Gå til innhold

Fin samtale med sykepleieren


Trine

Anbefalte innlegg

Promp, tiss og bæsjehumor ble vi NT-mennesker ferdig med i 2-3 års - alderen ;)

Hei!

 

Hvor kommer promp og tiss fra? Fra deg ;) skjerpings.

 

Her er det skrin\ving om hundebæsj som gjødsel ;)

 

og enda mer rosiner, det var vel hovedpoenget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 136
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Trine

    47

  • Madelenemie

    27

  • AnonymBruker

    27

  • Nicklusheletida

    10

Mest aktive i denne tråden

Jo jeg tror i vertfall det er stor sannsynlighet for at jeg misforstår,

 

Det er ikke bare du som misforstår, jeg misforstår også, men vi er klar over at vi gjør det. Noen mennesker vil så gjerne lese det som står mellom linjene, men når du og jeg skriver så står det ikke noe mellom linjene. Det blir ikke skrevet for å tolkes. Når det da alikevel tolkes fordi folk bare må tolke så blir det jo misforståelser den andre veien også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men er det ikke en uting å fremstå som en "hjelper" på et sykdomsforum og å velge snu ryggen til om den du ønsker å hjelpe kanskje akkurat da pga sykdom/psykdom ikke evner å ta inn over seg det du formidler/ønsker å bidra med? Du gir altså med forbehold om det du gir skal mottas på den måten du forventer. Om ikke snur du ryggen til. Den beste hjelpen man kan få, i mine øyne, er den hjelpen/det som blir gitt uten forbehold når noen har det vanskelig. 

 

 

Anonymous poster hash: 63f21...2fb

 

:-)

 

Det var fine ord og ærlige og rett-frem.ord.

 

;)

Det skjønte og likte jeg, men nå må jeg tenke og ikke svare mer før jeg har tenkt ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare du som misforstår, jeg misforstår også, men vi er klar over at vi gjør det. Noen mennesker vil så gjerne lese det som står mellom linjene, men når du og jeg skriver så står det ikke noe mellom linjene. Det blir ikke skrevet for å tolkes. Når det da alikevel tolkes fordi folk bare må tolke så blir det jo misforståelser den andre veien også.

:wub:

 

Så fint at noen sier ordene jeg kjenner og av og til likevel ikke finner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

 

Følelsesrosiner er bare rosiner med navn på følelser, feks sinnarosiner ( de putter du pepper i )osv... sånn mente jeg.

 

Jeg mente ikke at vi skal kose med rosinene, slåss med de, erte de eller lignende ;)

men tenk deg det da, slåsskamp med en rosin :lol:

Hvis du har asperger mangler du fantasi og da kan verken du eller jeg se for oss en sånn slåsskamp.

 

Du er en snodig menneske Trine, jeg fornemmer en annerledeshet :D

 

Nå må jeg tenke, tenke på noe seriøst.

 

Åhh, skjønner. Bra du har funnet et navn på dem allerede :D Dette tror jeg blir bra butikk.

Altså, ordene var festlige, slosskamp med en rosin. Jeg tenker jo da at jeg slår for en rosin kan ikke slå og noen må jo starte slosskampen.

Ja, en eller annen anderledeshet er det her, det er det ingen tvil om. Spørsmålet er bare om anderledesheten har et navn.

 

Du kan tenke på at jeg skal til legen på Glenne i morgen og at du må krysse fingre, tær, armer og ben. Så kan du fundere på hvordan du skal få til det. Det er vel seriøst nok å tenke på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Selv, når du med din kunnskap, vet at ved enkelte psykdommer så oppleves det at du trekker deg ut som nettopp en sanksjon?

Anonymous poster hash: 63f21...2fb

 

 

Det er uhyre sjelden jeg trekker slike konklusjoner, men når det jevnlig blir påstått ting som ligger ganske langt unna det jeg mener mine kommentar er egnet til å bli forstått som, så tror jeg det er en fordel for begge parter at jeg avstår fra å kommentere.

 

Du har rett i at ved noen typer vansker, så vil folk kunne være ekstra sårbare for at man trekker seg unna. I slike situasjoner pleier jeg å ta hensyn til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Men er det ikke en uting å fremstå som en "hjelper" på et sykdomsforum og å velge snu ryggen til om den du ønsker å hjelpe kanskje akkurat da pga sykdom/psykdom ikke evner å ta inn over seg det du formidler/ønsker å bidra med? Du gir altså med forbehold om det du gir skal mottas på den måten du forventer. Om ikke snur du ryggen til. Den beste hjelpen man kan få, i mine øyne, er den hjelpen/det som blir gitt uten forbehold når noen har det vanskelig. 

