Gå til innhold

Hvordan holde maska?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke til arbeidsoppgavene mine. Jeg får ikke gjort det som skal gjøres. Jeg klarer ikke selv de enkleste oppgaver. Jeg jobber på et kontor. 

 

Jeg opplever at jeg er en konstant ødeleggende faktor for de andre jeg jobber sammen med. De sier meg nok opp i løpet av den nærmeste tiden. 

 

Jeg prøver, men får ingenting til. 

 

Nå skriver du om deg selv på en måte som er lite saksvarende. Du får til arbeidsoppgaver hver eneste dag, og du jobber med ganske komplisert saksbehandling. Du har svært høy faglig kompetanse, men strever med at du er redd for andre mennesker og redd for ikke å prestere godt nok. Som følge av angsten din presterer du nok noe dårligere enn du ellers ville ha gjort, men jeg er hundre prosent sikker på at du får til mye mer enn du selv oppfatter. Om du presterer godt nok, er det selvfølgelig vanskelig å kunne si med sikkerhet, for det kommer jo også an på arbeidsgivers innstilling til nyansatte og hvor god tid man er villige til å gi nye på din arbeidsplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 147
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • umakenverdt

    50

  • Trine

    36

  • AnonymBruker

    17

  • Madelenemie

    13

Har kollegaene dine sagt til deg at du bare ødelegger? Folk er ikke så snille at de beholder en vikar dersom de ikke er fornøyd med denne personen, så de er nok fornøyd med deg. Det er bare hodet ditt som ikke er fornøyd med deg. Det er det mulig å gjøre noe med.

 

Det jeg syns er litt rart er at du er villig til å la livet ditt gå til helvete bare fordi du ikke vil bry noen leger som du faktisk betaler skatt for å kunne bry.

 

Nei, de har ikke sagt det med de ordene selv, men jeg skjønner at de mener det. Folk har alltid vært veldig snille med meg, så tror kanskje det er derfor jeg har fått bli så langt.

 

Det er vanskelig å bry helsevesenet fordi jeg vet ikke om jeg trenger hjelp, til hva eller om det bare er jeg som må skjerpe meg og ikke være så svak. I tillegg er det en del praktiske utfordringer knyttet til hjelpsøking for min del så lenge jeg er i dette vikariatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de har ikke sagt det med de ordene selv, men jeg skjønner at de mener det. Folk har alltid vært veldig snille med meg, så tror kanskje det er derfor jeg har fått bli så langt.

 

Det er vanskelig å bry helsevesenet fordi jeg vet ikke om jeg trenger hjelp, til hva eller om det bare er jeg som må skjerpe meg og ikke være så svak. I tillegg er det en del praktiske utfordringer knyttet til hjelpsøking for min del så lenge jeg er i dette vikariatet.

 

Hvilke ord har de sagt det med da? Hvordan skjønner du at de mener det? Det har aldri slått deg at du kanskje er en veldig likendes person siden alle er så hyggelige mot deg?

 

Du trenger hjelp! Sånn, da slipper du å lure på det noe mer. Det her er langt mer enn at du bare må skjerpe deg. Du trenger ihvertfall hjelp til å få mer tro på deg selv, det er en start, resten vil du finne ut av sammen med en behandler. Hva er de praktiske utfordringene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke ord har de sagt det med da? Hvordan skjønner du at de mener det? Det har aldri slått deg at du kanskje er en veldig likendes person siden alle er så hyggelige mot deg?

 

Du trenger hjelp! Sånn, da slipper du å lure på det noe mer. Det her er langt mer enn at du bare må skjerpe deg. Du trenger ihvertfall hjelp til å få mer tro på deg selv, det er en start, resten vil du finne ut av sammen med en behandler. Hva er de praktiske utfordringene?

