Gå til innhold

Verdens beste land?


Nils Håvard Dahl, psykiater

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 128
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • skrevet

    23

  • Nicklusheletida

    16

  • Madelenemie

    16

  • AnonymBruker

    12

..Og NAV sender meldinger klokken 12 på kvelden. Beklager, jeg måtte bare.

 

Som jeg var inne på i den samme tråden mener jeg at det er på høy tid at nordmenn blir litt takknemlige. I settingen DOL mener jeg takknemlighet ovenfor blant annet NAV og helsevesenet, som tross alt jobber etter beste evne.

 

Men med takknemlighet mener jeg ikke skyldfølelse.

 

Merkelig hvordan man etterhvert tenker klarere når man har fått litt serotonin i hjernen igjen (etter en "trippel dose SSRI")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Og NAV sender meldinger klokken 12 på kvelden. Beklager, jeg måtte bare.

 

Som jeg var inne på i den samme tråden mener jeg at det er på høy tid at nordmenn blir litt takknemlige. I settingen DOL mener jeg takknemlighet ovenfor blant annet NAV og helsevesenet, som tross alt jobber etter beste evne.

 

Men med takknemlighet mener jeg ikke skyldfølelse.

 

Merkelig hvordan man etterhvert tenker klarere når man har fått litt serotonin i hjernen igjen (etter en "trippel dose SSRI")

Dessverre funker ikke ssri for alle. Selv ikke trippel dose.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet faktisk om noe mer norsk enn å klage på at andre er "skamløse og bortskjemte". Så; alt håp for Norges fremtid er nok ikke ute.

Min far oppvokst delvis under krigen mente jeg heller burde grave meg en grøft enn å søke arbeidsavklaring . Mao brette opp armene .. Å være sykemeldt er et skjellsord i hans øyne - han ser vekk når jeg forteller det. Jeg tar det til meg . Jeg tror faktisk mange skammer seg over å ikke strekke til og å være mottakere av velferdsgoder som ikke er noen selvfølge i andre steder i verden.. Selv syns jeg det er en sann pine , men ikke klart å gjøre no med det enda.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

 

Hei!

 

Er du så modig at du kler deg naken og bader naken sammen 30 damer?

Det krever ikke mot. Hva er det verste som kan skje?

De som forbereder seg på krig må imidlertid ha mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Er du så modig at du kler deg naken og bader naken sammen 30 damer?

 

, eller driver du nå og overdriver igjen? :D

 

Jeg tror dette ville vært en fantasi for mange menn :D

 

I utgangspunktet synes jeg det var unødvendig at hun måtte bade naken sammen med guttene. Men jeg forstår Forsvarets filosofi om at kjønn er en fullstendig irrelevant sak på slagmarken. Jeg tror ikke hensikten var å trakassere henne seksuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det krever ikke mot. Hva er det verste som kan skje?

De som forbereder seg på krig må imidlertid ha mot.

 

Bra! Likte start-innlegget ditt også.

 

Det er kjedelig med mye syting og klaging. Vi har det så materielt bra

og har hatt det så lenge at vi har mistet perspektiver på tilværelsen og

tåler ikke motgang. Bedre å ha øynene oppe for det positive i livet.

 

Se på hvordan folk i andre land har det. Folk jeg kjenner, har nettopp

kommet tilbake fra et land i Afrika. I det landet sover folk på jordgulv.

I regntiden blir mildt talt ubehagelig. Da har ikke penger til medisiner.

Derfor går de til hjelpeorganisasjoner for helsehjelp. Gjennomsnittlig

levealder er langt lavere enn hos oss. Deres liv er et slit. Likevel

er de glade, smiler og er vennlige mot hverandre. Hvordan er vi?

Gretne og utakknemlige? Tåler ikke bagateller? Er det rart nordmenn

blir latterliggjort for smørkrise i utlandet?

Anonymous poster hash: 70408...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det krever ikke mot. Hva er det verste som kan skje?

De som forbereder seg på krig må imidlertid ha mot.

At alle damene ser på deg og ler, når de ser.... :D

 

norske soldater forbereder seg ikke på krig, akk hadde de enn så vel gjort :huh:

Det er trening på å brette klær, stå opp, disiplin, omtrent som i kloster,

 

de pusser våpen på tid, vi pusser lysestaker på tid :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette ville vært en fantasi for mange menn :D

 

I utgangspunktet synes jeg det var unødvendig at hun måtte bade naken sammen med guttene. Men jeg forstår Forsvarets filosofi om at kjønn er en fullstendig irrelevant sak på slagmarken. Jeg tror ikke hensikten var å trakassere henne seksuelt.