 

Jeg har ei venninne som er slik at om hun gir, så er det aldri uten en tanke om hvordan hjelpen skal mottas. Og takknemligheten skal være stooooor. Blir det ikke slik hun forventet blir det uttrykt høy og tydelig skuffelse. Etter et par slike episoder fikk jeg nok og fortalte henne at den måten hun  gir på gjør at jeg foretrekker å klare meg uten hennes hjelp. Vel, dere kan gjette hvordan det scenarioet endte haha. Den selvutnevnte, barmhjertige samaritanen har man ikke hørt noe fra siden. 

Anonymous poster hash: 63f21...2fb

 

 

Godt poeng. Har ikke tenkt på det akkurat slik før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, skjønner. Bra du har funnet et navn på dem allerede :D Dette tror jeg blir bra butikk.

Altså, ordene var festlige, slosskamp med en rosin. Jeg tenker jo da at jeg slår for en rosin kan ikke slå og noen må jo starte slosskampen.

Ja, en eller annen anderledeshet er det her, det er det ingen tvil om. Spørsmålet er bare om anderledesheten har et navn.

 

Du kan tenke på at jeg skal til legen på Glenne i morgen og at du må krysse fingre, tær, armer og ben. Så kan du fundere på hvordan du skal få til det. Det er vel seriøst nok å tenke på?

:)

 

Det er så seriøst at jeg må svare at det skal jeg tenke på,

 

selv om jeg egentlig må tenke på hva jeg skal svare som utdyping til laban.

 

Jeg må bare finne ut hva jeg skal utdype, vet du forresten ca hva det kan være?

 

Jeg har ingen problem med å krysse fingre og tær, armer og ben for deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

:-)

 

Det var fine ord og ærlige og rett-frem.ord.

 

;)

Det skjønte og likte jeg, men nå må jeg tenke og ikke svare mer før jeg har tenkt ferdig.

Ærlig og rett fram fra en NT, ikke verst ;)

Anonymous poster hash: 63f21...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

 

Det er så seriøst at jeg må svare at det skal jeg tenke på,

 

selv om jeg egentlig må tenke på hva jeg skal svare som utdyping til laban.

 

Jeg må bare finne ut hva jeg skal utdype, vet du forresten ca hva det kan være?

 

Jeg har ingen problem med å krysse fingre og tær, armer og ben for deg ;)

 

Hmm...jeg tenker, men jeg finner ikke ordene :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uhyre sjelden jeg trekker slike konklusjoner, men når det jevnlig blir påstått ting som ligger ganske langt unna det jeg mener mine kommentar er egnet til å bli forstått som, så tror jeg det er en fordel for begge parter at jeg avstår fra å kommentere.

 

Du har rett i at ved noen typer vansker, så vil folk kunne være ekstra sårbare for at man trekker seg unna. I slike situasjoner pleier jeg å ta hensyn til det.

Jeg synes for min del at det er så godt å ha deg her, selv om jeg ikke alltid liker svarene dine til meg - men som regel ser jeg snneledes på disse svarene på et senere tidspunkt. Du er en av grunnene til at jeg er her. Du er en trygg og stødig person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ærlig og rett fram fra en NT, ikke verst ;)

Anonymous poster hash: 63f21...2fb

 

 

Du burde kreve en diplom av madelenemie :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er uhyre sjelden jeg trekker slike konklusjoner, men når det jevnlig blir påstått ting som ligger ganske langt unna det jeg mener mine kommentar er egnet til å bli forstått som, så tror jeg det er en fordel for begge parter at jeg avstår fra å kommentere.

 

Du har rett i at ved noen typer vansker, så vil folk kunne være ekstra sårbare for at man trekker seg unna. I slike situasjoner pleier jeg å ta hensyn til det.

Det er godt mulig det er uhyre sjelden, men jeg har observert flere tilfeller av det. Og jeg synes man skal være ekstremt varsom med det i ditt tilfelle ( i og med at du nesten kunne titulert deg med ekspert her inne). Det er nettopp dere eksperter med en viss "status" som kan surre det ordentlig til for enkelte og gjøre livet deres litt ekstra vanskelig i sårbare stunder.

