Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med x-en nå ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men jeg fatter bare ikke, du skal kjøpe han ut, taksten er FØR bad er fiksa, hvorfor er bad hans sak allikevel? Jo, han maser og manipulerer og vil at du skal betale tennistimer, men hvorfor snakker du med ham om BAD i det hele tatt? Og håndverkere og detaljpris, det er ikke hans sak overhodet. Hvorfor tar du telefonen når han ringer, avtaler om datter og henting og tennistimer kan dere ta skriftlig. Og lån, leilighet, takst og skjøte MÅ dere ta skriftlig. Hvorfor lar du ham gjøre dette til hans sak, det er ikke det? Jeg skjønner han er en håndfull, men du må ikke snakke med ham. Eller hans håndverkere! Det er DITT bad, han er jammen meg frekk som vil mene noe om det. Slutt å informer han. Slutt å snakke med ham. Ikke krangle om tennistimer, si at det får han ta skriftlig, og bare svar "nei". Ta det via familievernkontoret om så er. Ikke begrunn det med din økonomi og dine oppussingsutgifter osv, det er ikke hans sak. Han skal ikke vite hva du har i lån, hva badet ditt koster, om du kan prioritere tennis eller ikke. Det er ikke hans sak. Han er ikke og har aldri vært grei med deg økonomisk. Han vil ikke "hjelpe deg" med denne innblandingen sin, så: skift nummer. Datteren din kan ta med seg skriftlige beskjeder. Han kan skrive epost.

Anonymous poster hash: 57f06...555 [/acrony

 

 

 

Dette er et mønster som har vart lenge.  Han har antageligvis alltid vært den som styrte med slikt og hadde det endelige økonomiske ansvaret.  Det er ikke bare å si en dag at det er man ferdig med og så er man skilt.  De kommuniserer på samme måte som de alltid har gjort for det har ikke gått opp for dem hvordan man forholder seg til hverandre som skilt.  Det vil nok komme etter hvert og jeg ønsker dem alle det beste for fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 152
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    38

  • mariaflyfly

    14

  • morsan

    13

  • Savannah

    12

 

Nå ringte kjæresten også og nå er jo han irritert også fordi jeg igjen lar meg manipulere, men hva pokker kan jeg gjøre da? Kanskje jeg må svelge denne kamelen også, den siste kamelen før jeg er helt ferdig.

 

Anonymous poster hash: dbfed...c2b

Tror du på det du sier nå? At dette blir den siste kamelen du må svelge? I så fall er jeg redd du er en av svært få som tror på det... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du på det du sier nå? At dette blir den siste kamelen du må svelge? I så fall er jeg redd du er en av svært få som tror på det... 

Kanskje ikke, men la meg få lov til å håpe på det i hvert fall. Jeg trenger å tenke positivt.

Anonymous poster hash: dbfed...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Florette, jeg leser hva du skriver, at  det ikke har gått opp for oss hvordan man forholder seg til hverandre som skilt.  Det er ikke så enkelt som du skal ha det til. Å forholde seg til denne mannen er ikke som å forholde seg til hvilken som helst x.

 

Jeg må nå forholde meg til en mann som nekter å la meg kjøpe han ut av leiligheten hvis ikke jeg gjør som han sier. Det er det som er saken her, så det er ikke bare å "lære seg til " å forholde seg til hverandre.

 

Jeg må forholde seg til en x som driver med ren utpressing IGJEN slik han pleier. Man skal være sterk for holde ut dette og det tror jeg nok at jeg er når det kommer til stykket. Tror jeg har en sterk psyke. Jeg føler det ikke alltid sånn, men jeg har nok det. Han har enda ikke greid å knekke meg.

Anonymous poster hash: dbfed...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Florette, jeg leser hva du skriver, at  det ikke har gått opp for oss hvordan man forholder seg til hverandre som skilt.  Det er ikke så enkelt som du skal ha det til. Å forholde seg til denne mannen er ikke som å forholde seg til hvilken som helst x.

 

Jeg må nå forholde meg til en mann som nekter å la meg kjøpe han ut av leiligheten hvis ikke jeg gjør som han sier. Det er det som er saken her, så det er ikke bare å "lære seg til " å forholde seg til hverandre.

 

Jeg må forholde seg til en x som driver med ren utpressing IGJEN slik han pleier. Man skal være sterk for holde ut dette og det tror jeg nok at jeg er når det kommer til stykket. Tror jeg har en sterk psyke. Jeg føler det ikke alltid sånn, men jeg har nok det. Han har enda ikke greid å knekke meg.

