Gå til innhold

Hvordan holde maska?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan skal man klare å holde maska når man ikke klarer holde tårene tilbake? Hvordan skal man klare å fremstå smilende og positiv, når det kjennes som man ikke klarer mer?

 

Er det noen som har noen råd? Føles som det brister litt og jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å komme tilbake til å holde maska noenlunde greit. 



Anonymous poster hash: f0c7f...79e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 147
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • umakenverdt

    50

  • Trine

    36

  • AnonymBruker

    17

  • Madelenemie

    13

Prøv å fokuser på andre ting. Tving deg til deg. Det funker for meg når jeg har det slik og må dra på jobb i en slik tilstand.

 

Jeg prøver. Dessverre får jeg det ikke alltid til. Hvordan klarer du tenke på andre ting når tankene blir så påtrengende?

Anonymous poster hash: f0c7f...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal man klare å holde maska når man ikke klarer holde tårene tilbake? Hvordan skal man klare å fremstå smilende og positiv, når det kjennes som man ikke klarer mer? Er det noen som har noen råd? Føles som det brister litt og jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å komme tilbake til å holde maska noenlunde greit.  Anonymous poster hash: f0c7f...79e

Jeg var i en jobb der det forventes at jeg var smilende og glad den ene gangen jeg hadde det slik. Visste ikke hvordan jeg skulle komme igjennom dagen. Det var bare grusomt. Det var da jeg fikk sobril fra legen. Men hvis du klarer det med å følge hww sitt råd så er det bedre enn medisiner. Det er heller ikke alle situasjoner det er like viktig å holde masken. Enkelte ganger må det være lov å vise at vi ikke alltid er like sterke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fokuserer på og trekker pusten dyyyyyypt.... Og sier til meg selcv; "fokuser, fokuser - dette klarer du!" Og så prøver jeg å tenke på andre ting (ikke alltid lett, men bestemmer jeg meg for det første og gjennomfører det så går det bra likevel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i en jobb der det forventes at jeg var smilende og glad den ene gangen jeg hadde det slik. Visste ikke hvordan jeg skulle komme igjennom dagen. Det var bare grusomt. Det var da jeg fikk sobril fra legen. Men hvis du klarer det med å følge hww sitt råd så er det bedre enn medisiner. Det er heller ikke alle situasjoner det er like viktig å holde masken. Enkelte ganger må det være lov å vise at vi ikke alltid er like sterke.

 

Jeg må klare å holde meg bedre enn det jeg har klart i det siste. Jeg er så svak på andre områder, at dette må jeg få til på en måte. Panikkfølelsen er aldri langt unna. Folk er så snille med meg, men likevel så skumle.

Anonymous poster hash: f0c7f...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fokuserer på og trekker pusten dyyyyyypt.... Og sier til meg selcv; "fokuser, fokuser - dette klarer du!" Og så prøver jeg å tenke på andre ting (ikke alltid lett, men bestemmer jeg meg for det første og gjennomfører det så går det bra likevel).

 

Takk. Jeg prøver så godt jeg kan, men når tårene bare fortsetter å renne vet jeg ikke hvordan jeg kan få dem bort. Jeg får heller ikke til det jeg skal gjøre, og får da ennå mer panikk. Jeg er veldig imponert over det du får til.

Anonymous poster hash: f0c7f...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld for at jeg ikke klarer å være bedre enn dette nå. Unnskyld for alle de gangene jeg ikke smiler. Unnskyld for at jeg fremstår som ukomfortabel. Unnskyld for at jeg ikke fikk til det jeg skulle gjøre med en gang. Unnskyld for at jeg spør deg om råd. Unnskyld for at jeg tar opp din tid. Unnskyld for at jeg trenger meg inn i din hverdag. Unnskyld for at jeg ikke får til mer. Unnskyld for at jeg er så ekkel. Unnskyld for at jeg er så svak. 

 

Unnskyld for at jeg ikke er et bedre menneske. Jeg skal skjerpe meg. Unnskyld.



