Gå til innhold

Trine=prinsippfasthet og konflikttrang=nettroll


Madelenemie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nei.

 

Flere har funnet min blogg ;)

Nettopp. Jeg har, ut fra det du har skrevet her, funnet bloggen din. Jeg har også funnet din mann og flere av dine barn på Facebook. Din mann har solbriller på Facebook-bildet sitt og 196 venner.

 

Jeg er i en situasjon jobbmessig og privat der jeg ikke kan risikere å stå fram med Nick. Da kan folk legge sammen informasjon lettere. Du bør kunne respektere at dette er noe noen av oss her på Dol velger. Jeg mener det på psykiatriforumet spesielt er viktig å ha anledning til å være anonym.

Anonymous poster hash: 892a8...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Madelenemie

Likevel har du ikke råd til å betale brillene dine selv? Hva med oss som sitter igjen med fire fem tusen i måeden etter bo utgifter, vi får ikke en krone i støtte. Hva med å selge en av hyttene?

Anonymous poster hash: 99e74...54b

Jeg har råd til å betale brillene mine selv,

 

og Nav har aldri bedt meg selge en hytte eller ikke motta barnetrygd,

 

Jeg får mange ting fordi mange mener jeg trenger det,

 

Men selvsagt er det en legitim debatt om jeg og Gahr Støre, Erna Solberg, m.fl trenger barnetrygd,

 

det er en debatt som bør tas, skal man få barnetrygd når man tjener mer enn en million, eller hvor man setter grensen,

 

nei mener jeg, ja mener de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

 

Nettopp. Jeg har, ut fra det du har skrevet her, funnet bloggen din. Jeg har også funnet din mann og flere av dine barn på Facebook. Din mann har solbriller på Facebook-bildet sitt og 196 venner.

 

Jeg er i en situasjon jobbmessig og privat der jeg ikke kan risikere å stå fram med Nick. Da kan folk legge sammen informasjon lettere. Du bør kunne respektere at dette er noe noen av oss her på Dol velger. Jeg mener det på psykiatriforumet spesielt er viktig å ha anledning til å være anonym.

Anonymous poster hash: 892a8...7d5

 

Jeg skrev det er forskjell på å være anonym når god grunn,

 

god grunn kan være når man setter andre i en vanskelig situasjon.

 

Dårlig grunn: når man ikke står for sine meninger og tørr det,

 

det er feigt og lite verdsatt når oppdaget av majoriteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har råd til å betale brillene mine selv,

 

og Nav har aldri bedt meg selge en hytte eller ikke motta barnetrygd,

 

Jeg får mange ting fordi mange mener jeg trenger det,

 

Men selvsagt er det en legitim debatt om jeg og Gahr Støre, Erna Solberg, m.fl trenger barnetrygd,

 

det er en debatt som bør tas, skal man få barnetrygd når man tjener mer enn en million, eller hvor man setter grensen,

 

nei mener jeg, ja mener de fleste.

Så hvorfor betaler du ikke brillene dine selv da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Så hvorfor betaler du ikke brillene dine selv da?

Fordi jeg ikke tjener mer enn uføretygd.

 

Og det gjør jeg ikke fordi jeg ikke får jobb, selv om jeg har forsøkt, fått jobb, men nav ga meg ikke tillatelse til å jobbe,

 

de sa ja til å studere, men nei til å jobbe, så da jobber jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg ikke tjener mer enn uføretygd.

 

Og det gjør jeg ikke fordi jeg ikke får jobb, selv om jeg har forsøkt, fått jobb, men nav ga meg ikke tillatelse til å jobbe,

 

de sa ja til å studere, men nei til å jobbe, så da jobber jeg ikke.

Jeg har også uføretrygd og jeg må betale brillene mine selv. 

 

Men forskjellen er at jeg er en oppriktig og ærlig person og jeg liker ikke å lyve for å få det som jeg vil eller å ta pengene fra andre som trenger det mer enn meg. Viss jeg ikke får støtte til briller på ærlig grunnlag, ja da skal jeg heller ikke få støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

Jeg har også uføretrygd og jeg må betale brillene mine selv. 

 

Men forskjellen er at jeg er en oppriktig og ærlig person og jeg liker ikke å lyve for å få det som jeg vil eller å ta pengene fra andre som trenger det mer enn meg. Viss jeg ikke får støtte til briller på ærlig grunnlag, ja da skal jeg heller ikke få støtte.

Så bra.

 

Jeg får støtte til briller, solbriller og høreapparater på ærlig grunnlag.

