Gå til innhold

Jeg er for smart sosialt


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

Det er ikke fysisk utvikling Trine og de andre mener, men personlighetsmessig modning. Om du startet puberteten tidlig eller sent har ingenting med diagnosen å gjøre.

Ok. Men her er mitt aspie test resultat. Det stod you are a nevrotyp.

161z09f.png

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 136
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Blomsterfluen

    50

  • Madelenemie

    27

  • gråstein

    23

  • Trine

    15

Mest aktive i denne tråden

Hva slags oppførsel tenker du på da?

Da min nevø fikk diagnosen ADHD så de for en stor del på oppførselen hans, da han var for liten til å fortelle så mye selv. Jeg antok derfor at oppførsel var noe psykologer så på når det gjaldt andre diagnoser også. Selv er jeg bipolar II. Jeg gjennomgikk da et intervju, men en god del av det jeg svarte på der hadde med oppførsel å gjøre. Jeg visste ikke at dette overhode ikke gjaldt asperger og at en da ikke snakker om atferd ved diagnostisering. 

Anonymous poster hash: b86fc...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ?? Dette høres veldig rart ut. Har du en link til noe som kan bekrefte dette? Eller snakker du om barneautister nå?

Hei!

 

Nei jeg har ikke link,

 

min psykiater snakket om sine asperger pasienter, det er kun en mann og meg hun kan føre en samtale med og som lever selvstendige liv,

 

men jeg kan se om jeg finner noe om det og legge det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Hvordan kan jeg i det heletatt være inni autismespekteret når jeg ikke er ekspert i særinteressene mine og i tillegg viser aspie testen at jeg er bare nevrotypiker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Men her er mitt aspie test resultat. Det stod you are a nevrotyp.

Jeg er ikke fagperson og vil ikke uttale meg om diagnoser.  Jeg synes du skal la utredningen gå sin gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg digger forresten rumpehumor, for det er så morsomt. Jeg liker å skrive rampete historier om tiss og bæsj og personnalet leser det høyt for meg og da ler jeg og personalet godt.

Hei!

 

Det er nevrotypiske humor ja, jeg liker ikke humor av den type, tilføy sex og jeg blir oppgitt,

 

jeg liker kun politisk satire. feks nytt på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Hei!

 

Det er nevrotypiske humor ja, jeg liker ikke humor av den type, tilføy sex og jeg blir oppgitt,

 

jeg liker kun politisk satire. feks nytt på nytt.

Ok. Jeg er det motsatte av politikk og reality intressert. Jeg er bare intressert i animasjonsfilmer og serier som er animert og å skrive rampehiwtorier og om sex også, selvom jeg avskyr sexfilmer. Da er jeg visst nevrotypiker likevel. Jeg er så desperat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Får alle med aspergers meltdowns? Jeg får nemøig ikke meltdowns for jeg får ikke røde og sorte striper forrsn øynene og jeg mister ikke kontrollen de gangene jeg en skjelden gang bryter sammen.

Hei!

 

Nei jeg får ikke meltdown, (meltdown = umodenhet, dvs det er noe man kan lære seg motvirke)

 

ikke mine barn heller, men de har fått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Ok. Men jeg er uansett ikke autistisk/aspie ifølge aspie testen, og det faktum at jeg liker rumpehumor og sexhumor. Det rare er at jeg fikk diagnosen infantil autisme som barn da jeg var inlagt i barnepsykiatrien i stavanger, og fikk utviklingshemmning i tiklegg. Og nå er jeg plutselig nevrotypiker i følge alle aspie tester jeg har tatt noen gang. Både engelske og norske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tenker på alle de som er åpne om asperger-diagnosen sin her på DOL - alle virker mindre modne enn alderen skulle tilsi, men av ulik grad. Og ja - vil tro du har et poeng med din forklaring, uten at jeg heller vet, jeg bare lurer. 

Anonymous poster hash: b86fc...624

 

 

Jeg må innrømme at jeg ikke ser hvor jeg er spesielt umoden for alderen, spesielt på dette forumet. Men nå er jeg ikke en av de mest aktive angående autisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

180px-Creepykid.gif

Siden du lurte på om du selv har asperger,

 

er dette noe du selv har?

 

Ellers her er andre varianter av asperger menn ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Siden du lurte på om du selv har asperger,

 

er dette noe du selv har?

 

Ellers her er andre varianter av asperger menn ;)

 

Jeg har ingenting av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen

Jeg gir opp. Jeg får bare venne meg til at jeg er en person som verken er utviklinghemmet, adhdete eller autistisk. Jeg er helt frisk og har blitt flyttet på PU bofellesskap på helt feil grunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du lurte på om du selv har asperger,

 

er dette noe du selv har?

 

Ellers her er andre varianter av asperger menn ;)

 

Tviler det der er er typisk oppførsel for *voksne* personer med asperger.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir opp. Jeg får bare venne meg til at jeg er en person som verken er utviklinghemmet, adhdete eller autistisk. Jeg er helt frisk og har blitt flyttet på PU bofellesskap på helt feil grunnlag.

Beklager å si det, men du virker ikke helt "frisk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke personer er det du tenker på? Selv føler jeg meg veldig fjortiss, er kanskje sånn at man modner gjennom sosialisering, og siden man ikke evner å sosialisere slik normale folk gjør så utvikler man seg sikkert tregere ? Jeg bare gjetter altså aner ikke

Hei!

 

Jeg er selv på en måte veldig voksen, er mor har ansvar for barn, klarer dette bra,

 

men så, passer jeg ikke inn sammen med en eneste kvinne med barn i nabolaget, ingen!! ikke en eneste er interessert i de samme tingene som meg!

Da de gikk forbi huset og prøvde, ikke vet jeg hvorfor, få meg med på kafetreff, trilletreff, åpnet jeg ikke, holdt meg for ørene, pustet lettet ut når terror-vogn.banden var langt borte.

 

Jeg holdt meg unna alt, helsestasjonen også, men jeg liker gå på museum og jeg kjøpte alle dinosaurer jeg fant til barna, det er de glade for,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Beklager å si det, men du virker ikke helt "frisk".

Ok. Da lurer jeg på hvorfor jeg fikk over 70 i iq. Jeg fikk omkring 85 sist iqtest, og i går på testene klarte jeg mange mønstersystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting av dette.

bra.

 

jeg har selv autisme,

 

var senere utviklet enn andre, fysisk spesielt,

 

så ut som jeg var 13 år da jeg giftet meg.

 

jeg har tatt igjen utviklingen mye, og jeg er veldig moden i følge min tidligere psykiater,

 

mange med asperger er umodne, men dette henger nok mye sammen med isolasjon og ensomhet.

 

Selv om min psykiater syns jeg er så moden, og normal, så er jeg den eneste kvinnen jeg vet om på min alder, som har eget rom, med dinosaurer og snurregreier, blinkelys og andre morsomme ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...