Gå til innhold

oppg, til BPA


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du skrev som kommentar til meg at "Noen ganger mistenker jeg folk for å gjøre en enkel ting vanskelig, bare fordi man kan, for å være vrang, for å vise sitt misnøye til landet."  Derfor trodde jeg at jeg hørte med til den gruppen "folk". 

 

Jeg henviste jo nettopp til "blårussen" i stat, kommune og bydeler når jeg skrev at diverse tjenester i eldreomsorgen har sunket i kvalitet etter at stoppeklokka og effektiviseringskravene har blitt det viktigste.  Hvordan i alle dager får du dette til å ha noe med private eller offentlige ansatte å gjøre?

 

Det er da vel ikke bare blårussen (økonomer, konsulenter og andre med teoriene i orden) som "faktisk sørger for skatteinntekter her i landet"?  Når du er på jobb som elektriker, er det kun h*n på hovedkontoret som legger sammen tallene for inntekter og utgifter i firmaet du jobber for, som produserer noe?  Har du aldri møtt noen av den typen som kommer med "gode råd" om hvordan du skal gjøre jobben din mer effektivt, uten at h*n noen gang har vært på en byggeplass?  Det er dem jeg litt flåsete kaller "blårussen" her.  

 

Oi, jeg tror jeg misforsto hva du mente. Takk for oppklaringen ;)

 

Nå husker jeg ikke helt hva jeg skrev, men det var ikke deg jeg tenkte på som "folk". Du er folk du også, eller muligens en seigmann, men det var ikke du som skulle gjøre ting vanseklig denne gangen ;)

 

Jeg tenkte at blårussen jobber i det private, rødrussen jobber i det offentlige. Men sånn er det jo ikke. Staten har også blåruss. Du må ikke spørre hvordan jeg får til ting. Det er jeg ikke helt sikker på selv heller :P

 

Nei, det jeg mener er at mange kritiserer de "rike" så veldig. Nå hang det nok igjen i hodet mitt noe jeg leste på fb i sta som provoserte meg også koblet jeg feil. Men det jeg mente, selv om det ikke har noe med saken å gjøre siden jeg bare misforsto alt, det er at de rike genererer arbeidsplasser. Hadde det ikke vært for blårussen så hadde jeg ikke hatt jobb. Haha...joda, jeg har vært borti de som skal være litt vel effektive og spare mest mulig. Resultatet er gjerne en drøss med garantijobber som vi ikke tjener en dritt på så da ble det ikke billigere alikevel. Den jeg kjenner som drar inn mest penger er den det har vært mest realt å jobbe for også. Som vet hvor lang tid ting tar og som er veldig nøye på alt. Han har heller aldri klaget på tidsbruken min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det ikke slik at det er bare bare å si opp en BPA selv om de kommer for sent eller ikke gjør jobben slik man selv gjerne vil ha den gjort.  Man må nok regne med litt slingringsmonn.  Jeg har hatt mange forskjellige gjennom årenes løp og alle er gode og dårlige på forskjellige ting.  Jeg tviler på at den perfekte assistenten finnes.

 

Kanskje løsningen er å ansette flere med færre timer og så bruker man dem til det de er gode på.  Jeg har ikke løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Hvorforbruker du offentlige ressurser på arbeid, du like gjerne kan gjøre selv?

BPA skal brukes på arbeidsområder i livet som du ikke greier selv."

 

Mener du virkelig at dette ikke var negativt ment. At det du mente var at ts selvfølgelig hadde rett på BPA, men at hun måtte finne noen som kan brette klærne slik hun ønsker? Ts kan ikke like godt gjøre det selv, men hun har ikke noe valg så lenge BPAen ikke fungerer til noe.

 

Det siste spørsmålet ditt er for dumt til at jeg gidder svare på. Du er tydelig bare ute etter å lage kvalm.

Hvis man greier å grave grøfer i hagen greier man også å brette sammen kluter. Makan til misbruk av offentlige midler!

Anonymous poster hash: 0103c...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oi, jeg tror jeg misforsto hva du mente. Takk for oppklaringen ;)

 

Nå husker jeg ikke helt hva jeg skrev, men det var ikke deg jeg tenkte på som "folk". Du er folk du også, eller muligens en seigmann, men det var ikke du som skulle gjøre ting vanseklig denne gangen ;)

 

Jeg tenkte at blårussen jobber i det private, rødrussen jobber i det offentlige. Men sånn er det jo ikke. Staten har også blåruss. Du må ikke spørre hvordan jeg får til ting. Det er jeg ikke helt sikker på selv heller :P

 

Nei, det jeg mener er at mange kritiserer de "rike" så veldig. Nå hang det nok igjen i hodet mitt noe jeg leste på fb i sta som provoserte meg også koblet jeg feil. Men det jeg mente, selv om det ikke har noe med saken å gjøre siden jeg bare misforsto alt, det er at de rike genererer arbeidsplasser. Hadde det ikke vært for blårussen så hadde jeg ikke hatt jobb. Haha...joda, jeg har vært borti de som skal være litt vel effektive og spare mest mulig. Resultatet er gjerne en drøss med garantijobber som vi ikke tjener en dritt på så da ble det ikke billigere alikevel. Den jeg kjenner som drar inn mest penger er den det har vært mest realt å jobbe for også. Som vet hvor lang tid ting tar og som er veldig nøye på alt. Han har heller aldri klaget på tidsbruken min.

