Gå til innhold

Jeg er for smart sosialt


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

Ok:-)

 

Kjekt å vite,

 

jeg reiser til sommeren til Toscana, og jeg er mye på fjellet, men jeg vurderer ta en kjøretur, den heter atlanterhavssveien, mulig jeg tar med min mann, overraske han, med litt bilromantikk:-), jeg er ikke romantisk anlagt, men jeg bryr meg mye om han, om jeg tar denne turen kan jeg kjøre innom deg.

 

Hvis ikke og hvis mulig sender jeg deg penger.

 

kan du sende meg en pm med din mailadresse, så får du min? 

 

pluss kontonummer, jeg tror det er best at du sender i posten, liker ikke når jeg tenker meg om, å treffe mennesker for tiden, 

 

Jeg har ikke sett babypinnedyr :wub:

Jeg prøver å klikke på profilen din men jeg kommer ikke inn så jeg klarer ikke sende pm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 136
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Blomsterfluen

    50

  • Madelenemie

    27

  • gråstein

    23

  • Trine

    15

Mest aktive i denne tråden

Blomsterfluen

Hei!

 

Har du akvarium?

 

Mine fisker yngler som kaniner, du kan få fisker om du vil.

Jeg har ikke akvarium, for det syns jeg blir for vanskelig å holde rent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres det ut som du er (lettere?) psykisk utviklingshemmet. Ikke hig etter diagnoser, men aksepter at tingene er som de er. Og gjør det beste ut av det. Og ikke minst - stol på de rundt deg. 



Anonymous poster hash: 284cb...4f1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg gjerne ha noen statistikker, eller annen dokumentasjon, som bekrefter dette. For jeg er veldig skeptisk til at dette gjelder flertallet.

Dette er overhodet ikke mitt inntrykk etter å ha brukt ganske mye tid på as forum og blogger på nette.

Kan heller ikke huske å ha noengang lest noe som støtter opp om dette.

Kan du liste opp hva det er vanlig man i såfall trenger hjelp til hjemme?

Ja etter hvert,

 

men som jeg skrev, dette er grunn skrevet med grunnlag av psykiaterne på nevrohabiliteringens oppfatning,

 

Min psykiater svarte at de fleste med asperger, møter ikke i grupper, asperger grupper, og de er heller ikke sosiale på nettet.

 

Mitt inntrykk fra gruppen er at det de får hjelp med i hjemmet, er:

 

rengjøring,

 

matlaging,

 

påminnelse om å dusje/vaske seg,

 

motvirke ensomhet,

 

Jeg og flere andre får ingen slik hjelp da vi ikke trenger det, så altså det varierer mye,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å klikke på profilen din men jeg kommer ikke inn så jeg klarer ikke sende pm.

Merkelig?

 

Spør moderator.

 

Jeg skal slette noen pm nå, slettet nå, prøv på nytt

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, har lest om mange aspergere som klarer seg fint alene, er i vanlig jobb og fungerer tilsynelatende normalt.

Nettopp. Jeg jobbet som selvstendig næringsdrivende innen IT i mange år. Så skulle jeg liksom trenge hjelp i "hjemmet"? Det finner jeg helt absurd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde også helt motsatt resultat.

Hei igjen,

 

jeg forstår jo at du tenker sånn,

 

jeg har tenkt sånn selv,

 

men min psykiater. pluss flere andre der, mener man normalt har betydelig funksjonssvikt når man har autisme,

 

de mener nok at de feks som legger ut youtube videoer av seg selv, som jeg kan kjenne meg mer igjen i, er unormalt godtfungerende.

 

Fordi disse psykiaterne kjenner langt flere med asperger enn jeg og du gjør, så tenker jeg de kanskje har et mer raealistisk perspektiv.

 

Men feks vil nok mine barn feks lykkes både utdannings og karrieremessig, de har asperger, men det betyr ikke at de utgjør noe flertall eller normal...

 

men jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Jeg jobbet som selvstendig næringsdrivende innen IT i mange år. Så skulle jeg liksom trenge hjelp i "hjemmet"? Det finner jeg helt absurd.

Hm,

 

Men hvor ofte skiftet du klær, dusjet du og spiste du ;)

 

Jeg klarte meg fint uten de tre der, men det er ikke sånn flertallet syns er ok. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Merkelig?

 

Spør moderator.

