Gå til innhold

Fin samtale med sykepleieren


Trine

Anbefalte innlegg

 

Skrevet i dag, 20:02

frosken, on 22 Apr 2015 - 19:11, said:snapback.png

"Men er det ikke en uting å fremstå som en "hjelper" på et sykdomsforum og å velge snu ryggen til om den du ønsker å hjelpe kanskje akkurat da pga sykdom/psykdom ikke evner å ta inn over seg det du formidler/ønsker å bidra med? Du gir altså med forbehold om det du gir skal mottas på den måten du forventer. Om ikke snur du ryggen til. Den beste hjelpen man kan få, i mine øyne, er den hjelpen/det som blir gitt uten forbehold når noen har det vanskelig. "

 

 

Dette var mitt første innspill i tråden og noe jeg mener er et helt legitimt sprøsmål.

 

Hva du holder på med i tråden er jeg imidlertid litt usikker på? Jeg valgte å svare på et spørsmål du rettet til meg og nå virker det som om ting har sklidd litt ut på ett eller annet vis....

 

 

Anonymous poster hash: 63f21...2fb

 

Hei!

 

Har lest dine svar.

 

vil bare skrive at jeg kjenner gjenklang, dvs forstår det du skriver.

 

Jeg tror DU er psykolog eller psykiater bak din anonymitet ;) Og NT ;)

 

Jeg liker NT folk, bare de ikke våser og vrøvler :lol:

 

(jeg er seriøs, jeg bare tullet bittelitt, Jeg skrev en forklaring som laban ønsket, eller en utdyping, men den ble ikke særlig dyp, men jeg stresset fælt, fordi mine PC`er er for tiden ustabile... jeg har nå fått tre PC`er til, kjempefine, men nå har jeg altså tre saker til, jeg drukner i PC`er. Det er et luksusproblem, men nå må jeg rett og slett skjerpe meg,

Men noe har jeg gjort feil, for den jeg skriver på nå, vil gjøre som den selv vil.)

Det er ikke store problemer, det er at jeg ikke bruker tiden min sånn som jeg bør, men i morgen skal jeg prøve skru opp alle å ta kontroll, men jeg har veldig mye annet jeg må gjøre, og sånn hoper PC problemene seg opp. (håper du forstår)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 136
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Trine

    47

  • Madelenemie

    27

  • AnonymBruker

    27

  • Nicklusheletida

    10

Mest aktive i denne tråden

Trine : Nei, ikke en gang de som gir mest er perfekte. Nettopp !

 

Anonym : Jeg tror dere må ha forståelse for at man  plutselig kan få noe annet å gjøre. Det kan være noe som oppstår på jobb, hjemme eller andre steder, slik at man ikke får tid til å svare der og da. Man kan ha erfaringer med at noen aldri gir seg osv.

 

Ren kverulering mener jeg fortsatt man er i sin fulle rett til å kunne vende ryggen til, især hvis man har erfaring med at få enkelte brukere har det som fritidssyssel i de fleste tråder.

 

Sånn !, nå vender jeg ryggen til hele diskusjonen :P

Det tror jeg ikke du greier ;)

 

Forresten hvor var kverruleringen i denne tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor ståhei for ingenting

Tja noe sånt:-)

 

Men likevel litt lærerikt Hr NT mann ;)

 

Jeg lærte kanksje litt mer enn jeg skulle ønsket, men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o

 

når vi treffes kommer du til å bli forundret ;) (kanskje jeg ser deg rett inni begge øynene :blink: )

(da får du revurdere "Madelenemie har til de grader asperger :D "

Tenk hvordan den setningen høres ut for deg om noen uker ;)

 

ps: hadde du vært mann og jeg singel hadde jeg fridd til deg.

 

Om du ser meg rett inn i øynene så ikke forvent at jeg ser tilbake, jeg vil ikke risikere at du blir forelsket i meg :o

Hahaha....regner med at du forsto spøken ;)

 

Altså, jeg må være ganske spesiell. Ei jeg kjenner sa en gang "hadde jeg vært lesbisk hadde jeg prøvd meg på deg". Jeg svarte bare "Flaks du ikke er lesbisk da". :lol: :lol:  Jeg må bo alene jeg, det har jeg etterhvert funnet ut. Man lærer så lenge man lever har jeg hørt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Anonym : Jeg tror dere må ha forståelse for at man  plutselig kan få noe annet å gjøre. Det kan være noe som oppstår på jobb, hjemme eller andre steder, slik at man ikke får tid til å svare der og da. Man kan ha erfaringer med at noen aldri gir seg osv.