Hvor i alle dager har du gfått det fra at blårussen jobber i det private, og rødrussen i det offentlige?? .

Og mener du at folk som jobber i det offentlige, feks på sykehjem, ikke skaper verdier? Eller skapes det bare verdier hvis sykehjemmet er privat?

Jeg anbefaler deg et kurs i grunnleggende samfunnsøkonomi.

Anonymous poster hash: 0103c...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får man ta seg sammen, og enten rydde opp selv eller akseptere rotet. Så lenge man ikke er lam eller mongo klarer man nok det.

Anonymous poster hash: 0103c...d88

 

Men hn rydder jo selv. Uansett er det ikke bare å ta seg sammen når man har autisme. Om man må være lam eller mongo for å ikke klare å ta seg sammen så er vel vi med utviklingsforstyrrelser noen lamme mongoer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hn rydder jo selv. Uansett er det ikke bare å ta seg sammen når man har autisme. Om man må være lam eller mongo for å ikke klare å ta seg sammen så er vel vi med utviklingsforstyrrelser noen lamme mongoer da.

Det står vel ingen ting i diagnosekriteriene at aspergers ikke klarer å brette kluter.

Anonymous poster hash: 0103c...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man greier å grave grøfer i hagen greier man også å brette sammen kluter. Makan til misbruk av offentlige midler!

Anonymous poster hash: 0103c...d88

 

Det er ikke sikkert. Å grave grøfter er grovarbeid, å brette kluter er finarbeid. Men uansett så er nok poenget her at sett separat så kan ts få til det meste, men ser man på helheten så strekker hn ikke til. Det er ikke misbruk av offentlige midler å få hjelp da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i alle dager har du gfått det fra at blårussen jobber i det private, og rødrussen i det offentlige?? .

Og mener du at folk som jobber i det offentlige, feks på sykehjem, ikke skaper verdier? Eller skapes det bare verdier hvis sykehjemmet er privat?

Jeg anbefaler deg et kurs i grunnleggende samfunnsøkonomi.

Anonymous poster hash: 0103c...d88

 

Det har jeg fått ifra at det private er flinkere til å tenke økonomi enn det offentlige. Det offentlige soser bort penger på ting de tror er bra. Hadde de private styrt som det offentlige så hadde de gått konkurs.

 

Jeg har aldri sagt at de ikke skaper verdier. Verdier er mer enn bare penger.

 

Og jeg anbefaller deg å slutte å anbefalle folk du ikke kjenner å ta kurs i noe som helst, i mangel på bedre ting å si. Hva er poenget med en slik kommentar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke sikkert. Å grave grøfter er grovarbeid, å brette kluter er finarbeid. Men uansett så er nok poenget her at sett separat så kan ts få til det meste, men ser man på helheten så strekker hn ikke til. Det er ikke misbruk av offentlige midler å få hjelp da.

Det kommer vel an på hvor nøye man er med brettingen. Har vanskelig for å forstå at bretting av kluter er såkalt finarbeid. At man skal ha hjelp fra det offentlige for at håndklene skal ligge på geledd er misbruk av offentlige midler uansett hvordan man vrir og vender på det.

Anonymous poster hash: 0103c...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står vel ingen ting i diagnosekriteriene at aspergers ikke klarer å brette kluter.

Anonymous poster hash: 0103c...d88

 

Nei, det står nok ikke i diagnosekriteriene til armløse heller, eller en hvilken som helst annen diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på hvor nøye man er med brettingen. Har vanskelig for å forstå at bretting av kluter er såkalt finarbeid. At man skal ha hjelp fra det offentlige for at håndklene skal ligge på geledd er misbruk av offentlige midler uansett hvordan man vrir og vender på det.

Anonymous poster hash: 0103c...d88

 

Ikke om man blir syk dersom håndklene ikke er brettet riktig. Jeg forstår at det kan være vanskelig for en normal person å forstå, men at ting ikke er systematisk og slik man vil er faktisk et problem som fører til et enormt høyt stressnivå. Så samme hvordan du vrir og vrenger på det så er det ikke misbruk av offentlige midler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har jeg fått ifra at det private er flinkere til å tenke økonomi enn det offentlige. Det offentlige soser bort penger på ting de tror er bra. Hadde de private styrt som det offentlige så hadde de gått konkurs.

