Gå til innhold

oppg, til BPA


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Beklager ts, for at jeg bidro til avsporingen. Ble bare provosert over at folk kan få seg til å si at du misbruker systemet på bekostning av de eldre.

 

Ellers må jeg si jeg er enig med deg i at om man skal sitere noe så bør man få med alt, eller ihvertfall det som er vesentlig. Har ofte opplevd, også i denne tråden, at noen har unnlatt å ta med noe av det jeg skrev, som gjør at setningen fort kan få en helt annen betydning. Sånt er irriterende og unødvendig og fører bare til enda mer misforståelser.

For meg var det en morsom kommentar,

 

jeg bryr meg lite om litt avsporing, jeg leser jo det som opptar meg...nå er det hva jeg kan bruke en BPA til:-)

 

Jeg setter opp en liten liste nå over vårt behov fordi du tipset om det, det gir meg oversikt.

 

Det med å trekke inn de eldre er usaklig, det er et annet tema,

 

du svarte på det jeg lurte på ;)

Anonymous poster hash: f0323...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

For meg var det en morsom kommentar,

 

jeg bryr meg lite om litt avsporing, jeg leser jo det som opptar meg...nå er det hva jeg kan bruke en BPA til:-)

 

Jeg setter opp en liten liste nå over vårt behov fordi du tipset om det, det gir meg oversikt.

 

Det med å trekke inn de eldre er usaklig, det er et annet tema,

 

du svarte på det jeg lurte på ;)

Anonymous poster hash: f0323...201

 

 

Godt jeg kunne være til litt hjelp da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Hvorforbruker du offentlige ressurser på arbeid, du like gjerne kan gjøre selv?

BPA skal brukes på arbeidsområder i livet som du ikke greier selv."

 

Mener du virkelig at dette ikke var negativt ment. At det du mente var at ts selvfølgelig hadde rett på BPA, men at hun måtte finne noen som kan brette klærne slik hun ønsker? Ts kan ikke like godt gjøre det selv, men hun har ikke noe valg så lenge BPAen ikke fungerer til noe.

 

Det siste spørsmålet ditt er for dumt til at jeg gidder svare på. Du er tydelig bare ute etter å lage kvalm.

Det er tydeligvis du som er ute etter å lage kvalm iom at du fortsetter å kverulerer over et innleg som du tygeligvis misforsto intensjonen med.

Ha en fortsatt fin dag!

Anonymous poster hash: 71f94...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Hvorforbruker du offentlige ressurser på arbeid, du like gjerne kan gjøre selv?

BPA skal brukes på arbeidsområder i livet som du ikke greier selv."

 

Mener du virkelig at dette ikke var negativt ment. At det du mente var at ts selvfølgelig hadde rett på BPA, men at hun måtte finne noen som kan brette klærne slik hun ønsker? Ts kan ikke like godt gjøre det selv, men hun har ikke noe valg så lenge BPAen ikke fungerer til noe.

 

Det siste spørsmålet ditt er for dumt til at jeg gidder svare på. Du er tydelig bare ute etter å lage kvalm.

Ja vedkommende er nok det.

 

Feks er det flere ord brukt som viser intensjonen.

 

at det skrives at jeg må brette om klærne og at jeg bretter sirlig, det kan ikke vedkommende vite noe om, jeg gjør ikke det, men jeg bretter systematisk, et håndkle av samme dimensjon i x ant, da bretter jeg dem likt, på den måten passer de inn i hyllene.

Videre bretter jeg alle håndkler av samme dimensjon på samme måte, det blir enkelt og kjapt pene bunker av dette, det tar ikke tid, bare at man er systematisk og vil gjøre det skikkelig.

Jeg stryker ikke undertøy og sengetøy, jeg setter ikke av tid, men jeg bretter systematisk, på den måten får man lettere oversikt.

Jeg har vist henne det nå 3 ganger, det går til hun har brettet 4-5 kluter, så begynner hun lage klumper av dem, det er spesielt, jeg har aldri sett en sånn brettting.  Jeg vet ikke om hun glemmer seg?

Anonymous poster hash: f0323...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Ja vedkommende er nok det.

 

Feks er det flere ord brukt som viser intensjonen.

 

at det skrives at jeg må brette om klærne og at jeg bretter sirlig, det kan ikke vedkommende vite noe om, jeg gjør ikke det, men jeg bretter systematisk, et håndkle av samme dimensjon i x ant, da bretter jeg dem likt, på den måten passer de inn i hyllene.

Videre bretter jeg alle håndkler av samme dimensjon på samme måte, det blir enkelt og kjapt pene bunker av dette, det tar ikke tid, bare at man er systematisk og vil gjøre det skikkelig.

Jeg stryker ikke undertøy og sengetøy, jeg setter ikke av tid, men jeg bretter systematisk, på den måten får man lettere oversikt.

Jeg har vist henne det nå 3 ganger, det går til hun har brettet 4-5 kluter, så begynner hun lage klumper av dem, det er spesielt, jeg har aldri sett en sånn brettting.  Jeg vet ikke om hun glemmer seg?