 

Og det er bra, , jeg skulle vel egentlig sett at jeg ikke trengte høreapparater, filterbriller og kuledyne, eller skoletransport, eller førerhund, eller BPA, eller tilrettelegging, eller hjemmesykepleie, eller spesialisttannlege, eller narkose ved blodprøve, eller hjelp til å parkere, eller hjelp til å sykle eller følge til lege, eller tolk, eller mer oppfølging av spesialisthelsetjenesten osv..

 

Men når situasjonen er sånn, ja så er jeg takknemlig for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange innlegg her jeg burde svare på, men det tror jeg blir litt mye. Så jeg prøver bare å svare generelt. Først vil jeg si takk madelenemie for at du setter pris på elendigheten jeg tydeligvis klarer å spre utover dol. Vi blir misforstått, men jeg nekter å tro at så mange ikke klarer forstå når vi forklarer. De vil ikke forstå.

 

Det er ikke snakk om meg vs. en anonym. Det er flere anonyme. Hvor mange vet jeg ikke for jeg antar at dette nr som frosken lærte meg å se på er forskjellig fra tråd til tråd.

 

Jeg setter stor pris på innleggene til Kaija her. Vi har diskutert før, jeg husker ikke om hva, bare husker at vi har gjort det. Men hun bærer ikke nag til noe jeg forlengst har glemt.

 

Mennesker diskuterer, sånn er det bare. Alle er ikke enige i alt og det er greit. Så Nicklus, ikke si at du er enig om du ikke er det bare fordi du ikke gidder. Da kan vi heller enes om å være uenige ;)

 

Det som er problemet her er at noen anonyme kommer med sårende kommentarer som jeg mener noen burde si ifra om. Når ingen andre gjør det så ender det med at jeg gjør det og da er det igang. Det dras fram ting fra tidligere tråder som ikke har noe med saken å gjøre og vips så er det en sak om meg, eller mm, eller noen helt andre enn den som startet tråden.

 

Det siste nå er vel at jeg ble stemplet som hykler fordi jeg mente at dersom man er frisk og ikke fornøyd med det man får fra nav så bør man få seg en jobb eller ta en utdanning slik at man får en jobb. Jeg klager ikke på det jeg får fra nav. Jeg lever nøkternt og klarer meg. Jeg føler ikke jeg har noen grunn til å klage over stønaden, men heller får være takknemlig for at jeg faktisk får hjelp i den situasjonen jeg er i. Men så var vedkommende plutselig ikke frisk, men så var hn frisk, men klarte ikke få jobb. Situasjonen forandrer seg visst etter hva jeg svarer. Jeg tror jeg har forklart meg sikkert 3 ganger nå, men alikevel så påstås det at jeg mener noe annet enn det jeg gjør.

 

Det er endel slike situasjoner. Jeg har prøvd å forklare andres situasjoner også uten at det går inn også. Da logrer jeg visst bare for mm. Nei, jeg logrer ikke for mm. Jeg sier ifra når jeg syns noe er urettferdig, slik som jeg syns i kommentaren til Blomsterfluen. Jeg syns Kajia forklarte mm godt nå og hpåer flere leste det, da hun skrev at hun ikke skulle kommentere mer og at det er nav som avgjør hva hun skal og ikke skal få. Jeg har prøvd å forklare det før, men folk har hengt seg opp i at mm lyver. Mm lyver ikke, men hun har et annet syn på slikt enn de fleste andre. Det hun anser som løgn kan være noe andre mener er sannhet. F.eks. vil jeg tro at dersom mm får spørsmålet "Hvor ofte er du dårlig? Av og til, ofte, alltid" Så ville hun svart ofte dersom hun hadde vondt 360 av 365 dager i året. For hun har jo ikke alltid vondt da. Andre ville sagt alltid uten å tenke seg om. Noen her inne er flinke til å se at alle ikke snakker nøyaktig samme språk. Men så er det de som leser alt som et direkte angrep, uten at det er det.

 

Uansett. Jeg forstår ikke hvordan en sak om behandlingstid på bilsøknad kan ende med Trine er en hykler og idiot. Jeg forstår heller ikke hvilken glede noen har av å svare på en tråd som har ligget død i 3 mnd, kun for å stille spørsmål til mine smerter i føttene og prøve å fortelle meg at med de føttene kan jeg ikke ha hund. Og hvorfor tror anonyme mennesker at de vet mer om meg enn jeg gjør selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Det er mange innlegg her jeg burde svare på, men det tror jeg blir litt mye. Så jeg prøver bare å svare generelt. Først vil jeg si takk madelenemie for at du setter pris på elendigheten jeg tydeligvis klarer å spre utover dol. Vi blir misforstått, men jeg nekter å tro at så mange ikke klarer forstå når vi forklarer. De vil ikke forstå.