 

Unnskyld for at jeg plager deg sånn. Jeg forstår det fordi jeg klarer ikke være positiv og blid, og ha dagligdagse samtaler. Jeg formulerer meg utrolig dårlig muntlig, og jeg får så lite til. Det er vanskelig å forklare stemning og kroppsspråket som også tilsier at de mener det. Jeg er nok ikke en veldig likendes person dessverre. 

 

Jeg bor nå i en annen by enn fastlegen min, og her er det ikke særlig praktisk å få tak i en ny fastlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld for at jeg plager deg sånn. Jeg forstår det fordi jeg klarer ikke være positiv og blid, og ha dagligdagse samtaler. Jeg formulerer meg utrolig dårlig muntlig, og jeg får så lite til. Det er vanskelig å forklare stemning og kroppsspråket som også tilsier at de mener det. Jeg er nok ikke en veldig likendes person dessverre. 

 

Jeg bor nå i en annen by enn fastlegen min, og her er det ikke særlig praktisk å få tak i en ny fastlege.

 

Du plager meg ikke :) Jeg var mer redd for at jeg kanskje plager deg. Det er ikke sikkert du tolker kroppspråket riktig. Sykepleieren jeg går til sa til meg "du gir ikke andre en sjanse til å si hva de mener, du bestemmer for dem hva de skal syns om deg". Det samme gjør du, du har bestemt for andre at de ikke liker deg og det er egentlig ganske dårlig gjort.

 

Tenkte at du kanskje bodde i en annen by, forstår at det problematiserer litt. Har de ikke noe tilbud som du kan benytte deg av uten å gå via lege? "Rask psykisk helsehjelp", eller bedriftshelsetjeneste, alternativt kan du jo dra på legevakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du plager meg ikke :) Jeg var mer redd for at jeg kanskje plager deg. Det er ikke sikkert du tolker kroppspråket riktig. Sykepleieren jeg går til sa til meg "du gir ikke andre en sjanse til å si hva de mener, du bestemmer for dem hva de skal syns om deg". Det samme gjør du, du har bestemt for andre at de ikke liker deg og det er egentlig ganske dårlig gjort.

 

Tenkte at du kanskje bodde i en annen by, forstår at det problematiserer litt. Har de ikke noe tilbud som du kan benytte deg av uten å gå via lege? "Rask psykisk helsehjelp", eller bedriftshelsetjeneste, alternativt kan du jo dra på legevakta.

 

Når man ser at det ikke er noen grunn til at de skal synes du er en ok person, og man i tillegg ser på kroppsspråket deres at de ikke synes noe om deg, er det vanskelig å tenke noe annet synes jeg, selv om det kanskje er dårlig gjort av meg.

 

Jeg synes det er vanskelig å finne noe godt alternativ.

 

Takk for at du er så snill å svare meg, uansett hvor vanskelig jeg er. Nå må jeg prøve å få sovet litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man ser at det ikke er noen grunn til at de skal synes du er en ok person, og man i tillegg ser på kroppsspråket deres at de ikke synes noe om deg, er det vanskelig å tenke noe annet synes jeg, selv om det kanskje er dårlig gjort av meg.

 

Jeg synes det er vanskelig å finne noe godt alternativ.

 

Takk for at du er så snill å svare meg, uansett hvor vanskelig jeg er. Nå må jeg prøve å få sovet litt.

 

Du er omtrent like vanskelig som meg. Det er vel derfor jeg klarer å svare deg. Jeg forstår tankegangen din veldig godt. Men du...jeg har tenkt ekstremt mye slik som du tenker, jeg kanskje ikke vært like ille, men ille nok. Da jeg begynte på venlafaxin så ble jeg gradvis bedre. Tenker ikke så mye på min egen udugelighet lenger. Du kunne ikke tatt en tur til legen din, tatt en fridag på jobben eller noe sånt og fått noe som gjør at du ikke blir så langt nede. Ihvertfall inntil du får muligheten for behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er omtrent like vanskelig som meg. Det er vel derfor jeg klarer å svare deg. Jeg forstår tankegangen din veldig godt. Men du...jeg har tenkt ekstremt mye slik som du tenker, jeg kanskje ikke vært like ille, men ille nok. Da jeg begynte på venlafaxin så ble jeg gradvis bedre. Tenker ikke så mye på min egen udugelighet lenger. Du kunne ikke tatt en tur til legen din, tatt en fridag på jobben eller noe sånt og fått noe som gjør at du ikke blir så langt nede. Ihvertfall inntil du får muligheten for behandling.

