Gå til innhold

Å Navigere m Nav -psykisk påkjenning


Gjest

Anbefalte innlegg

At jeg må i kontakt m nav igjen.. Men helt ok- skjønner du kan tenke det relatert til det jeg forteller deg. Jeg har mistro til meg selv og. Frykter at nav må hjelpe meg økonomisk igjen ... Burde jo derfor vært samarbeidsvillig . Men for ydmykende å oppgi navn på arb plass soø jeg har skaffet på egen hånd. Særlig når vedk ikke vil fortelle hva informasjon skal brukes til .

 

Det er ikke alt som sies som er veldig gjennomtenkt fra den andres side. Hun trengte å skrive noe i din "nav-journal" om hvorfor møtet var avlyst, og hun ønsket sannsynligvis å notere konkret hva det nå er du prøver å gjøre. Den enkle måten for henne å få litt oversikt over dette på, er ved å spørre hvor du jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • frosken

    17

  • AnonymBruker

    4

  • ISW

    3

  • laban

    2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

tror raskt tilbake konsept involverer arbeidsgiver. Lest en del dokument som indikerer dette. Tenker jeg burde blitt informert om de var en del av bildet, da hadde jeg ikke gått med på de tilpasninger arb giver ringte og tilbydde meg istedet for at jeg skulle sykemeldes/ hadde sagt opp Jeg tenkte hun var utrolig snill og så meg og min lidelse.

I stedet ble jeg ført bak lyset og sykeliggjort ytterligere i full offentlighet.

Leder sa de så gjerne ville beholde meg og se om jeg bare trengte litt mer tid for og trives og gå inn i den posisjon jeg ble ansatt i.

Jeg tror du tar feil her? Raskere tilbake er vel kun mellom deg, fastlegen og selvfølgelig raskere tilbake. Hvorfor skal sistnevnte ha noe med arbeidsplassen å gjøre? Det må i så fall være å skrive attester el noe?

Anonymous poster hash: cf126...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa at hun sikkert kunne finne ut at det var sant st jeg jobbet uansett gj at hun trolig har mulighet for å teste hva jeg får inn på konto og hvor fra.Jeg hjelper meg selv sa jeg , mistet tro på nav . Sa jeg ikke visste om jeg holdt ut. Hun da surt lykke til. Det trengs!

 

Jeg syntes du er flink til å gjøre ting vanskelig for deg selv!

Anonymous poster hash: f62aa...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du tar feil her? Raskere tilbake er vel kun mellom deg, fastlegen og selvfølgelig raskere tilbake. Hvorfor skal sistnevnte ha noe med arbeidsplassen å gjøre? Det må i så fall være å skrive attester el noe?

Anonymous poster hash: cf126...cc6

Jeg vet forsvinnende lite om NAV, men det står her at "Raskere tilbake" kan involvere arbeidsplassen hvis man allerede er i et arbeidsforhold.

 

Før tiltaket starter må NAV ha fått en oppfølgingsplan, der arbeidsgiveren din dokumenterer at bedriftsinterne tiltak er forsøkt eller vurdert, men ikke er mulig å gjennomføre.

 

Dette er hentet fra punktet om "Oppfølging" her:

https://www.nav.no/no/Bedrift/Oppfolging+og+rapportering/Oppfolging+av+sykmeldte/Nyttig+a+vite/Raskere+tilbake.346103.cms

 

Men altså, jeg kan misforstå.  Er ikke fagperson eller erfaren mht. NAV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet forsvinnende lite om NAV, men det står her at "Raskere tilbake" kan involvere arbeidsplassen hvis man allerede er i et arbeidsforhold.

Før tiltaket starter må NAV ha fått en oppfølgingsplan, der arbeidsgiveren din dokumenterer at bedriftsinterne tiltak er forsøkt eller vurdert, men ikke er mulig å gjennomføre.

Dette er hentet fra punktet om "Oppfølging" her:

https://www.nav.no/no/Bedrift/Oppfolging+og+rapportering/Oppfolging+av+sykmeldte/Nyttig+a+vite/Raskere+tilbake.346103.cms

Men altså, jeg kan misforstå. Er ikke fagperson eller erfaren mht. NAV.

Ja - jeg tror ikke jeg er på jordet ift dette. Fra min leders side fremsto det som hun var på " tilbudssida".. hunble trolig betalt av nav for å prøve. Verneombud var i noen " mystiske " møter siste kvarter av din vakt hver dag...!!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - jeg tror ikke jeg er på jordet ift dette. Fra min leders side fremsto det som hun var på " tilbudssida".. hunble trolig betalt av nav for å prøve. Verneombud var i noen " mystiske " møter siste kvarter av din vakt hver dag...!!!

