Gå til innhold

Når man uten å vite det har kjøpt mye fisk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

mariaflyfly

Nå har vi bare MMs side av saken her da. Ingen av oss vet hva som ble sagt og gjort fra fiskehandleren sin side. Men jeg helt enig i at han burde reagert på et så vanvittig salg.

Dersom dette er den samme fiskebilen som frekventerer andre sida av Oslo også, har jeg opplevd at selgeren har vært rimelig påtrengende. Husket at min eksmann skjelte ut en fyr en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Madelenemie

Jeg har mange ganger tenkt at du kanskje ikke skal kjøpe så mye i det hele tatt. Jeg syns det flere ganger kommer fram at du betaler veldig mye eller kjøper veldig store mengder varer som kunne kostet dere i husholdning mindre om du og din mann handlet sammen.

Hei!

 

Det husker jeg ikke,

 

det er som regel ikke jeg som handler, jeg orker ikke handle mer enn litt, dvs maks to poser, helst ingen, jeg liker ikke handling av noe slag.

 

Beløpet var 13000 ikke 43000, jeg var sliten og skrev feil, oppdaget det og var så lei meg at jeg ikke brydde meg om beløpet, jeg drukner uansett i fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det husker jeg ikke,

 

det er som regel ikke jeg som handler, jeg orker ikke handle mer enn litt, dvs maks to poser, helst ingen, jeg liker ikke handling av noe slag.

 

Beløpet var 13000 ikke 43000, jeg var sliten og skrev feil, oppdaget det og var så lei meg at jeg ikke brydde meg om beløpet, jeg drukner uansett i fisk.

 

Så bra at det var 13 000 og ikke 43 000! Da synes jeg ikke dette er noen "stor tragedie".  Dere kan få mange gode fiskemiddager fremover :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg er sjokkert over både det faktum at du har handla fisk for over 40.000, men også over at fiskemannen har prakka på det samme kvantaet til en privathusholdning.

Siden du er opptatt av at maten skal være økologisk og kortreist, bør du begynne å styre unna både sverdfisk og tunfisk, som ikke er bærekraftig uansett.

Synes du skal prøve å få hevet så mye som mulig av kjøpet. Om jeg var mannen din, ville jeg satt pris på om du anstrengte deg litt for å få det til.

Hei!

 

Jeg skrev feil, det er 13000, men uansett er det så mye fisk og beløpet gjorde min mann irritert.

 

Det viser seg at fisken, er dyrere enn i butikk, og det gode tilbudet var bare et dyrt tilbud.

 

Han sier jeg har lært, og heldigvis lærer jeg fort, men jeg var forunderlig åpen i går?

 

Jeg ble stående lenge å snakke med fiskemannen, om tilberdedning av sjømat og slik økte bare forslagene og han fortsatte si, spesialpris og beste kvalitet og rabatt, og få gratis og ekstra tilbud osv.... Jeg trodde jo på han.

Jeg var mer naiv enn noen gang i går, så nå lurer jeg faktisk på om det stemmer det jeg leste på nettet at oxytocin kan ha en skummel bakside, at man blir ukritisk, naiv og lettlurt. Det sa psykiateren også, så han vil ha det under kontrollerte former.

 

Jeg har akkurat etter langt opphold begynt på oxytocin igjen. Jeg har jo lagt på meg 10 kg, derfor sluttet jeg med oxytocin, men så ville psykiateren ha meg på det igjen, så nå startet jeg. Jeg skal bare passe på å ikke gi etter for min nye økte apetitt.

Men at jeg står og "skravler" så lett, samt har øyekontakt med fiskemannen, er uvanlig for meg å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Nå har vi bare MMs side av saken her da. Ingen av oss vet hva som ble sagt og gjort fra fiskehandleren sin side. Men jeg helt enig i at han burde reagert på et så vanvittig salg.

Hei!

 

Håper du fikk med deg rettelsen, men uansett er to frysere stappfulle og jeg har kjørt krabber til en nabo.

 

Jeg var i veldig godt humør i går, og uvanlig åpen og pratsom, jeg plaier være hyggelig, høflig og resvert, i går var jeg avslappet, skravlete og interessert. (det er unormalt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 000 er mye penger, men vesentlig bedre enn 43 000,- Jeg bare sier nei ikke interessert til alle dørselgere. Noen blir til og med sure, men det bryr meg ikke. Like ille er att det har begynt å komme tiggere på døra. Sånne med en lapp hvor det står ett eller annet sørgelig om trenger medisinsk behandling osv. Jeg tenker har de råd til å reise fra østeuropa til norge har de råd til å få behandling også. Mange er rett og slett svindlere også... telefonsalg har jeg reservert meg mot. De er frekkere enn flatlusa....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Håper du fikk med deg rettelsen, men uansett er to frysere stappfulle og jeg har kjørt krabber til en nabo.

