Gå til innhold

Verdens beste land?


Nils Håvard Dahl, psykiater

Anbefalte innlegg

 

Det er ikke mot å hevde noe som er helt feil.

Anonymous poster hash: 19e9e...5f8

 

Ok

 

Forklaring!

 

Når man mener noe, skal man mene noe selv, man trenger ikke si, "jeg og andre jeg kjenner mener at du er en dust" eller "jeg og andre jeg kjenner syns at det er så irriterende at du sier jeg har blå genser" osv...(håper du forstår eksemplene?)

 

Noen har ikke mot, og må ha med andre når de mener noe, (at de har andre på laget gir dem mot)

 

andre har mot i seg selv, og de mener det de mener uten å måtte ha et team bak seg av meningsfeller ;)

De siste har Mot!

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 128
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • skrevet

    23

  • Nicklusheletida

    16

  • Madelenemie

    16

  • AnonymBruker

    12

Ok

 

Forklaring!

 

Når man mener noe, skal man mene noe selv, man trenger ikke si, "jeg og andre jeg kjenner mener at du er en dust" eller "jeg og andre jeg kjenner syns at det er så irriterende at du sier jeg har blå genser" osv...(håper du forstår eksemplene?)

 

Noen har ikke mot, og må ha med andre når de mener noe, (at de har andre på laget gir dem mot)

 

andre har mot i seg selv, og de mener det de mener uten å måtte ha et team bak seg av meningsfeller ;)

De siste har Mot!

 

Du har tidligere gått knallhardt ut mot meg og vært særdeles bastant.

 

I ett innlegg gjorde du narr av sykdommen min og medisinene mine. I et annet innlegg kom du med en påstand om at man kan leve av 200 kcal/dagen og begrunnet dette med at du er ernæringsfysiolog (fagperson). Du gjorde også narr av overvektige og beskrev dem (oss) i særdeles usmakelige ordelag. Du har også bedt folk som tar AP redusere medikamentene sine på egen hånd.

 

Jeg ville tatt det NHD sier til etterretning, uavhengig av om han mener dette på egen hånd eller sammen med noen andre. Vil også påstå at du ikke kan dekke deg bak autisme for ren mangel på høflighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, enda en tråd som mikser virkeligheter. å kle seg naken som tenåring sammen med mange av andre kjønn, i fredstid, i norge, er så totalt og virkelighetsfjernt forskjellig for hva man bryr seg om i en skarp situasjon.

du kan jo selvfølgelig mene at unge jenter er dårlige soldater om de ikke har lyst til å "trene" på krig med å kle seg naken i en fjellbekk i norge, 3000 mil unna nærmeste konflikt, men det gjør det ikke mere sant ?

som i gi jane, skal jentene la seg voldta av befalet, fordi slikt kan skje i felten ???

tenk situasjon: ville du løpt naken i gata der du bor ? Ikke ? hvis huset ditt brant midt på natten, du fikk dratt med deg sønnen i armen, men fikk ikke kledd på deg, hadde du da følt forlegenheten med å være upåkledd ? trener du deg på brannsituasjoner ved å løpe naken rundt ??

ingen her som skjønner situasjonsbetingelse ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, enda en tråd som mikser virkeligheter. å kle seg naken som tenåring sammen med mange av andre kjønn, i fredstid, i norge, er så totalt og virkelighetsfjernt forskjellig for hva man bryr seg om i en skarp situasjon.

 

Tenåring? Fruentimmeret var da 23? Og guttene fikk beskjed om å se en annen vei. Takler man ikke dette har man ingen ting i militæret å gjøre.

Anonymous poster hash: 19e9e...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hei!

 

Det er rart du må mene noe sammen med flere, kan du ikke mene noe for deg selv?

 

Det er mot!

Jeg mener dette også helt for meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har tidligere gått knallhardt ut mot meg og vært særdeles bastant.