 

Det er ikke snakk om meg vs. en anonym. Det er flere anonyme. Hvor mange vet jeg ikke for jeg antar at dette nr som frosken lærte meg å se på er forskjellig fra tråd til tråd.

 

Jeg setter stor pris på innleggene til Kaija her. Vi har diskutert før, jeg husker ikke om hva, bare husker at vi har gjort det. Men hun bærer ikke nag til noe jeg forlengst har glemt.

 

Mennesker diskuterer, sånn er det bare. Alle er ikke enige i alt og det er greit. Så Nicklus, ikke si at du er enig om du ikke er det bare fordi du ikke gidder. Da kan vi heller enes om å være uenige ;)

 

Det som er problemet her er at noen anonyme kommer med sårende kommentarer som jeg mener noen burde si ifra om. Når ingen andre gjør det så ender det med at jeg gjør det og da er det igang. Det dras fram ting fra tidligere tråder som ikke har noe med saken å gjøre og vips så er det en sak om meg, eller mm, eller noen helt andre enn den som startet tråden.

 

Det siste nå er vel at jeg ble stemplet som hykler fordi jeg mente at dersom man er frisk og ikke fornøyd med det man får fra nav så bør man få seg en jobb eller ta en utdanning slik at man får en jobb. Jeg klager ikke på det jeg får fra nav. Jeg lever nøkternt og klarer meg. Jeg føler ikke jeg har noen grunn til å klage over stønaden, men heller får være takknemlig for at jeg faktisk får hjelp i den situasjonen jeg er i. Men så var vedkommende plutselig ikke frisk, men så var hn frisk, men klarte ikke få jobb. Situasjonen forandrer seg visst etter hva jeg svarer. Jeg tror jeg har forklart meg sikkert 3 ganger nå, men alikevel så påstås det at jeg mener noe annet enn det jeg gjør.

 

Det er endel slike situasjoner. Jeg har prøvd å forklare andres situasjoner også uten at det går inn også. Da logrer jeg visst bare for mm. Nei, jeg logrer ikke for mm. Jeg sier ifra når jeg syns noe er urettferdig, slik som jeg syns i kommentaren til Blomsterfluen. Jeg syns Kajia forklarte mm godt nå og hpåer flere leste det, da hun skrev at hun ikke skulle kommentere mer og at det er nav som avgjør hva hun skal og ikke skal få. Jeg har prøvd å forklare det før, men folk har hengt seg opp i at mm lyver. Mm lyver ikke, men hun har et annet syn på slikt enn de fleste andre. Det hun anser som løgn kan være noe andre mener er sannhet. F.eks. vil jeg tro at dersom mm får spørsmålet "Hvor ofte er du dårlig? Av og til, ofte, alltid" Så ville hun svart ofte dersom hun hadde vondt 360 av 365 dager i året. For hun har jo ikke alltid vondt da. Andre ville sagt alltid uten å tenke seg om. Noen her inne er flinke til å se at alle ikke snakker nøyaktig samme språk. Men så er det de som leser alt som et direkte angrep, uten at det er det.

 

Uansett. Jeg forstår ikke hvordan en sak om behandlingstid på bilsøknad kan ende med Trine er en hykler og idiot. Jeg forstår heller ikke hvilken glede noen har av å svare på en tråd som har ligget død i 3 mnd, kun for å stille spørsmål til mine smerter i føttene og prøve å fortelle meg at med de føttene kan jeg ikke ha hund. Og hvorfor tror anonyme mennesker at de vet mer om meg enn jeg gjør selv?

Tror vi har grepet mer essensen enn den anonyme gruppen som ikke tør stå for noe av det de mener ;)

 

Det er nå godt dokumentert og avdekket hvem denne anonyme mobben er...

 

så egentlig er det så enkelt som å ignorere dem:-) håper du greier det..

 

hvorfor skal man være anonym for å ha en mening om en sak?

 

Om en stund skal jeg stå mer tydelig frem av eget ønske...

 

dette fordi det er planlagt, ubehagelighetene vi kan møte er bittesmå, og støtten til de som mobbes på nettet formidabel,

 

så det er fair play.

