Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med x-en nå ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et sted skal hun jo bo, og ikke bare-bare med nok en flytting.

En flytting er både en stor  belastning på datteren (som ønsker å bli boende nær gamle venner) og vil alltid medføre utgifter. Så jeg tenker også at det beste er å forsøke å få kjøpt eksen ut av eierfellesskapet, enten fullstendig eller delvis om det ikke er mulig å få kjøpt ham helt ut nå.

 

For øvrig tror jeg det er umulig å la være å forholde seg til ham så lenge de har felles barn som er såpass ungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 152
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    38

  • mariaflyfly

    14

  • morsan

    13

  • Savannah

    12

Selvfølgelig ikke. Men de må vel ha det avtalefesten i en kontrakt hva som skal skje dersom en av partene vil selge? Og siden hun eier størsteparten av kåken, håper jeg hun kan bestemme dette. Håper...

Med han fyren der er jeg stygt redd hun sitter i fella helt til han finner ut at han ikke gidder mer og lar henne kjøpe ham ut. Jo mer det presses på, jo mer vil han nekte å selge sin del til henne. Garantert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle :-) Jeg sitter og leser i lånepapirene nå. Under "FORMÅL" står dette : Refinansiering boliglån kr.560.000 pluss tilleggslån kr 1.000.000 for å overta eierandel til " Lars Pettersen" og kr. 300.000 til renovering av bad.

 

Disse papirene er det kun jeg som skal signere. Jeg sender dem inn i morgen. Hun i banken har jo vært i kontakt med min x og han må ha godtatt det muntlig slik han gjorde overfor meg. Da kan jeg ikke skjønne at han kan få gjort så mye med det nå ? Hans million vil jo bli overført til han. Hvis han har ombestemt seg nå, må han jo ta kontakt med banken vel og ikke meg ?

 

I går ringte han ang badet igjen mens jeg satt i bilen sammen med kjæresten, slik at kjæresten fikk med seg hele samtalen. Han påstår han har hele 3 forskjellige firma for hånden som kan gjøre alt og 50.000 billigere nå. Da jeg ville ha navn på firmaene, kunne han ikke svare. De kunne begynne med det samme og gjøre seg ferdig på 4 uker. Da jeg sa jeg ville ha  en detaljert prisliste slik jeg fikk av det firmaet jeg selv har skaffet (som frosken tipset meg om) kunne han ikke gi meg det heller. Han vil sende dem til meg på befaring :lol:  Han er ikke god rett og slett.  Han vil tvinge meg til å bruke et annet firma slik at de pengene jeg sparer på det, skal brukes til å betale tennisen. Han skrek inn i øret mitt, slik at nå fikk nykjæresten også med seg hvordan han er.

 

Etter samtalen er kjæresten irritert og sier : Du starter samtalen fast bestemt, men på slutten av samtalen har han greid å manipulere deg trill rundt og du godtar alt han sier. Jo takk, jeg vet jo at det er slik, men jeg vet bare ikke hvordan jeg skal komme meg ut av det.

 

Kjæresten på sin side har lest mailiene mine mellom meg og firmaet som Frosken anbefalte og sier jeg jeg har godtatt tilbudet. Jeg har ikke signert kontrakt enda, men skal gjøre det neste uke.

 

Nå lar jeg det bare stå til. Jeg signerer lånepapirene og sender dem inn i morgen og lar firmaet jeg har skaffet begynne å pusse opp badet.

 

Blir det så bråk med x, så betaler jeg på advokatforsikring hver måned som betyr at det ikke vil koste meg noe ekstra å bruke advokat fra Help forsikring.



Anonymous poster hash: dbfed...c2b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til. Håper dette ordner seg nå...

Han ringte igjen i kveld da. Snakket om disse 3 firmaene han hadde for hånden. Når det kom til stykket var det ikke 50.000 billigere, men 100. 000 billigere og han hadde tenkt å beholde 50.000 selv fordi han irriterer seg over farsbidraget. Jeg ba hen sende over tennisregningene hvis det var det som var problemet, men han ville ikke det heller. ( de er betalt sikkert) 

 

Han har utrolig mye rart for seg. Jeg ba han mailie over navnene på disse firmaene og han sendte over mailkommunikasjon mellom dem. Virket ikke seriøst i det hele tatt. Bare en capris uten at de har sett på badet i det hele tatt. Jeg sendte han over den meget detaljerte prislista jeg selv har og ba han bare sende de hit på befaring og gi meg en like detaljert prisiliste, så skulle jeg vurdere det. Ba han skynde seg for firmaet som frosken anbefalte, begynner å jobbe i uke 40. 