Hei!

 

Ok :)

 

Det ville vært et mareritt for meg, hvis 30 menn skulle stå der og se på meg.

For se, vet jeg de ville, og hatt det gøy.

 

Ikke glem at jeg er dame.( Det glemmer min mann)

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min far oppvokst delvis under krigen mente jeg heller burde grave meg en grøft enn å søke arbeidsavklaring . Mao brette opp armene .. Å være sykemeldt er et skjellsord i hans øyne - han ser vekk når jeg forteller det. Jeg tar det til meg . Jeg tror faktisk mange skammer seg over å ikke strekke til og å være mottakere av velferdsgoder som ikke er noen selvfølge i andre steder i verden.. Selv syns jeg det er en sann pine , men ikke klart å gjøre no med det enda.

Ja, det er, for å sitere, "tarvelig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far oppvokst delvis under krigen mente jeg heller burde grave meg en grøft enn å søke arbeidsavklaring . Mao brette opp armene .. Å være sykemeldt er et skjellsord i hans øyne - han ser vekk når jeg forteller det. Jeg tar det til meg . Jeg tror faktisk mange skammer seg over å ikke strekke til og å være mottakere av velferdsgoder som ikke er noen selvfølge i andre steder i verden.. Selv syns jeg det er en sann pine , men ikke klart å gjøre no med det enda.

Hei!

 

Av en merkelig grunn er det noe gjennkjenbart i det din far sier, i meg.

 

Men jeg velger høre på fornuften, min psykiater, hun mener sånt er vås og at man skal forholde seg til realiteten, det prøver jeg, men det er ikke alltid like lett.

 

Det hjelper da å vite at autoriteter innen helse vet når et menneske et berettiget til uføretrygd/sykemelding, da må vi nok være flinkere på å godta, men sorgen henter en jo stadig inn, man vil jo alt, og like mye som andre og mer enn andre osv...

 

I vertfall vil jeg sååå mye, også stopper det pga av alt fra autisme til høreapparater til dårlig syn osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

 

norske soldater forbereder seg ikke på krig,

Både i denne tråden og i alt for mange andre tråder uttaler du deg bastant om ting du ikke har det minste greie på. Det bør du slutte med. Det er til stor irritasjon for langt fler enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Av en merkelig grunn er det noe gjennkjenbart i det din far sier, i meg.

Men jeg velger høre på fornuften, min psykiater, hun mener sånt er vås og at man skal forholde seg til realiteten, det prøver jeg, men det er ikke alltid like lett.

Det hjelper da å vite at autoriteter innen helse vet når et menneske et berettiget til uføretrygd/sykemelding, da må vi nok være flinkere på å godta, men sorgen henter en jo stadig inn, man vil jo alt, og like mye som andre og mer enn andre osv...

I vertfall vil jeg sååå mye, også stopper det pga av alt fra autisme til høreapparater til dårlig syn osv...

du vet selv dine egne verdier og du deler disse.Om andre forhold utenfor dette stopper deg i å holde i hevd dette rår du ikke over det dessverre , så bør vi vel virke ut fra hva vi kan. Takke og bukke . Men ikke lett bestandig :((
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Både i denne tråden og i alt for mange andre tråder uttaler du deg bastant om ting du ikke har det minste greie på. Det bør du slutte med. Det er til stor irritasjon for langt fler enn meg.

Hei!

 

Det er rart du må mene noe sammen med flere, kan du ikke mene noe for deg selv?

 

Det er mot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du vet selv dine egne verdier og du deler disse.Om andre forhold utenfor dette stopper deg i å holde i hevd dette rår du ikke over det dessverre , så bør vi vel virke ut fra hva vi kan. Takke og bukke . Men ikke lett bestandig :((

Hei!

 

Nei det er tidvis irriterende.

 

Jeg klarer ikke følge de reglene jeg syns gjelder, dvs for meg gjelder de ikke, bare for andre, så det er noe ulogisk og irrasjonelt i det.

 

Men at det er vanskelig! det er det nok mest vi som strever som forstår, vi rives mellom våre ambisjoner, ønsker, samfunnets ideal og våre ulike "sykdommer"/tilstander som virker begrensende. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det er rart du må mene noe sammen med flere, kan du ikke mene noe for deg selv?

 

Det er mot!

 

Det er ikke mot å hevde noe som er helt feil.

Anonymous poster hash: 19e9e...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...