Gå til innhold

Jeg er for smart sosialt


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

 

Ok, det forklarer litt. Men jeg lurer litt på hvorfor flere av dere med asperger her på DOL virker så barnslige eller lite modne? Har det noe med diagnosen å gjøre eller er det tilfeldig? 

Anonymous poster hash: b86fc...624

 

 

Hvme tenker du på?

Anonymous poster hash: 7370c...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 136
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Blomsterfluen

    50

  • Madelenemie

    27

  • gråstein

    23

  • Trine

    15

Mest aktive i denne tråden

Blomsterfluen

Ok, det forklarer litt. Men jeg lurer litt på hvorfor flere av dere med asperger her på DOL virker så barnslige eller lite modne? Har det noe med diagnosen å gjøre eller er det tilfeldig?  Anonymous poster hash: b86fc...624

Jeg vet ikke. Men jeg tror jeg er barnslig når det gjelder tv og film og hobbyer fordi jeg syns det er lettere å forhllde meg til. Spessielt når det er norsk tale. Det eneste jeg syns er gøy som er litt voksent, er å se på familyguy. Der har de nemlig så mye rumpehumor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Jeg digger forresten rumpehumor, for det er så morsomt. Jeg liker å skrive rampete historier om tiss og bæsj og personnalet leser det høyt for meg og da ler jeg og personalet godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger forresten rumpehumor, for det er så morsomt. Jeg liker å skrive rampete historier om tiss og bæsj og personnalet leser det høyt for meg og da ler jeg og personalet godt.

 

Og du syntes ikke det er pinlig å innrømme dette her?

 

Ellers er jo dette noe 4 og 5 åringer syntes er rasende morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Jeg forstår når andre blir såret og lei seg av andres stygge kommentarer foreksempel, på uføretrygd jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Og du syntes ikke det er pinlig å innrømme dette her?

 

Ellers er jo dette noe 4 og 5 åringer syntes er rasende morsomt.

Ok. Det har mamma sagd også. Hun har sagt til meg at jeg er som en 6 åring i hodet på enkelte ting. På andre områder mener hun jeg har stoppet inteligensen og er som en 14 åring på mange områder.

Jeg syns ikke det er serløig pinlig å nevne rumpehumor interessen min, for jeg tenker at noen har den humoren mens andre har andre humorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Ok, det forklarer litt. Men jeg lurer litt på hvorfor flere av dere med asperger her på DOL virker så barnslige eller lite modne? Har det noe med diagnosen å gjøre eller er det tilfeldig? 

 

Mulig man blir barnslig og sosialt retardert av å leve sosialt isolert som mange med asperger gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Jeg er redd for at mennesker skal spy i leiligheten min når de er på besøk. Jeg har opplevd skrekkens opplevelse ds mamma dreit så det sprutet i toalettskålen å oppå setet og det stinket blanding av bæsj og spy, fordi hun hadde omgangssyke. Jeg syns hun var en ræv som i det heletatt kom hjem til meg når hun hadde omgangssyka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Og så syns jeg det er ekkelt når kropper til mennesker jobber når de er syke, og at hjertrt slår da heftigere sån at blodet strømmer og slipper løs krigere i blodet som kjemper mot infeksjonen. Og det er også ekkelt når mennesker blir rasende, og hjertet deres slår fort av adrenalinet. Men jeg har ikke noe imot disse folkene, altså, det er bare det at jeg er litt missunelig på de med influensa og infeksjoner fordi det er luksus å være influensasyk for da slipper man å gå på jobb og får oppvartning utenom det vanlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig man blir barnslig og sosialt retardert av å leve sosialt isolert som mange med asperger gjør?

Ja, det kan være det. Jeg synes også mange av måtene de reagerer på virker som noe 4-5 åringer ville gjøre: Holde seg for ørene når de ikke vil høre noe, bryte sammen av småting som at noen andre bråker i et selskap etc. Helt sånne småting som voksne mennesker takler på mer modne måter. Kanskje det er fordi de ikke har lært seg å takle små ting som går imot dem på bedre måter, fordi de ikke klarer å lære av å se hvordan voksne takler ting? 

Anonymous poster hash: b86fc...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Han her er så søt (fra flåklypa). Han minner meg om meltdowns og aspergers og er favoritten min i den nye flåklypa filmen

2mynqkg.jpg

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Ja, det kan være det. Jeg synes også mange av måtene de reagerer på virker som noe 4-5 åringer ville gjøre: Holde seg for ørene når de ikke vil høre noe, bryte sammen av småting som at noen andre bråker i et selskap etc. Helt sånne småting som voksne mennesker takler på mer modne måter. Kanskje det er fordi de ikke har lært seg å takle små ting som går imot dem på bedre måter, fordi de ikke klarer å lære av å se hvordan voksne takler ting?  Anonymous poster hash: b86fc...624

Jeg holder meg ikke lenger for ørene blandt ukjente folk for jeg vet at det ser domt ut fordi jeg har sett når andre venner gjør dette og da ser fremmede rart på dem. Jeg kan nemlig lese ansiktsuttrykk når noen er sinte, glade og når de synes andre ser merkelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Jeg skaffet meg en undulat, men den bråkte så mye at jeg måtte levere den tilbake etter en uke. Jeg ble nesten gal av bråket dens. Det verste var at bråket var så uforutsigbart, akkurat som med barn og tenåringer og dyr.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Ja, det kan være det. Jeg synes også mange av måtene de reagerer på virker som noe 4-5 åringer ville gjøre: Holde seg for ørene når de ikke vil høre noe, bryte sammen av småting som at noen andre bråker i et selskap etc. 

 

 

Tviler på at det er noe typisk "asperger-oppførsel".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Tviler på at det er noe typisk "asperger-oppførsel".

Hva er egentlig typisk asperger-oppførsel for damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Finnes det noen "typisk" asperger-oppførsel?

Jeg vet ikke helt. Jeg trodde det siden det ble skrevet at du tviler på at det er noe typisk "asperger-oppførsel". Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Jeg er forresten resistent mot epilepsi og besvimelser. Det er rart, for jeg har lest at autister/aspergere får oftere epilepsi. Jeg har forredten på,papirene fra barndommen en dysfunksjon på jøyre hjernehalvdel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt. Jeg trodde det siden det ble skrevet at du tviler på at det er noe typisk "asperger-oppførsel".

 

Jeg mente det motsatte. Tror ikke finnes noen typisk "asperger-oppførsel". Folk med AS er like forskjellige som folk flest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Jeg mente det motsatte. Tror ikke finnes noen typisk "asperger-oppførsel". Folk med AS er like forskjellige som folk flest.

Ok. Får alle med aspergers meltdowns? Jeg får nemøig ikke meltdowns for jeg får ikke røde og sorte striper forrsn øynene og jeg mister ikke kontrollen de gangene jeg en skjelden gang bryter sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...