Anonymous poster hash: dbfed...c2b

 

Jeg har aldri påstått at dette er enkelt.  Langt i fra.  Jeg setter kun ord på de fakta som jeg ser i innleggene.  Du har gjort mye med å komme deg ut av hjemmet, men du har lang vei å gå.  Jeg forstår godt at mannen manipulerer, og du gir deg.  Jeg tror det er slik det har vært før og derfor er det beinhardt å forandre det, men det må du hvis du ikke har tenkt å være i en offerrolle i flere år fremover.

 

Jeg er ikke noe overrasket over det du skriver.  Jeg har hørt mange slike historier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bare pusse opp badet akkurat som du selv vil? Bare snu spillet rundt. Hvis han ikke vil selge sin del av huset er det faktisk han som taper på det, ikke du.

Rent økonomisk er det supert for deg at han betaler renter på en leilighet han ikke disponerer og ikke får leieinntekter fra. Han truer jo egentlig med å sparke seg selv i r*va.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å bare pusse opp badet akkurat som du selv vil? Bare snu spillet rundt. Hvis han ikke vil selge sin del av huset er det faktisk han som taper på det, ikke du.

Rent økonomisk er det supert for deg at han betaler renter på en leilighet han ikke disponerer og ikke får leieinntekter fra. Han truer jo egentlig med å sparke seg selv i r*va.

Jeg tenker på flere muligheter og ingenting er bestemt enda. Først skal jeg nå sende over navnet på disse firmaene han har funnet, så skal kjæresten hjelpe meg å finne ut hvor seriøse disse er. Ut over i uka vet jeg mer om hva jeg kommer til å gjøre. 

 

Jeg vet heller ikke om han virkelig vil nekte meg å kjøpe han ut eller om han bare truer med det. Egentlig tror jeg han trenger penger for å finansiere noen byggeprosjekter han har tenkt å sette i gang med igjen og at han er ganske desperat etter penger. Omtrent alt han eier har han lagt ut for salg nå.  Forhåpentligvis er det bare trusler, men jeg vet ikke.

 

Det blir vel en løsning på det på en aller annen måte. Er nødt til å tro det, men vet bare ikke hvordan enda.

 

Jeg må bli kvitt han. Det er det beste for meg på sikt.

Anonymous poster hash: dbfed...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri påstått at dette er enkelt.  Langt i fra.  Jeg setter kun ord på de fakta som jeg ser i innleggene.  Du har gjort mye med å komme deg ut av hjemmet, men du har lang vei å gå.  Jeg forstår godt at mannen manipulerer, og du gir deg.  Jeg tror det er slik det har vært før og derfor er det beinhardt å forandre det, men det må du hvis du ikke har tenkt å være i en offerrolle i flere år fremover.

 

Jeg er ikke noe overrasket over det du skriver.  Jeg har hørt mange slike historier.

Det er riktig at det har vært slik før og at det fortsatt er slik, men alt har gått i riktig retning. Har vært problemfritt lenge nå til dette dukket opp. Begynte med badet og så kom dette med husleie og renter på lånet hans. Da bestemte jeg meg for å kjøpe han ut og det er noe jeg har tenkt på en god stund, men jeg tvilte på at banken ville gi meg så stort lån. Turde nesten ikke spørre om det, men banken var velvillige siden jeg gikk inn med såpass høy egenkapital i første omgang. Glad for det :-) Jeg er noen hakk nærmere full frigjørelse.

Anonymous poster hash: dbfed...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at jeg har provosert deg, men jeg håper at det har gitt deg noen tanker.  Lykke til.

Neida, du har ikke provosert meg :-) Hvis det virker slik, så er det bare fordi jeg er litt stressa når jeg svarer. Det han vært veldig mange telefoner i kveld og jeg har hatt to firma på befaring. Jeg måtte på treningsstudio å dusje før de stengte og innimellom dette har jeg vært her inne og svart i full fart :-) Så har bare vært litt stressa og så blir jeg litt ekstra i stressa når jeg føler at jeg må gjenta ting som jeg har skrevet tidligere i tråden  :P

Anonymous poster hash: dbfed...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det ting hele tiden og nå har det akkurat vært folk her. Jammen fikk han fart på seg, så vi får se. Mulig jeg må gi meg på dette også for å bli kvitt han. Har bedt om detaljert prisliste.  Anonymous poster hash: dbfed...c2b

Hæ? Seriøst? Hva vil du oppnå med å bøye av også denne gangen, egentlig?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bare pusse opp badet akkurat som du selv vil? Bare snu spillet rundt. Hvis han ikke vil selge sin del av huset er det faktisk han som taper på det, ikke du.

