Gå til innhold

Fin samtale med sykepleieren


Trine

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er en rar forestilling at man ikke skal kunne være glad om man er på trygd. Skal man gjøre seg ekstra trist og stakkarslig for å få kred hos moralpolitiet ?

Det sykepleieren sa var ment spesielt for deg, og ikke som et universelt råd til alle

Det er slett ikke alle som trenger å tenke mer på seg selv og mindre på hva man "må".

 

Jeg har ikke sagt at rådet passer til alle, men jeg vet det er flere her inne som kunne trengt samme råd. Det er ikke bare jeg som føler jeg aldri strekker til. Det er ikke bare jeg som hele livet har kjempet for å passe inn, på bekostning av egen helse. Men årsaken til innlegget var at jeg, for en liten stund, følte meg akseptert og bra nok.

 

Jeg er fullstendig klar over at ikke alle trenger tenke mer på seg selv.

 

Det er mange som mener man må stenge seg inne om man er på trygd og man skal ihvertfall ikke ha det bra, ikke engang greit nok er akseptert. Har man det greit nok så har man en liten rest og den skal brukes på arbeid. Jeg er ikke imot at folk jobber, jeg skulle gjerne vært frisk og jobbet selv. Men jeg er ikke frisk og det må jeg lære meg å leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 136
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Trine

    47

  • Madelenemie

    27

  • AnonymBruker

    27

  • Nicklusheletida

    10

Mest aktive i denne tråden

Slik jeg ser det, så er det plass til både dine og nickløs sine refleksjoner rundt dette temaet. Akkurat som nickløs prøver å se ting fra din side, så kan vel du også prøve å se det fra hennes? Ofte er jo velferdsstatens ordninger bygd opp slik at man enten gis rett til fokusere primært på egne behov i vanskelige livsfaser eller det kreves at man klarer alt selv. For de som kontinuerlig må streve for å forsørge seg selv, så kan det jo noen ganger virke provoserende at andre fritas. Samtidig bør de som slipper å stå utenfor arbeidslivet, ha forståelse for at det gjøre en sårbar i forhold til kommentarer som er egnet til gi følelsen av at det stilles spørsmål om man prøver hardt nok.

Jeg synes det hadde vært en fordel om også du utvidet din toleranse i forhold til andres refleksjoner.

 

Kan ikke se at hun prøver å se ting fra min side. Du skriver forøvrig som om jeg hele livet har fått støtte og hjelp. Vel, slik er det ikke. Jeg har hele livet måtte klare meg selv og jeg har kjempet jævlig hardt for å holde meg på bena.

 

Hvorfor skal jeg utvide min toleranse når andre ikke gjør det? Sorry frosken, det kan godt hende du tror jeg er dum og tilbakestående, men det er jeg ikke. Påstander om at andre har så mye høyere toleranse ovenfor meg enn jeg har for andre er pur løgn. Så, jeg syns det hadde vært en fordel om du forholdt deg til virkeligheten og det som faktisk skrives ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skulle ikke være et angrep på deg. Jeg unner deg å ha det bra  :) Jeg synes jeg har et bra liv selv ( til tross for situasjonen og stresset det medfører ) og det unner jeg alle andre.

 

Det var kun enkelte utsagn jeg reagerte på som jeg synes var litt vel dramatiske. F.eks : " Hva er poenget med å leve hvis man ikke har det bra ?"  Jeg mener det er viktig å fokusere på det som er bra/ positivt og jeg mener at det er ikke så enkelt som at alt som sliter på en bare kan lukes bort. Utsagnet til sykepleieren passer på deg, men det passer ikke på alle. Noen ting kan ikke lukes bort og si til seg selv at livet da ikke er verd å leve blir feil fokus. Det er ikke positivt for psyken å tenke slik.

 

For min del ser jeg på dette som noe midlertidig som jeg skal ut av. Jeg vet bare ikke hvor lang tid det vil ta. For å få fortgang i prosessen har jeg begynt å søke jobber som ligger helt utenfor mitt område som jeg ikke aner om jeg vil passe til.

 

Ok, takk.