 

Ren kverulering mener jeg fortsatt man er i sin fulle rett til å kunne vende ryggen til, især hvis man har erfaring med at få enkelte brukere har det som fritidssyssel i de fleste tråder.

 

 

Jeg forstår ikke hvor du har funnet mangel på forståelse for det du skriver, men nok om det. God natt :)

Anonymous poster hash: 63f21...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja noe sånt:-)

 

Men likevel litt lærerikt Hr NT mann ;)

 

Jeg lærte kanksje litt mer enn jeg skulle ønsket, men men.

 

Jeg lærte at man ikke kan ha ubegrenset med uttrykksikoner i et innlegg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ser meg rett inn i øynene så ikke forvent at jeg ser tilbake, jeg vil ikke risikere at du blir forelsket i meg :o

Hahaha....regner med at du forsto spøken ;)

 

Altså, jeg må være ganske spesiell. Ei jeg kjenner sa en gang "hadde jeg vært lesbisk hadde jeg prøvd meg på deg". Jeg svarte bare "Flaks du ikke er lesbisk da". :lol: :lol:  Jeg må bo alene jeg, det har jeg etterhvert funnet ut. Man lærer så lenge man lever har jeg hørt ;)

Ok:-)

 

Jeg ser deg neppe i øynene:-)

 

Jeg var på nav i dag og fikk briller og det var ikke så lett da optikeren skulle se meg i øynene,

 

jeg skyldte på skarpt lys, noe som var et problem, men enda verre var, se hit, se opp, se på meg :huh:

 

Det stakk inni meg, men jeg så. Det er god trening, for til uken kommer den tåpelige epilepsiutredningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte at man ikke kan ha ubegrenset med uttrykksikoner i et innlegg :P

Akkurat

 

typisk asperger,

 

jeg lærte mer om de mellommenneskelige relasjoner, typisk NT,

 

Så vi får vente noen uker med å avgjøre hvem som er "såå asperger ;) "

 

Jeg tuller, jeg håper selvsagt at du er frisk som en fisk, men det virker jo ikke akkurat sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok:-)

 

Jeg ser deg neppe i øynene:-)

 

Jeg var på nav i dag og fikk briller og det var ikke så lett da optikeren skulle se meg i øynene,

 

jeg skyldte på skarpt lys, noe som var et problem, men enda verre var, se hit, se opp, se på meg :huh:

 

Det stakk inni meg, men jeg så. Det er god trening, for til uken kommer den tåpelige epilepsiutredningen.

 

Ånei, da er det min tur til å krysse alt. Men du har jo ikke epilepsi så det går nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat

 

typisk asperger,

 

jeg lærte mer om de mellommenneskelige relasjoner, typisk NT,

 

Så vi får vente noen uker med å avgjøre hvem som er "såå asperger ;) "

 

Jeg tuller, jeg håper selvsagt at du er frisk som en fisk, men det virker jo ikke akkurat sånn ;)

 

Haha...om ikke annet så flirer jeg ihvertfall av det du skriver, det er det sikkert ikke så mange andre som gjør ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei!

 

Har lest dine svar.

 

vil bare skrive at jeg kjenner gjenklang, dvs forstår det du skriver.

 

Jeg tror DU er psykolog eller psykiater bak din anonymitet ;) Og NT ;)

 

Jeg liker NT folk, bare de ikke våser og vrøvler :lol:

 

(jeg er seriøs, jeg bare tullet bittelitt, Jeg skrev en forklaring som laban ønsket, eller en utdyping, men den ble ikke særlig dyp, men jeg stresset fælt, fordi mine PC`er er for tiden ustabile... jeg har nå fått tre PC`er til, kjempefine, men nå har jeg altså tre saker til, jeg drukner i PC`er. Det er et luksusproblem, men nå må jeg rett og slett skjerpe meg,

Men noe har jeg gjort feil, for den jeg skriver på nå, vil gjøre som den selv vil.)