 

 

Det spiller vel ingen rolle om det er brettet slik eller slik. Det ligger vel i skuffer og skap ute av syne, så så viktig er det vel ikke. Barna kan vel også hjelpe til med husarbeidet?

Anonymous poster hash: fdb31...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydeligvis du som er ute etter å lage kvalm iom at du fortsetter å kverulerer over et innleg som du tygeligvis misforsto intensjonen med.

Ha en fortsatt fin dag!

Anonymous poster hash: 71f94...746

 

Beklager at jeg misforsto. Men du kunne også forklart på en ordentlig måte hva du faktisk mente. Jeg vet at det ikke bare var jeg som misforsto det innlegget. Og nei, jeg er ikke kverrulerende, jeg har bare et behov for å forstå og det kan nok ofte forveksles med kverrulerende, noe som jeg egentlig syns er ganske trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Det spiller vel ingen rolle om det er brettet slik eller slik. Det ligger vel i skuffer og skap ute av syne, så så viktig er det vel ikke. Barna kan vel også hjelpe til med husarbeidet?

Anonymous poster hash: fdb31...514

 

 

For noen er det viktig. Om noen bretter gensere, t-skjorter eller bukser feil så må jeg gjøre det om så det ikke blir feil i skapet. Jeg er nok ikke like nøye som ts, men jeg har nok ikke like mye asperger som henne heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Det spiller vel ingen rolle om det er brettet slik eller slik. Det ligger vel i skuffer og skap ute av syne, så så viktig er det vel ikke. Barna kan vel også hjelpe til med husarbeidet?

Anonymous poster hash: fdb31...514

 

Nei det ligger ikke alt i skuffer,

 

håndkler ligger etter farger og for å se også pent i i åpne baderomshyller.

 

Barna strever med sitt og hjelper mer til enn deres jevnaldrende, likevel er hovedfokus skolearbeide.

 

Jeg syns ikke det er hyggelig at ting ikke ligger brettet i skuffer, vi er forskjelige, jeg liker orden, og syns at når jeg bretter, tar det samme tid å brette etter systemer.

 

Det er også lettere for barna å finne en skjorte som passer til buksen når ting ligger brettet.

Klærne blir også mindre krøllete.

 

 

Anonymous poster hash: f0323...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For noen er det viktig. Om noen bretter gensere, t-skjorter eller bukser feil så må jeg gjøre det om så det ikke blir feil i skapet. Jeg er nok ikke like nøye som ts, men jeg har nok ikke like mye asperger som henne heller :P

Det får vi vente noen uker med å se :lol:

 

Jeg tror du sprenger autismebarometeret på legens kontor :D

Anonymous poster hash: f0323...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For noen er det viktig. Om noen bretter gensere, t-skjorter eller bukser feil så må jeg gjøre det om så det ikke blir feil i skapet. Jeg er nok ikke like nøye som ts, men jeg har nok ikke like mye asperger som henne heller :P

 

Men jeg syntes det blir feil at det offentlige skal betale for det hvis man ha så ekstreme krav til orden i skaper. Hos meg ligger (nesten) alle klærne i en haug i en gjesteseng. Fungerer fint det. Jeg forventer ikke at hjemmehjelp skal rydde opp ihvertfall.

Anonymous poster hash: fdb31...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Det får vi vente noen uker med å se :lol:

 

Jeg tror du sprenger autismebarometeret på legens kontor :D

Anonymous poster hash: f0323...201

 

 

Syntes ikke hun virker særlig autisisk.

 

Beklager at jeg misforsto. Men du kunne også forklart på en ordentlig måte hva du faktisk mente. Jeg vet at det ikke bare var jeg som misforsto det innlegget. Og nei, jeg er ikke kverrulerende, jeg har bare et behov for å forstå og det kan nok ofte forveksles med kverrulerende, noe som jeg egentlig syns er ganske trist.

 

Du virker jævlig kverulerende.

Anonymous poster hash: fdb31...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja vedkommende er nok det. Feks er det flere ord brukt som viser intensjonen. at det skrives at jeg må brette om klærne og at jeg bretter sirlig, det kan ikke vedkommende vite noe om, jeg gjør ikke det, men jeg bretter systematisk, et håndkle av samme dimensjon i x ant, da bretter jeg dem likt, på den måten passer de inn i hyllene.Videre bretter jeg alle håndkler av samme dimensjon på samme måte, det blir enkelt og kjapt pene bunker av dette, det tar ikke tid, bare at man er systematisk og vil gjøre det skikkelig.Jeg stryker ikke undertøy og sengetøy, jeg setter ikke av tid, men jeg bretter systematisk, på den måten får man lettere oversikt.Jeg har vist henne det nå 3 ganger, det går til hun har brettet 4-5 kluter, så begynner hun lage klumper av dem, det er spesielt, jeg har aldri sett en sånn brettting.  Jeg vet ikke om hun glemmer seg? Anonymous poster hash: f0323...201

Klesbretting er tydeligvis et område i livet som du mestrer bra, bruk BPAen til arbeidsområder som du ikke mestrer såpass bra!

