Gå til innhold

Jeg er for smart sosialt


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Ok. Da lurer jeg på hvorfor jeg fikk over 70 i iq. Jeg fikk omkring 85 sist iqtest, og i går på testene klarte jeg mange mønstersystemer.

Ok.

 

85 er ikke særlig høy IQ.

 

Gjenomsnittet ligger på ca 100, 

 

Og jeg så høy IQ at jeg kan bli medlem av mensa, (det er bare tull, de testene der)

 

men jeg holder meg unna mennesker, ikke at jeg uten grunn vil involvere meg mer med systemet: mennesker!

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 136
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Blomsterfluen

    50

  • Madelenemie

    27

  • gråstein

    23

  • Trine

    15

Mest aktive i denne tråden

Blomsterfluen

bra.

 

jeg har selv autisme,

 

var senere utviklet enn andre, fysisk spesielt,

 

så ut som jeg var 13 år da jeg giftet meg.

 

jeg har tatt igjen utviklingen mye, og jeg er veldig moden i følge min tidligere psykiater,

 

mange med asperger er umodne, men dette henger nok mye sammen med isolasjon og ensomhet.

 

Selv om min psykiater syns jeg er så moden, og normal, så er jeg den eneste kvinnen jeg vet om på min alder, som har eget rom, med dinosaurer og snurregreier, blinkelys og andre morsomme ting.

Jeg var meget tildlig fysisk ferdig utviklet. Jeg var ferdig utvokst da jeg var 14 år. Jeg liker normale ting som 3d animasjon og pinnedyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Ok.

 

85 er ikke særlig høy IQ.

 

Gjenomsnittet ligger på ca 100, 

 

Og jeg så høy IQ at jeg kan bli medlem av mensa, (det er bare tull, de testene der)

 

men jeg holder meg unna mennesker, ikke at jeg uten grunn vil involvere meg mer med systemet: mennesker!

Ok. Jeg elsker å prate med personnalet og mamma. Det er det kjekkeste jeg vet, og jeg elsker å prate om følelsene mine og fortelle om alle de bisarre tankene jeg får når jeg ikke går på abilify. Jeg har ikke noen tanker dennegangen, selvom jeg hsr gått uten abilify nå i 2 uker. Jeg er praktisk talt helt psykisk frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Men her er mitt aspie test resultat. Det stod you are a nevrotyp.

161z09f.png

Hei!

 

Det der tror jeg er motsatt av hva jeg fikk,

 

kanskje er problemet ditt bare lav IQ 

 

jeg har dessverre autisme, jeg har motsatt meg det, en del selv, men jeg hadde slike autismeprofiler at jeg prøver ikke tenke på det, men for meg er det greit nok, det forklarer mine uvanlige til dårlige sosiale ferdigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Nei jeg har ikke link,

 

min psykiater snakket om sine asperger pasienter, det er kun en mann og meg hun kan føre en samtale med og som lever selvstendige liv,

 

men jeg kan se om jeg finner noe om det og legge det ut.

Da må din psykater ha spesielle pasienter som har mer enn "bare" asperger, feks barneaustime. At de fleste aspergere bor på "hjem" med heltidshjelp, eller i egen bolig under delvis oppsyn nekter jeg å tro.

Eller så må jeg være feildiagnostisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Da lurer jeg på hvorfor jeg fikk over 70 i iq. Jeg fikk omkring 85 sist iqtest, og i går på testene klarte jeg mange mønstersystemer.

 

Du gjør så raske konklusjoner "Jeg er ikke sånn som det står der så jeg har ikke asperger", "jeg er absolutt ikke som i den filmen så jeg har ikke asperger", "ifølge aspie-testen er jeg nevrotypisk så jeg har ikke asperger", "jeg er ikke som madelenemie så jeg har ikke asperger"

 

Skal man holde på sånn så er jeg både nevrotypis og autist på en gang. Du har ikke hverken selvinnsikt eller symptom-oversikt nok til å diagnostisere deg selv.

 

Og du, animasjon og pinne-dyr er IKKE normale interesser for ei jente på 29 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen

Hei!

 

Det der tror jeg er motsatt av hva jeg fikk,

 

kanskje er problemet ditt bare lav IQ 

 

jeg har dessverre autisme, jeg har motsatt meg det, en del selv, men jeg hadde slike autismeprofiler at jeg prøver ikke tenke på det, men for meg er det greit nok, det forklarer mine uvanlige til dårlige sosiale ferdigheter.

Jeg tok en ny nevropsykologisk test i går. Jeg tror jeg scoret høyt på de lette oppgavene, og lsvere på de litt vanskelige, og nesten ingenting på de vanskelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det der tror jeg er motsatt av hva jeg fikk,

 

kanskje er problemet ditt bare lav IQ 

 

jeg har dessverre autisme, jeg har motsatt meg det, en del selv, men jeg hadde slike autismeprofiler at jeg prøver ikke tenke på det, men for meg er det greit nok, det forklarer mine uvanlige til dårlige sosiale ferdigheter.

Jeg hadde også helt motsatt resultat.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var meget tildlig fysisk ferdig utviklet. Jeg var ferdig utvokst da jeg var 14 år. Jeg liker normale ting som 3d animasjon og pinnedyr.

Hei!

