Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med x-en nå ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 152
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    38

  • mariaflyfly

    14

  • morsan

    13

  • Savannah

    12

Drittsekk!

Men skjønner det slik at han ikke vil signere på salget av andelen om du ikke gjør som han vil. Eller er det greit for ham om du bruker dyre håndverkere så lenge han slipper å betale for det. Kanskje du blir nødt til å legge til et par titalls tusen på prisen på andelen, det er det kanskje verd?

Her må brukes list, du kommer vel ingen vei med hardt mot hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må brukes list, du kommer vel ingen vei med hardt mot hardt.

Nettopp. Man må bare være dobbelt så lur og ligge et par hakk foran.

Jeg støtter froskens svar om å forsøke å skaffe penger til å ta badet. Også heller bite i det sure eplet og ta en større andel. Men jeg hadde nok kvitta eg med kåken fortere enn svint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sted skal hun jo bo, og ikke bare-bare med nok en flytting.

Nei, og når eksen er ute på eiersiden så haster det vel ikke å kvitte seg med den heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Du kan jo true ham med at dersom han vil tvinge deg til å bruke svart arbeid, så kommer du til å politianmelde  ham for alle de årene han har brukt svart arbeidskraft tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, og når eksen er ute på eiersiden så haster det vel ikke å kvitte seg med den heller.

Det kommer neppe til å bli en lett sak å få fyren til å samtykke på dette. Han venter antagelig bare på en ny anledning til å finne på faenskap. Mulig jeg er pessimist, men det er i gen grunn til å tro denne fyren skal la ting gå som smurt.

Jeg for min del ville solgt kåken for å frigjøre kapital og komme meg ut av eksens klamme grep en gang for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betal ham ut av leiligheten og vær fornøyd med at han betaler en mindre andel av oppussingen av badet (lik det polakker ville ha fått).

 

Da blir du ferdig med hele fyren og kan selv bestemme over oppussingen.

 

Tennistimene diskuterer du med datteren.

Støttes. Fokuser på å bli bli eneeier (av denne eller noe annet), da har han ikke stort å presse med lenger. Om det koster noen kroner nå så vil det lønne seg big time på sikt!

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps. Husker du skrev noe om å ta "alt" på badet når du først gjorde noe- du kan ikke vurdere å kun ta gulv og det som er skadet, og på den måten ha råd til å finansiere det hele med sertifisert firma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Du kan jo true ham med at dersom han vil tvinge deg til å bruke svart arbeid, så kommer du til å politianmelde ham for alle de årene han har brukt svart arbeidskraft tidligere?

Det ville jeg ikke gjort!! Mtp at hun var gift med han da og mtp at fyren er klin kokos. Kan ikke vinne på annen måte enn å komme seg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet ditt vil vel aldri bli bedre hvis du ikke får den mannen ut av det. Jeg fatter ikke at du gikk med på en slik avtale som dere har om leiligheten, for det lå da i kortene at det ville gi ham kontroll over deg? Du kjenner jo dette trollet av en mann og kan da umulig ha trodd at han plutselig skulle bli godhjertet og omtenksom? Nå er det som det er, og det spørs om det ikke er like greit å la ham betale en mindre del av det hele og satse på at det kan holde ham medgjørlig lenge nok til at du får kjøpt ham ut. Få ham vekk, bort, unna alt som er ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det helt umulig å snakke fornuft med denne mannen? Fortelle rolig hvor mye du ønsker å eie leiligheten, og hvor mye det faktisk vil koste deg. Og at dette er til det beste for datter, som da slipper å flytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det helt umulig å snakke fornuft med denne mannen? Fortelle rolig hvor mye du ønsker å eie leiligheten, og hvor mye det faktisk vil koste deg. Og at dette er til det beste for datter, som da slipper å flytte.

 

Du har ikke vært lenge nok på dol.  :P Denne fyren er klin gæærn. Og den siste jeg ville hatt som eks. Trodde ikke det var mulig å stille lenger bak i køen enn min egen...  :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Man må bare være dobbelt så lur og ligge et par hakk foran.

Jeg støtter froskens svar om å forsøke å skaffe penger til å ta badet. Også heller bite i det sure eplet og ta en større andel. Men jeg hadde nok kvitta eg med kåken fortere enn svint!

Men hvordan skal hun få solgt når han eier 43% i leiligheten? Ingen kjøper 57% av ei leilighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan skal hun få solgt når han eier 43% i leiligheten? Ingen kjøper 57% av ei leilighet...

Selvfølgelig ikke. Men de må vel ha det avtalefesten i en kontrakt hva som skal skje dersom en av partene vil selge? Og siden hun eier størsteparten av kåken, håper jeg hun kan bestemme dette. Håper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...