Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med x-en nå ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg håper situasjonen løser seg til det beste for alle parter og at de kan finne harmoni i veien videre.

 

Selvsagt. Jeg synes bare TS. befinner seg i en forferdelig situasjon. Jeg tror ikke Gargamel mente det altfor seriøst, og jeg tror heller ikke TS. tar forslaget seriøst. Litt galgenhumor her inne tar neppe x-mannen hennes skade av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 152
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    38

  • mariaflyfly

    14

  • morsan

    13

  • Savannah

    12

Bare en liten kommentar til at en utenforstående sier at han har snakket med "mannen din": Jeg opplevde det samme fra takstmannen som skulle gi takst på hytta vår. Det er fort gjort å tro det når man ikke kjenner bakgrunnen for at hytta skulle realiseres. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten kommentar til at en utenforstående sier at han har snakket med "mannen din": Jeg opplevde det samme fra takstmannen som skulle gi takst på hytta vår. Det er fort gjort å tro det når man ikke kjenner bakgrunnen for at hytta skulle realiseres. :)

Og siden han som ringte snakket gebrokkent kan han kanskje ha misforstått hvis eksen presenterte seg som eksmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vet ikke om det er jeg som uttrykker meg klønete, men er jo det som er meningen. Jeg sendte inn lånepapirene i dag og banken overfører 1 million til hans så snart de får dem i retur, hvis ikke han kontakter banken og stopper det hele. Siden banken har sendt meg papirene regner jeg med at de har snakket med han også. Vi har samme bank. 

 

Jeg håper det bare er trusler han kommer med til meg og at han ikke kontakter banken og stopper det hele.

Anonymous poster hash: dbfed...c2b

 

 

Vent med å sende pengene til x-en til han har underskrevet skjøte som overfører hans eierandel til deg.

Dette er faktisk veldig viktig, ikke overlat dette til banken alene, ikke bare regne med at de gjør det på eget initiativ.

Skjøtet må tinglyses.

http://www.statkart.no/Eiendom-og-areal/Tinglysing-av-eiendom/

 

Det er slikt eiendomsmeglere vanligvis tar seg av.

Ikke gå ut fra at banken ordner det for deg, hvis det ikke eksplisitt er avtalt dere imellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt. Jeg synes bare TS. befinner seg i en forferdelig situasjon. Jeg tror ikke Gargamel mente det altfor seriøst, og jeg tror heller ikke TS. tar forslaget seriøst. Litt galgenhumor her inne tar neppe x-mannen hennes skade av.

 

Galgenhumor er bra, og ingen tar skade av noe her.  Jeg er helt enig i at ts er i en forferdelig situasjon, men oppussing av bad er en bitte liten brøkdel av helhetsbildet.  Når de kjøper leilighet sammen på denne måten så fortsetter de å være gift og i et avhengighets forhold til hverandre.  De er ikke enige om noe som helst når det kommer til økonomi.  Han fortsetter å forsørge henne, men vil ikke likevel.

 

Når det blir et poeng om han er mannen hennes i separasjonstida så er nervene tynnslitte. Been there, done that.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Galgenhumor er bra, og ingen tar skade av noe her.  Jeg er helt enig i at ts er i en forferdelig situasjon, men oppussing av bad er en bitte liten brøkdel av helhetsbildet.  Når de kjøper leilighet sammen på denne måten så fortsetter de å være gift og i et avhengighets forhold til hverandre.  De er ikke enige om noe som helst når det kommer til økonomi.  Han fortsetter å forsørge henne, men vil ikke likevel.

 

Når det blir et poeng om han er mannen hennes i separasjonstida så er nervene tynnslitte. Been there, done that.

Jeg får oppdatere deg litt. Vi har ikke bodd sammen på snart 2 år og før dette hadde vi også ett år hvor vi bodde hver for oss. Vi er altså forbi seperasjonstiden og skilt.

 

Jeg føler meg overhodet ikke avhengig av han lenger og det er også nettopp DERFOR jeg nå vil stå på egne ben økonomisk. Det har jeg jo gjort forsåvidt, men vi har altså eid denne leiligheten sammen. Den gangen vi kjøpte sammen som var jeg nok ganske avhengig å redd for ikke å greie meg økonomisk, men nå føler jeg meg helt trygg på at jeg vil greie det alene. Du tar altså litt feil. Ellers har vi ingenting med hverandre å gjøre lenger. Vi skal sikkert feire julaften sammen da i år som i fjor og forfjor, men det tror jeg skal gå like greit i år også. Det er jo noe vi gjør for barnas skyld, da ingen av dem vil være uten noen av oss.