Rent økonomisk er det supert for deg at han betaler renter på en leilighet han ikke disponerer og ikke får leieinntekter fra. Han truer jo egentlig med å sparke seg selv i r*va.

Hun betaler da husleie til ham for de 43% han eier, gjør hun ikke det da? Dette er x'en fra helvete - husk det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun betaler da husleie til ham for de 43% han eier, gjør hun ikke det da? Dette er x'en fra helvete - husk det!

Nei, han *truet* med å kreve husleie eller at hun skulle betale rentene. Akkurat det kravet ville ikke vært helt urimelig hvis det hadde kommet på bordet før de kjøpte leiligheten. Hvis kravet kommer i etterkant kan TS ganske enkelt la være.

Hvis TS kan gjøre akkurat som hun vil mhp håndverkere og alt annet. Saboterer han salget er det verst for ham. Han truer med å skyte seg selv i foten, og det er ikke mye til trussel. Hans eierandel er bare et pressmiddel hvis hun lar seg presse. Jeg skjønner at det psykologisk sett er slitsomt å ha ham som eier og måtte forholde seg til ham.

Hvis han skjønner at eierandelen ikke kan brukes til å styre henne, at det er et rent tap for ham og at begge er fullstendig klar over dette tror jeg han selger uansett.

Jeg vil ikke klandre TS om hun svelger en liten kamel hvis det helt sikkert fører henne ut av grepet hans for godt. Litt pragmatisk kan man også være. Kanskje de finner et firma begge er fornøyd med, så sklir saken over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis han skjønner at eierandelen ikke kan brukes til å styre henne, at det er et rent tap for ham og at begge er fullstendig klar over dette tror jeg han selger uansett.

Jeg tror det sitter ekstremt langt inne for ham å la henne kjøpe ham ut, da mister han jo et av de kraftigste takene han har på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dager? Fikk anbud på mitt bad, som riktignok omfattet riving av en vegg, men totalrenovering skulle ta FEM UKER, velrennommert firma.

Jeg synes også dette er i overkant kort tid på en totalrehabilitering. Men hvis det er et firma som lar håndverkerne jobbe 16 timer i døgnet, samt har god tilgang på alle yrkesgrupper (rørlegger, elektriker osv), så er det vel mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også dette er i overkant kort tid på en totalrehabilitering. Men hvis det er et firma som lar håndverkerne jobbe 16 timer i døgnet, samt har god tilgang på alle yrkesgrupper (rørlegger, elektriker osv), så er det vel mulig.

Jeg kan ikke noe om dette, men skal ikke ting tørke mlm hvert nye prosjekt osv?

Uansett er det uhørt at han skal være overkikkador på hvem som skal fikse hennes bad - det er hun som skal stå med ansvar ved evt salg eller overfor naboer hvis det ikke er i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også dette er i overkant kort tid på en totalrehabilitering. Men hvis det er et firma som lar håndverkerne jobbe 16 timer i døgnet, samt har god tilgang på alle yrkesgrupper (rørlegger, elektriker osv), så er det vel mulig.

Jeg trodde støp måtte ha tid på å tørke og slikt, det fikk i hvertfall vi beskjed om da vi lagde nye bad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått det første tilbudet fra Oslo Maling og flis. Ekstremt mye billigere. De som skal gjøre jobben her kan ikke et ord norsk. De hadde med seg en tolk. Ei dame som heter Nicole eller noe sånt.

 

De andre som kommer med tilbud i dag heter ABAD BYGG. De kunne i hvert fall norsk.

 

Hvordan kan jeg finne ut om dette er seriøse firma ? Noen som kan hjelpe meg ?



Anonymous poster hash: dbfed...c2b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om de har våtromssertifikat:

 

ffv.no

 

Sjekk i mesterregisteret:

 

http://www.mesterbrev.no/

 

Sjekk brønnøysundregisteret (As, enkelpersonsforetak, antall år i drift, driftsresultat etc)

 

Vi tok renovering av bad for noen år siden, vi sa vi kun ville ha anbud fra folk med våtromssertifikat. Kom på befaring, jada, sertifikant i orden. Jeg sjekka selskapet.. nope, ingen sertifikat der. Jeg konfronterte håndtverker og da var det 'jamen, jeg tok kurset, men jeg har ikke tatt eksamen, fordi det var så mye sære regler om å ha jobbet 2 år, og det hadde han ikke'. Bye bye.

 

Sjekk selskapet så godt du kan, skriv kontrakt. Det er du som sitter i saksa om noen tuller det til og er konkurs uka etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...