Gå til innhold

Verdens beste land?


Nils Håvard Dahl, psykiater

Anbefalte innlegg

Hvorfor skriver du slik? Forstår ikke hva galt hun har gjort.

Hun later som hun er sårbar mens hun egentlig er en liten løve - i bur.

Ikke noe umoralsk det, men noen reagerer vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 128
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • skrevet

    23

  • Nicklusheletida

    16

  • Madelenemie

    16

  • AnonymBruker

    12

Hun later som hun er sårbar mens hun egentlig er en liten løve - i bur.

Ikke noe umoralsk det, men noen reagerer vel.

Trist å lese denne utviklingen denne tråden har tatt.  Skal vi bli målte på denne måten, og vurdert etter hvor mye plass vi tar, så tror jeg at det er bedre å holde seg borte fra dol. Slike ting har jeg aldri opplevd i RL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å lese denne utviklingen denne tråden har tatt.  Skal vi bli målte på denne måten, og vurdert etter hvor mye plass vi tar, så tror jeg at det er bedre å holde seg borte fra dol. Slike ting har jeg aldri opplevd i RL.

Jeg måler ingen etter hvor stor plass de tar; noe annet ville være absurd mtp. hvem jeg er og hva jeg liker å holde på med.

Jeg forklarte bare hvorfor noen sier lumpne ting mot jente 31 (39?), altså hva jeg tenker er grunnen da - sier ikke at jeg nødvendigvis har rett alltid, men man sier jo hva man mener i en diskusjon uten å kunne bevise sannheten i det.

Det starter vel med en hets mot Madelenemie, og da syns jo noen det er rettferdig å reagere med hets tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Det er ikke så ofte jeg bli irritert av det som skrives her, men nå blir jeg det. DU av alle burde ha litt større toleransegrense.

Hva galt har Madelenemie gjort i tråden da ? Hun kom bare med en humoristisk kommentar om at norske soldater kriger ikke, de bare pusser våpen slik vi pusser lysestaker. Er det noe å irritere seg over ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Hva galt har Madelenemie gjort i tråden da ? Hun kom bare med en humoristisk kommentar om at norske soldater kriger ikke, de bare pusser våpen slik vi pusser lysestaker. Er det noe å irritere seg over ?

Svarte feil sted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Hvorfor skriver du slik? Forstår ikke hva galt hun har gjort.  

Hva galt har Madelenemie gjort i tråden da ? Hun kom bare med en humoristisk kommentar om at norske soldater kriger ikke, de bare pusser våpen slik vi pusser lysestaker. Er det noe å irritere seg over ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg synes er så rart er at noen ser ut til å være fredet uansett hvor ille de oppfører seg mens andre angripes av hele kjerringmobben på en gang bare fordi de er for "flinke" eller en gang i tiden selv har vært krevende og vanskelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg er kanskje også en av de som tar for stor plass på dol.  Når jeg leser mye av denne tråden så må jeg si at jeg alltid har trodd at det skal mye til for å ta for stor plass her.  Visste ikke at aktiviteten på dol var så høy.

 

Dette er ikke bare ment som svar på ditt innlegg, men generelt i tråden har jeg fått inntrykk av at det er best å ligge litt lavt.  Da er det kanskje like greit å gjøre et nytt forsøk på å trekke seg litt tilbake.  

Det har jeg ikke lagt merke til, men jeg leser ikke alt på psykiatri heller. Bare noen tråder innimellom. Det samme med åpent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måler ingen etter hvor stor plass de tar; noe annet ville være absurd mtp. hvem jeg er og hva jeg liker å holde på med.Jeg forklarte bare hvorfor noen sier lumpne ting mot jente 31 (39?), altså hva jeg tenker er grunnen da - sier ikke at jeg nødvendigvis har rett alltid, men man sier jo hva man mener i en diskusjon uten å kunne bevise sannheten i det.Det starter vel med en hets mot Madelenemie, og da syns jo noen det er rettferdig å reagere med hets tilbake.

Jeg tenkte generelt på hvordan tråden hadde utviklet seg. Jeg ser enkelte er opptatt med hvilke plass vi tar. Hva galt hww har skrevet klarer ikke jeg å finne. Hun sa seg bare enig med nhd. Skulle det være noen grunn til å dra frem fortiden på en slik måte? Føler det minner litt om mobbing fra enkelte. Selv om vi skal være forsiktig med bruken av det ordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Det jeg synes er så rart er at noen ser ut til å være fredet uansett hvor ille de oppfører seg mens andre angripes av hele kjerringmobben på en gang bare fordi de er for "flinke" eller en gang i tiden selv har vært krevende og vanskelige.

Hvem har oppført seg ille nå ? Det er jo greit å motsi når noen går over streken. M har uttrykt at hun er lei seg for å ha såret, så da bør vi gjøre oss ferdig med den saken. Men vi vet jo at det kan komme til å skje igjen ( det er del av diagnosen) og da får man heller ta det der og da i steden for å dra det med seg i tråder hvor ingenting galt har skjedd.