 

Utsagnene er ikke så dramatiske, men du tolker dem i en dramatisk retning. Hva er poenget med å leve om man ikke har noe positivt i livet, om man aldri har det bra? Du tolker for mye, legger for mye i ting som blir sagt. Jeg kan ikke la være å spise og drikke, selv om jeg ikke vil ha mat. Jeg kan ikke la være å dra i butikken selv om jeg gruer meg til det. Jeg kan ikke la være å dusje selv om jeg ikke ser poenget med det før man lukter. Jeg kan ikke la være å snakke med fremmede. Jeg kan ikke la være å snakke med kjente heller. Jeg kan ikke la være å dra til legen o.s.v o.s.v o.s.v. Så alt som sliter på meg kan ikke lukes bort, men noen ting kan og da skal jeg luke de bort så godt som mulig.

 

Du er i en midlertidig situasjon, jeg er i en livslang. Det er en ganske stor forskjell syns jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en fin samtale med sykepleieren denne uka. Er ikke der så ofte lenger for hun sier det ikke er mer hun kan hjelpe meg med og tilbudet er for de med mild til moderat angst og depresjon og for kortere perioder. Men jeg har fått en time til i sommer. Hun er nysgjerrig på utredningen og sa det var så stille på sommeren at det bare var hyggelig om jeg kom en tur da. Lurer på om hun egentlig vet hvor mye hun har hjulpet meg. Jeg må huske på å si det til henne neste gang.

 

Jeg hadde en lei episode på søndag, noe som for andre er helt naturlig og ikke noe å ta så på veie for, men jeg ble stressa og frustrert og klarte ikke konsentrere meg om det jeg holdt på med. Og det eneste var at en jeg har lånt en bil av gjerne ville ha den tilbake og jeg fikk ikke levert den før på kvelden. Jeg fortalte sykepleieren om dette. Slik var hver dag før. Små ting som andre takler fint, men som sugde ut siste rest av energi hos meg. Hun sa at slik er det å være meg, kanskje jeg ikke kan gjøre like mye som det som er normalt, kanskje jeg trenger struktur og planer som følges. Jeg sa jeg følte at jeg ikke bidro til noe i samfunnet. Da sa hun at det finnes flere måter å bidra på enn å jobbe og hun var sikker på at jeg også bidra med noe bra. Hun sa også at det var bra jeg hadde klart å slappe mer av den siste måneden. Det var ingenting som var bedre enn at jeg ikke var deprimert. Hun sa jeg hadde bidratt så mye hele livet, nå var det på tide at jeg tenkte på meg selv. Episoden på søndag minnet meg på hvor lite jeg tåler. Det var nesten skremmende. Men jeg sa at jeg nesten ikke turte ha det bra for man skal ikke være sykemeldt og ha det bra. Da skal man jo jobbe, men så fort jeg er i jobb så havner jeg jo bare der jeg var. Det er lov å ha det bra sa hun og jeg har begrensninger og slik er det bare. Det er ikke meningen at jeg skal ha et vondt liv bare fordi jeg har begrensninger. Hun mente jeg skulle ordne opp i livet mitt. Ikke gjøre ting fordi jeg tror jeg må, men gjøre det som er best for meg. Det er ikke så lett for meg, men jeg skal virkelig prøve. Hun mente det var nok av ting som jeg må gjøre for å leve som var belastende nok for meg så det var lurt å fjerne det som ikke er nødvendig, men som er en belastning.

 

Så fikk jeg råd om hva jeg kan gjøre ute uten å belaste føttene. Jeg klarer ikke bare sitte stille ute uten å gjøre noe, så nå skal jeg kjøpe puslespill :) Hun sa det var bedre at jeg "brukte opp" føttene mine på å gå turer siden det er viktig for hodet mitt.

 

Vet ikke helt hvorfor jeg skriver dette her. Jeg vet at det er flere som gir uttrykk for å være "verdiløse" og noen mener at folk på trygd er verdiløse. Kanskje flere kan lære noe av det sykepleieren sa til meg. Alle har en verdi og hva er poenget med å leve dersom man ikke skal ha det bra. Det var hennes ord og de hjalp meg litt føler jeg.

Hei!

Fint innlegg, og fint å bli minnet om:-) og viktig!!

Jeg er nok ikke ferdig med å strekke meg forbi mine begrensinger:-)

Men jeg er blitt flinkere.