Anonymous poster hash: f0c7f...79e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Jeg prøver så godt jeg kan, men når tårene bare fortsetter å renne vet jeg ikke hvordan jeg kan få dem bort. Jeg får heller ikke til det jeg skal gjøre, og får da ennå mer panikk. Jeg er veldig imponert over det du får til. Anonymous poster hash: f0c7f...79e

Jeg klarer å få bort tårene på den måten. Men det kan hende jeg klarer det fordi jeg helt fra barnsben av har vært vant til å holde tilbake følelser og ikke vise dem til noen - at det har gjort meg sterk på den måten (men det er ikke alltid en fordel det heller).

Kanskje det hjelper deg å snakke ut om det som tynger deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer å få bort tårene på den måten. Men det kan hende jeg klarer det fordi jeg helt fra barnsben av har vært vant til å holde tilbake følelser og ikke vise dem til noen - at det har gjort meg sterk på den måten (men det er ikke alltid en fordel det heller).

Kanskje det hjelper deg å snakke ut om det som tynger deg?

 

Har du alltid klart å holde tilbake på den måten, helt fra du var liten? Jeg prøver så godt jeg kan å holde tilbake følelser, men opplever at enkelte ganger klarer jeg det dessverre ikke. Da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.

 

Jeg vil ikke bry noen andre. Tror ikke det er noen jeg kan snakke ut til. Har skrevet litt her, men synes det er påtrengende nok. Jeg må virkelig prøve så godt jeg kan å skjerpe meg!

Anonymous poster hash: f0c7f...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Unnskyld for at jeg ikke klarer å være bedre enn dette nå. Unnskyld for alle de gangene jeg ikke smiler. Unnskyld for at jeg fremstår som ukomfortabel. Unnskyld for at jeg ikke fikk til det jeg skulle gjøre med en gang. Unnskyld for at jeg spør deg om råd. Unnskyld for at jeg tar opp din tid. Unnskyld for at jeg trenger meg inn i din hverdag. Unnskyld for at jeg ikke får til mer. Unnskyld for at jeg er så ekkel. Unnskyld for at jeg er så svak. 

 

Unnskyld for at jeg ikke er et bedre menneske. Jeg skal skjerpe meg. Unnskyld.

Anonymous poster hash: f0c7f...79e

 

Unnskyld for din eksistens? Du trenger ikke unnskylde det, du er den du er. Vi må alle være den vi er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld for din eksistens? Du trenger ikke unnskylde det, du er den du er. Vi må alle være den vi er.

 

Unnskyld for at jeg ikke har klart å bli bedre enn den jeg er nå. Kanskje jeg ikke prøver hardt nok å bli flinkere og bedre. Jeg gjør så mange feil. Jeg føler rett og slett jeg er for dårlig til at jeg burde være i kontakt med andre mennesker.

Anonymous poster hash: f0c7f...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Unnskyld for at jeg ikke har klart å bli bedre enn den jeg er nå. Kanskje jeg ikke prøver hardt nok å bli flinkere og bedre. Jeg gjør så mange feil. Jeg føler rett og slett jeg er for dårlig til at jeg burde være i kontakt med andre mennesker.

Anonymous poster hash: f0c7f...79e

 

Du høres deprimert ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unnskyld for at jeg ikke har klart å bli bedre enn den jeg er nå. Kanskje jeg ikke prøver hardt nok å bli flinkere og bedre. Jeg gjør så mange feil. Jeg føler rett og slett jeg er for dårlig til at jeg burde være i kontakt med andre mennesker.

Jeg syns det høres ut som du skal snakke med fastlegen/ behandleren din (om du har en) om hjelp for dette. Du høres deprimert ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres deprimert ut....

 

 

Jeg syns det høres ut som du skal snakke med fastlegen/ behandleren din (om du har en) om hjelp for dette. Du høres deprimert ut.

 

Kan det ikke hende at jeg faktisk er et så dårlig menneske, og dermed ikke burde være i kontakt med andre mennesker, ei heller lege? Hvis man ikke har noe å tilby andre, er det kanskje greiest for alle om de slipper forholde seg til en.