 

Jeg har aldri sagt at de ikke skaper verdier. Verdier er mer enn bare penger.

 

Og jeg anbefaller deg å slutte å anbefalle folk du ikke kjenner å ta kurs i noe som helst, i mangel på bedre ting å si. Hva er poenget med en slik kommentar?

Poenget er at det virker som du har dårlige kunnskaper i samfunnsøkonomi.

Hadde høyresiden/blårussen fått styre fritt hadde det vært lite penger å få fra nav. Du hadde havna på gata når du ble syk, og gratis helsevesen kunne du bare sett langt etter. Ønsker du et samfunn som i usa hvor de rikeste 1% grafser til seg mer og mer på bekostning av flertallet? Og skatt skal de selvfølgelig slippe å betale da de skaper så store verdier, dvs de har store kapitalinntekter som kommer som resultat av andres arbeid.

Anonymous poster hash: 0103c...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, det står nok ikke i diagnosekriteriene til armløse heller, eller en hvilken som helst annen diagnose.

Det burde være åpenbart for de fleste at en uten armer ikke klarer å brette kluter.

Anonymous poster hash: 0103c...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ikke om man blir syk dersom håndklene ikke er brettet riktig. Jeg forstår at det kan være vanskelig for en normal person å forstå, men at ting ikke er systematisk og slik man vil er faktisk et problem som fører til et enormt høyt stressnivå. Så samme hvordan du vrir og vrenger på det så er det ikke misbruk av offentlige midler.

Hvis man blir syk av det får man prioritere dette i stden for andre aktiviteter, eller få familien til å hjelpe til.

Anonymous poster hash: 0103c...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at det virker som du har dårlige kunnskaper i samfunnsøkonomi.

Hadde høyresiden/blårussen fått styre fritt hadde det vært lite penger å få fra nav. Du hadde havna på gata når du ble syk, og gratis helsevesen kunne du bare sett langt etter. Ønsker du et samfunn som i usa hvor de rikeste 1% grafser til seg mer og mer på bekostning av flertallet? Og skatt skal de selvfølgelig slippe å betale da de skaper så store verdier, dvs de har store kapitalinntekter som kommer som resultat av andres arbeid.

Anonymous poster hash: 0103c...d88

 

Kan du samtidig da forklare hvorfor vi for det meste har hatt rød regjerning og har nullskatteytere? Hadde det fortsatt slik det har vært hadde ikke tatt så lang tid før det ike hadde vært penger igjen. Uansett blir det ikke som i USA fordi det er et felles ønske i dette landet om å beholde velferdsgodene. Du bekymrer deg unødig og kunne selv trengt et kurs i samfunnsøkonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde være åpenbart for de fleste at en uten armer ikke klarer å brette kluter.

Anonymous poster hash: 0103c...d88

 

Og det burde være åpenbart for de fleste at en autist ikke klarer å styre hjemmet og ta seg av barn uten hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man blir syk av det får man prioritere dette i stden for andre aktiviteter, eller få familien til å hjelpe til.

Anonymous poster hash: 0103c...d88

 

Og hva om familien allerede hjelper til? Kanskje de andre i familien også har problemer. Kanskje et av problemene for en autist er prioriteringer. Det lukter misunnelse lang vei her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer vel an på hvor nøye man er med brettingen. Har vanskelig for å forstå at bretting av kluter er såkalt finarbeid. At man skal ha hjelp fra det offentlige for at håndklene skal ligge på geledd er misbruk av offentlige midler uansett hvordan man vrir og vender på det.

Anonymous poster hash: 0103c...d88

Det var ikke dette som skulle diskuteres.

 

Det er mange mennesker med kompetanse på autisme som har vurdert at jeg og barna trenger BPA.

 

Jeg har ingen interesse av å legge ut alle detaljer som ligger til grunn for den beslutningen, jeg syns du skal vise såpass respekt for de som sitter med kompetanse og gjør vurderinger og tar beslutninger om å gi familier en såpass dyr ordning.

 

 

Anonymous poster hash: f0323...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker

Og det burde være åpenbart for de fleste at en autist ikke klarer å styre hjemmet og ta seg av barn uten hjelp.

 

Hvorfor får man barn da? 

Anonymous poster hash: 73abc...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og hva om familien allerede hjelper til? Kanskje de andre i familien også har problemer. 

 

Idiot. Nå får du for faen bestemme deg for hva du mener. For ikke lenge siden mente du at gamle som ikke får sykehjemsplass kunne tas vare på av familien.

Anonymous poster hash: 73abc...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...