 

Å ta det i tråder hvor det ikke hører hjemme, vil bare skape forvirrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er så rart er at noen ser ut til å være fredet uansett hvor ille de oppfører seg mens andre angripes av hele kjerringmobben på en gang bare fordi de er for "flinke" eller en gang i tiden selv har vært krevende og vanskelige.

Tenker ofte at stabben har beordet brukerne (dere) til å ikke si noe negativt til/om meg, fordi da blir det utagering.

Jeg vet ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ofte at stabben har beordet brukerne (dere) til å ikke si noe negativt til/om meg, fordi da blir det utagering.

Jeg vet ikke...

Ja, alle brukerne på DOL har fått privat mail om det fra ADMIN :D:ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er så rart er at noen ser ut til å være fredet uansett hvor ille de oppfører seg mens andre angripes av hele kjerringmobben på en gang bare fordi de er for "flinke" eller en gang i tiden selv har vært krevende og vanskelige.

Hmmm.... jeg trenger visst nye briller. Kan ikke helt se noen kjerringmobb i denne tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker ofte at stabben har beordet brukerne (dere) til å ikke si noe negativt til/om meg, fordi da blir det utagering.

Jeg vet ikke...

Ikke til meg i alle fall. Jeg er ikke med i den gjengen der så hvis det foregår sånn vet jeg ingenting om det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte generelt på hvordan tråden hadde utviklet seg. Jeg ser enkelte er opptatt med hvilke plass vi tar. Hva galt hww har skrevet klarer ikke jeg å finne. Hun sa seg bare enig med nhd. Skulle det være noen grunn til å dra frem fortiden på en slik måte? Føler det minner litt om mobbing fra enkelte. Selv om vi skal være forsiktig med bruken av det ordet.

Det er da mobbing, akkurat som Madelenemie ble mobbet. Ikke noe å legge skjul på det. Det er litt lettere å mobbe hww enn NHD liksom, for han er jo den veivalsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg måler ingen etter hvor stor plass de tar; noe annet ville være absurd mtp. hvem jeg er og hva jeg liker å holde på med.

Jeg forklarte bare hvorfor noen sier lumpne ting mot jente 31 (39?), altså hva jeg tenker er grunnen da - sier ikke at jeg nødvendigvis har rett alltid, men man sier jo hva man mener i en diskusjon uten å kunne bevise sannheten i det.

Det starter vel med en hets mot Madelenemie, og da syns jo noen det er rettferdig å reagere med hets tilbake.

 

 

Hvis man selv har lett for å føle seg krenket, synes jeg det må være på sin plass å gjøre oppmerksom på at andre også kan føle seg krenket av slike utsagn " Godt du sa i fra til denne brukeren "

 

Jeg synes det er fryktelig urettferdig mot en bruker som har bidratt og gitt så mye av seg selv her inne og vært så åpen om hva slags problemer hun har og hvor fortvilet hun har vært mange ganger over å såre mennesker fordi hun er så direkte og bastant. Dårlig gjort å ta henne for nettopp det da, når hun så mange ganger har gitt uttrykk for at hun strever med dette. Ingen kan vel ha unngått å få med seg hvor hun har strevd får å bli "normal" og hvor dette har slitt henne ut til tider.

 

 

Synes det må gå an å gjøre henne oppmerksom på det der og da, men nå utvikler det seg til mobbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva galt har Madelenemie gjort i tråden da ? Hun kom bare med en humoristisk kommentar om at norske soldater kriger ikke, de bare pusser våpen slik vi pusser lysestaker. Er det noe å irritere seg over ?

Jeg ønsker ikke å uttale meg så mye om innleggene til madelenemie. Men jeg synes det var trist at hun ikke fikk fortsette med medisiner. For jeg merket endring når hun sluttet, så hun må ha hatt bra effekt av de.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det må gå an å gjøre henne oppmerksom på det der og da, men nå utvikler det seg til mobbing.

Man høster hva man sår?

1. NHD kritiserer Madelenemie, og hww slenger seg på, enten for å smiske med nhd eller rett og slett fordi hun likte det

2. Du kritiserer hww, og jeg slenger meg på, fordi jeg liker det (altså jeg smisker ikke med deg, det har etterhvert gått opp for meg at jeg er for ung for deg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man høster hva man sår?

1. NHD kritiserer Madelenemie, og hww slenger seg på, enten for å smiske med nhd eller rett og slett fordi hun likte det

2. Du kritiserer hww, og jeg slenger meg på, fordi jeg liker det (altså jeg smisker ikke med deg, det har etterhvert gått opp for meg at jeg er for ung for deg)

Bra oppsummering. Siden det da er sånn ca 2 mot 2 og dermed uavgjort, så kan vi kanskje gå over til en annen tråd nå?

Endret av frosken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på skrevet sitt lag.

 

Ikke fordi jeg aner hva dere snakker om (gidder ikke lese drama svada gråting syting klaging etc) Men jegvil uansett støtte skrevet fordi han er internett vennen min !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...