 

Jeg skal slette noen pm nå, slettet nå, prøv på nytt

Jeg klartebå sende deg pm nettopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Jeg jobbet som selvstendig næringsdrivende innen IT i mange år. Så skulle jeg liksom trenge hjelp i "hjemmet"? Det finner jeg helt absurd.

 

Ja. Jeg har lest flere steder at det trolig er langt fler med asperger enn det som er kjent fordi mange fungerer greit og oppsøker derfor ikke hjelp. Jeg klarte meg selv i mange år før jeg gikk på en skikkelig smell. Klarer meg fortsatt greit hjemme, men sliter veldig i jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Jeg er 100% uføretrygdet og jobber på en bedrift hvor alle er psykisk utviklingshemmet untagen jeg, for iq testen i 2009 viste null utviklingshemming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg har lest flere steder at det trolig er langt fler med asperger enn det som er kjent fordi mange fungerer greit og oppsøker derfor ikke hjelp. Jeg klarte meg selv i mange år før jeg gikk på en skikkelig smell. Klarer meg fortsatt greit hjemme, men sliter veldig i jobb.

Hei!

 

Omtrent som meg. ;)

 

det betyr ikke at vi tre er representative, eller videre gjengen på youtube, (som jeg kjenner meg mer igjen i)

 

jeg vet jeg har asperger, men ut i fra hvor dårlig mange med asperger fungerer, så tenker jeg vi kanskje kan tilhøre et mindretall, selv om vi synes og høres fordi vi kommuniserer på nett.

 

Men igjen, jeg vet ikke, men jeg vet at autisme medfører sosiale og kommunikative vansker, og uansett om mange med asperger fungerer dårligere enn meg i hverdagen, så har vi et sett av felles vansker, og jeg trives bedre med andre autister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Jeg har lest flere steder at det trolig er langt fler med asperger enn det som er kjent fordi mange fungerer greit og oppsøker derfor ikke hjelp. Jeg klarte meg selv i mange år før jeg gikk på en skikkelig smell. Klarer meg fortsatt greit hjemme, men sliter veldig i jobb.

Akkurat likt med meg. Gikk på en skikkelig smell pga jobb. Men har ikke, og har aldri hatt, problemer med "klare meg selv" hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Hva kalles det å ha under 100 i iq? Jeg spurte tidligere men har ikke fått svar, som jeg kan se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat likt med meg. Gikk på en skikkelig smell pga jobb. Men har ikke, og har aldri hatt, problemer med "klare meg selv" hjemme.

 

Oi, jeg syns det er veldig vanskelig. Hvordan skal man forklare en lege at det gikk før, men nå går det ikke lenger? Er du i jobb nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kalles det å ha under 100 i iq? Jeg spurte tidligere men har ikke fått svar, som jeg kan se.

 

Det kalles "litt dummere enn gjennomsnittet", eller "i nedre sjikte". Vet ikke jeg, spiller det noen rolle hva det kalles? Kanskje du skulle tatt en EQ-test også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm,

 

Men hvor ofte skiftet du klær, dusjet du og spiste du ;)

Jeg dusjet og skiftet (undertøy) hver dag, og spiste normale fire måltider om dagen. Har aldri hatt problemer med dette, bortsett fra når jeg har vært deprimert da.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Det kalles "litt dummere enn gjennomsnittet", eller "i nedre sjikte". Vet ikke jeg, spiller det noen rolle hva det kalles? Kanskje du skulle tatt en EQ-test også?

Jeg bare lurte. Hva er og innebærer en eq test? Er eq test viktig i en utviklingshemmede test? Eller bare iq testen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurte. Hva er og innebærer en eq test? Er eq test viktig i en utviklingshemmede test? Eller bare iq testen?

 

EQ er emosjonell intelligens. Jeg scooret veldig lavt på den og det sto jeg burde trene meg opp sosialt og på å tyde ansiktsuttrykk :P

http://www.queendom.com/tests/access_page/index.htm?idRegTest=3037

Noen har lav iq og høy eq, noen er motsatt, jeg er midt på treet på iq (dersom jeg får den tiden jeg trenger på testen) men har lav eq, uten at det gjør meg til en slem person, er bare mye jeg ikke forstår.

 

Vet ikke om testen er viktig i en utviklingshemmende test, men den kan ihvertfall si noe om deg som person.

Endret av Trine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...