Noe av det beste jeg har gjort dette året er å kjøpe meg fargeblyanter( nye) og fargeleggingsbøker:-)

Etter at jeg fikk diagnosen Asperger brukte jeg mange år, på å overkomme det, benekte det, bagatellisere det....

Sånn var min vei:-)

Så syns du er kjempe- imponerende- flink.

Jeg skulle egentlig frem til noe...:-( men nå husker jeg ikke hva??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se at hun prøver å se ting fra min side. Du skriver forøvrig som om jeg hele livet har fått støtte og hjelp. Vel, slik er det ikke. Jeg har hele livet måtte klare meg selv og jeg har kjempet jævlig hardt for å holde meg på bena.

 

Hvorfor skal jeg utvide min toleranse når andre ikke gjør det? Sorry frosken, det kan godt hende du tror jeg er dum og tilbakestående, men det er jeg ikke. Påstander om at andre har så mye høyere toleranse ovenfor meg enn jeg har for andre er pur løgn. Så, jeg syns det hadde vært en fordel om du forholdt deg til virkeligheten og det som faktisk skrives ;)

Hei!

Syns du er inne på noe sentralt og viktig.

Faktisk er jeg lite imponert over hvordan disse selverklærte friske, ikke evner å ta andres perspektiv, og særlig komisk er det når de fyrer løs i "vilt sinne," hisser opp hverandre, fordi jeg som autist, sårer dem...ikke klarer innta deres perspektiv m.m..

Da tenker jeg ???, men så lærer jeg noe viktig av det.

For jeg vet at de med litt kunnskap om autisme, ikke blir såret over å bli kalt NT menneske eller andre betraktninger jeg kan ha.

Det går tidvis på bekostning av både mine egne og deres , svakheter og styrker....det varierer:-)

Men når man har autisme mangler man evnen til å være taktisk og strategisk.

De fineste menneskene jeg har rundt meg har ikke autisme, de vet ikke en gang mye om det, men de er ut i fra sin begrensede kunnskap, forståelsesfulle, ikke furtne, forbiseende ( dvs ser forbi og forstår at jeg kan velge litt feil ord) for det har de fått med seg at jeg kan ha en større tendens til det enn dem.

Poenget er at: det sier mer om mennesker at de kjefter på en blind for å være blind, enn det sier om den blinde:-)

Det kan du overføre til autisme, håper du forstår hva jeg mener?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Fint innlegg, og fint å bli minnet om:-) og viktig!!

Jeg er nok ikke ferdig med å strekke meg forbi mine begrensinger:-)

Men jeg er blitt flinkere.

Noe av det beste jeg har gjort dette året er å kjøpe meg fargeblyanter( nye) og fargeleggingsbøker:-)

Etter at jeg fikk diagnosen Asperger brukte jeg mange år, på å overkomme det, benekte det, bagatellisere det....

Sånn var min vei:-)

Så syns du er kjempe- imponerende- flink.

Jeg skulle egentlig frem til noe...:-( men nå husker jeg ikke hva??

 

Vi blir nok aldri ferdig med å strekke oss forbi våre begrensninger. Det ville krevd for mye tilrettelegging.

 

Tusen takk. Jeg er vel bare så sliten at det nesten er en befrielse å kunne være litt mer meg og litt mindre noen andre.

 

Hahaha...typisk, sånn er det stadig vekk for meg. Poenget blir bare borte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Syns du er inne på noe sentralt og viktig.

Faktisk er jeg lite imponert over hvordan disse selverklærte friske, ikke evner å ta andres perspektiv, og særlig komisk er det når de fyrer løs i "vilt sinne," hisser opp hverandre, fordi jeg som autist, sårer dem...ikke klarer innta deres perspektiv m.m..

Da tenker jeg ???, men så lærer jeg noe viktig av det.

For jeg vet at de med litt kunnskap om autisme, ikke blir såret over å bli kalt NT menneske eller andre betraktninger jeg kan ha.

Det går tidvis på bekostning av både mine egne og deres , svakheter og styrker....det varierer:-)

Men når man har autisme mangler man evnen til å være taktisk og strategisk.