Takk for råd, jeg må tenke litt på det. Akkurat nå går alt rett vest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de har ikke sagt det med de ordene selv, men jeg skjønner at de mener det. Folk har alltid vært veldig snille med meg, så tror kanskje det er derfor jeg har fått bli så langt.

 

Det er vanskelig å bry helsevesenet fordi jeg vet ikke om jeg trenger hjelp, til hva eller om det bare er jeg som må skjerpe meg og ikke være så svak. I tillegg er det en del praktiske utfordringer knyttet til hjelpsøking for min del så lenge jeg er i dette vikariatet.

Hm

 

Har du asperger syndrom?

 

Har du tenkt på det?

 

Mange kvinner i gruppen min har laang utdanning, men de strever forferdelig i arbeidslivet,

 

de strever med relasjoner og ikke det faglige, til slutt tviler de på seg selv, men så får de hjelp og ting begynner gå bedre.

 

Hvis du lurer på dette kan jeg sende deg noen gode linker, ikke bare les på måfå på nettet,

 

hele diagnostiseringssystemet for asperger er myntet på menn og deres profil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm

 

Har du asperger syndrom?

 

Har du tenkt på det?

 

Mange kvinner i gruppen min har laang utdanning, men de strever forferdelig i arbeidslivet,

 

de strever med relasjoner og ikke det faglige, til slutt tviler de på seg selv, men så får de hjelp og ting begynner gå bedre.

 

Hvis du lurer på dette kan jeg sende deg noen gode linker, ikke bare les på måfå på nettet,

 

hele diagnostiseringssystemet for asperger er myntet på menn og deres profil.

 

Jeg tror ikke det, er redd jeg bare er en svak person som får til veldig lite. Jeg skaper bare problemer for alle rundt meg, og er nok heller ikke særlig faglig sterk. 

 

Du er veldig snill som hjelper uansett hvor dårlig person jeg er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd, jeg må tenke litt på det. Akkurat nå går alt rett vest. 

 

Skjedd noe spesielt? Om du trenger noen å prate med eller bare få ut eter og galle til så kan du sende meg en pm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det, er redd jeg bare er en svak person som får til veldig lite. Jeg skaper bare problemer for alle rundt meg, og er nok heller ikke særlig faglig sterk. 

 

Du er veldig snill som hjelper uansett hvor dårlig person jeg er. 

Du er nok ikke svakere enn noen av oss ;)

 

Men du har mindre selvtillit, 

 

Og faglig er du nok også flink nok, som jeg leser , men jeg vet ikke hvordan overbevise deg!

 

Du er forresten snill selv, så mye som du hjelper meg og andre, det kan du i vertfall ikke protestere på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Du er nok ikke svakere enn noen av oss ;)

 

Men du har mindre selvtillit, 

 

Og faglig er du nok også flink nok, som jeg leser , men jeg vet ikke hvordan overbevise deg!

 

Du er forresten snill selv, så mye som du hjelper meg og andre, det kan du i vertfall ikke protestere på!