 

Jeg vil så gjerne klare hver dag uten å ødelegge for andre. Prøver å ikke være en byrde for dem rundt meg, men det er så ofte jeg ikke får det til. Kan godt hende jeg ikke prøver hardt nok. Jeg synes så synd på dem som må forholde seg til meg.

Anonymous poster hash: f0c7f...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ikke hende at jeg faktisk er et så dårlig menneske, og dermed ikke burde være i kontakt med andre mennesker, ei heller lege? 

Jeg tenkte ikke at du skulle kontakte legen for å bli vedkommedes personlige venn ;)

 

Legens jobb er å hjelpe de som er syke, og det er helt irrelevant for legen om du er en god eller dårlig person.

Selv kjenner jeg deg ikke og vet derfor ikke hvordan du er som menneske, men ut fra det du skriver er det åpenbart at du trenger hjelp.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kan det ikke hende at jeg faktisk er et så dårlig menneske, og dermed ikke burde være i kontakt med andre mennesker, ei heller lege? Hvis man ikke har noe å tilby andre, er det kanskje greiest for alle om de slipper forholde seg til en.

 

Jeg vil så gjerne klare hver dag uten å ødelegge for andre. Prøver å ikke være en byrde for dem rundt meg, men det er så ofte jeg ikke får det til. Kan godt hende jeg ikke prøver hardt nok. Jeg synes så synd på dem som må forholde seg til meg.

Anonymous poster hash: f0c7f...79e

 

Jeg og mener som Kayia at du bør oppsøke lege, den er der for å hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte ikke at du skulle kontakte legen for å bli vedkommedes personlige venn ;)

 

Legens jobb er å hjelpe de som er syke, og det er helt irrelevant for legen om du er en god eller dårlig person.

Selv kjenner jeg deg ikke og vet derfor ikke hvordan du er som menneske, men ut fra det du skriver er det åpenbart at du trenger hjelp.

 

Unnskyld, men kanskje jeg bare må skjerpe meg, bli bedre. 

 

Jeg skulle ikke skrevet her. Beklager. 

Anonymous poster hash: f0c7f...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, men kanskje jeg bare må skjerpe meg, bli bedre. 

 

Jeg skulle ikke skrevet her. Beklager. 

Hvilken respons ønsker du egentlig på dette? Det vil jeg gjerne ha et konkret svar på.

 

Ønsker du at jeg skal si:

 

"Å unnskyld, jeg skulle ikke vært ærlig med deg ettersom du blir lei deg nå"

 

eller kanskje heller  

 

"Det er jeg som skal be om unnskyldning. Nå har jeg fått deg til å føle at du må skjerpe deg og det var ikke meningen altså, unnskyld"

 

og så videre og blabla.

 

Det høres sikkert brutalt ut, men begge deler er feil og jeg kommer ikke til å unnskylde meg på noe vis. Det burde ikke du gjort heller.

 

Jeg antar at du får noe ut av å sette deg selv i denne martyrrollen, uten at jeg greier å skjønne hva det gir deg på sikt. Jeg tenker iallefall ikke å mate dette behovet ditt med å svare mer i denne tråden. Utgangspunktet var at du ønsket råd for å holde maske og jeg står bare enda mer inne for mitt råd: oppsøke lege og få hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Unnskyld for at jeg ikke har klart å bli bedre enn den jeg er nå. Kanskje jeg ikke prøver hardt nok å bli flinkere og bedre. Jeg gjør så mange feil. Jeg føler rett og slett jeg er for dårlig til at jeg burde være i kontakt med andre mennesker.

Anonymous poster hash: f0c7f...79e

 

 

Du har rett til å eksistere du som andre. Jeg er overbevist om at du har en urealistisk selvoppfatning, det er blant annet din sosiale angst som gjør at du antar at du bør holde deg unna andre mennesker - og hjelpeapparatet.

 

Jeg skulle ønske at du fant en måte å klare å oppsøke hjelp på. Det er ikke nødvendig å ha det så vondt som du har det måned etter måned, det finnes behandling som kan gi deg et bedre liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...