Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med x-en nå ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått det første tilbudet fra Oslo Maling og flis. Ekstremt mye billigere. De som skal gjøre jobben her kan ikke et ord norsk. De hadde med seg en tolk. Ei dame som heter Nicole eller noe sånt.

De andre som kommer med tilbud i dag heter ABAD BYGG. De kunne i hvert fall norsk.

Hvordan kan jeg finne ut om dette er seriøse firma ? Noen som kan hjelpe meg ?

Anonymous poster hash: dbfed...c2b

Du kan ikke ha folk som skal holde på i kåken din i flere uker uten å kunne kommunisere med dem.

Nå synes jeg du må sette ned foten. Har ingen problemer med å forstå at det er ubehagelig, men nok må være nok. Jeg har sagt det før: Du må slutte å kommunisere med fyren pr telefon. Hold deg til planen om det seriøse firmaet. Ikke gi etter for press denne gangen. Det siste du vil er å ha et bad som går til helvete om et år eller to. Alternativt få trøbbel med de som evt har kjøpt kåken av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 152
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    38

  • mariaflyfly

    14

  • morsan

    13

  • Savannah

    12

Du kan ikke ha folk som skal holde på i kåken din i flere uker uten å kunne kommunisere med dem.

Nå synes jeg du må sette ned foten. Har ingen problemer med å forstå at det er ubehagelig, men nok må være nok. Jeg har sagt det før: Du må slutte å kommunisere med fyren pr telefon. Hold deg til planen om det seriøse firmaet. Ikke gi etter for press denne gangen. Det siste du vil er å ha et bad som går til helvete om et år eller to. Alternativt få trøbbel med de som evt har kjøpt kåken av deg.

Jeg har fått dette skriftlig i fra han. Vi kan ikke ta alt skriftlig. Jeg har hastverk. Jeg må finne ut om disse er seriøse før jeg signerer kontrakt med firmaet som frosken anbefalte. Vi har en avtale om å signere denne uka.

 

Det kan hende jeg setter foten ned, men det er ikke sikkert det er det lureste. Han kan nekte å la meg kjøpe han ut og da må jeg betale han husleie til han i fra 1915. Det signerte jeg på for lenge siden. Samme greia da. Samme type utpressing.

 

Det betyr enormt mye for meg at jeg kan få kjøpt han ut nå. Vil bli kvitt han en gang for alle.

Anonymous poster hash: dbfed...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har fått dette skriftlig i fra han. Vi kan ikke ta alt skriftlig. Jeg har hastverk. Jeg må finne ut om disse er seriøse før jeg signerer kontrakt med firmaet som frosken anbefalte. Vi har en avtale om å signere denne uka.

 

Det kan hende jeg setter foten ned, men det er ikke sikkert det er det lureste. Han kan nekte å la meg kjøpe han ut og da må jeg betale han husleie til han i fra 1915. Det signerte jeg på for lenge siden. Samme greia da. Samme type utpressing.

 

Det betyr enormt mye for meg at jeg kan få kjøpt han ut nå. Vil bli kvitt han en gang for alle.

Anonymous poster hash: dbfed...c2b

 

Ikke mulig å ta en spansk en? Det er jo 99,9% sikkert at disse er dønn usikre - kan du ikke bare si at du har sjekket Brønnøysund og diverse andre steder og funnet ut at disse ikke er seriøse og at du nå har skrevet kontrakt med et garantert seriøst firma og at det dermed er null rom for flere diskusjoner. Da har du jo tatt hans forslag på alvor, latt dem komme inn i din leilighet på befaring og undersøkt de firmaene han har foreslått og alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be dem fremvise i det minste våtromssertifikat. Begge firmaene er enkeltmannsforetak, holdt på kort tid i Norge og ser ikke ut til å ha ansatte. Jeg ville ikke ha brukt noen av dem.

 

Du risikerer selv å bli ansvarlig dersom de ikke har ryddige avtaler med folk de bruker til å utføre oppdraget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, det er vel ikke sånn at folk er useriøse bare fordi de ikke er norske? Mange store seriøse firma bruker polakker i stor stil. Det er absolutt ikke sånn at polakk = svart arbeid eller dårlig arbeid. Jeg har stort sett hatt norske håndtverkere, men min aller beste erfaring var to polakker fra et seriøst firma. De jobbet hardt og var veldig ryddige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har fått dette skriftlig i fra han. Vi kan ikke ta alt skriftlig. Jeg har hastverk. Jeg må finne ut om disse er seriøse før jeg signerer kontrakt med firmaet som frosken anbefalte. Vi har en avtale om å signere denne uka.

 

Det kan hende jeg setter foten ned, men det er ikke sikkert det er det lureste. Han kan nekte å la meg kjøpe han ut og da må jeg betale han husleie til han i fra 1915. Det signerte jeg på for lenge siden. Samme greia da. Samme type utpressing.

 

Det betyr enormt mye for meg at jeg kan få kjøpt han ut nå. Vil bli kvitt han en gang for alle.