 

I ett innlegg gjorde du narr av sykdommen min og medisinene mine. I et annet innlegg kom du med en påstand om at man kan leve av 200 kcal/dagen og begrunnet dette med at du er ernæringsfysiolog (fagperson).

Hei!

 

Huff stakkars deg :huh:

 

Er du soldat i forsvaret?

 

Når det gjelder 200 kcal osv osv.osv. har jeg aldri skrevet noe om det!

 

Pille-gleden-angsten-tvilen-spørsmålene dine har jeg kommentert:-) da den morer meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener dette også helt for meg selv.

Hei!

 

Det er bedre, men du burde tørre mene dette selv uten å ha med deg noe team.

 

Du vet "sterkest er den mann som står alene".

 

Det er mitt motto!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, enda en tråd som mikser virkeligheter. å kle seg naken som tenåring sammen med mange av andre kjønn, i fredstid, i norge, er så totalt og virkelighetsfjernt forskjellig for hva man bryr seg om i en skarp situasjon.

du kan jo selvfølgelig mene at unge jenter er dårlige soldater om de ikke har lyst til å "trene" på krig med å kle seg naken i en fjellbekk i norge, 3000 mil unna nærmeste konflikt, men det gjør det ikke mere sant ?

som i gi jane, skal jentene la seg voldta av befalet, fordi slikt kan skje i felten ???

tenk situasjon: ville du løpt naken i gata der du bor ? Ikke ? hvis huset ditt brant midt på natten, du fikk dratt med deg sønnen i armen, men fikk ikke kledd på deg, hadde du da følt forlegenheten med å være upåkledd ? trener du deg på brannsituasjoner ved å løpe naken rundt ??

ingen her som skjønner situasjonsbetingelse ?

Enig - igjen. Gode poeng slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville absolutt ikke likt å måtte kle av meg foran 30 kvinner og en kvinnelig sjef og vasket understellet mens de så på og latterliggjorde.

 

Mulig mange menn har det veldig godt med seg selv, slik at de drømmer om det, det vet jeg ikke noe om, men jeg tviler.

 

Bare en kommentar til det som ble sagt at det kanskje var mange menns drøm... sier ikke noe direkte ang. den aktuelle saken.

 

(Nå har jeg liten penis i slapp tilstand da (normal i erigert), så kan skyldes det, og selv om kvinner ikke har penis er jeg ikke i tvil om at de kan føle at de har andre svakheter.)

Endret av skrevet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Og NAV sender meldinger klokken 12 på kvelden. Beklager, jeg måtte bare.

 

Som jeg var inne på i den samme tråden mener jeg at det er på høy tid at nordmenn blir litt takknemlige. I settingen DOL mener jeg takknemlighet ovenfor blant annet NAV og helsevesenet, som tross alt jobber etter beste evne.

 

Men med takknemlighet mener jeg ikke skyldfølelse.

 

Merkelig hvordan man etterhvert tenker klarere når man har fått litt serotonin i hjernen igjen (etter en "trippel dose SSRI")

Tror ikke det går en dag uten at jeg tenker på hvor heldig jeg er som er født i Norge. Hadde jeg bodd i et u-land, land i krig, ville jeg ganske sikkert vært død nå.

Irriterer meg også grønn på all materialismen blant folk. Vi kjøper ting bare for å kjøpe, kaster altfor mye, og i tillegg klager vi på hvor ille vi har det.