De fineste menneskene jeg har rundt meg har ikke autisme, de vet ikke en gang mye om det, men de er ut i fra sin begrensede kunnskap, forståelsesfulle, ikke furtne, forbiseende ( dvs ser forbi og forstår at jeg kan velge litt feil ord) for det har de fått med seg at jeg kan ha en større tendens til det enn dem.

Poenget er at: det sier mer om mennesker at de kjefter på en blind for å være blind, enn det sier om den blinde:-)

Det kan du overføre til autisme, håper du forstår hva jeg mener?:-)

 

Men jeg har ikke autisme før diagnosen er satt vet du ;) Så istedefor å tenke at jeg nok har det og derfor er som jeg er så tenker de at jeg er NT og oppfører meg uakseptabelt ;) Men jeg får like mye sjokk hver gang over hvordan noen klarer å få noe jeg mente var fint og viktig for meg til å bli noe negativt. Og sykepleieren sa "jeg tror du har asperger". Og hun mener at om jeg har det eller ikke så forandrer ikke det hvordan jeg er. Jeg har uansett mange aspergertrekk og det kan det være både tøft og slitsomt å leve med.

 

Jeg forsto veldig godt hva du mente. Det med blinde, det syns jeg var veldig godt segt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir nok aldri ferdig med å strekke oss forbi våre begrensninger. Det ville krevd for mye tilrettelegging.

 

Tusen takk. Jeg er vel bare så sliten at det nesten er en befrielse å kunne være litt mer meg og litt mindre noen andre.

 

Hahaha...typisk, sånn er det stadig vekk for meg. Poenget blir bare borte :P

;) hm

 

men jeg kom i vertfal på poenget:-)

 

Poenget er: Har du lest om borgerlønn?

 

Hvis ikke gjør det! Sveits stemmer over det i år, det er ralististisk, noe man må tenke over.

 

Piratpartiet er også for det, men det høres litt bedre ut å nevne Sveits :D

 

Det går kort ut på¨at noe må gjøres med at det blir flere og flere overtallige i arbeidsmarkedet, men det er jo mye kult og viktig man kan gjøre likevel:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har ikke autisme før diagnosen er satt vet du ;) Så istedefor å tenke at jeg nok har det og derfor er som jeg er så tenker de at jeg er NT og oppfører meg uakseptabelt ;) Men jeg får like mye sjokk hver gang over hvordan noen klarer å få noe jeg mente var fint og viktig for meg til å bli noe negativt. Og sykepleieren sa "jeg tror du har asperger". Og hun mener at om jeg har det eller ikke så forandrer ikke det hvordan jeg er. Jeg har uansett mange aspergertrekk og det kan det være både tøft og slitsomt å leve med.

 

Jeg forsto veldig godt hva du mente. Det med blinde, det syns jeg var veldig godt segt :)

:-)

Det blir ikke bedre når du får asperger:-)

 

Jeg har ertet på meg "de selverklærte friske og stabile" her på dol:-), og DET, lærte jeg MYE av ;)

 

Det var litt leit også, for jeg trodde NT betydde: feks sånne som min mann, som min psykiater, eller min manns bestevenner osv...

 

Den som har gjort meg best på dol... ok det er flere egentlig, jeg har fått gode svar, av disse sårbare "ekspertene", svar som var fornuftige og nyttige, men en del av de veldig syke, feks stjernestøv, umakenverdt osv... har gitt meg en grunnleggende trygghet, i at de bare er sånne mennesker som velger tenke godt om andre og andres intensjoner.,

 

Det er noe av det jeg har lært aller mest av.

 

Ellers er det fint å skrive med deg inni mellom, jeg kjenner meg igjen i deg :huh: stakkars deg!

 

:lol:

 

Det beste med deg er ikke at du og jeg har en del merkelige likheter, men at du har HUMOR :D

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) hm

 

men jeg kom i vertfal på poenget:-)

 

Poenget er: Har du lest om borgerlønn?

 

Hvis ikke gjør det! Sveits stemmer over det i år, det er ralististisk, noe man må tenke over.

