Gå til innhold

Trine=prinsippfasthet og konflikttrang=nettroll


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Madelenemie

Trine, on 14 Jun 2015 - 07:59, said:snapback.png

Alt du sier kan og vil bli brukt imot deg i dol!

 

Dette er en gammel tråd hvor jeg også der forklarer, for blinde, hva jeg mener. Men folk er for kranglesyke til å lese forklaringene, eller generelt lese det som blir sagt. Uansett, det er en tråd full av misforståelser, som ikke er verdt en dritt som bevismateriale. Du vet ikke hvordan det er å ha ADHD skjønner jeg. Ingen av dere kranglefanter gjør det. Utviklingsforstyrrelser er for dere noe tull og fanteri. Hva er det som gjør at dere har et så intenst behov for å plage oss? Er det frykten for det ukjente? Jeg burde bare tatt lang rennafart og driti i det dere skriver, men nysgjerrigheten og oversensitiviteten tar overhånd. En bit i hjernen sier at en eller annen gang så kommer det frem, grunnen til sinnet dere bærer på. Men en annen del av hjernen sier at noen mennesker bare elsker å krangle, noen er fulle av misunnelse og hat. Samme hvor mye man prøver å forklare så får disse menneskene deg til å bare vikle det hele enda mer inn. For "alt du sier kan og vil bli brukt imot deg i dol"

 

Hei!

 

Dette er bra skrevet, du er inne på noe viktig, en ukultur som mange gjør seg skyldige i,

 

- først og fremst de som prøver å krangle/lage konflikter,

 

- men det ligger også et ansvar på webmaster som lar dette pågå!

 

- også, ikke alltid, men noen ganger, ligger det et ansvar på de som leser, men er for feige til å skrive/si i fra.

 

Men den siste gruppen kan bestå av:

 

- Feige mennesker som alltid unnviker. eller

 

- Mennesker som liker litt sirkus. eller

 

- Mennesker som meg, som blir målløs og sjokkert over: missunnelsen, trollingen, kjedsomheten som nok preger mange nett-troll, (m.m.)

 

Jeg har enda ikke noe bedre å skrive enn det du skrev, det belyser ting veldig godt, på mange måter, fordi det du skrev viser:

 

1) hvordan mange snur og vender på det man skriver/sier.

 

2) hvordan enkelte mennesker vil lage konflikt og krangler.

 

3) hvordan de ødelegger konsekvent for andre ved å trekke inn feks gamle tråder.

(for hvem har ikke sagt/skrevet noe dumt, noe som kunne vært formulert bedre?)

 

4) Dessuten legger man ikke ut ALL informasjon på net og grunnene til at man har AAP, uføretrygd, BPA m.m.

 

5) Kunnskapløsheten som kommer til uttrykk når nettopp mennesker med ganske store handikap og utfordringer, som får hjelp av ulike instanser, blir mistenkt for å snike til seg mer enn de har rett på osv...

(og ofte søker an jo ikke selv...det er jo ofte spesialisthelsetjenesten som søker via sosionomer på grunlag av kliniske funn og andre tester)

 

Jeg syns du er en av de modigste, ærligste, mest direkte på dol,

 

det er kompliment,

 

Jeg syns du skal øve deg på å ignorere tåpelige svar og innlegg som vikler deg inn i nye angrep,

de du diskuterer med, vil bruke alt mot deg, uansett!! hvor godt du forklarer, for de er opptatt av å "ta deg" , (oftest er disse anonyme, det sier i seg mye)

Når du til slutt svarer, kanskje med banneord, fordi andre ledet deg inn i det, så er det lett for enkelte å tenke dere er like usakelige, men jeg ser når jeg leser at den som startet med usakligheten er den som har ansvaret.

 

Din modighet nyter feks jeg godt av i blant, du forsvarer prinsippfast, og uavhengig om du selv taper på det, du tenker sak, ikke person, sånn er jeg også.

 

DET ER, en styrke, et tegn på sterk identitet, et tegn på standhaftighet og mot av de sjeldne.