 

Å si at nervene mine er tynnslitte er å overdrive en smule ;)  Javisst blir jeg sliten, jeg leter etter løsninger, jeg blir irritert,  frustrert, litt nervøs for at han skal slå seg vrang og sette kjepper i hjulene. Akkurat nå er det en periode hvor jeg har mye å ordne opp i. Ikke bare dette. Slik er jo livet noen ganger. Alt det andre løser seg. Jeg tar en ting av gangen og ting løser seg. Jeg håper dette med leiligheten løser seg også, selv om veien ser ut til å bli mer kronglete enn den først så ut. Det er fryktelig slitsomt når det står på. Spesielt med alle telefonene som ramler inn, men en dag er jeg forhåpentligvis helt fri.

Heldigvis har jeg kjæresten som gjør det hele så mye lettere for meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

Jeg får oppdatere deg litt. Vi har ikke bodd sammen på snart 2 år og før dette hadde vi også ett år hvor vi bodde hver for oss. Vi er altså forbi seperasjonstiden og skilt.

 

Jeg føler meg overhodet ikke avhengig av han lenger og det er også nettopp DERFOR jeg nå vil stå på egne ben økonomisk. Det har jeg jo gjort forsåvidt, men vi har altså eid denne leiligheten sammen. Den gangen vi kjøpte sammen som var jeg nok ganske avhengig å redd for ikke å greie meg økonomisk, men nå føler jeg meg helt trygg på at jeg vil greie det alene. Du tar altså litt feil. Ellers har vi ingenting med hverandre å gjøre lenger. Vi skal sikkert feire julaften sammen da i år som i fjor og forfjor, men det tror jeg skal gå like greit i år også. Det er jo noe vi gjør for barnas skyld, da ingen av dem vil være uten noen av oss.

 

Å si at nervene mine er tynnslitte er å overdrive en smule ;)  Javisst blir jeg sliten, jeg leter etter løsninger, jeg blir irritert,  frustrert, litt nervøs for at han skal slå seg vrang og sette kjepper i hjulene. Akkurat nå er det en periode hvor jeg har mye å ordne opp i. Ikke bare dette. Slik er jo livet noen ganger. Alt det andre løser seg. Jeg tar en ting av gangen og ting løser seg. Jeg håper dette med leiligheten løser seg også, selv om veien ser ut til å bli mer kronglete enn den først så ut. Det er fryktelig slitsomt når det står på. Spesielt med alle telefonene som ramler inn, men en dag er jeg forhåpentligvis helt fri.

Heldigvis har jeg kjæresten som gjør det hele så mye lettere for meg :-)

Beklager og/å feilen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslaget om å ta en enkel fiks nå, og gjøre det skikkelig senere var litt seriøst. Det er en kamel å svelge for å bli kvitt ham. Kall det minste motstands vei.

Du kan også gjøre det på en tøff måte. Husk at han taper økonomisk på status quo.

Si at:

1. Avtalen om huskjøp er kansellert.(økonomisk sett ren gevinst for deg)

2. Du betaler ikke husleie (han kan neppe kaste deg ut av din leilighet uansett)

3. Du fikser kun membran rundt sluket (koster deg 6-7000 om du er litt heldig. Ikke godkjent, men funker i praksis)

4. Du betaler ikke for tenniskurset

Eventuelt:

Dere følger opprinnelig plan, og han blander seg ikke inn.

Det mest usikre her er pkt 3. Få en murer til å vurdere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten din sier du blir påvirket av eksen og at du fremstår annerledes i slutten av en telefonsamtalen enn i begynnelsen. Og jeg er ikke overrasket - slike menn har en tendens til å krype inn under huden på en og han har jo god trening i å manipulere - både deg og andre.

Derfor tror jeg det er viktig at kommunikasjon begrenses til et minimum. Stor fordel med skriftlig kommunikasjon og du bør ha en plan bak alt du sier/tilbyr/krever. Viktig å ikke gi han "forhandlingsrom" - bare normale menn kan forholde seg til slikt på en noenlunde fornuftig måte.