 

Etter dette har jeg ikke hørt noe mer. Han får det travelt nå. Minnet han på at han ikke ville ha noe med badet å gjøre og at han kommer på banen først når jeg er ferdig med befaringen og har bestemt meg for firma. Litt sent det.

Anonymous poster hash: dbfed...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor sier du ikke bare at du har bestemt deg for dette firmaet og lar være å gå inn i diskusjoner og mailer og befaringer fra hans side? 

Det har bestemt meg Lillemus, men jeg er nødt til å forsøke være litt lur. Bruke kvinnelist. Jeg tror ikke han greier å komme med en detaljert prisliste innen uke 40. Jeg forsøkte først å si at jeg hadde bestemt meg, men å være bestemt er det som funker aller dårligst overfor en slik mann. Han blir rasende og kommer med trusler. 

Anonymous poster hash: dbfed...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det har bestemt meg Lillemus, men jeg er nødt til å forsøke være litt lur. Bruke kvinnelist. Jeg tror ikke han greier å komme med en detaljert prisliste innen uke 40. Jeg forsøkte først å si at jeg hadde bestemt meg, men å være bestemt er det som funker aller dårligst overfor en slik mann. Han blir rasende og kommer med trusler. 

Anonymous poster hash: dbfed...c2b

 

Siden han vet hva det andre firmaet har satt som pris, så vil han nok relativt enkelt kunne få en eller annen til å gi et lavere bud. Problemet er imidlertid hvorvidt det er likeverdige tilbud eller ikke. En av de mest velkjente måtene å kunne gi et underbud på, vil være å gå ned i kvalitet på deler av det som skal leveres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg fulgt med på diskusjoner om denne skilsmissen, men når jeg leser denne tråden så ser jeg at du er overhodet ikke skilt fra mannen.  Hvis dere har voksne barn så må dere ha bodd lenge sammen og noe har du sett positivt en eller annen gang.  Er han mye eldre enn deg siden han har så mye makt over deg?

 

Hvis du har etablert et nytt forhold må du bli ferdig med din eks.  Hva er det du føler som press fra han?  Kommer han og skyter deg hvis du ikke gjør som han sier?  Jeg kan godt forstå at du føler deg presset til å beholde området for din datter, men jeg blir svett ved tanken på at dere bruker energi på slike praktiske ting som oppussing av bad når dere ikke er ferdige med følelsene overfor hverandre.  Noen følelser forsvinner aldri uansett hvor lenge man er skilt, men du er nødt til å bli ferdig med denne følelsen av avhengighet.

 

Du forandrer han ikke.  Når dere blir ferdige med denne runden så kommer den neste.  Det er denne runddansen som du kan forandre på, ikke mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg fulgt med på diskusjoner om denne skilsmissen, men når jeg leser denne tråden så ser jeg at du er overhodet ikke skilt fra mannen.  Hvis dere har voksne barn så må dere ha bodd lenge sammen og noe har du sett positivt en eller annen gang.  Er han mye eldre enn deg siden han har så mye makt over deg?

 

Hvis du har etablert et nytt forhold må du bli ferdig med din eks.  Hva er det du føler som press fra han?  Kommer han og skyter deg hvis du ikke gjør som han sier?  Jeg kan godt forstå at du føler deg presset til å beholde området for din datter, men jeg blir svett ved tanken på at dere bruker energi på slike praktiske ting som oppussing av bad når dere ikke er ferdige med følelsene overfor hverandre.  Noen følelser forsvinner aldri uansett hvor lenge man er skilt, men du er nødt til å bli ferdig med denne følelsen av avhengighet.

 

Du forandrer han ikke.  Når dere blir ferdige med denne runden så kommer den neste.  Det er denne runddansen som du kan forandre på, ikke mannen.