 

Jeg har gjort mange feil, sagt mye feil formulert meg upresist, men alt det er helt ok, og veldig menneskelig, så derfor kan ikke noen felle meg,

 det er kun usaklighet som faller på sin egen usaklighet som kan felle meg og der slipper jeg å bli innhentet av historien,

 

alt er godt dokumentert og t.o.m på nett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg anbefaler deg å ikke svare mer på akkurat dette. NAV og støtteapparatet kjenner til situasjonen deres, og alle vurderinger gjøres på et kjent grunnlag. Du vet derfor at du ikke har fått stønad basert på løgn, og at dere ikke er svindlere. La det være nok at du selv vet dette, og gi en beng i hva andre synes å vite. Om du tilkjennegir flere detaljer tror jeg du må være forberedt på at de blir brukt mot deg i en senere tråd.

Takk,

 

du er alltid snill og til å stole på,

 

jeg liker sånne som deg veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har råd til å betale brillene mine selv,

 

og Nav har aldri bedt meg selge en hytte eller ikke motta barnetrygd,

 

Jeg får mange ting fordi mange mener jeg trenger det,

 .

Hva er det som gjør at du, med en mann som tjener mange millioner i året, har behov for gratis briller? Jeg er tilnærmet blind uten briller, og har alltid måtte betale selv.

Anonymous poster hash: 99e74...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er mange innlegg her jeg burde svare på, men det tror jeg blir litt mye. Så jeg prøver bare å svare generelt. Først vil jeg si takk madelenemie for at du setter pris på elendigheten jeg tydeligvis klarer å spre utover dol. Vi blir misforstått, men jeg nekter å tro at så mange ikke klarer forstå når vi forklarer. De vil ikke forstå.

 

Det er ikke snakk om meg vs. en anonym. Det er flere anonyme. Hvor mange vet jeg ikke for jeg antar at dette nr som frosken lærte meg å se på er forskjellig fra tråd til tråd.

 

Jeg setter stor pris på innleggene til Kaija her. Vi har diskutert før, jeg husker ikke om hva, bare husker at vi har gjort det. Men hun bærer ikke nag til noe jeg forlengst har glemt.

 

Mennesker diskuterer, sånn er det bare. Alle er ikke enige i alt og det er greit. Så Nicklus, ikke si at du er enig om du ikke er det bare fordi du ikke gidder. Da kan vi heller enes om å være uenige ;)

 

Det som er problemet her er at noen anonyme kommer med sårende kommentarer som jeg mener noen burde si ifra om. Når ingen andre gjør det så ender det med at jeg gjør det og da er det igang. Det dras fram ting fra tidligere tråder som ikke har noe med saken å gjøre og vips så er det en sak om meg, eller mm, eller noen helt andre enn den som startet tråden.

 

Det siste nå er vel at jeg ble stemplet som hykler fordi jeg mente at dersom man er frisk og ikke fornøyd med det man får fra nav så bør man få seg en jobb eller ta en utdanning slik at man får en jobb. Jeg klager ikke på det jeg får fra nav. Jeg lever nøkternt og klarer meg. Jeg føler ikke jeg har noen grunn til å klage over stønaden, men heller får være takknemlig for at jeg faktisk får hjelp i den situasjonen jeg er i. Men så var vedkommende plutselig ikke frisk, men så var hn frisk, men klarte ikke få jobb. Situasjonen forandrer seg visst etter hva jeg svarer. Jeg tror jeg har forklart meg sikkert 3 ganger nå, men alikevel så påstås det at jeg mener noe annet enn det jeg gjør.

 

Det er endel slike situasjoner. Jeg har prøvd å forklare andres situasjoner også uten at det går inn også. Da logrer jeg visst bare for mm. Nei, jeg logrer ikke for mm. Jeg sier ifra når jeg syns noe er urettferdig, slik som jeg syns i kommentaren til Blomsterfluen. Jeg syns Kajia forklarte mm godt nå og hpåer flere leste det, da hun skrev at hun ikke skulle kommentere mer og at det er nav som avgjør hva hun skal og ikke skal få. Jeg har prøvd å forklare det før, men folk har hengt seg opp i at mm lyver. Mm lyver ikke, men hun har et annet syn på slikt enn de fleste andre. Det hun anser som løgn kan være noe andre mener er sannhet. F.eks. vil jeg tro at dersom mm får spørsmålet "Hvor ofte er du dårlig? Av og til, ofte, alltid" Så ville hun svart ofte dersom hun hadde vondt 360 av 365 dager i året. For hun har jo ikke alltid vondt da. Andre ville sagt alltid uten å tenke seg om. Noen her inne er flinke til å se at alle ikke snakker nøyaktig samme språk. Men så er det de som leser alt som et direkte angrep, uten at det er det.

