Gå til innhold

Trine=prinsippfasthet og konflikttrang=nettroll


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Madelenemie

 

Nå svarte du ikke på spørsmål. Luring du  <_<

Anonymous poster hash: 26a6f...a94

 

Få deg et fast nick jeg svarer sjelden hvis man ikke kan stå for sine meninger.

 

Kun unntaksvis, når jeg forstår at man trenger anonymitet, svarer jeg de anonyme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida

Mulig det er mange som angriper henne. Jeg må innrømme at jeg ikke har lagt merke til det. Men jeg har lagt merke til at et er en del konflikter / diskusjoner. Jeg har ikke fått med meg det siste som har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Nå er jeg så uvitende om hva moderatorer kan gjøre? Kan de slette innlegg for eksempel? Beklager min uvitenhet om dette.

 

Jeg vet ikke helt om jeg er enig i at det nødvendigvis er nettroll. Jeg kan ikke uttale meg sikkert for jeg kjenner dem jo ikke, men jeg opplever at en del av kommentarene virker som de skrives på grunn av at de er blir såret. Det gir selvsagt ikke rett til å skrive det man vil, men kanskje det kan hjelpe de som mottar disse kommentarene til å ikke bli så lei seg og frustrert av dem. Jeg mener dette kan gå begge veier.

 

Det viktigste er at ingen går herfra lei seg og såret. Det tror jeg må være det overordnede målet i alle fall slik jeg ser det.

Ja de kan og bør slette støtende innlegg, feks det som gargamel la ut som starten på det hele, noe med:

 

dere jevla autister...osv...

 

der skulle og burde man slettet/gått inn, sånn er praksis på forumer,

 

og på dol, som er et helseforum, med lønnede moderator, er dette enda viktigere.

 

Ikke minst også da mennesker på dette forumet tidvis sliter tydelig og ikke kan sammenlignes med Vgs kommentatorfelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Få deg et fast nick jeg svarer sjelden hvis man ikke kan stå for sine meninger.

 

Kun unntaksvis, når jeg forstår at man trenger anonymitet, svarer jeg de anonyme.

Du er like anonym som en som velger å skrive under anonymt nick. Dette synes jeg bare er latterlig av deg. Det er da ingen her som vet hva du heter, ikke sant, og da er du LIKE anonym som ALLE andre her inne.

Anonymous poster hash: 92a33...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Mulig det er mange som angriper henne. Jeg må innrømme at jeg ikke har lagt merke til det. Men jeg har lagt merke til at et er en del konflikter / diskusjoner. Jeg har ikke fått med meg det siste som har skjedd.

Jeg fikk med meg dette i helgen.

 

etter festen og alt...

 

men har sett sporadisk tendensen, ikke lest hele tråder, men sett mye banning og dårlig oppførsel,

 

Og det er vanskeligere å ta tak i når man ikke har nick, men er anonym, så denne formen for misbruk av anonymitet, når den bidrar til konfliktskaping ville dol vært mer tjent med å avvikle.

 

Det er lett å avvikle anonymitet hva angår rene meningsforshold, og når man ikke trenger det, som i visse saker der man stiller såpass personlige spørsmål, som kan sette barn, mann og øvrig familie i en vanskelig situasjon om andre vet hvem som stiller spørsmål.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

 

Du er like anonym som en som velger å skrive under anonymt nick. Dette synes jeg bare er latterlig av deg. Det er da ingen her som vet hva du heter, ikke sant, og da er du LIKE anonym som ALLE andre her inne.

Anonymous poster hash: 92a33...01c

 

Nei.

 

Flere har funnet min blogg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

umakenverdt

Ja de kan og bør slette støtende innlegg, feks det som gargamel la ut som starten på det hele, noe med:

 

dere jevla autister...osv...

 

der skulle og burde man slettet/gått inn, sånn er praksis på forumer,

 

og på dol, som er et helseforum, med lønnede moderator, er dette enda viktigere.

 

Ikke minst også da mennesker på dette forumet tidvis sliter tydelig og ikke kan sammenlignes med Vgs kommentatorfelt.

 

Ok, dette visste jeg ikke. Takk for informasjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel,

 

da bør du fremstå som den du er og ikke en anonym gruppe.

 

Du mener jo ikke noe som setter andre enn deg selv i en sårbar situasjon!

Såpass mener jeg folk må tåle.

Jeg ønsker ikke å fremstå med fullt navn i dette forumet, nei. Like lite som du gjør det. Herlighet - du heter vel ikke Madelenemie i virkeligheten, vel? Jeg skriver alltid anonymt, punktum. Men jeg kan også mene noe.