Jeg ønsker deg all mulig lykke til!! Og få det spøkelset ut av boligen din!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslaget om å ta en enkel fiks nå, og gjøre det skikkelig senere var litt seriøst. Det er en kamel å svelge for å bli kvitt ham. Kall det minste motstands vei.

Du kan også gjøre det på en tøff måte. Husk at han taper økonomisk på status quo.

Si at:

1. Avtalen om huskjøp er kansellert.(økonomisk sett ren gevinst for deg)

2. Du betaler ikke husleie (han kan neppe kaste deg ut av din leilighet uansett)

3. Du fikser kun membran rundt sluket (koster deg 6-7000 om du er litt heldig. Ikke godkjent, men funker i praksis)

4. Du betaler ikke for tenniskurset

Eventuelt:

Dere følger opprinnelig plan, og han blander seg ikke inn.

Det mest usikre her er pkt 3. Få en murer til å vurdere det.

Takk for forslag Gargamel, men må sørge for at jeg ikke blir ansvarlig om det skulle skje en ny lekkasje, så må ha et godkjent bad med det samme :-)

Anonymous poster hash: dbfed...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten din sier du blir påvirket av eksen og at du fremstår annerledes i slutten av en telefonsamtalen enn i begynnelsen. Og jeg er ikke overrasket - slike menn har en tendens til å krype inn under huden på en og han har jo god trening i å manipulere - både deg og andre.

Derfor tror jeg det er viktig at kommunikasjon begrenses til et minimum. Stor fordel med skriftlig kommunikasjon og du bør ha en plan bak alt du sier/tilbyr/krever. Viktig å ikke gi han "forhandlingsrom" - bare normale menn kan forholde seg til slikt på en noenlunde fornuftig måte.

Jeg ønsker deg all mulig lykke til!! Og få det spøkelset ut av boligen din!!

Ja, det er manipulasjonsevnen hans det. Her skjer det ting hele tiden og nå har det akkurat vært folk her. Jammen fikk han fart på seg, så vi får se. Mulig jeg må gi meg på dette også for å bli kvitt han. Har bedt om detaljert prisliste.De gir meg et godkjent bad de også og påstår de gjør seg helt ferdig på 10 dager. Hvordan det kan være så stor forskjell, både på pris og hvor lenge de skal holde på det lurer jeg på og det gjør meg skeptisk. 

Anonymous poster hash: dbfed...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, det er manipulasjonsevnen hans det. Her skjer det ting hele tiden og nå har det akkurat vært folk her. Jammen fikk han fart på seg, så vi får se. Mulig jeg må gi meg på dette også for å bli kvitt han. Har bedt om detaljert prisliste.De gir meg et godkjent bad de også og påstår de gjør seg helt ferdig på 10 dager. Hvordan det kan være så stor forskjell, både på pris og hvor lenge de skal holde på det lurer jeg på og det gjør meg skeptisk. 

Anonymous poster hash: dbfed...c2b

 

Husk å sjekke at dette er et firma med alle godkjenninger og registreringer i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg har misforstått noe her, men jeg føler at du kommer i forsvar.  Det er ikke noe enestående ved den situasjonen du er i, og du har min fulle medfølelse.  Jeg vet godt hva du snakker om når du sier at du var livredd ved å stå på egne ben økonomisk.  Det har jeg gått igjennom også.  Jeg har også gått igjennom dette med "mannen din" -den første tida ble jeg gal og han var i hvert fall ikke MANNEN MIN.  Jeg har vært skilt lenge nå og han har vært gift med en annen i sikkert ti år og noen sa mannen din for ikke lenge siden istedenfor eksmannen din og jeg brydde meg ingenting.  Derfor vet jeg når nervene er slitte.

 

Han manipulerer og styrer deg slik som han alltid har gjort.  Dere er fremdeles faste i det mønstret dere hadde da dere bodde sammen.  Det er ikke uvanlig, men uheldig.  Det er det du må forandre på,  det er ikke han du skal forandre for det går ikke.  Jeg er sikker på at han har en annen historie, men det er ikke saken.  Hovedpoenget er at dere blir ferdige med skilsmissen.  Når han ringer deg slik du beskriver så er han ikke skilt fra deg. 