 

Dette er jeg helt enig i. Du er ikke svakere enn alle andre, men du har ekstremt lite tro på deg selv. Og samme hva andre forteller deg så vil du liksom ikke høre på det. Du må begynne å stole litt på andre. Ihvertfall madelenemie, hun tror jeg ikke evner å skrive noe hun ikke mener ;) og jeg hadde ikke brydd med å svare deg om det ikke hadde vært for at jeg tror du duger til mye mer enn du tror selv og at jeg vet det finnes hjelp å få og jeg syns du fortjener å få hjelp. Jeg vet ikke hvordan du er i jobben din, men du er garantert flinkere enn du tror, men jeg vet at du er et godt menneske som hjelper andre her på dol, inkl. meg. Vi trenger deg, din omtanke og dine gode ord :)

Hvordan er sjefen din, er det en person det går an å snakke med? Jeg tok opp med min forrige sjef, endel utfordringer jeg følte jeg hadde bl.a at jeg ikke jobbet fort nok. Han sa at han ikke hadde fått en eneste klage og at for han var det viktigere at jeg gjorde jobben ordentlig, så kun han ta seg av ev klager om de skulle dukke opp. Det var en veldig snill sjef jeg hadde, som støttet meg og holdt meg oppe. Nå derimot har jeg en som det ikke går an å prate med, så den jobben kommer jeg garantert aldri tilbake til. Om du har en sjef du stoler på så snakk med vedkommende, si at det er viktig for deg å få vite hva folk mener om jobben du gjør. Da slipper du å anta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er nok ikke svakere enn noen av oss ;)

 

Men du har mindre selvtillit, 

 

Og faglig er du nok også flink nok, som jeg leser , men jeg vet ikke hvordan overbevise deg!

 

Du er forresten snill selv, så mye som du hjelper meg og andre, det kan du i vertfall ikke protestere på!

 

Unnskyld, Madelenemie, det var ikke meningen å være frekk. Det bare kjennes som jeg er svakere enn de som klarer å håndtere livene sine på en eller annen måte.

 

Det er vanskelig å si at jeg har tilstrekkelige faglige kunnskaper. Det tror jeg nok ikke jeg har. Kanskje jeg heller ikke forsøker hardt nok å ikke være en negativ påvirkning. 

 

Du er helt sikker på at jeg ikke har plaget deg med mine kommentarer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, Madelenemie, det var ikke meningen å være frekk. Det bare kjennes som jeg er svakere enn de som klarer å håndtere livene sine på en eller annen måte.

 

Det er vanskelig å si at jeg har tilstrekkelige faglige kunnskaper. Det tror jeg nok ikke jeg har. Kanskje jeg heller ikke forsøker hardt nok å ikke være en negativ påvirkning. 

 

Du er helt sikker på at jeg ikke har plaget deg med mine kommentarer? 

100% sikker på at du ALDRI har plaget meg ;)

 

Du bør heller ikke be om unnskyldning slik du gjør nå!! for å ikke ha gjort noe galt!!

 

Jeg bad for noen dager siden en person på dol om unnskyldning på pm, men det var berettiget, slik at det må finnes en grunn for å be om unnskyldning det gjør det ikke for deg!!

 

Hvis du hadde hatt asperger hadde det vært litt lettere for da kunne vi mange aspergere "banket" forstand inn i deg  :D

Jeg er glad du ikke har asperger altså, jeg vil bare du skal ta til fornuft!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% sikker på at du ALDRI har plaget meg ;)

 

Du bør heller ikke be om unnskyldning slik du gjør nå!! for å ikke ha gjort noe galt!!

 

Jeg bad for noen dager siden en person på dol om unnskyldning på pm, men det var berettiget, slik at det må finnes en grunn for å be om unnskyldning det gjør det ikke for deg!!

 

Hvis du hadde hatt asperger hadde det vært litt lettere for da kunne vi mange aspergere "banket" forstand inn i deg  :D

Jeg er glad du ikke har asperger altså, jeg vil bare du skal ta til fornuft!!

 

:) Det er snilt at du synes jeg aldri har plaget deg. Jeg prøver å ikke være slem. 

 

Jeg føler jeg gjør noe galt hele tiden, da jeg plager andre med min fortvilelse her, og da føler jeg at jeg må be om unnskyldning. 