Ser ut til at du har misforstått mye. Grunnen til at jeg skal kjøpe han ut er for at han ikke skal ha mer makt over meg mer. Det er den jeg skal kvitte meg med.

 

Man må selvsagt bruke energi på praktiske ting som å pusse opp et bad når det er lekkasje og jeg ikke kan bruke badet. 

 

Hva jeg føler som press fra han orker jeg ikke å beskrive nå, men de som "kjenner meg" her inne, tror jeg forstår det. Kort forklart. Flere ganger gjennom vårt 23 år lange forhold, har han satt meg i en situasjon hvor jeg har blitt låst fast til å ta valg jeg visste var dumme for meg. Det er ikke slik at jeg var blind, men jeg hadde ikke noe valg. Ja, han er 9 år eldre enn meg og ja selvsagt er det mye som har vært bra gjennom disse årene.

 

Men jeg er veldig sikker på at det ikke er han jeg skal bli gammel sammen med og jeg gjør mitt nå for å frigjøre meg fullstendig.

Anonymous poster hash: dbfed...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke kjøpe han ut FØR utbedringene på badet er gjort, etter en takst som tar hensyn til at det må gjøres?



Anonymous poster hash: 57f06...555
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvorfor kan du ikke kjøpe han ut FØR utbedringene på badet er gjort, etter en takst som tar hensyn til at det må gjøres?

Anonymous poster hash: 57f06...555

 

Vet ikke om det er jeg som uttrykker meg klønete, men er jo det som er meningen. Jeg sendte inn lånepapirene i dag og banken overfører 1 million til hans så snart de får dem i retur, hvis ikke han kontakter banken og stopper det hele. Siden banken har sendt meg papirene regner jeg med at de har snakket med han også. Vi har samme bank. 

 

Jeg håper det bare er trusler han kommer med til meg og at han ikke kontakter banken og stopper det hele.

 

Ringte en fyr i sted som stotret på gebrokkent norsk  og sa at han hadde snakket med mannen min og at han kommer på befaring i morgen. Mannen min ?? Han har altså presentert seg for mannen min. Da lo jeg etterpå.  Mannen er gal !

 

Men nå skal jeg ut å klarne hodet litt. Kjenner jeg blir mentalt sliten av alt sammen.

Anonymous poster hash: dbfed...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ringte en fyr i sted som stotret på gebrokkent norsk  og sa at han hadde snakket med mannen min og at han kommer på befaring i morgen. Mannen min ?? Han har altså presentert seg for mannen min. Da lo jeg etterpå.  Mannen er gal !

Anonymous poster hash: dbfed...c2b

 

Antar du mener at han har presentert seg som mannen din?

 

Det er ikke sikkert (mener ikke å forsvare ham eller å antyde at han ikke kunne funnet på det, altså).  For en som ikke snakker og forstår norsk så godt - og som kanskje forstår enda mindre av de norske familieløsningene med samboere og ekser og unger som bor litt her og der - kan det lett gå litt i surr med hvem som er hvem i alle kundeforholdene ;)  

 

Lykke til uansett, håper taktikken din virker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du ender opp med å måtte sluke noen kameler, men sørg for at hvert skritt fører deg lenger ut av grepet hans. Du må i alle fall ikke vikle deg lenger inn i noe.

 

En vill idé:

Jeg kan ta på løsbart, fikse membranen din midlertidig på høckertmåten (tar knapt en dag) og fakturere mannen din hemningsløst. Når han er ute av bildet kan du fikse badet ordentlig.

 

Det er vel en vinn-vinn løsning, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ser ut til at du har misforstått mye. Grunnen til at jeg skal kjøpe han ut er for at han ikke skal ha mer makt over meg mer. Det er den jeg skal kvitte meg med.

 

Man må selvsagt bruke energi på praktiske ting som å pusse opp et bad når det er lekkasje og jeg ikke kan bruke badet. 

 

Hva jeg føler som press fra han orker jeg ikke å beskrive nå, men de som "kjenner meg" her inne, tror jeg forstår det. Kort forklart. Flere ganger gjennom vårt 23 år lange forhold, har han satt meg i en situasjon hvor jeg har blitt låst fast til å ta valg jeg visste var dumme for meg. Det er ikke slik at jeg var blind, men jeg hadde ikke noe valg. Ja, han er 9 år eldre enn meg og ja selvsagt er det mye som har vært bra gjennom disse årene.