 

Selv er jeg også sånn, min mann er ikke sånn, han er likevel et godt menneske, men han er mer tilbakeholden når mennesker i ulike situasjoner trenger støtte. Det kan iblant provosere meg, for jeg har opplevd at nettopp evnen til å forsvare de som trenger det, er egenskapen som kan få satt en stopper for urett når det begås.

Min mann har også endret seg, han sier at å være gift med noen så modig, har endret han,

Jeg har også endret meg, for å være gift med noen så annerledes:-) har justert meg:-)

 

Men om man er på den ene eller annen måte er ikke så viktig,

 

det viktige er at vi er saklige og ikke henfaller til det nivået av usaklighet som andre begir seg ut på.

 

Likevel, tror jeg mye er avhengig av at, noen tør si/skrive i fra, at noen er prinsippfaste, modige, støttende, (parallell du kan tenke er varslerne, de får det heller ikke lett, men de viker ikke unna)

 

det krever en sterk egen selvstendighet å bære motbør, det kan tidvis være vondt, men jeg tror i lengden den som tåler har mest å tjene på det.

 

Stå på Trine:-) du har så mange gode egenskaper som for meg er de viktigste et menneske kan ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå synes jeg du legger opp til å forsterke en konflikt, i stedet for å få deltagerne til å besinne seg litt.

 

Jeg skjønner at du ønsker å forsvare Trine, siden det delvis er hennes forsvar av deg som har brakt henne inn i en konflikt, men det kan være grunn til å huske på at man i et forsøk på forsvare noen kan komme til å tråkke på andre. Å påstå at det kun er den ene parten i denne konflikten som er konfliktskapende, er etter min oppfatning feil.

 

Jeg gjentar min oppfordring til begge parter om å legge denne konflikten bak seg, og heller vise hverandre litt mer gjensidig respekt i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umakenverdt

Jeg ønsker å kommentere hvorfor jeg har valgt å ikke kommentere på de sakene der denne heftige diskusjonen har forekommet. Jeg synes det er trist å se tydelig fortvilelse hos begge parter som får svært uheldige uttrykk. Jeg har valgt å ikke kommentere da jeg opplever at det er en fare for å eskalere situasjonen. Når man føler seg såret kan man dessverre uttrykke seg ganske uheldig. Det er trist at det er blitt slik for jeg opplever at begge er fine mennesker. Jeg forstår at det er vanskelig, men jeg tror ikke det blir bedre av å fortsette diskusjonen.

 

Det er i alle fall grunnene til at jeg selv ikke har valgt å kommentere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Nå synes jeg du legger opp til å forsterke en konflikt, i stedet for å få deltagerne til å besinne seg litt.

 

Jeg skjønner at du ønsker å forsvare Trine, siden det delvis er hennes forsvar av deg som har brakt henne inn i en konflikt, men det kan være grunn til å huske på at man i et forsøk på forsvare noen kan komme til å tråkke på andre. Å påstå at det kun er den ene parten i denne konflikten som er konfliktskapende, er etter min oppfatning feil.

 

Jeg gjentar min oppfordring til begge parter om å legge denne konflikten bak seg, og heller vise hverandre litt mer gjensidig respekt i fremtiden.

Nei jeg gjør ikke det.

 

Jeg leser at Trine stadig kommer opp i "konflikter" og etter å ha lest denne tråden og litt i andre der hun skriver, ser jeg hun misforstås.

 

Denne gangen var det ikke hun som begynte med banning og usaklighet, så det er rart og kritikkverdig at ikke moderator er bedre! Syns du ikke?

 

Jeg har selv fått hjelp av feks kaiyla, til å forstå hvordan mennesker bruker språket mot meg, de subtile endringer som skjer ved utbytting av ord, siteringer som ikke henger sammen, bruk av gamle tråder m.m. får jeg ikke med meg, og takket være kayilas gode, detaljerte beskrivelse både en og flere ganger forstod jeg mye viktig!

 

Er det ikke mer på sin plass at du ser ukulturen som råder blant den anonyme svar-gjengen?

