Gå til innhold

Millitæret


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Det klarer jeg ikke å forklare, men jeg ser en sammenheng ;)

 

Ja min ene sønn vurderer melde seg likevel, han er sterk og liker orden og disiplin.

Han kan visst få gratis utdanning og videre garantier om jobb, så det er jo kjekt det.

 

Jeg ser den ihvertfall ikke... shrug.gif

 

Smart å ta befalsutdannelse hvis man først skal i forsen, da har man MYE mer igjen for strevet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 258
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • stjernestøv

    56

  • Trine

    32

  • Madelenemie

    30

  • skrevet

    28

Siden du er i vitsehumør, her er en til deg.

 

Join the army meet interesting people and kill them!

 

;)

 

Trodde ikke Full Metal Jacket var din type film da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke Full Metal Jacket var din type film da :D

Å :huh:

 

Er det fra en film?

 

Jeg hadde en button med de ordene da jeg var 16 år ;)

Jeg var veldig revolusjonær:-)

 

Det var vel tilfeldig at jeg gikk i kloster, kunne sikkert blitt gerilja i sør-Amerika.

Leste om en nonne som gikk til å bli geriljasoldat, jeg er jo begeistret for våpen.

Men jeg klarer altså ikke skade noen!

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser den ihvertfall ikke... shrug.gif

 

Smart å ta befalsutdannelse hvis man først skal i forsen, da har man MYE mer igjen for strevet. 

Er forsen det samme som førstegangstjeneste?

 

Og kan man søke seg rett til befal?

 

Tusen takk for denne info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å :huh:

 

Er det fra en film?

 

Jeg hadde en button med de ordene da jeg var 16 år ;)

Jeg var veldig revolusjonær:-)

 

Det var vel tilfeldig at jeg gikk i kloster, kunne sikkert blitt gerilja i sør-Amerika.

Leste om en nonne som gikk til å bli geriljasoldat, jeg er jo begeistret for våpen.

Men jeg klarer altså ikke skade noen!

 

Jeg forbinder det ihvertfall med krigsfilmen Full Metal Jacket ja. 

 

JOKER: I wanted to see exotic Vietnam, the jewel of Southeast Asia. I wanted to meet interesting and stimulating people of an ancient culture and... kill them. I wanted to be the first kid on my block to get a confirmed kill. 

 

Sikkert like greit at du ikke ble gerilijasoldat, ganske høy dødsrate i det yrket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forbinder det ihvertfall med krigsfilmen Full Metal Jacket ja. 

 

JOKER: I wanted to see exotic Vietnam, the jewel of Southeast Asia. I wanted to meet interesting and stimulating people of an ancient culture and... kill them. I wanted to be the first kid on my block to get a confirmed kill. 

 

Sikkert like greit at du ikke ble gerilijasoldat, ganske høy dødsrate i det yrket.

Jeg tullet litt da:-)

 

Jeg har ikke sett den filmen jeg ser mest fantasy og science fiction.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er forsen det samme som førstegangstjeneste?

 

Og kan man søke seg rett til befal?

 

Tusen takk for denne info

 

Man kunne søke seg til Utskrevet Befalskurs ved inntak tidligere men ikke sikker på om dette fungerer som før. Da ble man sersjant etter endt førstegangstjeneste og får lederansvar underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kunne søke seg til Utskrevet Befalskurs ved inntak tidligere men ikke sikker på om dette fungerer som før. Da ble man sersjant etter endt førstegangstjeneste og får lederansvar underveis.

Ok takk.

 

fant ikke det på nettet, så kjekt å vite.

Googler utdanningene, ser jo veldig gøy ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk.

 

fant ikke det på nettet, så kjekt å vite.

Googler utdanningene, ser jo veldig gøy ut.

 

Kan skrive under på at det er veldig gøy ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skrive under på at det er veldig gøy ja :D

Skulle ønske jeg var yngre :D

 

Vel jeg har nå fått tips om studier i utmarksforvaltning, det hadde vært bra:-)

Men enten må jeg flytte inn hos NHD eller så må jeg dra til hedmark, og det er ikke så lett :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg var yngre :D

 

Vel jeg har nå fått tips om studier i utmarksforvaltning, det hadde vært bra:-)

Men enten må jeg flytte inn hos NHD eller så må jeg dra til hedmark, og det er ikke så lett :rolleyes:

Ville du ha vært i millitæret? Min sønn med asperger fikk svar at han ikke var tjenestedyktig. Men han hadde flere diagnoser på den tiden og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville du ha vært i millitæret? Min sønn med asperger fikk svar at han ikke var tjenestedyktig. Men han hadde flere diagnoser på den tiden og.

Det ser så gøy ut.

 

Jeg liker være ute i naturen og jeg er våpeninteressert, kniver, sverd, pistoler, samlerkniver, geværer, alltid vært det!

 

Barna er også, jeg har vært opptatt av rettferdighet, av å gjøre min plikt, derfor dro jeg tidlig ut for å jobbe mot fattigdom og nød.