Anonymous poster hash: 892a8...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En er da like anonym enten man velger å skrive som anonym eller med nick. Det er ingen som vet hvem trine er. På akkurat samme måte som ingen vet hvem jeg er.

Det er ikke graden av anonymitet som er relevant i denne diskusjonen, men den praksis at man trekker inn ting som er sagt i andre tråder som grunnlag for å angripe. Dersom Trine skrev anonymt ville ikke den anonyme visst hvilken bakgrunn Trine har, men siden hun skriver åpent under nick kunne den anonyme hente fram både utsagn og etterhvert lenke til tråder som var skrevet før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

 

Jeg ønsker ikke å fremstå med fullt navn i dette forumet, nei. Like lite som du gjør det. Herlighet - du heter vel ikke Madelenemie i virkeligheten, vel? Jeg skriver alltid anonymt, punktum. Men jeg kan også mene noe.

Anonymous poster hash: 892a8...7d5

 

Selv om man ikke fremstår med fult navn,

 

så fremstår man som noen man kan ta tak i og mene noe til, i en diskusjon.

 

Når andre fant min blogg, vel...så er det vel ikke så komplisert ;)

 

Jeg har ingenting å skjule, jeg har alt det jeg skriver om:

 

God økonomi

 

hytter

 

autisme

 

en snill mann

 

flotte barn

 

båter

 

tics

 

et godt liv

 

Et enkelt liv

 

mye god hjelp av habilitering og psykiatere.

 

Alt er jeg takknemlig for, og ingenting er en hemmelighet, men noe jeg ønsker alle skal få feks om de har autisme.

 

Jeg har hatt en forferdelig barndom, det har jeg skrevet mindre om, de gangene jeg har gjort det har jeg valgt å være anonym, fordi jeg ser lenger enn min egen sorg, savn, sinne hat, bitterhet osv... det er en tid der man må la fortid være fortid og gi mennesker en mulighet, selv om man først tenkte de ikke fortjente det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selv om man ikke fremstår med fult navn,

 

så fremstår man som noen man kan ta tak i og mene noe til, i en diskusjon.

 

Når andre fant min blogg, vel...så er det vel ikke så komplisert ;)

 

Jeg har ingenting å skjule, jeg har alt det jeg skriver om:

 

God økonomi

 

hytter

 

autisme

 

en snill mann

 

flotte barn

 

båter

 

tics

 

et godt liv

 

Et enkelt liv

 

mye god hjelp av habilitering og psykiatere.

 

Alt er jeg takknemlig for, og ingenting er en hemmelighet, men noe jeg ønsker alle skal få feks om de har autisme.

 

Jeg har hatt en forferdelig barndom, det har jeg skrevet mindre om, de gangene jeg har gjort det har jeg valgt å være anonym, fordi jeg ser lenger enn min egen sorg, savn, sinne hat, bitterhet osv... det er en tid der man må la fortid være fortid og gi mennesker en mulighet, selv om man først tenkte de ikke fortjente det.

Du har barn, hytte, hus, mann og båter. Men å brette håndklær Det kan du ikke?? Viss du ikke kan ta vare på huset ditt selv så burde du ikke ha hus. Og viss du ikke kan hjelpe dine EGNE barn med leksene så burde du aldri ha fått barn. Ikke nok med at du fødte dem inn i en verden av autisme som du godt visste om at det var stor sjanse for at dem kom til å arve.

 

Det finnes andre folk som trenger mere hjelp i livet enn deg og det virker virkelig ikke som om du trenger særlig hjelp utifra alt det du beskriver. Kommuner flest har så lite penger og ressurser at jeg synes bare de som virkelig trenger det burde få det. Og da er det veldig dumt at du lyver og overdriver i alle dine søknader til NAV.

Anonymous poster hash: 92a33...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

 

Du har barn, hytte, hus, mann og båter. Men å brette håndklær Det kan du ikke?? Viss du ikke kan ta vare på huset ditt selv så burde du ikke ha hus. Og viss du ikke kan hjelpe dine EGNE barn med leksene så burde du aldri ha fått barn. Ikke nok med at du fødte dem inn i en verden av autisme som du godt visste om at det var stor sjanse for at dem kom til å arve.

 

Det finnes andre folk som trenger mere hjelp i livet enn deg og det virker virkelig ikke som om du trenger særlig hjelp utifra alt det du beskriver. Kommuner flest har så lite penger og ressurser at jeg synes bare de som virkelig trenger det burde få det. Og da er det veldig dumt at du lyver og overdriver i alle dine søknader til NAV.

Anonymous poster hash: 92a33...01c

 

En anonyms ord.

