Gå til innhold

Trine=prinsippfasthet og konflikttrang=nettroll


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Tøv. Selvfølgelig er hun anonym. Alle utenom NHD er anonyme her inne. Om man bruker nick eller "Post as anonymous" er vi likevel anonyme.

 

Du vet da godt at det finnes grader av anonymitet. Det er noe helt annet å ha skrevet her med samme nick i mange år og svare som "anonym". Når en bruker fast nick blir en stadig konfrontert med det en har skrevet tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror få av oss ville byttet med Mm. Hun har en asperger og har flere barn som har samme diagnose. Hun virker veldig intelligent, men klarer ikke å studere så mye som hun vil eller ha en jobb hun ønsker på grunn av vanskene hun har. Hun strever en god del i dagliglivet, virker det som. Datteren har vært (er?) også veldig syk. Jeg synes all denne misunnelsen er bare dum. Jeg er klar over at mange ikke har det bra her, men vi kommer ikke spesielt langt med å konkurrere om hvem som har det verst. 

 

Det er ikke rart folk blir "misunnlige" når en overklassefrue fra vestkanten med dyre biler i grarasjen, hytter og båter og gud vet hva, får all mulig økonomisk støtte fra NAV, noe vanlige folk med forskjellige behov må se langt etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg ikke tjener mer enn uføretygd.

 

Og det gjør jeg ikke fordi jeg ikke får jobb, selv om jeg har forsøkt, fått jobb, men nav ga meg ikke tillatelse til å jobbe,

 

de sa ja til å studere, men nei til å jobbe, så da jobber jeg ikke.

 

NAV har selvfølgelig ingen rett til å nekte deg å jobbe. Har du skaffet deg jobb er det bare å si opp trygden og begynne å jobbe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en bruker fast nick blir en stadig konfrontert med det en har skrevet tidligere.

 

Har lagt merke til det. Og så jeg som ikke husker fra klokka 12 til middag en gang. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet da godt at det finnes grader av anonymitet. Det er noe helt annet å ha skrevet her med samme nick i mange år og svare som "anonym". Når en bruker fast nick blir en stadig konfrontert med det en har skrevet tidligere.

Jeg tenker at det er vanlig i andre sosiale sammenhenger at man husker hva folk har sagt fra gang til gang. Dersom andre nærmest aggressivt konfronterer en med ting en har skrevet før, så er jo ikke det noe hyggelig, men generelt sett så synes jeg det er rimelig at andre forventer at det man står for er rimelig konsistent. Jeg mener at det ville vært mer merkelig om alle skulle late som om de ikke husket tidligere diskusjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er vanlig i andre sosiale sammenhenger at man husker hva folk har sagt fra gang til gang. Dersom andre nærmest aggressivt konfronterer en med ting en har skrevet før, så er jo ikke det noe hyggelig, men generelt sett så synes jeg det er rimelig at andre forventer at det man står for er rimelig konsistent. Jeg mener at det ville vært mer merkelig om alle skulle late som om de ikke husket tidligere diskusjoner.

 

Jeg er enig i det, så sant det er relevant for tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig i det, så sant det er relevant for tråden.

Ja, det bør i det minste ha en viss relevans ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi jeg ikke tjener mer enn uføretygd.

 

Og det gjør jeg ikke fordi jeg ikke får jobb, selv om jeg har forsøkt, fått jobb, men nav ga meg ikke tillatelse til å jobbe,

 

de sa ja til å studere, men nei til å jobbe, så da jobber jeg ikke.

Dere søker vel som en familie - din mann tjener mye. 

Anonymous poster hash: 892a8...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker at det er vanlig i andre sosiale sammenhenger at man husker hva folk har sagt fra gang til gang. Dersom andre nærmest aggressivt konfronterer en med ting en har skrevet før, så er jo ikke det noe hyggelig, men generelt sett så synes jeg det er rimelig at andre forventer at det man står for er rimelig konsistent. Jeg mener at det ville vært mer merkelig om alle skulle late som om de ikke husket tidligere diskusjoner.

Enig. Når noen sier noe i en tråd og så plutselig nekter for det i neste blir det hele litt rart for meg.

Anonymous poster hash: 892a8...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere søker vel som en familie - din mann tjener mye.

Anonymous poster hash: 892a8...7d5

Det er ikke økonomisk behovsprøving på de fleste hjelpemidler, kun i noen få tilfeller økonomi anses relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke økonomisk behovsprøving på de fleste hjelpemidler, kun i noen få tilfeller økonomi anses relevant.

