Gå til innhold

Jeg er for smart sosialt


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 136
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Blomsterfluen

    50

  • Madelenemie

    27

  • gråstein

    23

  • Trine

    15

Mest aktive i denne tråden

Blomsterfluen

Jeg tror asperger og barneautisme blandes litt her nå.

 

Står endel her om jenter med asperger http://www.hjelptilhjelp.no/Autisme-og-Aspergers-syndrom/hvordan-er-jenter-med-aspergers-syndrom. Ligger også mye på youtube om voksne kvinner med asperger.

Ok. Ingenting stemmer med meg i den artikkelen, for jeg kan føle å vite andres tanker og følelser og emosjoner, og jeg kan føle sterkt hvordan andre har det ofte. Tilogmed på film og serier. Dette syntes jeg er rart. Jeg har altså ingen kognitiv svikt ifølge denne artikkelen, og jeg har aldri hatt depresjon, og aldri i mitt liv hatt hyperaktivitet i drt heletatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Det eneste jeg har slitt med i livet er ekstremt sinne og barndoms adferdsproblemer, jeg ble mobbet og jeg dreit med vilje i hvordan andre følte seg når jeg såret dem, selvom jeg hadde sterke følelser for hvordan de hadde det, og jeg egentlig brydde meg om dem men jeg ønsket ikke å vise det. En gang ble jeg forbanna på brorden minmog en kompis fordi de mobbet og var stygg med kompisens lillebror med å sprute vann med vannpistol på ham. Jeg gikk inn for å trøste ham på rommet men jeg gjorde det visst ikke riktig fordi han brølte at jeg skulle komme meg til helv... ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ok, det forklarer litt. Men jeg lurer litt på hvorfor flere av dere med asperger her på DOL virker så barnslige eller lite modne? Har det noe med diagnosen å gjøre eller er det tilfeldig? 

Anonymous poster hash: b86fc...624

 

 

Hvilke personer er det du tenker på? Selv føler jeg meg veldig fjortiss, er kanskje sånn at man modner gjennom sosialisering, og siden man ikke evner å sosialisere slik normale folk gjør så utvikler man seg sikkert tregere ? Jeg bare gjetter altså aner ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen "typisk" asperger-oppførsel? 

Det vil jeg da tro - hvorfor skulle de ellers få en diagnose?

Anonymous poster hash: b86fc...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke personer er det du tenker på? Selv føler jeg meg veldig fjortiss, er kanskje sånn at man modner gjennom sosialisering, og siden man ikke evner å sosialisere slik normale folk gjør så utvikler man seg sikkert tregere ? Jeg bare gjetter altså aner ikke

Jeg tenker på alle de som er åpne om asperger-diagnosen sin her på DOL - alle virker mindre modne enn alderen skulle tilsi, men av ulik grad. Og ja - vil tro du har et poeng med din forklaring, uten at jeg heller vet, jeg bare lurer. 

Anonymous poster hash: b86fc...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilke personer er det du tenker på? Selv føler jeg meg veldig fjortiss, er kanskje sånn at man modner gjennom sosialisering, og siden man ikke evner å sosialisere slik normale folk gjør så utvikler man seg sikkert tregere ? Jeg bare gjetter altså aner ikke

 

Tror du har helt rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du er psykotisk jeg, og burde ta medisinene dine for å ikke forfalle ytterligere. Beklager kontantheten; men det er underforstått at jeg ikke er fagperson og bare synser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diagnosekriteriene er ikke basert på "oppførsel".

Ok, det visste jeg ikke. Hvordan gjør de det da? 

Anonymous poster hash: b86fc...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppførsel er vel en del av det? For eksempel som min schizo lidelse er preget av tilbaketrukket eremittisk enstøing oppførsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aspergere modnes senere (har jeg lest).

 

Blomsterfluen: Hvorfor prøver du så hardt å motbevise at du har asperger? Har du ikke alt fått diagnosen da? Man kan synes synd på andre selv om man har asperger. Om du skal prøve på egenhånd å finne ut om diagnosen stemmer eller ikke så bør du gå grundig igjennom alt som finnes på nettet, og kanskje spesielt det andre aspergere sier på youtube. Og du må lese med fornuftige øyne og ikke fjortisbriller. Så lenge du ikke har et realistisk bilde av deg selv vil du heller ikke være i stand til noe selvdiagnostisering. Du ser deg selv på en helt annen måte enn de som kjenner deg virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Aspergere modnes senere (har jeg lest).

 

Blomsterfluen: Hvorfor prøver du så hardt å motbevise at du har asperger? Har du ikke alt fått diagnosen da? Man kan synes synd på andre selv om man har asperger. Om du skal prøve på egenhånd å finne ut om diagnosen stemmer eller ikke så bør du gå grundig igjennom alt som finnes på nettet, og kanskje spesielt det andre aspergere sier på youtube. Og du må lese med fornuftige øyne og ikke fjortisbriller. Så lenge du ikke har et realistisk bilde av deg selv vil du heller ikke være i stand til noe selvdiagnostisering. Du ser deg selv på en helt annen måte enn de som kjenner deg virker det som.

Jeg begynte å få hår på min private plass når jeg var 10-11 år. Jeg synes bare ikke at symptomene på asperger med meltdown og sosiale koder problem stemmer med meg. Derforber heg usikker. Jeg utredes forvtiden på nytt. Jeg fikk aspergers i 2009.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å få hår på min private plass når jeg var 10-11 år.

Det er ikke fysisk utvikling Trine og de andre mener, men personlighetsmessig modning.  Om du startet puberteten tidlig eller sent har ingenting med diagnosen å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...