Gå til innhold

Kristne


skrevet

Anbefalte innlegg

Du forklarer veldig godt det at en både kan ha en tro på Gud og en tro på vitenskapen!

 

Det er sant det, men mange tror på kreasjonen, og det bør fordrives med sverd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 244
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Caylee

    51

  • Madelenemie

    39

  • skrevet

    35

  • Maglor

    29

Mest aktive i denne tråden

Nei man vet langt i fra alt, og vi tar nok feil av mange ting også, men poenget er at det går fremover; man lærer mer og mer. I motsetning til ved svarere fra Bibelen, et selvmotsigende sammensurium fra bronsealderen...!

Hvorfor angriper du bare bibelen? Det finnes mange religiøste tekster i verden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant det, men mange tror på kreasjonen, og det bør fordrives med sverd...

ja jeg er langt på vei enig med deg.

fordi det opprører meg....fanatisme uforstand og motstanden mot realitet og fornuft.

men like mye som at noen skal motbevise viteskapen opprører det meg at man som rik ikke ser hvor priviligert man er.

det er en digresjon,,men jeg er opprørt over rike snobber som ikke ser hvor heldige de har vært med liv og helse.

det irriterer og frustrerer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men like mye som at noen skal motbevise viteskapen opprører det meg at man som rik ikke ser hvor priviligert man er.

det er en digresjon,,men jeg er opprørt over rike snobber som ikke ser hvor heldige de har vært med liv og helse.

det irriterer og frustrerer!!

Jeg er heldig "globalt" sett, det vet vi sikkert. Om jeg er heldig som nordmann er det delte meninger om. Jeg har jo fått diagnoser. Det trenger ikke være korrekte diagnoser; kanskje er jeg for frisk til diagnose, og kanskje er legevitenskapen på bærtur systematisk.

Men men, det er delte meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg er langt på vei enig med deg.

fordi det opprører meg....fanatisme uforstand og motstanden mot realitet og fornuft.

men like mye som at noen skal motbevise viteskapen opprører det meg at man som rik ikke ser hvor priviligert man er.

det er en digresjon,,men jeg er opprørt over rike snobber som ikke ser hvor heldige de har vært med liv og helse.

det irriterer og frustrerer!!

Det som irriterer meg mer er når ateister absolutt må hakke ned på folk som tror noe annet (spesielt kristne, for de får jo alt støyten konstant)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg mer er når ateister absolutt må hakke ned på folk som tror noe annet (spesielt kristne, for de får jo alt støyten konstant)

Med ondt skal ondt fordrives! Sverdene skal atter frem! En ny æra venter, blod er tykkere enn vann, og snart står det sakrale himmelrike i flammer mens vi dødelige endelig kan gripe sjansen til ekte evig liv gjennom vitenskapelig og medisinsk nyvinning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skrevet, on 14 Dec 2014 - 23:58, said:

Hele poenget med vitenskap er endringer. Finne ut mer, fordi man ikke vet alt. Det motsatte med religion, der vet man alt, og sånn er det, dermed basta. Endringene som har skjedd innen kristendom er jo bare fordi de vil gjøre det mer levedyktig i en moderne tid, og gjerne tilpasse det til det man etterhvert begynner å vite.

Hva er det de kristne mener som vitenskapet 100 % sikkert har motbevist? Det er greit hvis du forklarer det litt enkelt. Så må det ikke være noe som vitenskapen innser at de har tatt feil om 100 år. Anonymous poster hash: 46132...690
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med ondt skal ondt fordrives! Sverdene skal atter frem! En ny æra venter, blod er tykkere enn vann, og snart står det sakrale himmelrike i flammer mens vi dødelige endelig kan gripe sjansen til ekte evig liv gjennom vitenskapelig og medisinsk nyvinning!

Ok. Lykke til i krigen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det de kristne mener som vitenskapet 100 % sikkert har motbevist? Det er greit hvis du forklarer det litt enkelt. Så må det ikke være noe som vitenskapen innser at de har tatt feil om 100 år. Anonymous poster hash: 46132...690

Poenget er vel at kristne/religiøse fremsetter ting som sannhet som det ikke går an å undersøke med bevisførsel.

Men f.eks. det ecbola sa tidligere her, f.eks, det med at dinosaurene ikke ble utryddet av en meteoritt, men av Guds vrede fordi det var mange onde dyr... det er såpass mange ting som støtter opp om at det er feil, og såpass mange ting som støtter opp om at andre forklaringer stemmer, at det ikke er noen grunn til å tro på slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er heldig "globalt" sett, det vet vi sikkert. Om jeg er heldig som nordmann er det delte meninger om. Jeg har jo fått diagnoser. Det trenger ikke være korrekte diagnoser; kanskje er jeg for frisk til diagnose, og kanskje er legevitenskapen på bærtur systematisk.Men men, det er delte meninger.

jeg mente at de rike bør tåle mer i solidaritetens navn.

de rike er i enhver kultur ulike.

vi er kanskje ikke rike, men vi har et bekymringsfritt liv med mange goder.

derfor syns jeg vi skal betale ekstra før andre grupper av samfunnet rammes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg mer er når ateister absolutt må hakke ned på folk som tror noe annet (spesielt kristne, for de får jo alt støyten konstant)

enig i det:-)

reagerte bare på at bokstavtrohet er noe jeg ser som uheldig.

od da gjelder det merenn religionene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mente at de rike bør tåle mer i solidaritetens navn.

de rike er i enhver kultur ulike.

vi er kanskje ikke rike, men vi har et bekymringsfritt liv med mange goder.

derfor syns jeg vi skal betale ekstra før andre grupper av samfunnet rammes.

Ja, men det har liten hensikt at jeg sender trygda til Bangladesh. Jeg kunne sikkert levd på kokt ris som dem, til 5-10 kr per dag, men problemet ligger andre steder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

reagerte bare på at bokstavtrohet er noe jeg ser som uheldig.

od da gjelder det merenn religionene:-)

Er det "bokstavtrohet" å kreve av en påstand at den kan argumenteres rundt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er vel at kristne/religiøse fremsetter ting som sannhet som det ikke går an å undersøke med bevisførsel.Men f.eks. det ecbola sa tidligere her, f.eks, det med at dinosaurene ikke ble utryddet av en meteoritt, men av Guds vrede fordi det var mange onde dyr... det er såpass mange ting som støtter opp om at det er feil, og såpass mange ting som støtter opp om at andre forklaringer stemmer, at det ikke er noen grunn til å tro på slikt.

jeg ville likt bedre om du skrev, " en del kristne og religiøse" for som kristen/ religiøs selv, ser jeg fundamentalisme som en trussel og noe ikke- ønskelig, og som påskelilje skriver også, vi kjenner knapt kristne/ religiøse som mener sånt, og godt er det.

det gir oss muligheter til å samarbeide innenfor teknologiske fremskritt osv... og la slike ting som tro, tilhøre håpet og kulturen, og ikke la oss henfalle til hovmod.

la vitenskapen forene, og la fornuften bringe kulturer samnen, det er kun sånn vi kan ha håp for jordkloden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...