 

Enn at du mistenker nå meg for å legge opp til en konflikt? Jeg skriver under nick og trenger ikke anonymitet for min egen meningsdel, jeg står for det jeg skriver, lærer av det, m.m.

Anonymitet trenger jeg kun når jeg skriver noe som kan stille mine nære i en ubehagelig situasjon.

 

Er du mistenksom så spør, ikke anta, dette kunne lett vært unngått.

 

Ønsker du et konstruktivt forum?

Eller et forum der det tidvis blir veldig mye sirkus og usaklighet fordi man siterer helt plutselig fra gamle tråder?

Har du aldri skrevet/formulert deg feil?

Syns du det er ok å trekke inn gammelt grums?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker å kommentere hvorfor jeg har valgt å ikke kommentere på de sakene der denne heftige diskusjonen har forekommet. Jeg synes det er trist å se tydelig fortvilelse hos begge parter som får svært uheldige uttrykk. Jeg har valgt å ikke kommentere da jeg opplever at det er en fare for å eskalere situasjonen. Når man føler seg såret kan man dessverre uttrykke seg ganske uheldig. Det er trist at det er blitt slik for jeg opplever at begge er fine mennesker. Jeg forstår at det er vanskelig, men jeg tror ikke det blir bedre av å fortsette diskusjonen.

 

Det er i alle fall grunnene til at jeg selv ikke har valgt å kommentere.

 

Du er god på å se nyanser. En klok kommentar, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg gjør ikke det.

 

Jeg leser at Trine stadig kommer opp i "konflikter" og etter å ha lest denne tråden og litt i andre der hun skriver, ser jeg hun misforstås.

 

Denne gangen var det ikke hun som begynte med banning og usaklighet, så det er rart og kritikkverdig at ikke moderator er bedre! Syns du ikke?

 

Jeg har selv fått hjelp av feks kaiyla, til å forstå hvordan mennesker bruker språket mot meg, de subtile endringer som skjer ved utbytting av ord, siteringer som ikke henger sammen, bruk av gamle tråder m.m. får jeg ikke med meg, og takket være kayilas gode, detaljerte beskrivelse både en og flere ganger forstod jeg mye viktig!

 

Er det ikke mer på sin plass at du ser ukulturen som råder blant den anonyme svar-gjengen?

 

Enn at du mistenker nå meg for å legge opp til en konflikt? Jeg skriver under nick og trenger ikke anonymitet for min egen meningsdel, jeg står for det jeg skriver, lærer av det, m.m.

Anonymitet trenger jeg kun når jeg skriver noe som kan stille mine nære i en ubehagelig situasjon.

 

Er du mistenksom så spør, ikke anta, dette kunne lett vært unngått.

 

Ønsker du et konstruktivt forum?

Eller et forum der det tidvis blir veldig mye sirkus og usaklighet fordi man siterer helt plutselig fra gamle tråder?

Har du aldri skrevet/formulert deg feil?

Syns du det er ok å trekke inn gammelt grums?

 

Det er vel primært en konflikt mellom en anonym bruker og Trine, og konflikten har bygd seg opp gjennom noen uker.

 

Jeg kunne ha uttrykt meg litt annerledes i min kommentar til deg. Jeg skrev at jeg syntes du la opp til konflikt, men det jeg mener er at innlegget ditt er egnet til å forsterke konflikten.

 

Jeg synes umakenverdt på en fin måte har beskrevet situasjonen i en annen kommentar i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

Jeg ønsker å kommentere hvorfor jeg har valgt å ikke kommentere på de sakene der denne heftige diskusjonen har forekommet. Jeg synes det er trist å se tydelig fortvilelse hos begge parter som får svært uheldige uttrykk. Jeg har valgt å ikke kommentere da jeg opplever at det er en fare for å eskalere situasjonen. Når man føler seg såret kan man dessverre uttrykke seg ganske uheldig. Det er trist at det er blitt slik for jeg opplever at begge er fine mennesker. Jeg forstår at det er vanskelig, men jeg tror ikke det blir bedre av å fortsette diskusjonen.