Hvis BPAen ikke fungerer til det du trenger hjelp til så må du få en mer kompetent BPA.

Anonymous poster hash: 71f94...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men jeg syntes det blir feil at det offentlige skal betale for det hvis man ha så ekstreme krav til orden i skaper. Hos meg ligger (nesten) alle klærne i en haug i en gjesteseng. Fungerer fint det. Jeg forventer ikke at hjemmehjelp skal rydde opp ihvertfall.

Anonymous poster hash: fdb31...514

 

 

Men man har jo disse kravene til orden fordi man har en utviklingsforstyrrelse, ikke fordi man ønsker det selv. Jeg skulle gjerne klart å slappe av med klærne liggende i en haug. Du er heldig som klarer det. Da jeg var liten prøvde jeg å rote på rommet mitt fordi alle andre sine rom var rotete. Men samme hvor hardt jeg prøvde så klarte jeg det ikke. Det er både strevsomt og tidkrevende å være slik. Spesielt når folk ikke forstår at det er en grunn til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Syntes ikke hun virker særlig autisisk.

 

 

Du virker jævlig kverulerende.

Anonymous poster hash: fdb31...514

 

 

Takk for den manglende forståelsen, det er sånne som deg som gjør at jeg ikke orker å være sammen med andre mennesker og som gjør meg enda mer "handicappet" enn jeg hadde behøvd å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det får vi vente noen uker med å se :lol:

 

Jeg tror du sprenger autismebarometeret på legens kontor :D

Anonymous poster hash: f0323...201

 

 

 

Haha...ADDaspien!!! Utrolig at jeg fortsatt lever :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men man har jo disse kravene til orden fordi man har en utviklingsforstyrrelse, ikke fordi man ønsker det selv. Jeg skulle gjerne klart å slappe av med klærne liggende i en haug. Du er heldig som klarer det. Da jeg var liten prøvde jeg å rote på rommet mitt fordi alle andre sine rom var rotete. Men samme hvor hardt jeg prøvde så klarte jeg det ikke. Det er både strevsomt og tidkrevende å være slik. Spesielt når folk ikke forstår at det er en grunn til det.

:lol:

 

Jeg prøvde rote her hjemme for noen år siden.

 

Jeg gjorde det for å virke avslappet, velfungerende, tilpasset og urigid, det fungerte dårlig.

 

For det første lurte min mann på om jeg var syk, for det andre da jeg sa jeg ikke er syk, men tvert i mot veldig frisk, ble jeg mer og mer urolig over mitt eget forsøk...det fungerte ikke å ha det rotete. Jeg rev til og med i stykker en bok og kastet alle arkene utover gulvet, det syns min mann var rart, med så mye papir over alt, han visste ikke at jeg hadde en plan. :blink:

Jeg klarte ikke jeg heller å rote.

Anonymous poster hash: f0323...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for den manglende forståelsen, det er sånne som deg som gjør at jeg ikke orker å være sammen med andre mennesker og som gjør meg enda mer "handicappet" enn jeg hadde behøvd å være.

Men du har meg da:-)

 

Jeg er jo et menneske:-)

 

:rolleyes:

 

som liker deg

Anonymous poster hash: f0323...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke sagt at du er misfornøyd.

 

Greit å legge skylda på blårussen, de som faktisk sørger for skatteinntekter her i landet. Hadde nok vært mye bedre ja om alle hadde jobbet i stat/kommune.

Du skrev som kommentar til meg at "Noen ganger mistenker jeg folk for å gjøre en enkel ting vanskelig, bare fordi man kan, for å være vrang, for å vise sitt misnøye til landet."  Derfor trodde jeg at jeg hørte med til den gruppen "folk". 

 

Jeg henviste jo nettopp til "blårussen" i stat, kommune og bydeler når jeg skrev at diverse tjenester i eldreomsorgen har sunket i kvalitet etter at stoppeklokka og effektiviseringskravene har blitt det viktigste.  Hvordan i alle dager får du dette til å ha noe med private eller offentlige ansatte å gjøre?

 

Det er da vel ikke bare blårussen (økonomer, konsulenter og andre med teoriene i orden) som "faktisk sørger for skatteinntekter her i landet"?  Når du er på jobb som elektriker, er det kun h*n på hovedkontoret som legger sammen tallene for inntekter og utgifter i firmaet du jobber for, som produserer noe?  Har du aldri møtt noen av den typen som kommer med "gode råd" om hvordan du skal gjøre jobben din mer effektivt, uten at h*n noen gang har vært på en byggeplass?  Det er dem jeg litt flåsete kaller "blårussen" her.  

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men du har meg da:-)

 

Jeg er jo et menneske:-)

 

:rolleyes:

 

som liker deg

Anonymous poster hash: f0323...201

 

 

:wub: takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...