Det er ikke store problemer, det er at jeg ikke bruker tiden min sånn som jeg bør, men i morgen skal jeg prøve skru opp alle å ta kontroll, men jeg har veldig mye annet jeg må gjøre, og sånn hoper PC problemene seg opp. (håper du forstår)

Hei! 

 

 

Ikke psykolog, ikke psykiater, kun NT. Som er mer enn nok å være til tider ;)

 

Jeg liker deg, det har jeg alltid gjort. Jeg elsker ditt vis å uttrykke seg. Jeg liker at du står opp for, jeg liker din opprørskhet og jeg liker din evne til å beskrive "verden" på en annen måte enn jeg selv evner å gjøre :) 

Anonymous poster hash: 63f21...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok:-)

 

Jeg ser deg neppe i øynene:-)

 

Jeg var på nav i dag og fikk briller og det var ikke så lett da optikeren skulle se meg i øynene,

Kan man få briller på nav?

Anonymous poster hash: 37dde...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Haha...om ikke annet så flirer jeg ihvertfall av det du skriver, det er det sikkert ikke så mange andre som gjør ;)

Herregud for noe fjolleri om alt dette nt vs asperger tullet. Hele "diagnosen" er bare oppspinn.

Anonymous poster hash: 37dde...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei! 

 

 

Ikke psykolog, ikke psykiater, kun NT. Som er mer enn nok å være til tider ;)

 

Jeg liker deg, det har jeg alltid gjort. Jeg elsker ditt vis å uttrykke seg. Jeg liker at du står opp for, jeg liker din opprørskhet og jeg liker din evne til å beskrive "verden" på en annen måte enn jeg selv evner å gjøre :)

Anonymous poster hash: 63f21...2fb

 

Hm,

 

Alt det har jeg lest og hørt før, jeg kan forstå det, unntatt opprørskheten,

 

den ble min nonne-karriere-stup,

 

Det er store overordede og naturligeprinsipper det er snakk om,, feks jeg tier ikke hvis noen over meg begår lovbrudd, misbruk osv...

 

Jeg syns det er et av mine mest menneskelige trekk, fordi jeg uavhengig av hva andre har gjort av krenkelser eller lovbrudd vil se til at de blir behandlet humant, da setter raskt prinsippene mine inn,

Og min NT mann har stor respekt for styrken og staheten min sier han.

 

Men hyggelig og ikke ukjent at NT folk skjønner seg på sånt, de fleste jeg kjenner er jo NT ;)

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

asperger tullet. Hele "diagnosen" er bare oppspinn.

Anonymous poster hash: 37dde...a30

 

Hva mener du med dette? Tenker du at folk med asperger ikke har noen utfordringer eller mener du sekkebetegnelsen blir for vid og for stor varians i utfordringene til folk med betegnelsen at den gir for lite informasjon til å være nyttig ? Dersom det er sistnevnte er jeg i og for seg enig men det er jo ganske umulig å lage fornuftige grupperinger når folk jo er så veldig forskjellige 

Anonymous poster hash: 0743f...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja

Hvordan da? Jeg har minus fem på begge øyne og ser ikke uten briller men har alltid måtte betale selv. Har kun 16000 utbetalt i månen. Hvor er det så stor forskjell på hvem som får støtte?

Anonymous poster hash: 37dde...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva mener du med dette? Tenker du at folk med asperger ikke har noen utfordringer eller mener du sekkebetegnelsen blir for vid og for stor varians i utfordringene til folk med betegnelsen at den gir for lite informasjon til å være nyttig ? Dersom det er sistnevnte er jeg i og for seg enig men det er jo ganske umulig å lage fornuftige grupperinger når folk jo er så veldig forskjellige  Anonymous poster hash: 0743f...bd5

Hele premisset for diagnosen er feil. Det er bare antagelser, det kan ikke bevises med fek en blodprøve.

Anonymous poster hash: 37dde...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hele premisset for diagnosen er feil. Det er bare antagelser, det kan ikke bevises med fek en blodprøve.

Anonymous poster hash: 37dde...a30

 

ja sant, men hva er alternativene ? Hva bør vi ha isteden for asperger diagnosen ? Kalle dem friske? :)

Anonymous poster hash: 0743f...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...