 

Jeg var i veldig godt humør i går, og uvanlig åpen og pratsom, jeg plaier være hyggelig, høflig og resvert, i går var jeg avslappet, skravlete og interessert. (det er unormalt)

Du har mye god mat i lange tider nå. 13 000 kroner er ingen tragedie. Fisken holder lenge i fryseboksen og det er vel ikke værre å kjøpe fisk for en del kroner enn at folk drar til Sverige å hamstrer kjøtt til en fryseboks eller to. La dagene som kommer hjelpe deg til å blekne "sjokket" og gled deg heller over at du faktisk hadde en fin dag i går helt til det liksom ramlet litt i fanget ditt dette med fisken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

13 000 er mye penger, men vesentlig bedre enn 43 000,- Jeg bare sier nei ikke interessert til alle dørselgere. Noen blir til og med sure, men det bryr meg ikke. Like ille er att det har begynt å komme tiggere på døra. Sånne med en lapp hvor det står ett eller annet sørgelig om trenger medisinsk behandling osv. Jeg tenker har de råd til å reise fra østeuropa til norge har de råd til å få behandling også. Mange er rett og slett svindlere også... telefonsalg har jeg reservert meg mot. De er frekkere enn flatlusa....

Hei!

 

Jeg er på en måte rasjonell og logisk tenkende anlagt, (sier de, skjønner jeg, men jeg er også bløthjertet, mer enn andre aner)

 

 så, når andre ber meg om hjelp, feks tiggere, da blir jeg så berørt, tenker på mitt priviligerte liv, at noen/jeg er så heldige å være født på riktig sted, mens andre må streve og tigge m.m.

Så viser jo de siste rapporter at tiggerne ikke har bakmenn, at de bare er mennesker som strever og vil ha et bedre liv,

diskriminert ofte fordi de er sigøynere i Romania osv...

Jeg går ikke forbi en eneste tigger, selv om jeg ikke stopper, uten å kjenne sorg og fortvilelse, fortvilelse over ikke å kunne gjøre noe som egentlig hjelper.

Det er nok derfor min psykiater sa at "Du har alle følelser i deg, og du er veldig langt fra å være en kald fisk".

 

Telefonsalg greier jeg avvise, jeg fikk litt nok da en telefonselger sa til meg at "Du bryr deg ikke om at barn dør du?", da våknet noe i meg, og jeg klarte legge på røret, det syns jeg var manipulerende, fordi jeg ikke ville støtte/kjøpe noe for krybbedødsaken, så sa han jeg ikke brydde meg om at barn dør. Da ble jeg faktisk sint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 000 er atskillig bedre enn 43 000.

 

Jeg vet fra før at fiskebilene selger veldig store kvanta av alt, og at man kan finne like gode tilbud i butikken.  Jeg pleier å si at "jeg er dessverre den eneste i familien som er glad i sjømat, og må dermed bruke den lille plassen vi har i fryseren, til noe annet".  Det er litt unøyaktig, for de andre liker utvalgte typer fisk og skalldyr, men det trenger ikke fiskemannen vite.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Du har mye god mat i lange tider nå. 13 000 kroner er ingen tragedie. Fisken holder lenge i fryseboksen og det er vel ikke værre å kjøpe fisk for en del kroner enn at folk drar til Sverige å hamstrer kjøtt til en fryseboks eller to. La dagene som kommer hjelpe deg til å blekne "sjokket" og gled deg heller over at du faktisk hadde en fin dag i går helt til det liksom ramlet litt i fanget ditt dette med fisken. 

Takk

 

Jeg handler ikke masse kjøtt i Sverige nei:-)

 

Jeg handler noe økomat, vegetarmat og vin,

 

Men jeg er selektiv med kjøtt da jeg ønsker å vite mest mulig hvordan dyrene har hatt det.

 

fisk har stort sett svømt fritt, unntatt oppdrett, så det er ofte lettere.

 

Jeg syns det er bedre med viltkjøtt, da vet jeg at dyrene har hatt sin frihet og glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

13 000 er atskillig bedre enn 43 000.

 

Jeg vet fra før at fiskebilene selger veldig store kvanta av alt, og at man kan finne like gode tilbud i butikken.  Jeg pleier å si at "jeg er dessverre den eneste i familien som er glad i sjømat, og må dermed bruke den lille plassen vi har i fryseren, til noe annet".  Det er litt unøyaktig, for de andre liker utvalgte typer fisk og skalldyr, men det trenger ikke fiskemannen vite.

Ok:-)

 

Takk for tips.

 

Det er uansett ekstreme mengder fisk.

 

veldig mange store kasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det husker jeg ikke,

det er som regel ikke jeg som handler, jeg orker ikke handle mer enn litt, dvs maks to poser, helst ingen, jeg liker ikke handling av noe slag.

Beløpet var 13000 ikke 43000, jeg var sliten og skrev feil, oppdaget det og var så lei meg at jeg ikke brydde meg om beløpet, jeg drukner uansett i fisk.