Jeg er overbevist om at du feiltolker. Det ville blitt ansett som grovt uetisk om din psykolog - uten å informere deg - plutselig snakket med noen på din arbeidsplass om deg.

 

Linken laban la ut viser for øvrig til helt ulike typer prosjekter omtalt som "raskere tilbake".  Deltok du i et nav-tiltak eller var du henvist til spesialisthelsetjenestens tilbud innen raskere tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er overbevist om at du feiltolker. Det ville blitt ansett som grovt uetisk om din psykolog - uten å informere deg - plutselig snakket med noen på din arbeidsplass om deg.

Linken laban la ut viser for øvrig til helt ulike typer prosjekter omtalt som "raskere tilbake". Deltok du i et nav-tiltak eller var du henvist til spesialisthelsetjenestens tilbud innen raskere tilbake?

Det var ikke noe nav tiltak. Henvist til spes helse tjenesten ( unicare) i regi av raskere tilbake. Legens tilbud til meg da jeg sa jeg ville si opp Pga av angst, men var fortvilet. Når leder ringte to dager etter oppsigelse ( som hun sa var overraskende og leit- men aksepterte den dagen jeg sa opp). Ble valgt blant mange , hadde mye tiltro:) plutselig ringte hun og sa hun ønsket å gi meg en sjanse gjennom mindre ansvar og en ekstra fridag.. Tror ikke psykolog nødv pumpet info- men det dukket altså opp en raskere tilbake mann på min jobb!! Så virket som han skulte på meg. Om dette var etisk betenkelig el en tabbe vil de nok ikke erkjenne det. Men jeg orker ikke tenke på det. Følte jeg ble stigmatisert og utstilt som ikke fungerende på jobb. Sa jo selv jeg var blitt satt ut av spill og derfor vek fra min lederposisjon .. Men dette nav opplegget med at jobben plutselig ble ia. Raskere tilbake mannen spaserte gj min avd og etablerte kontakt med MEg. Tilfeldig . Jeg tviler Endret av En namnlaus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke noe nav tiltak. Henvist til spes helse tjenesten ( unicare) i regi av raskere tilbake. Legens tilbud til meg da jeg sa jeg ville si opp Pga av angst, men var fortvilet. Når leder ringte to dager etter oppsigelse ( som hun sa var overraskende og leit- men aksepterte den dagen jeg sa opp). Ble valgt blant mange , hadde mye tiltro:) plutselig ringte hun og sa hun ønsket å gi meg en sjanse gjennom mindre ansvar og en ekstra fridag.. Tror ikke psykolog nødv pumpet info- men det dukket altså opp en raskere tilbake mann på min jobb!! Så virket som han skjulte på meg.

Jeg mener bestemt at du har feiltolket det som skjedde. Du har blandet sammen det at to ting skjer samtidig, med at den ene forårsaker den andre. Det er helt utelukket at folk i spesialisthelsetjenesten diskuterer enkeltpasienter med arbeidsgiver uten at det foreligger et uttrykkelig samtykke fra pasienten. Det ville ha vært et grovt brudd på bestemmelsene om taushetsplikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener bestemt at du har feiltolket det som skjedde. Du har blandet sammen det at to ting skjer samtidig, med at den ene forårsaker den andre. Det er helt utelukket at folk i spesialisthelsetjenesten diskuterer enkeltpasienter med arbeidsgiver uten at det foreligger et uttrykkelig samtykke fra pasienten. Det ville ha vært et grovt brudd på bestemmelsene om taushetsplikt.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at du har rett her. Raskere tilbake er vel kun for å hjelpe folk til å stå i jobb, eller komme tilbake etter sykemelding. Det burde verken involvere NAV eller arbeidsplass.

Anonymous poster hash: cf126...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke skjønne annet enn at du har rett her. Raskere tilbake er vel kun for å hjelpe folk til å stå i jobb, eller komme tilbake etter sykemelding. Det burde verken involvere NAV eller arbeidsplass.

Anonymous poster hash: cf126...cc6

Noe av det som er egnet til å skape litt forvirring, er at også nav administrerer tiltak kalt "raskere tilbake".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke skjønne annet enn at du har rett her. Raskere tilbake er vel kun for å hjelpe folk til å stå i jobb, eller komme tilbake etter sykemelding. Det burde verken involvere NAV eller arbeidsplass.

Anonymous poster hash: cf126...cc6

 

Her snakker man trolig om det samme; og "Raskere tilbake" er et tiltak i regi av nav. Fastlegen søker på vegne av den enkelte, og nav behandler i sin tur søknaden. For å delta i programmet er det en forutsetning at man har et ansettelsesforhold og at det er stor sannsynlighet for at man kun har behov for kortvarig behandling. 