 

Det er i alle fall grunnene til at jeg selv ikke har valgt å kommentere.

Enig,

 

det er derfor jeg også ikke kommenterte i den tråden.

 

Men jeg syns det er leit det ikke fins en moderator som litt tidligere kan gripe inn, særlig på de anonymes kommentarer, som ofte er sårende, da det jo er lett for noen å skjule seg bak sin anonymitet.

Trine har rygg til å tåle motbør, hva hun mener som er bra og ikke bra, kan addresseres, det kan ikke de anonyme nettrollene, som webmaster og dol bør ta et oppgjør med, om de ønsker et mer konstruktvit forum, men mulig de vil ha litt sirkus, men hvorfor det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Det er vel primært en konflikt mellom en anonym bruker og Trine, og konflikten har bygd seg opp gjennom noen uker.

 

Jeg kunne ha uttrykt meg litt annerledes i min kommentar til deg. Jeg skrev at jeg syntes du la opp til konflikt, men det jeg mener er at innlegget ditt er egnet til å forsterke konflikten.

 

Jeg synes umakenverdt på en fin måte har beskrevet situasjonen i en annen kommentar i denne tråden.

Det umakenverdt beskrev er:

 

Hvorfor hun ikke blandet seg, akkurat som meg, jeg blandet meg heller ikke.

 

Jo mer usaklig og trollete en tråd blir, jo mindre gidder jeg kommentere.

 

Ordene som er skrevet faller på sin egen urimelighet.

 

Men at Trine og andre tidvis skal behandles så dårlig, vel det syns jeg ikke er bra, ikke er fornuftig, ikke kan forsvares,

 

Og da er en egen tråd mer på sin plass enn å delta i en nettroll-tråd som har fått bli alt for lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det umakenverdt beskrev er:

 

Hvorfor hun ikke blandet seg, akkurat som meg, jeg blandet meg heller ikke.

 

Jo mer usaklig og trollete en tråd blir, jo mindre gidder jeg kommentere.

 

Ordene som er skrevet faller på sin egen urimelighet.

 

Men at Trine og andre tidvis skal behandles så dårlig, vel det syns jeg ikke er bra, ikke er fornuftig, ikke kan forsvares,

 

Og da er en egen tråd mer på sin plass enn å delta i en nettroll-tråd som har fått bli alt for lang.

 

Jeg synes det viktigste i umakenverdt sitt innlegg var :

 

Jeg synes det er trist å se tydelig fortvilelse hos begge parter som får svært uheldige uttrykk. (...). Når man føler seg såret kan man dessverre uttrykke seg ganske uheldig. Det er trist at det er blitt slik for jeg opplever at begge er fine mennesker. Jeg forstår at det er vanskelig, men jeg tror ikke det blir bedre av å fortsette diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umakenverdt

Enig,

 

det er derfor jeg også ikke kommenterte i den tråden.

 

Men jeg syns det er leit det ikke fins en moderator som litt tidligere kan gripe inn, særlig på de anonymes kommentarer, som ofte er sårende, da det jo er lett for noen å skjule seg bak sin anonymitet.

Trine har rygg til å tåle motbør, hva hun mener som er bra og ikke bra, kan addresseres, det kan ikke de anonyme nettrollene, som webmaster og dol bør ta et oppgjør med, om de ønsker et mer konstruktvit forum, men mulig de vil ha litt sirkus, men hvorfor det vet jeg ikke.

 

Nå kan jeg veldig lite om hva moderatorer kan gripe inn med, så vet ikke om det er løsningen.

 

Jeg tror imidlertid at det er viktig å huske på at når noen treffer et punkt som er veldig sårt hos en selv, så kan man komme til å gjøre litt uheldige ting. Det er heller ikke alltid lett for en personlig å vite når en treffer en annens såre punkt. Hvis begge føler seg såret og misforstått, kan det føre til eskalering som er trist for alle parter. 