Endret av florette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Jeg synes ikke det virker som du leser det jeg skriver. Datteren bor permanent hos meg. Hun bor hos faren fra tirsdag til onsdag og annen hver helg. Ellers, så har jo dette utviklet seg etter hvert til at hun har det ganske fritt. Vi bor jo ikke langt unna hverandre og siden vennene bor nærmere han, så drar hun ofte dit etter skolen og kommer til meg i middagsstid og sover hos meg.

 

Men akkurat nå kan ikke badet mitt brukes. Hun kan ikke dusje der og derfor bor hun hos faren sin noen uker til badet er ferdig. Likevel er hun jo her flere ganger i uka alt etter som om hun er nydusjet eller ei :-)

 

Jeg føler meg ikke mislykket pga av dette nei :-) Det ville da vært umodent, synes jeg.

Anonymous poster hash: dbfed...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg har misforstått noe her, men jeg føler at du kommer i forsvar.  Det er ikke noe enestående ved den situasjonen du er i, og du har min fulle medfølelse.  Jeg vet godt hva du snakker om når du sier at du var livredd ved å stå på egne ben økonomisk.  Det har jeg gått igjennom også.  Jeg har også gått igjennom dette med "mannen din" -den første tida ble jeg gal og han var i hvert fall ikke MANNEN MIN.  Jeg har vært skilt lenge nå og han har vært gift med en annen i sikkert ti år og noen sa mannen din for ikke lenge siden istedenfor eksmannen din og jeg brydde meg ingenting.  Derfor vet jeg når nervene er slitte.

 

Han manipulerer og styrer deg slik som han alltid har gjort.  Dere er fremdeles faste i det mønstret dere hadde da dere bodde sammen.  Det er ikke uvanlig, men uheldig.  Det er det du må forandre på,  det er ikke han du skal forandre for det går ikke.  Jeg er sikker på at han har en annen historie, men det er ikke saken.  Hovedpoenget er at dere blir ferdige med skilsmissen.  Når han ringer deg slik du beskriver så er han ikke skilt fra deg. 

Jeg aner ikke hva du vil frem til jeg. Skilsmissen er jo i orden. At han fortsatt manipulerer meg, har du jo rett i. Han gjør det i hvert fall akkurat nå igjen, selv om det er lenge siden sist han gjorde det. Nå ble det til det igjen pga, av badet, men badet må jo ordnes da. Sånn er det bare :-) Kan ikke leve uten dusj og vask. Jeg vet du har vært skilt lenge og slitt med dine ting. Ja, jeg skal forandre på det at han manipulerer meg. Jeg jobber med saken og dette er siste skritt i den retning. Bare dette som står igjen nå.

Anonymous poster hash: dbfed...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har det tydelig bedre i dag enn da du startet tråden og godt er det.  Jeg har ingen problemer med å forstå at den juridiske siden av skilsmissen er i orden, men når det blir slikt styr rundt praktiske ting så er dere ikke ferdige med skilsmissen og det er hva jeg vil frem til.

 

Diskusjonen om hvem av dere har rett i forhold til polakker og ikke polakker, svart arbeid eller ikke svart har jeg ikke kommentert i det hele tatt.  Det er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har det tydelig bedre i dag enn da du startet tråden og godt er det.  Jeg har ingen problemer med å forstå at den juridiske siden av skilsmissen er i orden, men når det blir slikt styr rundt praktiske ting så er dere ikke ferdige med skilsmissen og det er hva jeg vil frem til.

 

Diskusjonen om hvem av dere har rett i forhold til polakker og ikke polakker, svart arbeid eller ikke svart har jeg ikke kommentert i det hele tatt.  Det er noe helt annet.

Det er riktig at jeg har det bedre i dag enn da jeg startet tråden. Når et problem oppstår kan det ta litt tid før man har fordøyd ting og er klar til å brette opp ermene å finne løsninger på problemene. I hvert fall er jeg slik at jeg klarer ikke å se en løsning helt med det samme. Oppgittheten tar overhånd og ting må synke inn.

 

Kk, så er vi ikke ferdige med skilsmissen da hvis du ser det slik du ser, men det er i hvert fall det jeg jobber med nå. Jeg blir i hvert fall ikke ferdig hvis IKKE jeg styrer med det praktiske, siden jeg ikke kan trylle.