 

 

Det er godt at du i slike situasjoner pleier å ta hensyn til det. Jeg synes du alltid burde ta hensyn til det (i og med at du neppe anses av de fleste brukere her inne for å være kun en som mener noe). Men hva jeg synes er, i det store og det hele, totalt revnende likegyldig ;)

 

Anonymous poster hash: 63f21...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du burde kreve en diplom av madelenemie :D

Hahaha, jeg synes i grunnen ordene hennes var nettopp det :)

Anonymous poster hash: 63f21...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hahaha, jeg synes i grunnen ordene hennes var nettopp det :)

Anonymous poster hash: 63f21...2fb

 

 

Ja, det er sant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er godt mulig det er uhyre sjelden, men jeg har observert flere tilfeller av det. Og jeg synes man skal være ekstremt varsom med det i ditt tilfelle ( i og med at du nesten kunne titulert deg med ekspert her inne). Det er nettopp dere eksperter med en viss "status" som kan surre det ordentlig til for enkelte og gjøre livet deres litt ekstra vanskelig i sårbare stunder.

 

 

Det er godt at du i slike situasjoner pleier å ta hensyn til det. Jeg synes du alltid burde ta hensyn til det (i og med at du neppe anses av de fleste brukere her inne for å være kun en som mener noe). Men hva jeg synes er, i det store og det hele, totalt revnende likegyldig ;)

 

Anonymous poster hash: 63f21...2fb

 

 

Kanskje problemet er at jeg ikke bryr meg om folks status, det er hva de sier/skriver som er relevant. Jeg vet ikke, kanskje de forventer en større respekt enn det de som ikke er eksperter får?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje problemet er at jeg ikke bryr meg om folks status, det er hva de sier/skriver som er relevant. Jeg vet ikke, kanskje de forventer en større respekt enn det de som ikke er eksperter får?

Det er vel noe i det at enkelte med stor kunnskap om enkelte ting lett kan forvente at de "uvitende" skal tillegne seg kunnskapen og praktisere "løsningen" når det tross alt er det som fremlegges dem ;). Men har ikke da "ekspertene" glemt/sett bort fra at sykdommer/psykdommer setter reelle begrensninger hos enkelte? Jeg mener de i hvertfall burde være ekspertansvaret sitt bevisste nok til ikke å vende ryggen til om dialogen blir litt trøblete :)

Anonymous poster hash: 63f21...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er vel noe i det at enkelte med stor kunnskap om enkelte ting lett kan forvente at de "uvitende" skal tillegne seg kunnskapen og praktisere "løsningen" når det tross alt er det som fremlegges dem ;). Men har ikke da "ekspertene" glemt/sett bort fra at sykdommer/psykdommer setter reelle begrensninger hos enkelte? Jeg mener de i hvertfall burde være ekspertansvaret sitt bevisste nok til ikke å vende ryggen til om dialogen blir litt trøblete :)

Anonymous poster hash: 63f21...2fb

 

 

Jeg syns det stadig virker som at "ekspertene" ser bort ifra at sykdommer setter reelle begrensninger hos enkelte. Det jeg syns er merkelig er at det virker som at andre som er syke har lettere for å akseptere andres begrensninger og vansker, enn de som er friske. Men i denne tråden følte jeg at folk jeg ikke kjenner, jeg aner ikke hva slags utdanning de har, veldig fort gikk imot en psykiatrisk sykepleier, som jeg har gått til lenge. Jeg stoler på denne sykepleieren. Hun kjenner meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Til anonym : Jeg skjønner at dette gjelder frosken, men fikk lyst til å svare likevel. Man kan ikke forvente at folk skal sitte 24/7 å svare andre. De fleste har andre ting å gjøre og hvis man merker at det man skriver ikke er til hjelp, må det være greit å trekke seg ut. Synes det er litt storforlangende å kreve at folk ikke skal kunne vende ryggen til meningsløs kverulering. Ofte er det det mest fornuftige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Trine : Det er sjelden opplever en så  iherdig selvforsvars-advokat. Du er hardtarbeidende med ståpåvilje og utholdenhet. Det jeg i grunnen lurer på er hvorfor det er så viktig for deg at ukjente mennesker skal forstå deg til punkt å prikke?

 

Kan du ikke bare dr... i det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...