 

Nå skal jeg stoppe før jeg blir en vandrende klisje, men jeg håper at det er mulig å ta et skritt tilbake, og forsøke å distansere seg litt fra det som skrives. Det gavner ingen om to fine mennesker blir såret, det er bare trist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har ikke nøyaktig samme definisjon av mot, prinsippfasthet, konfliktsøking og saklighet. Det noen oppfatter som prinsippfasthet, kan for andre se ut som manglende evne til å se en sak fra begge sider eller betrakte en situasjon man er personlig engasjert i, utenfra.

Nå tenker jeg ikke spesielt på Trine eller noen andre, prøver bare å nyansere litt.

Jeg misliker at det stadig kommer påstander her om at vi som ikke har noen diagnoser, er i psykisk ubalanse eller har dårlige egenskaper som hel gruppe. De med autisme, ADHD eller noe annet, vil ikke betraktes som en "sekk" der alle er like. Det vil ikke vi med diagnosen NT heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bra skrevet, du er inne på noe viktig, en ukultur som mange gjør seg skyldige i,

- først og fremst de som prøver å krangle/lage konflikter,

- men det ligger også et ansvar på webmaster som lar dette pågå!

- også, ikke alltid, men noen ganger, ligger det et ansvar på de som leser, men er for feige til å skrive/si i fra.

 

Jeg har enda ikke noe bedre å skrive enn det du skrev, det belyser ting veldig godt, på mange måter, fordi det du skrev viser:

1) hvordan mange snur og vender på det man skriver/sier.

2) hvordan enkelte mennesker vil lage konflikt og krangler.

3) hvordan de ødelegger konsekvent for andre ved å trekke inn feks gamle tråder.

(for hvem har ikke sagt/skrevet noe dumt, noe som kunne vært formulert bedre?)

4) Dessuten legger man ikke ut ALL informasjon på net og grunnene til at man har AAP, uføretrygd, BPA m.m.

5) Kunnskapløsheten som kommer til uttrykk når nettopp mennesker med ganske store handikap og utfordringer, som får hjelp av ulike instanser, blir mistenkt for å snike til seg mer enn de har rett på osv...

(og ofte søker an jo ikke selv...det er jo ofte spesialisthelsetjenesten som søker via sosionomer på grunlag av kliniske funn og andre tester)

 

Men om man er på den ene eller annen måte er ikke så viktig, det viktige er at vi er saklige og ikke henfaller til det nivået av usaklighet som andre begir seg ut på.

 

Likevel, tror jeg mye er avhengig av at, noen tør si/skrive i fra, at noen er prinsippfaste, modige, støttende, (parallell du kan tenke er varslerne, de får det heller ikke lett, men de viker ikke unna)

 

det krever en sterk egen selvstendighet å bære motbør, det kan tidvis være vondt, men jeg tror i lengden den som tåler har mest å tjene på det.

Jeg er helt uenig med Frosken - jeg syns derimot dette var et saklig, treffende og godt innlegg Madelenemie. Jeg tenker som deg at admin burde grepet inn, og syns på generell basis at admin på dol har valg seg en rolle jeg ofte stusser over. På kvinneguiden slettes usaklige/angripende innlegg i en tråd, mens tråden som sådan blir stående. Slik blir kun nett-trollene/stalkerne "rammet" av admins inngripen, ikke alle andre som deltar i en saklig diskusjon. På dol blir jeg ofte overrasket over at admin sletter en tråd som for meg virker helt ok, men som admin begrunner som uhensiktsmessig for en eller annen admin har et historisk forhold til. For oss som ikke vet hvem alle de anonyme eller husker hva folk har hatt som nick siden tidenes morgen er det iallefall vanskelig å se at innleggene som slettes er værrre enn andre.

 

Jeg er forøvrig enig i at Trine er en ærlig og god stemme på dol, og hun virker å ha et gdt hode. Jeg smiler ofte over hvor treffende hun parerer når noen prøver å sette henne fast.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på Trine:-) du har så mange gode egenskaper som for meg er de viktigste et menneske kan ha.