Anonymous poster hash: d762b...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener bestemt at du har feiltolket det som skjedde. Du har blandet sammen det at to ting skjer samtidig, med at den ene forårsaker den andre. Det er helt utelukket at folk i spesialisthelsetjenesten diskuterer enkeltpasienter med arbeidsgiver uten at det foreligger et uttrykkelig samtykke fra pasienten. Det ville ha vært et grovt brudd på bestemmelsene om taushetsplikt.

Tenker du på at arb plass ble ia samtidig m at jeg fikk "tilpasset " arb oppgavene. Om jeg hadde visst at det var nav tilpasning og ikke leders velvilje hadde jeg aldri gått inn på justering av arb oppgaver og ansvar som leder ringte og tilbydde meg.. Om det var tilfelle mener jeg at jeg burde fått informasjon slik at jeg kunnevalgt selv om jeg ville utsette meg for et slikt synlig tiltak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det som er egnet til å skape litt forvirring, er at også nav administrerer tiltak kalt "raskere tilbake".

I startinnlegget ble han som kom til arbeidsplassen, omtalt som både "en NAV-ansatt" og "raskere tilbake-mannen", dermed trodde jeg det var NAVs opplegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I startinnlegget ble han som kom til arbeidsplassen, omtalt som både "en NAV-ansatt" og "raskere tilbake-mannen", dermed trodde jeg det var NAVs opplegg.

mulig jeg har skrevet uklart.. Men lest at raskt tilbake er tiltak fra nav. En av tiltakene er hjelp av psykolog ( lavterskel et begrenset antall timer), et annet tilpasning. Det var en fyr som sa han kom i regi av raskt tilbake. Han sa dette til alle i " bedriften". Var sammen m en nav fyr som holdt kurs rekke i psykososialt miljø. Endret av En namnlaus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på at arb plass ble ia samtidig m at jeg fikk "tilpasset " arb oppgavene. Om jeg hadde visst at det var nav tilpasning og ikke leders velvilje hadde jeg aldri gått inn på justering av arb oppgaver og ansvar som leder ringte og tilbydde meg.. Om det var tilfelle mener jeg at jeg burde fått informasjon slik at jeg kunnevalgt selv om jeg ville utsette meg for et slikt synlig tiltak

Sammentreffet jeg tenkte på var at du begynte hos en psykolog innenfor "raskere tilbake" tilbudt av spesialisthelsetjenesten, og det at din arbeidsplass skulle bli ia bedrift og at det i den forbindelse foregikk ting på din arbeidsplass. Det siste hadde ingenting med din kontakt med psykologen å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig jeg har skrevet uklart.. Men lest at raskt tilbake er tiltak fra nav. En av tiltakene er hjelp av psykolog ( lavterskel et begrenset antall timer), et annet tilpasning. Det var en fyr som sa han kom i regi av raskt tilbake. Han sa dette til alle i " bedriften". Var sammen m en nav fyr som holdt kurs rekke i psykososialt miljø.

"Raskere tilbake" betegner flere typer tiltak. Noen består i behandling i spesialisthelsetjenesten, etter at pasienten har blitt henvist av sin fastlege. I tillegg til dette har også Nav ulike typer tiltak betegnet som "raskere tilbake", i disse tilfellene er det nav som gjør vedtak om at tiltaket skal tilbys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammentreffet jeg tenkte på var at du begynte hos en psykolog innenfor "raskere tilbake" tilbudt av spesialisthelsetjenesten, og det at din arbeidsplass skulle bli ia bedrift og at det i den forbindelse foregikk ting på din arbeidsplass. Det siste hadde ingenting med din kontakt med psykologen å gjøre.

nei - ikke med psykologen- men min lederss tilbud om " tilpasset" stilling en periode. Endret av En namnlaus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei - ikke med psykologen- men min lederss tilbud om " tilpasset" stilling en periode.

Det vil jo være helt naturlig at en bedrift som innfører ia, blir mer bevisst på nødvendigheten av å tilrettelegge for den enkelte arbeidstaker. Hva med dette oppfatter du som betenkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ikke tilfeldig spør du meg. Følte meg objektgjort som den som utløste ia:((

 

Du bytter om på hva som er årsak og virkning. Bedriften ble neppe ia-bedrift pga dine vansker, men fordi de ble ia-bedrift så la de seg kanskje ekstra i selen for å få til en tilrettelegging for deg.

 

Du viste også  i en annen tråd tidligere i kveld at du har en tendens til å tolke ting som overhodet ikke har med deg å gjøre som rettet mot deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...