 

Piratpartiet er også for det, men det høres litt bedre ut å nevne Sveits :D

 

Det går kort ut på¨at noe må gjøres med at det blir flere og flere overtallige i arbeidsmarkedet, men det er jo mye kult og viktig man kan gjøre likevel:-)

 

Har lest om borgerlønn og jeg er ikke helt sikker på hva jeg syns om det. Det er både fordeler og ulemper. Personlig sitter jeg nok bedre i det nå enn om jeg kun hadde fått borgerlønn. Da ville jeg fått mye mindre og måtte solgt huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-)

Det blir ikke bedre når du får asperger:-)

 

Jeg har ertet på meg "de selverklærte friske og stabile" her på dol:-), og DET, lærte jeg MYE av ;)

 

Det var litt leit også, for jeg trodde NT betydde: feks sånne som min mann, som min psykiater, eller min manns bestevenner osv...

 

Den som har gjort meg best på dol... ok det er flere egentlig, jeg har fått gode svar, av disse sårbare "ekspertene", svar som var fornuftige og nyttige, men en del av de veldig syke, feks stjernestøv, umakenverdt osv... har gitt meg en grunnleggende trygghet, i at de bare er sånne mennesker som velger tenke godt om andre og andres intensjoner.,

 

Det er noe av det jeg har lært aller mest av.

 

Ellers er det fint å skrive med deg inni mellom, jeg kjenner meg igjen i deg :huh: stakkars deg!

 

:lol:

 

Det beste med deg er ikke at du og jeg har en del merkelige likheter, men at du har HUMOR :D

 

Jeg forstår ikke hva som er så negativt med å bli omtalt som NT, det er jo akkurat det de fleste er.

 

Det er de "syke" som har gitt meg best svar. Svar jeg kan relatere til. De har en forståelse som de "friske" mangler.

 

Hahaha...vet ikke hvem det er mest synd på jeg, deg eller meg ;)

 

Merkelig humor ;) sånn som ingen andre forstår, bortsett fra du da, du forstår hva jeg skriver :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest om borgerlønn og jeg er ikke helt sikker på hva jeg syns om det. Det er både fordeler og ulemper. Personlig sitter jeg nok bedre i det nå enn om jeg kun hadde fått borgerlønn. Da ville jeg fått mye mindre og måtte solgt huset.

:o

 

Hvorfor det?

 

Hva vet du om borgerlønn som jeg ikke har skjønt/fått med meg? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hva som er så negativt med å bli omtalt som NT, det er jo akkurat det de fleste er.

 

Det er de "syke" som har gitt meg best svar. Svar jeg kan relatere til. De har en forståelse som de "friske" mangler.

 

Hahaha...vet ikke hvem det er mest synd på jeg, deg eller meg ;)

 

Merkelig humor ;) sånn som ingen andre forstår, bortsett fra du da, du forstår hva jeg skriver :D

Det er såklart mest synd på meg!

 

Ikke deg!

 

;)

 

Men jeg kjenner en del NT, men de er NT, de er ikke net-NT, dvs selverklærte friske, det er nok noe der ;)

 

De lurer oss :blink: disse net-NT, og de avslører seg med surheten og humorløsheten sin.

 

De som klarer seg, er de som ler og har humor, ikke sånn en avgrenset time, men som har evnen til å bare le, le av seg selv, le av misforståelser, tenke det beste, og slappe av,

 

Slappe av er viktig, man må ikke tenke på ting man likevel ikke har forutsetninger for å vite noe sikkert om, for lenge, som du og jeg begge gjør, gå en tur i skogen, da er alt glemt,

 

men... det er ikke sånn for alle, en del husker bare bedre og bedre nesten jo mer tiden går, og surere og surere blir de :wacko:

 

Til slutt er det blitt en hjemmelagd skrukkete rosin, og de er sure :blink:  har du smakt hjemmelagde rosiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er såklart mest synd på meg!

 

Ikke deg!

 

;)

 

Men jeg kjenner en del NT, men de er NT, de er ikke net-NT, dvs selverklærte friske, det er nok noe der ;)

 

De lurer oss :blink: disse net-NT, og de avslører seg med surheten og humorløsheten sin.