 

Hehe, litt forstand skulle jeg gjerne ha banket inn.

 

Jeg vet ikke om jeg har noe i det hele tatt, om jeg bare er en skjør og upålitelig person. Jeg tror ikke at asperger passer særlig, eller jeg vet rett og slett ikke. Jeg er ikke lys og lydømfintlig. Det er mest det at jeg er en negativ påvirkning på de rundt meg som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Det er snilt at du synes jeg aldri har plaget deg. Jeg prøver å ikke være slem. 

 

Jeg føler jeg gjør noe galt hele tiden, da jeg plager andre med min fortvilelse her, og da føler jeg at jeg må be om unnskyldning. 

 

Hehe, litt forstand skulle jeg gjerne ha banket inn.

 

Jeg vet ikke om jeg har noe i det hele tatt, om jeg bare er en skjør og upålitelig person. Jeg tror ikke at asperger passer særlig, eller jeg vet rett og slett ikke. Jeg er ikke lys og lydømfintlig. Det er mest det at jeg er en negativ påvirkning på de rundt meg som er problemet.

Ok,

 

Hvis du vil si en gang unnskyld til, så tenk på at madelenmie heller ville gitt deg bank ;)

 

Asperger har de fleste jeg kjenner uten sanseforstyrrelser, det er ikke med i diagnosekriteriene, tror mer vanlig ved HFA.

 

Skal jeg sende deg noen gode linker om jenter og asperger ;) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,

 

Hvis du vil si en gang unnskyld til, så tenk på at madelenmie heller ville gitt deg bank ;)

 

Asperger har de fleste jeg kjenner uten sanseforstyrrelser, det er ikke med i diagnosekriteriene, tror mer vanlig ved HFA.

 

Skal jeg sende deg noen gode linker om jenter og asperger ;) ?

 

Du er da helt herlig! Jeg skulle hatt en liten Madelenemie bak meg som kunne slått til meg, dersom jeg sa unnskyld når du mente at det ikke var riktig.

 

Jeg tviler litt på at jeg har asperger, men du kan godt sende meg noen gode linker, slik at jeg kan lese meg litt opp for å se hva jeg tenker da. Men selvsagt bare om du har tid og vil. Jeg har vært litt fortvilet de siste dagene og jeg har ikke helt visst hvordan jeg skulle klare å komme meg gjennom. Jeg er derfor så takknemlig for at jeg har fått sånn hjelp her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er da helt herlig! Jeg skulle hatt en liten Madelenemie bak meg som kunne slått til meg, dersom jeg sa unnskyld når du mente at det ikke var riktig.

 

Jeg tviler litt på at jeg har asperger, men du kan godt sende meg noen gode linker, slik at jeg kan lese meg litt opp for å se hva jeg tenker da. Men selvsagt bare om du har tid og vil. Jeg har vært litt fortvilet de siste dagene og jeg har ikke helt visst hvordan jeg skulle klare å komme meg gjennom. Jeg er derfor så takknemlig for at jeg har fått sånn hjelp her. 

;)

 

Jeg liker deg og jeg vil jo de jeg liker skal ha asperger!

 

Du er med all din rarhet søt og varm, jeg sender deg noen linker utover kvelden:-)

 

Hvis du har asperger, får du bli med på hyttetur og du kan få bank :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;)

 

Jeg liker deg og jeg vil jo de jeg liker skal ha asperger!

 

Du er med all din rarhet søt og varm, jeg sender deg noen linker utover kvelden:-)

 

Hvis du har asperger, får du bli med på hyttetur og du kan få bank :lol:

 

En real omgang bank er kanskje det jeg trenger... Tusen takk for at du ikke dømmer meg nord og ned på tross av hvordan jeg har oppført meg her. Jeg er ikke sikker på om du ville likt meg i virkeligheten dog, da jeg er en ganske ekkel person. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...