 

Må styre litt med det praktiske nå for å gjøre meg helt ferdig.

Anonymous poster hash: dbfed...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg fatter bare ikke, du skal kjøpe han ut, taksten er FØR bad er fiksa, hvorfor er bad hans sak allikevel? Jo, han maser og manipulerer og vil at du skal betale tennistimer, men hvorfor snakker du med ham om BAD i det hele tatt? Og håndverkere og detaljpris, det er ikke hans sak overhodet. Hvorfor tar du telefonen når han ringer, avtaler om datter og henting og tennistimer kan dere ta skriftlig. Og lån, leilighet, takst og skjøte MÅ dere ta skriftlig. Hvorfor lar du ham gjøre dette til hans sak, det er ikke det? Jeg skjønner han er en håndfull, men du må ikke snakke med ham. Eller hans håndverkere! Det er DITT bad, han er jammen meg frekk som vil mene noe om det. Slutt å informer han. Slutt å snakke med ham. Ikke krangle om tennistimer, si at det får han ta skriftlig, og bare svar "nei". Ta det via familievernkontoret om så er. Ikke begrunn det med din økonomi og dine oppussingsutgifter osv, det er ikke hans sak. Han skal ikke vite hva du har i lån, hva badet ditt koster, om du kan prioritere tennis eller ikke. Det er ikke hans sak. Han er ikke og har aldri vært grei med deg økonomisk. Han vil ikke "hjelpe deg" med denne innblandingen sin, så: skift nummer. Datteren din kan ta med seg skriftlige beskjeder. Han kan skrive epost.

Anonymous poster hash: 57f06...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg fatter bare ikke, du skal kjøpe han ut, taksten er FØR bad er fiksa, hvorfor er bad hans sak allikevel? Jo, han maser og manipulerer og vil at du skal betale tennistimer, men hvorfor snakker du med ham om BAD i det hele tatt? Og håndverkere og detaljpris, det er ikke hans sak overhodet. Hvorfor tar du telefonen når han ringer, avtaler om datter og henting og tennistimer kan dere ta skriftlig. Og lån, leilighet, takst og skjøte MÅ dere ta skriftlig. Hvorfor lar du ham gjøre dette til hans sak, det er ikke det? Jeg skjønner han er en håndfull, men du må ikke snakke med ham. Eller hans håndverkere! Det er DITT bad, han er jammen meg frekk som vil mene noe om det. Slutt å informer han. Slutt å snakke med ham. Ikke krangle om tennistimer, si at det får han ta skriftlig, og bare svar "nei". Ta det via familievernkontoret om så er. Ikke begrunn det med din økonomi og dine oppussingsutgifter osv, det er ikke hans sak. Han skal ikke vite hva du har i lån, hva badet ditt koster, om du kan prioritere tennis eller ikke. Det er ikke hans sak. Han er ikke og har aldri vært grei med deg økonomisk. Han vil ikke "hjelpe deg" med denne innblandingen sin, så: skift nummer. Datteren din kan ta med seg skriftlige beskjeder. Han kan skrive epost.

Anonymous poster hash: 57f06...555

Jeg har ingen problemer med å forstå at dette ser merkelig ut utenifra og det ER merkelig. Strengt tatt burde han ikke hatt noe med dette å gjøre og jeg har jo sagt det til han det samme som du sier her. Jeg burde egentlig ikke ha snakket med han, men man må kjenne denne mannen for å forstå hvorfor jeg likevel gjør det.

 

Planen var å kjøpe han ut av leiligheten før badet pusses opp. Han var enig og vi var enige om pris og hva han skulle betale for badet. 43 % av en antatt pris. Nå er det den antatte prisen han plutselig vil redusere og det etter at jeg hadde snakket med banken.

 

Nå ringte kjæresten også og nå er jo han irritert også fordi jeg igjen lar meg manipulere, men hva pokker kan jeg gjøre da? Kanskje jeg må svelge denne kamelen også, den siste kamelen før jeg er helt ferdig.

 

Men skal høre på kjæresten. Jeg må få referanser. Jeg må ha 10 års garanti og hvis dette er et polsk firma holder ikke det helder, da de kan være ute av landet før det har gått 10 år. Puh !

Anonymous poster hash: dbfed...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...