 

De som klarer seg, er de som ler og har humor, ikke sånn en avgrenset time, men som har evnen til å bare le, le av seg selv, le av misforståelser, tenke det beste, og slappe av,

 

Slappe av er viktig, man må ikke tenke på ting man likevel ikke har forutsetninger for å vite noe sikkert om, for lenge, som du og jeg begge gjør, gå en tur i skogen, da er alt glemt,

 

men... det er ikke sånn for alle, en del husker bare bedre og bedre nesten jo mer tiden går, og surere og surere blir de :wacko:

 

Til slutt er det blitt en hjemmelagd skrukkete rosin, og de er sure :blink:  har du smakt hjemmelagde rosiner?

 

Net-NT har nok bestemt seg for at NT er noe vi mener er negativt. Men nå tror jeg de er sikkelig sure. Jeg orket ikke prøve finne fine ord i sta. Så jeg bare skrev det som jeg mente var riktig å skrive. Så ble det veldig stille her. Har ikke smakt hjemmelagde rosiner nei. Hvordan lager man det? Tørker man druer i ovnen eller skal de ligge i sola. Soltørkede druer hørtes fint ut. Det kan man sikkert selge dyrt :D Ihvertfall om de er økologiske i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Net-NT har nok bestemt seg for at NT er noe vi mener er negativt. Men nå tror jeg de er sikkelig sure. Jeg orket ikke prøve finne fine ord i sta. Så jeg bare skrev det som jeg mente var riktig å skrive. Så ble det veldig stille her. Har ikke smakt hjemmelagde rosiner nei. Hvordan lager man det? Tørker man druer i ovnen eller skal de ligge i sola. Soltørkede druer hørtes fint ut. Det kan man sikkert selge dyrt :D Ihvertfall om de er økologiske i tillegg.

Hei!

 

Det er bare å la dem ligge, så skrukker de og lager de seg selv:-)

 

Men sure er de, :D

 

Kanskje du kan starte lage "Trines soltørkede rosiner"

 

Eller "Trines autismerosiner" :lol:  De tror jeg nok blir en salgssukesss.

 

Også kan du skrive små gullkorn og henge på pakkene,

 

feks, "ta en rosin og slutt å vær en rosin"

 

Eller "Ta en rosin og bli reeltt sur"

 

Eller "ta en rosin og tenk på at du snart er ei gamel kjerring/gubbe".

 

Eller " ta en Trinerosin, rosinen mot løgn" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det er bare å la dem ligge, så skrukker de og lager de seg selv:-)

 

Men sure er de, :D

 

Kanskje du kan starte lage "Trines soltørkede rosiner"

 

Eller "Trines autismerosiner" :lol:  De tror jeg nok blir en salgssukesss.

 

Også kan du skrive små gullkorn og henge på pakkene,

 

feks, "ta en rosin og slutt å vær en rosin"

 

Eller "Ta en rosin og bli reeltt sur"

 

Eller "ta en rosin og tenk på at du snart er ei gamel kjerring/gubbe".

 

Eller " ta en Trinerosin, rosinen mot løgn" :lol:

 

Ja, det kan jeg gjøre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kjøper jeg garantert en pakke:-)

 

for å støtte deg ;)

 

Takk :) Men da må du ikke bli rosinsur når du spiser dem :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Men da må du ikke bli rosinsur når du spiser dem :lol:

Såklart!!

 

Hvem trenger ikke å bli sur inni mellom?

 

Alle, trenger å bli sure eller sinte eller glad eller flåsete eller dumme,

 

det er viktig,

 

Nå håper jeg du ser at du kan lage mange flere ting, du kan lage sinnarosiner også:-)

 

Flåsete rosiner eller glade rosiner vet jeg ikke hvordan du kan lage...?

 

Men kanskje flåsete rosiner kan lages ved å pakke inn tørkede blåbær, og når andre sier til deg "Hei du dette var ikke rosiner din juksepetter", så sier du med et lurt smil " Å joda det er så mye rosiner som du vil ha det til".

Og glade rosiner lager du ved å putte mer sukker i pakken enn rosiner. da sier kanskje mennesker, " Hei du dette er mer sukker enn rosiner" også svarer du, "Ja men sukker gjør deg glad", også smiler du sånn :D :D

 

Sinnarosiner er lett, du tørker rosier, rister dem og blander dem med svart pepper, og når andre sier, "Hei du Trine, hva for djevelskap har du solgt meg" da sier du bare Trines soltørkede sinnarosiner. Også blir de skikkelig sinte og skjønner at de fikk det de betalte for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...