 

Men jeg er veldig sikker på at det ikke er han jeg skal bli gammel sammen med og jeg gjør mitt nå for å frigjøre meg fullstendig.

Anonymous poster hash: dbfed...c2b

 

 

Ja og du har tatt et stort skritt på veien til komme ut, men ikke nok.  Dere er ikke skilte fra hverandre.  Du har vært tøff så langt, men nå må du ta skrittet ut.  Dere er ikke på noen måte ferdig med hverandre økonomisk og det kompliserer prosessen med å bli ferdig med følelser.  Han forsørger deg nå når han skaffer deg bolig, han betaler også barnebridag og han mener tydelig at du får for mye fra han og det er juridisk sett riktig. 

 

Det er vanvittig at dere bruker dere opp på praktiske ting og jobber ikke med å bli ferdig med hverandre.  Han er mannen din, dere bare overnatter på to steder.

 

Jeg hadde aldri reist meg opp etter skilsmissen hvis barna mine hadde valgt å bo hos sin far.  Da hadde jeg følt meg mislykket. Ble det alternativet diskutert at hun ville bli igjen i huset?  Barn over 12 år skal høres.

 

Jeg tror ikke jeg misforsto noe.  Jeg forstår hvor langt dere er fra å være ferdig med hverandre og skilsmissen, og at dere greier ikke å kommunisere på samme bølgelengde.  Hva du og jeg måtte mene om hva han har råd til har ikke likhetstegn med hva han vil bruke pengene sine på.  Han vil ikke betale deg mer enn han må og se prøver han å finne klønete veier til å organisere din økonomi slik at du klarer deg og det mønstret går du inn i og henger der nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glimrende Gargamel! Gjør dere det hadde jeg frydet meg litt på sidelinjen her.

 

Uansett, jeg håper virkelig denne situasjonen løser seg til det beste for deg TS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glimrende Gargamel! Gjør dere det hadde jeg frydet meg litt på sidelinjen her.

 

Uansett, jeg håper virkelig denne situasjonen løser seg til det beste for deg TS!

 

Jeg håper situasjonen løser seg til det beste for alle parter og at de kan finne harmoni i veien videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar du mener at han har presentert seg som mannen din?

 

Det er ikke sikkert (mener ikke å forsvare ham eller å antyde at han ikke kunne funnet på det, altså).  For en som ikke snakker og forstår norsk så godt - og som kanskje forstår enda mindre av de norske familieløsningene med samboere og ekser og unger som bor litt her og der - kan det lett gå litt i surr med hvem som er hvem i alle kundeforholdene ;)  

 

Lykke til uansett, håper taktikken din virker!

Ja, det var det jeg mente og jeg så feilen etter å ha logget ut, men orket ikke logge meg på igjen :-) Det er andre feil også, men orker ikke konsentrere meg så mye når jeg skriver nå. Går fort unna ;-)

 

Det er godt mulig det er sånn som du sier at han ikke har presentert seg som mannen min. Jeg blir sikkert litt små-paranoid innimellom, men så vet jeg også at han er i stand til å  finne på så utrolig mye rart. Det er så MYE jeg ikke har skrevet på dol fordi det er for flaut og dessuten utleverer jeg nok som det er. Colette er den som vet det meste og jeg tror jeg skal la det forbli sånn :-) Men iom at han er som han er, så er det veldig lett å bli litt paranoid også. Andre ganger bør jeg være mer på vakt enn det jeg er. Altså mer jeg paranoid og mindre naiv, så vanskelig dette.

Anonymous poster hash: dbfed...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du ender opp med å måtte sluke noen kameler, men sørg for at hvert skritt fører deg lenger ut av grepet hans. Du må i alle fall ikke vikle deg lenger inn i noe.

 

En vill idé:

Jeg kan ta på løsbart, fikse membranen din midlertidig på høckertmåten (tar knapt en dag) og fakturere mannen din hemningsløst. Når han er ute av bildet kan du fikse badet ordentlig.

 

Det er vel en vinn-vinn løsning, eller hva?

Kreativt forslag  :D

Anonymous poster hash: dbfed...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...