Anonymous poster hash: dbfed...c2b

 

 

Du må ha alt skriftlig, det hjelper ikke at du har hastverk.

Har du ting skriftlig fra han pressa deg til å undertegne på det med husleie?

 

Du kan sjekke opp firmaene via brreg.no, men det er lite å hente der hvis du ikke skal bestille utskrifter av ting. Firmaet du nevnte over er registrert der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ærlig talt, det er vel ikke sånn at folk er useriøse bare fordi de ikke er norske? Mange store seriøse firma bruker polakker i stor stil. Det er absolutt ikke sånn at polakk = svart arbeid eller dårlig arbeid. Jeg har stort sett hatt norske håndtverkere, men min aller beste erfaring var to polakker fra et seriøst firma. De jobbet hardt og var veldig ryddige.

 

Det er mye snusk i byggebransjen. Store firmaer som bruker utenlandsk arbeidskraft er det ikke noe galt i så lenge firmaet er seriøst. 

 

Jeg ville definitivt ikke brukt et ettmannsforetak til en slik jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, det er vel ikke sånn at folk er useriøse bare fordi de ikke er norske? Mange store seriøse firma bruker polakker i stor stil. Det er absolutt ikke sånn at polakk = svart arbeid eller dårlig arbeid. Jeg har stort sett hatt norske håndtverkere, men min aller beste erfaring var to polakker fra et seriøst firma. De jobbet hardt og var veldig ryddige.

For meg handler ikke vurderingen om hvilken nasjonalitet fagfolkene har. Jeg har hatt både tjekkiske, danske, svenske og tyske fagfolk hjemme hos meg, men de har vært ansatt i et norsk firma som hadde eksistert i en årrekke i Norge før jeg brukte dem. Dersom man har svært god råd, så kan man på mange måter ta mye større risiko enn når økonomien er stram. Derfor kan folk med god råd også velge firmaer som muligens ikke er helt seriøse - fordi om noe går galt, så klarer de å finansiere det som skal til for å rette opp feil.

 

Dersom man velger enkeltmannsforetak som har vært etablert relativt kort tid til å utføre baderomsrehabilitering, så mener jeg at man tar altfor stor risiko. Det innebærer jo at innehaver inngår avtaler med en haug med underleverandører, og du har ingen kontroll over at de ulike aktørene holder høy faglig kvalitet eller har ryddige arbeidsforhold for sine ansatte. Dersom det så oppstår en feil i etterkant, så risikerer man at det ikke finnes noen å reklamere til.

Endret av frosken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For handler ikke vurderingen om hvilken nasjonalitet fagfolkene har. 

 

Dine innlegg handler kanskje ikke om det, men det var nå ett innlegg (MFF) som påsto det var håpløst å forholde seg til folk som ikke snakket norsk + mange referanser til polakker i flere innlegg.

 

Jeg har aldri brukt annet enn vel ansette firma med flere ansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine innlegg handler kanskje ikke om det, men det var nå ett innlegg (MFF) som påsto det var håpløst å forholde seg til folk som ikke snakket norsk + mange referanser til polakker i flere innlegg.

 

Jeg har aldri brukt annet enn vel ansette firma med flere ansatte.

 

 

Trådstarter fortalte at de hadde hatt med seg tolk da de var på befaring. Jeg hadde definitivt ikke forholdt meg til folk som skulle jobbe i kåken min et par uker uten å måtte ringe tolk hver gang jeg skulle kommunisere noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått dette skriftlig i fra han. Vi kan ikke ta alt skriftlig. Jeg har hastverk. Jeg må finne ut om disse er seriøse før jeg signerer kontrakt med firmaet som frosken anbefalte. Vi har en avtale om å signere denne uka.

Anonymous poster hash: dbfed...c2b

Hva slags avtale har du gjort med det seriøse firmaet da? Har du godtatt tilbudet deres? Kanskje på mail? I så fall har du allerede en avtale selv om kontrakt ikke er underskrevet.

Eller har du gitt dem beskjed om at du har flere firma inne for å se på jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Han kan nekte å la meg kjøpe han ut og da må jeg betale han husleie til han i fra 1915. Det signerte jeg på for lenge siden.

Anonymous poster hash: dbfed...c2b

 

1915?  Det var lenge...  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det var lenge å betale husleie fra 1915;).  Signerte du virkelig at du skulle betale han husleie og så lever du på nåde fra han fordi han er snill mot deg og lar deg ikke betale?  Har du ingen advokat som kan veilede deg i dette uføret du er i?

 

Skal han bestemme fargene i stua fordi ellers må du betale husleie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg har fått dette skriftlig i fra han. Vi kan ikke ta alt skriftlig. Jeg har hastverk. Jeg må finne ut om disse er seriøse før jeg signerer kontrakt med firmaet som frosken anbefalte. Vi har en avtale om å signere denne uka.

 

Det kan hende jeg setter foten ned, men det er ikke sikkert det er det lureste. Han kan nekte å la meg kjøpe han ut og da må jeg betale han husleie til han i fra 1915. Det signerte jeg på for lenge siden. Samme greia da. Samme type utpressing.