 

(interessant alt du vet om meg ;) )

 

Håper du får med deg litt essensiell informasjon, det er jo sosionomer og ikke JEG/vi som søker :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst noe jeg har gått glipp av i helga. Har ikke sett noen krangel, men nå ble jeg nysgjerrig ;)

Jeg fulgte tråden i går kveld, og ville ikke sagt at det var noen krangel. En tråd fikk utvikle seg etter at en anonym angrep en som skrev under nick, og admin så ikke ut til å ønske å gjøre noe for å stoppe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Selv om man ikke fremstår med fult navn,

 

så fremstår man som noen man kan ta tak i og mene noe til, i en diskusjon.

 

Når andre fant min blogg, vel...så er det vel ikke så komplisert ;)

 

Jeg har ingenting å skjule, jeg har alt det jeg skriver om:

 

God økonomi

 

hytter

 

autisme

 

en snill mann

 

flotte barn

 

båter

 

tics

 

et godt liv

 

Et enkelt liv

 

mye god hjelp av habilitering og psykiatere.

 

Alt er jeg takknemlig for, og ingenting er en hemmelighet, men noe jeg ønsker alle skal få feks om de har autisme.

 

Jeg har hatt en forferdelig barndom, det har jeg skrevet mindre om, de gangene jeg har gjort det har jeg valgt å være anonym, fordi jeg ser lenger enn min egen sorg, savn, sinne hat, bitterhet osv... det er en tid der man må la fortid være fortid og gi mennesker en mulighet, selv om man først tenkte de ikke fortjente det.

Likevel har du ikke råd til å betale brillene dine selv? Hva med oss som sitter igjen med fire fem tusen i måeden etter bo utgifter, vi får ikke en krone i støtte. Hva med å selge en av hyttene?

Anonymous poster hash: 99e74...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En anonyms ord.

 

(interessant alt du vet om meg ;) )

 

Håper du får med deg litt essensiell informasjon, det er jo sosionomer og ikke JEG/vi som søker :rolleyes:

Og hvorfor skrev du før da at "måten å få støtte fra nav, bpa er ved å overdrive og juge, det er måten å få det på.." blabla (jeg gidder ikke finne fram ordrett hva det var du skrev, men det var noe sånt...)

 

Og nå så skriver du at ikke det er du som har skrevet søknaden. Snakk om dobbelmoral.

Anonymous poster hash: 92a33...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En anonyms ord.

 

(interessant alt du vet om meg ;) )

 

Håper du får med deg litt essensiell informasjon, det er jo sosionomer og ikke JEG/vi som søker :rolleyes:

Her lukter det korrupsjon lang vei. Og du har selv innrømmet du LYVER i søknadene. Dette er svindel.

Anonymous poster hash: 99e74...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få deg et nick så skal du få mange gode grunner for at spesialisthelsetjesten mener at vi som familie med barneautisme og asperger har behov for tiltakene og støtten vi får.

Da skal du få svar på alt fra høreapparater, til synshjelpemidler, skoletransport m.m.

 

Det er jo tross alt de som søker for oss.

Jeg anbefaler deg å ikke svare mer på akkurat dette. NAV og støtteapparatet kjenner til situasjonen deres, og alle vurderinger gjøres på et kjent grunnlag. Du vet derfor at du ikke har fått stønad basert på løgn, og at dere ikke er svindlere. La det være nok at du selv vet dette, og gi en beng i hva andre synes å vite. Om du tilkjennegir flere detaljer tror jeg du må være forberedt på at de blir brukt mot deg i en senere tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En anonyms ord.

 

(interessant alt du vet om meg ;) )

 

Håper du får med deg litt essensiell informasjon, det er jo sosionomer og ikke JEG/vi som søker :rolleyes:

 

Du har selv sagt du lyver i søknadene. Du og din familie har svært god økonomi slik du fremstiller det, likevel tusker du til seg støtte basert på løgn og overdrivelser. Støtte som familier med langt dårligere økonomi sikkert kunne trengt. Nei, det offentliges ressurser er ikke ubegrenset, når noen får mer får andre mindre. Dette er rett og slett uetisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har selv sagt du lyver i søknadene. Du og din familie har svært god økonomi slik du fremstiller det, likevel tusker du til seg støtte basert på løgn og overdrivelser. Støtte som familier med langt dårligere økonomi sikkert kunne trengt. Nei, det offentliges ressurser er ikke ubegrenset, når noen får mer får andre mindre. Dette er rett og slett uetisk.

Jeg synes det så urettferdig at jeg har ikke ord. uetisk.

 

Man skal ikke lyve til seg goder. Det er straffbart og straffes ikke skjeldent med ubetinget fengsel.

Endret av jegogmeg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...