 

It takes two to tango. Det glemmer du i dette, Trine er ikke en uskyldig part, hun bidrar i høyeste grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er ikke prinsippfasthet å hevde at andre bare kan enhver jobb eller omskolere seg mens hun selv har allverdens unnskyldninger for ikke å gjøre noe av dette. Det er hykleri.
 
Og å skrive anonymt gjør du selv stadig vekk.

 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har ikke nøyaktig samme definisjon av mot, prinsippfasthet, konfliktsøking og saklighet. Det noen oppfatter som prinsippfasthet, kan for andre se ut som manglende evne til å se en sak fra begge sider eller betrakte en situasjon man er personlig engasjert i, utenfra.

Nå tenker jeg ikke spesielt på Trine eller noen andre, prøver bare å nyansere litt.

Jeg misliker at det stadig kommer påstander her om at vi som ikke har noen diagnoser, er i psykisk ubalanse eller har dårlige egenskaper som hel gruppe. De med autisme, ADHD eller noe annet, vil ikke betraktes som en "sekk" der alle er like. Det vil ikke vi med diagnosen NT heller.

 

Dette synes jeg var et godt innlegg. Jeg synes heller ikke prinsippfasthet alltid er av det gode. Prinsippfasthet fører ofte til konflikt, både i verden (terror, krig) og i mindre samfunn - og mellom enkeltmennesker. Selvsagt kan man stå opp for det man tror på, men like viktig synes jeg det er å lære seg å se en sak fra flere sider. Verden er sjelden i svart-hvitt og jeg har stor respekt for mennesker som kan tre litt tilbake og til og med justere meningene sine. Dette arbeider jeg mye med i klassene mine på skolen og når elevene modnes  kan de reflektere, vurdere og drøfte saksforhold - og ikke bare kjøre på med en monolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Dette var innlegget som fikk tråden til å ta av. Det kom helt uprovosert:

"Hvordan for faen skal vi vite det.

Hva er det med dere austster som syntes det er helt i orden å snylte på staten?"

Jeg er ikke enig i at noen trenger å si unnskyld til den som skrev dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var innlegget som fikk tråden til å ta av. Det kom helt uprovosert:

"Hvordan for faen skal vi vite det.

Hva er det med dere austster som syntes det er helt i orden å snylte på staten?"

Jeg er ikke enig i at noen trenger å si unnskyld til den som skrev dette.

Dette er jeg enig med deg i.

Om admin hadde slettet dette og de som kom i kjølvannet av dette usaklige angrepet hadde tråden vært fin den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De hadde jo kranglet gjennom lang tid i en annen tråd før dette, men enig i at dette innlegget var over kanten.



Anonymous poster hash: 0d22d...acf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde jo kranglet gjennom lang tid i en annen tråd før dette, men enig i at dette innlegget var over kanten

I motsetning til mange andre oppfatter jeg ikke det som skjer i tråder som Trine deltar i som krangling. Det er et par tre brukere her inne som virker å sitte å vente på noe å kicke på i innleggene hennes, og når dette kommer bruker de dette for det det er verd. Jeg syns forøvrig Trine er god på å parere dem, og ære være at hun gidder.

 

Dette er da ikke noe nytt fenomen på dol. Jeg har sett både Lillemus og Mariaflyfly (og sikkert flere også) oppleve det samme, men det har ikke blitt omtalt som krangling da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I motsetning til mange andre oppfatter jeg ikke det som skjer i tråder som Trine deltar i som krangling. Det er et par tre brukere her inne som virker å sitte å vente på noe å kicke på i innleggene hennes, og når dette kommer bruker de dette for det det er verd. Jeg syns forøvrig Trine er god på å parere dem, og ære være at hun gidder.

 

Dette er da ikke noe nytt fenomen på dol. Jeg har sett både Lillemus og Mariaflyfly (og sikkert flere også) oppleve det samme, men det har ikke blitt omtalt som krangling da.

Kan det være slik at folk blir "tatt" pga det de skriver?

Anonymous poster hash: 20757...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...