 

Uansett. Jeg forstår ikke hvordan en sak om behandlingstid på bilsøknad kan ende med Trine er en hykler og idiot. Jeg forstår heller ikke hvilken glede noen har av å svare på en tråd som har ligget død i 3 mnd, kun for å stille spørsmål til mine smerter i føttene og prøve å fortelle meg at med de føttene kan jeg ikke ha hund. Og hvorfor tror anonyme mennesker at de vet mer om meg enn jeg gjør selv?

Men herregud, du har kommet med nok av angrep selv på andre som du ikke vet noe om. Da faller din egen patetiske klaging på steingrunn.

Anonymous poster hash: 99e74...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror vi har grepet mer essensen enn den anonyme gruppen som ikke tør stå for noe av det de mener ;)

 

Det er nå godt dokumentert og avdekket hvem denne anonyme mobben er...

 

så egentlig er det så enkelt som å ignorere dem:-) håper du greier det..

 

hvorfor skal man være anonym for å ha en mening om en sak?

t ;)

Av hensyn til jobb og familie.

Anonymous poster hash: 99e74...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Nettopp. Jeg har, ut fra det du har skrevet her, funnet bloggen din. Jeg har også funnet din mann og flere av dine barn på Facebook. Din mann har solbriller på Facebook-bildet sitt og 196 venner.

Jeg er i en situasjon jobbmessig og privat der jeg ikke kan risikere å stå fram med Nick. Da kan folk legge sammen informasjon lettere. Du bør kunne respektere at dette er noe noen av oss her på Dol velger. Jeg mener det på psykiatriforumet spesielt er viktig å ha anledning til å være anonym.

Anonymous poster hash: 892a8...7d5

Å, så du er redd noen skal legge sammen informasjon og finne ut hvem du er...

Kanskje fordi du selv har lagt sammen informasjon og googlet deg frem til hvem MM er? Du synes ikke det er bittelitt ironisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har råd til å betale brillene mine selv,

 

og Nav har aldri bedt meg selge en hytte eller ikke motta barnetrygd,

 

Jeg får mange ting fordi mange mener jeg trenger det,

 

 

Hva er det som gjør at akkurat du får støtte til briller for å se skikkelig, noe de aller fleste andre trygdede ikke får?

 

Altså jeg kan forstå spesielle behov for kuledyner etc, men briller for å se godt - det er vel noe alle trenger, uansett diagnose?

Endret av ARK/ml
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som gjør at akkurat du får støtte til briller for å se skikkelig, noe de aller fleste andre trygdede ikke får?

 

Jeg tror få av oss ville byttet med Mm. Hun har en asperger og har flere barn som har samme diagnose. Hun virker veldig intelligent, men klarer ikke å studere så mye som hun vil eller ha en jobb hun ønsker på grunn av vanskene hun har. Hun strever en god del i dagliglivet, virker det som. Datteren har vært (er?) også veldig syk. Jeg synes all denne misunnelsen er bare dum. Jeg er klar over at mange ikke har det bra her, men vi kommer ikke spesielt langt med å konkurrere om hvem som har det verst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror få av oss ville byttet med Mm. Hun har en asperger og har flere barn som har samme diagnose. Hun virker veldig intelligent, men klarer ikke å studere så mye som hun vil eller ha en jobb hun ønsker på grunn av vanskene hun har. Hun strever en god del i dagliglivet, virker det som. Datteren har vært (er?) også veldig syk. Jeg synes all denne misunnelsen er bare dum. Jeg er klar over at mange ikke har det bra her, men vi kommer ikke spesielt langt med å konkurrere om hvem som har det verst. 

Bare fordi man har asperger gjør ikke det at man får behov for gratis briller, solbriller osv.

 

Jeg har også asperger og jeg blir så mektig irritert når folk lyver til nav og lurer til seg rettigheter og goder en egentlig ikke har krav på.

 

Urettferdighet tåler jeg ikke. Da blir jeg sur og grinete!  ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Bare fordi man har asperger gjør ikke det at man får behov for gratis briller, solbriller osv.

Jeg har også asperger og jeg blir så mektig irritert når folk lyver til nav og lurer til seg rettigheter og goder en egentlig ikke har krav på.

Urettferdighet tåler jeg ikke. Da blir jeg sur og grinete! ^_^

Jeg tror ikke MM har lurt noen. Innlegget det referer til er misforstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke anonym!

 

Tøv. Selvfølgelig er hun anonym. Alle utenom NHD er anonyme her inne. Om man bruker nick eller "Post as anonymous" er vi likevel anonyme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns forøvrig Trine er god på å parere dem, og ære være at hun gidder.

 

Det er jo nettopp dette som fører til lange tirader med krangel. Min bestemor pleide si at det var den som svarte som startet krangelen, så det smarte var å ikke bry seg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...