 

Jeg liker ikke 3D animasjon,

 

men jeg liker pinnedyr, jeg hadde flere, men de formerte seg ikke,

 

Dine formerte seg leste jeg, vil du gi meg pinnedyr?

 

de formererer seg hos andre, imidlertid har jeg alt for mange maller og de formerer seg som kaniner, dyrebutikken trodde det knapt, så jeg skal selge maller til dyrebutikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må din psykater ha spesielle pasienter som har mer enn "bare" asperger, feks barneaustime. At de fleste aspergere bor på "hjem" med heltidshjelp, eller i egen bolig under delvis oppsyn nekter jeg å tro.

Eller så må jeg være feildiagnostisert.

 

Enig, har lest om mange aspergere som klarer seg fint alene, er i vanlig jobb og fungerer tilsynelatende normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må din psykater ha spesielle pasienter som har mer enn "bare" asperger, feks barneaustime. At de fleste aspergere bor på "hjem" med heltidshjelp, eller i egen bolig under delvis oppsyn nekter jeg å tro.

Eller så må jeg være feildiagnostisert.

nja,

 

jeg klarer meg jo selv ;)

 

har vært i krigssområder og jobbet under ekstreme forhold, klarte meg bra!

;)

så selv om mange med asperger ikke klarer seg selv, så betyr jo ikke det at mange ikke klarer seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Hei!

 

Jeg liker ikke 3D animasjon,

 

men jeg liker pinnedyr, jeg hadde flere, men de formerte seg ikke,

 

Dine formerte seg leste jeg, vil du gi meg pinnedyr?

 

de formererer seg hos andre, imidlertid har jeg alt for mange maller og de formerer seg som kaniner, dyrebutikken trodde det knapt, så jeg skal selge maller til dyrebutikken.

Jeg kan gi deg pinnedyr om våren/sommeren for da er det varmt nokk til,å sende i posten, men da må det settes penger på kontoen min for frakt. Eller du kan komme innkm Tysvær å hente noen. Jeg har maaaange babypinnedyr. De er så søte og nusselige. De spiser sitronmelisse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig, har lest om mange aspergere som klarer seg fint alene, er i vanlig jobb og fungerer tilsynelatende normalt.

Hei!

 

Ja mange gjør det, men svært mange gjør ikke det,

 

i min asperger gruppe, er jeg den eneste som er gift, nå er det noen som har barn, men de strever mye,

 

mange har oppfølging ukentlig fra bydelen,

 

men de fleste med asperger/HFA møter kanskje ikke opp heller i slike grupper, det tror jeg de bestfungerende gjør mest.

 

Jeg vet ikke, men baserer nok dette mye på utredning, praksis og erfaring som psykiatere ved nevrohaabiliteringene har,

 

kanskje har nhd en annen oppfatning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så selv om mange med asperger ikke klarer seg selv, så betyr jo ikke det at mange ikke klarer seg selv.

 

Hæ? Var ikke dette litt motstridende. Selv om mange ikke klarer seg selv betyr det ikke at mange ikke klarer seg selv. Hva betyr det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gi deg pinnedyr om våren/sommeren for da er det varmt nokk til,å sende i posten, men da må det settes penger på kontoen min for frakt. Eller du kan komme innkm Tysvær å hente noen. Jeg har maaaange babypinnedyr. De er så søte og nusselige. De spiser sitronmelisse.

Ok:-)

 

Kjekt å vite,

 

jeg reiser til sommeren til Toscana, og jeg er mye på fjellet, men jeg vurderer ta en kjøretur, den heter atlanterhavssveien, mulig jeg tar med min mann, overraske han, med litt bilromantikk:-), jeg er ikke romantisk anlagt, men jeg bryr meg mye om han, om jeg tar denne turen kan jeg kjøre innom deg.

 

Hvis ikke og hvis mulig sender jeg deg penger.

 

kan du sende meg en pm med din mailadresse, så får du min? 

 

pluss kontonummer, jeg tror det er best at du sender i posten, liker ikke når jeg tenker meg om, å treffe mennesker for tiden, 

 

Jeg har ikke sett babypinnedyr :wub:

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Var ikke dette litt motstridende. Selv om mange ikke klarer seg selv betyr det ikke at mange ikke klarer seg selv. Hva betyr det da?

Joda, det ble en ikke for mye ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja,

 

jeg klarer meg jo selv ;)

 

har vært i krigssområder og jobbet under ekstreme forhold, klarte meg bra!

;)

så selv om mange med asperger ikke klarer seg selv, så betyr jo ikke det at mange ikke klarer seg selv.

Da vil jeg gjerne ha noen statistikker, eller annen dokumentasjon, som bekrefter dette. For jeg er veldig skeptisk til at dette gjelder flertallet.

Dette er overhodet ikke mitt inntrykk etter å ha brukt ganske mye tid på as forum og blogger på nette.

Kan heller ikke huske å ha noengang lest noe som støtter opp om dette.

Kan du liste opp hva det er vanlig man i såfall trenger hjelp til hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gi deg pinnedyr om våren/sommeren for da er det varmt nokk til,å sende i posten, men da må det settes penger på kontoen min for frakt. Eller du kan komme innkm Tysvær å hente noen. Jeg har maaaange babypinnedyr. De er så søte og nusselige. De spiser sitronmelisse.

Hei!

 

Har du akvarium?

 

Mine fisker yngler som kaniner, du kan få fisker om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...