om til vann. men man blir så pisse lei av vann når man trenger de enorme mengdene.

Mange som bruker litium drikker enorme mengder væske. Dersom man vil ha normal vekt, tror jeg ikke det er noen vei utenom å lage seg en regel om at man i utgangspunktet "ikke drikker kalorier". Det vil være lurt å drikke verken melk, sukkerbrus, iste osv. Selv om du ikke synes de sukkerfrie alternativene smaker like godt, så vil du kunne løse vektproblemene dine i løpet av kort tid ved å fullstendig droppe kaloriholdig drikke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som bruker litium drikker enorme mengder væske. Dersom man vil ha normal vekt, tror jeg ikke det er noen vei utenom å lage seg en regel om at man i utgangspunktet "ikke drikker kalorier". Det vil være lurt å drikke verken melk, sukkerbrus, iste osv. Selv om du ikke synes de sukkerfrie alternativene smaker like godt, så vil du kunne løse vektproblemene dine i løpet av kort tid ved å fullstendig droppe kaloriholdig drikke:-)

VANN OG LIGHTBRUS FRA NÅ AV!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...