 

Det betyr enormt mye for meg at jeg kan få kjøpt han ut nå. Vil bli kvitt han en gang for alle.

Anonymous poster hash: dbfed...c2b

 

 

OK. Den avtalen om husleie fra 2015 (?) gjør at du burde satse alt på å få ham ut nå. Du kan ikke være leieboeren til X-mannen din.

 

Jeg lurer forresten på hvordan han kunne rapportere inntekt på 500' når han tjente 1.7 mill, men det er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det var lenge å betale husleie fra 1915;).  Signerte du virkelig at du skulle betale han husleie og så lever du på nåde fra han fordi han er snill mot deg og lar deg ikke betale?  Har du ingen advokat som kan veilede deg i dette uføret du er i?

 

Skal han bestemme fargene i stua fordi ellers må du betale husleie?

Håper alle skjønte at det skal stå 2015. Jeg ser det morsomme i den siste setninga de, men faktisk så er det omtrent slik ja og derfor ikke noe morsomt for meg i det hele tatt.

 

Om han ikke akkurat vil bestemme fargen i stua, så vil han i hvert fall bestemme hva slags baderomsmøbler jeg skal ha og det er  like hårreisende. Han har bladd i brosjyrer og plukket ut billigste pris. Ergo har han bestemt seg for hvordan mitt fremtidige bad skal se ut også  :o  :o  :o

 

Men nå er det nok faktisk. Jeg holder meg til firmaet jeg har tenkt og så får det gå som det går. Han første tok seg god tid hos meg og fremsto meget seriøs. De andre virket bare desperate etter å få jobben.

 

Til den som spør om jeg har advokat: I verste fall bruker jeg advokat. Jeg betaler på advokatforsikring i Help forsikring og det vil ikke koste meg ekstra å ta i bruk disse.

Anonymous poster hash: dbfed...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags avtale har du gjort med det seriøse firmaet da? Har du godtatt tilbudet deres? Kanskje på mail? I så fall har du allerede en avtale selv om kontrakt ikke er underskrevet.

Eller har du gitt dem beskjed om at du har flere firma inne for å se på jobben?

Ja, jeg har avtalt på mail om å skrive kontrakt med de denne uka og det skal jeg holde.

Anonymous poster hash: dbfed...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har avtalt på mail om å skrive kontrakt med de denne uka og det skal jeg holde.

Anonymous poster hash: dbfed...c2b

Nå savner jeg Liker-knappen! :)

Hold fast ved dette. Du vil tjene på å bruke seriøse folk. Håper det roer seg snart.

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du står for dette og hvis ikke du kan stå med det så faller du med det.  Dere kan ikke fortsette på dette viset.  Enten så kjøper du han ut av leiligheten, eller du selger den.  Selvfølgelig er det vanskelig og umulig, men denne situasjonen er det glade vanvidd.  Du kan ikke eie halvdelen av din leilighet mot din eksmann og så betale han husleie.  Alle ser med engang at økonomisk så taper du på det, og foruten hvor vanvittig situasjonen er.  Det er billigere for deg å betale renter av et lån som du har gode muligheter til å ha avdragsfritt i noen år enn å betale leie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du står for dette og hvis ikke du kan stå med det så faller du med det.  Dere kan ikke fortsette på dette viset.  Enten så kjøper du han ut av leiligheten, eller du selger den.  Selvfølgelig er det vanskelig og umulig, men denne situasjonen er det glade vanvidd.  Du kan ikke eie halvdelen av din leilighet mot din eksmann og så betale han husleie.  Alle ser med engang at økonomisk så taper du på det, og foruten hvor vanvittig situasjonen er.  Det er billigere for deg å betale renter av et lån som du har gode muligheter til å ha avdragsfritt i noen år enn å betale leie.

Jeg er enig i alt du sier her og det er den saken jeg jobber med nå. 

 

Siste nytt som har skjedd i saken : Han vet nå at jeg kommer til å bruke Mur og Flisconsult AS, samme hva søren han presser med og nå var det greit og han er enig i at jeg kjøper han ut uansett. Kjæresten fikk sjekket opp hvem som var sertifisert og hvem som ikke var det. Mur og Flisconsult As står på lista. Ingen av de andre, så det er ikke mer å lure på.

 

Men noe plager han og det er farsbidraget. Jeg fortalte han at jeg betaler for datterens frtidsaktiviteter selvsagt, men at han ikke kan melde henne på ting for så å sende over regninga til meg. Jeg må diskutere med datteren hva hun skal være med på. Om han ønsket å melde henne på noe jeg ikke hadde råd til, må han gjerne det, men betale det selv.

 

Dermed kom det et nytt pressmiddel. Han ønsker ikke ha datteren noe mer. Ingen dager over hodet.

 

Jaja og slik går no dagan ! Det siste pressmiddelet klarer ikke en gang å skremme meg, for dette vet jeg at han ikke gjennomfører.

Anonymous poster hash: dbfed...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...