Jeg ga bort mange flasker vann da jeg var i Afrika til en mor med masse unger. Aldri sett så mange glade og takknemlige mennesker. Her til lands klager vi om vi må gå sultne et par timer. Vi er utakknemlige. Drar ikke alle over en kam, men maken til hylekor for små bagateller skal man lete lenge etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oi, enda en tråd som mikser virkeligheter. å kle seg naken som tenåring sammen med mange av andre kjønn, i fredstid, i norge, er så totalt og virkelighetsfjernt forskjellig for hva man bryr seg om i en skarp situasjon.

du kan jo selvfølgelig mene at unge jenter er dårlige soldater om de ikke har lyst til å "trene" på krig med å kle seg naken i en fjellbekk i norge, 3000 mil unna nærmeste konflikt, men det gjør det ikke mere sant ?

som i gi jane, skal jentene la seg voldta av befalet, fordi slikt kan skje i felten ???

tenk situasjon: ville du løpt naken i gata der du bor ? Ikke ? hvis huset ditt brant midt på natten, du fikk dratt med deg sønnen i armen, men fikk ikke kledd på deg, hadde du da følt forlegenheten med å være upåkledd ? trener du deg på brannsituasjoner ved å løpe naken rundt ??

ingen her som skjønner situasjonsbetingelse ?

Helt enig i det du skriver her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det er bedre, men du burde tørre mene dette selv uten å ha med deg noe team.

 

Du vet "sterkest er den mann som står alene".

 

Det er mitt motto!

 

Du bør heller ta til deg det han skriver enn å kverulere om hvordan han skrev det. 

Anonymous poster hash: 9fe67...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, enda en tråd som mikser virkeligheter. å kle seg naken som tenåring sammen med mange av andre kjønn, i fredstid, i norge, er så totalt og virkelighetsfjernt forskjellig for hva man bryr seg om i en skarp situasjon.

du kan jo selvfølgelig mene at unge jenter er dårlige soldater om de ikke har lyst til å "trene" på krig med å kle seg naken i en fjellbekk i norge, 3000 mil unna nærmeste konflikt, men det gjør det ikke mere sant ?

som i gi jane, skal jentene la seg voldta av befalet, fordi slikt kan skje i felten ???

tenk situasjon: ville du løpt naken i gata der du bor ? Ikke ? hvis huset ditt brant midt på natten, du fikk dratt med deg sønnen i armen, men fikk ikke kledd på deg, hadde du da følt forlegenheten med å være upåkledd ? trener du deg på brannsituasjoner ved å løpe naken rundt ??

ingen her som skjønner situasjonsbetingelse ?

 

Veldig enig!

Anonymous poster hash: 9fe67...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, enda en tråd som mikser virkeligheter. å kle seg naken som tenåring sammen med mange av andre kjønn, i fredstid, i norge, er så totalt og virkelighetsfjernt forskjellig for hva man bryr seg om i en skarp situasjon.

du kan jo selvfølgelig mene at unge jenter er dårlige soldater om de ikke har lyst til å "trene" på krig med å kle seg naken i en fjellbekk i norge, 3000 mil unna nærmeste konflikt, men det gjør det ikke mere sant ?

som i gi jane, skal jentene la seg voldta av befalet, fordi slikt kan skje i felten ???

tenk situasjon: ville du løpt naken i gata der du bor ? Ikke ? hvis huset ditt brant midt på natten, du fikk dratt med deg sønnen i armen, men fikk ikke kledd på deg, hadde du da følt forlegenheten med å være upåkledd ? trener du deg på brannsituasjoner ved å løpe naken rundt ??

ingen her som skjønner situasjonsbetingelse ?

Jeg tenker det samme som deg. Fint formulert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville absolutt ikke likt å måtte kle av meg foran 30 kvinner og en kvinnelig sjef og vasket understellet mens de så på og latterliggjorde.

 

 

 

Kanskje du da skulle satt deg inn i hva som faktisk hendte?

 

Ikke så soldatene på (de hadde klar ordre om å snu ryggen til, og ikke se - og de som eventuelt kikket ville få refs), og ikke var det noen som latterliggjorde henne.

 

Ikke noe sted fremkommer det påstander om at noen likevel kikket, eller at hun ble forsøkt latterliggjort.

 

Dette er bare løse påstander som kommer fra andre enn de som faktisk var der. Med andre ord, slike som deg og en haug med andre, som forsøker å "krisemaksimere" det som faktisk hendte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...