Mine våpen var: prinsipper, fysisk sterk og engasjement og tro på at det nytter.

 

Jeg fungerte godt i kloster, litt egenrådig sa de, gjør ting slik jeg tenker, noe som ikke alltid er ok, men det samme gjelder vel i militæret. Jeg er ikke så lydig, jeg kan være dominerende, når jeg mener jeg har en løsning, da er jeg uavhengig av andre.

 

Kanskje befal ville vært tingen ;)  ( tuller litt, for sent likevel, jeg er fortsatt sterk til mine kg, men jeg ser mitt barn vurderer det)

Jeg syns både militæret og kloster egner seg godt for godtfungerende autister, men en fordel at man vet om vår (ofte)  bokstavelige oppfattelse, og at man ikke har andre psykiske lidelser som en del med autisme har, tvang, depresjon etc... som gjerne kommer pga av sent hjelp eller mas fra omgivelsene.

 

Jeg liker hardt arbeide, stå opp tidlig, kamp, disiplin, rutiner, kloster var fint:-) og sikkert mest riktig for meg da.

 

Min ble innkalt, :-)

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ellers har du respekt for folk med andre holdninger enn deg selv?

Anonymous poster hash: 38635...9f9

Handler ikke om mangel på respekt, men om vrangforestillinger. "Pasifister er veldig aggressive". Hvor henter han disse fantasiene fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ser så gøy ut.

 

Jeg liker være ute i naturen og jeg er våpeninteressert, kniver, sverd, pistoler, samlerkniver, geværer, alltid vært det!

 

Barna er også, jeg har vært opptatt av rettferdighet, av å gjøre min plikt, derfor dro jeg tidlig ut for å jobbe mot fattigdom og nød.

Mine våpen var: prinsipper, fysisk sterk og engasjement og tro på at det nytter.

 

Jeg fungerte godt i kloster, litt egenrådig sa de, gjør ting slik jeg tenker, noe som ikke alltid er ok, men det samme gjelder vel i militæret. Jeg er ikke så lydig, jeg kan være dominerende, når jeg mener jeg har en løsning, da er jeg uavhengig av andre.

 

Kanskje befal ville vært tingen ;)  ( tuller litt, for sent likevel, jeg er fortsatt sterk til mine kg, men jeg ser mitt barn vurderer det)

Jeg syns både militæret og kloster egner seg godt for godtfungerende autister, men en fordel at man vet om vår (ofte)  bokstavelige oppfattelse, og at man ikke har andre psykiske lidelser som en del med autisme har, tvang, depresjon etc... som gjerne kommer pga av sent hjelp eller mas fra omgivelsene.

 

Jeg liker hardt arbeide, stå opp tidlig, kamp, disiplin, rutiner, kloster var fint:-) og sikkert mest riktig for meg da.

Kan se for meg at du hadde passet i millitæret da ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en bitteliten mulighet for at militæret kunne vært bra for sønnen til Stjernestøv. Man skal ikke undervurdere barna sine. Det kan gi mestringsfølelse og være en boost for selvtilliten.

Den må være bitteliten ja...ser ikke for meg at han ville trivdes i et slikt miljø. Jeg undervurderer han ikke, tror han er god på omsorg for sine medmennesker og passer til å jobbe i omsorgsyrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se for meg at du hadde passet i millitæret da ja :)

Bøygen ville vært å være soldat/novise.

 

Da må man være lydig, mer enn bestemme.

 

Jeg hører på andre, mye, men jeg må mer enn noen forstå ting, før jeg kan gjøre dem..

 

Jeg hørte på min psykiater fordi jeg fort oppfattet at hun hadde kunnskap og  svarene på ting jeg ikke visste noe særlig om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjernestøv: fant dere brukernavn og passord? Og kom dere gjennom? Skjønte det var stor trafikk i går :)

Ja vi fant det og kom gjennom i går kveld, de vil jo se at han er lite motivert på de svarene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøygen ville vært å være soldat/novise.

 

Da må man være lydig, mer enn bestemme.

 

Jeg hører på andre, mye, men jeg må mer enn noen forstå ting, før jeg kan gjøre dem..

 

Jeg hørte på min psykiater fordi jeg fort oppfattet at hun hadde kunnskap og  svarene på ting jeg ikke visste noe særlig om.

Kunne du blitt en bra fotballspiller? Liksom leve deg inn i hvordan de andre spillerene tenker og forstå det intuitivt.

I mitt hode hadde høytfungerende autister ikke egnet seg mer enn til "kanonføde"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøygen ville vært å være soldat/novise.

 

Da må man være lydig, mer enn bestemme.

 

Jeg hører på andre, mye, men jeg må mer enn noen forstå ting, før jeg kan gjøre dem..

 

Jeg hørte på min psykiater fordi jeg fort oppfattet at hun hadde kunnskap og  svarene på ting jeg ikke visste noe særlig om.

Du hadde en dyktig psykiater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...