Hvordan finner man da ut hvem som får og hvem som ikke får et hjelpemiddel? Hvorfor er det ikke likt for personer med samme diagnose?

Anonymous poster hash: 892a8...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke økonomisk behovsprøving på de fleste hjelpemidler, kun i noen få tilfeller økonomi anses relevant.

 

Hvorfor er det slik at med visse diagnoser som er svaksynte skal få gratis biller, men ikke andre? Ville det ikke vært mer rettferdig at dette går på personlig økonomi og ikke diagnose?

Anonymous poster hash: 99e74...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan finner man da ut hvem som får og hvem som ikke får et hjelpemiddel? Hvorfor er det ikke likt for personer med samme diagnose?

Anonymous poster hash: 892a8...7d5

 

 

Funksjonsnivå er mer relevant enn diagnose; to med samme diagnose kan godt ha helt ulikt funksjonsnivå.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Funksjonsnivå er mer relevant enn diagnose; to med samme diagnose kan godt ha helt ulikt funksjonsnivå.

 

Om to personer har har -5 nærsynhet fatter jeg ikke hva diagnose skulle ha å si for behovet for briller.

Anonymous poster hash: 99e74...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det slik at med visse diagnoser som er svaksynte skal få gratis biller, men ikke andre? Ville det ikke vært mer rettferdig at dette går på personlig økonomi og ikke diagnose?

Anonymous poster hash: 99e74...54b

Jo, jeg tenker at tjenester som store deler av befolkningen trenger - som briller og tannlegebehandling - enten bør behovsprøves eller at det bør være en ordning med egenandelstak slik det er for fysioterapi. Jeg synes også at egenandelstak 1 burde vært hevet betraktelig og at det i stedet ble innført en ordning for tannlegetjeste. Det kunne f. eks ha vært slik at såfremt man gikk til årlig kontroll hos tannlege, så vil 80 % av alt over 3000 dekkes for alle, og med en enda større dekningsgrad for folk med dårlig økonomi.

Endret av frosken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Om to personer har har -5 nærsynhet fatter jeg ikke hva diagnose skulle ha å si for behovet for briller.

Anonymous poster hash: 99e74...54b

 

 

Nei, enig i det, og jeg kjenner ikke systemet særlig godt, men det virker som om noen typer stønader utløser andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hva er det som gjør at akkurat du får støtte til briller for å se skikkelig, noe de aller fleste andre trygdede ikke får?

 

Altså jeg kan forstå spesielle behov for kuledyner etc, men briller for å se godt - det er vel noe alle trenger, uansett diagnose?

Hei!

 

Jeg får det fordi jeg er lysømfindtlig, som følge av autisme.

 

Jeg ble testet for det på et senter hos Nav, så fikk jeg briller med filter og styrke.

 

Jeg hadde før det briller fra Nille, fordi de er billige og jeg ødelegger briller så fort, så jeg ville ikke kjøpe dyre hos optiker.

Jeg måtte til slutt til optiker for å få sterke nok, men nå har de fått så sterke briller på TGR, og de er fine, men nå har jeg jo enda bedre og dyre briller fra Nav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg tror få av oss ville byttet med Mm. Hun har en asperger og har flere barn som har samme diagnose. Hun virker veldig intelligent, men klarer ikke å studere så mye som hun vil eller ha en jobb hun ønsker på grunn av vanskene hun har. Hun strever en god del i dagliglivet, virker det som. Datteren har vært (er?) også veldig syk. Jeg synes all denne misunnelsen er bare dum. Jeg er klar over at mange ikke har det bra her, men vi kommer ikke spesielt langt med å konkurrere om hvem som har det verst. 

Hei!

 

Det er jeg enig i, man må også få frem at mange er heldige, når ut, får hjelp, god hjelp, så får man heller kanskje dele erfaring som kanskje også kan hjelpe noen i feks hva man kan få hjelp med og til osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg tror ikke MM har lurt noen. Innlegget det referer til er misforstått.

Hei!

 

Fint du forstår det, og skriver det, jeg orker ofte ikke forsvare når man likevel ikke når frem med informasjon og oppklaring,

jeg skriver ikke og snakker ikke for døve ører. Om du forstår?

Da gir jeg opp, for det blir å kaste bort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Du vet da godt at det finnes grader av anonymitet. Det er noe helt annet å ha skrevet her med samme nick i mange år og svare som "anonym". Når en bruker fast nick blir en stadig konfrontert med det en har skrevet tidligere.

Hei!

 

Det var bra forklart, og fint at de fleste forstår akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...