Jeg syns 13000 er noe helt annet enn 43000 og syns du ikke skal straffe deg selv så hardt for dette. Vi gjør alle feil (også mannen din), og du handlet - bokstavelig talt- i beste mening. Jeg håper mannen din også kan smile av bommerten om ikke lenge;)

Jeg syns ellers som andre at det mest kritikkverdige er at fiskemannen har solgt fisk til en privatperson som ikke får plass i to frysere engang! Skikkelig tvilsom framferd!

Når jeg snakker om andre handler gjelder det mest klær til deg og spesielt ungene, men også dyr og pynt til høytider som feks Halloween:) Jeg har imidlertid inntrykk av at du har blitt MYE bedre på dette området de siste årene. Klem til deg- håper du får en fin og ikke sår og trist dag, det syns jeg nemlig ikke det er grunn til sett i et større perspektiv:)

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

Jeg syns 13000 er noe helt annet enn 43000 og syns du ikke skal straffe deg selv så hardt for dette. Vi gjør alle feil (også mannen din), og du handlet - bokstavelig talt- i beste mening. Jeg håper mannen din også kan smile av bommerten om ikke lenge;)

Jeg syns ellers som andre at det mest kritikkverdige er at fiskemannen har solgt fisk til en privatperson som ikke får plass i to frysere engang! Skikkelig tvilsom framferd!

Når jeg snakker om andre handler gjelder det mest klær til deg og spesielt ungene, men også dyr og pynt til høytider som feks Halloween:) Jeg har imidlertid inntrykk av at du har blitt MYE bedre på dette området de siste årene. Klem til deg- håper du får en fin og ikke sår og trist dag, det syns jeg nemlig ikke det er grunn til sett i et større perspektiv:)

Hei!

 

Ok, Jeg handler sjelden klær til meg selv.

 

Jeg kjøpte tre jeans etter jul, de kostet 30 kr stk på H/M,

 

Jeg finner nemlig jeans på et stativ der ukurante str henger. (små str)

 

Barna er noe annet, de kan jeg skjønne trenger dyrere klær inni mellom, det er en blaning av kvalitet og merkepress og mote.

 

Jeg handler ikke mye til halloween som jeg regner med at du sikter til, nå har vi jo mye pynt:-)

Men selvsagt går det litt til halloween fest, men det kommer mange barn til gode og glede, og jeg tror det gir mange gode minner til barna, ikke minst tror jeg dyrene gir mye glede til mange barn som selv ikke få ha dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Blir liddli' trivelig det, vel.

Hei!

 

Ja det kunne blitt en riktig trivelig dol-fiske-fest, men det forutsetter at alle vil hverandre vel.

 

Det kunne til og med blitt, "liddli`trivelig,

 

det er derfor ok å være saklig, høflig, rasjonell og logisk,

 

istedet for kronisk ute etter å ta andre, mistenke andre, forvrenge andres ord, ta ord og utsagn ut av sin sammenheng, forvrenge det  i verste mening, tenke negativt om nesten alt og alle, mistenke all godhet for å være en satans forkledning m.m.

 

det blir det liddli`litetrivelig av, men verre det er lite konstruktivt, ikke noe  oppbyggende, bare hakk i mistenkeliggjøingsplata.

 

Så derfor blir det ikke noen logisk DOL-fiske-fest,

 

selv om jeg ville ønsket meg en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk,

jeg vet ikke min arme råd,

men jeg orker aldri mer dørselgere. Neste gang kan jeg vel si til dem, at " nå vet jeg hva billig og gunstig pris betyr".

jeg får ofte panikk når dørselgere kommer, mest for at de forstyrrer meg i det jeg gjør, også greier jeg ikke møte argumentasjonen deres.

for ett år siden sa de at " jaså, så du vil ikke som dine naboer ha alarm?" pluss mye mer sa de. Jeg ønsket ikke alarm, men etter å ha hørt på argumentene deres, følte jeg meg mer og mer oppgitt og dum.

de sa ting på en måte som fikk meg til å høres helt ut som en rar skrue,( om du skjønner) ville jeg gå glipp av så gode tilbud, jeg svarte ja, og de ble mer og mer oppgitt, de ble så oppgitt at de lo?

men jeg holdt fast ved min overbevisning, som jeg hadde fått pga av at jeg hadde lest meg opp på hvor lite nyttig alarm er,

innbruddstyver er ferdige før noen rykker ut ved alarmer osv... så selv om jeg ikke greide argumentere imot, så satt jeg inne med kunnskap jeg ikke fikk ut fordi de var så flinke med ord.

 

Jeg bor et sted hvor dørselgere ganske ofte ringer på.  Det er ganske enkelt å si nei. Slik gjør jeg det: 

 

Dørselger:  Hei! Jeg vil gjerne vise deg.....

Jeg: Nei takk.

 

Dørselger: Men, jeg har et så godt tilbud på.....

Jeg: Nei takk.

 

Dørselger: Men hvorfor vil du ikke ha....  Det er et fantastisk tilbud!

Jeg: Nei takk.

 

Dørselger: Men naboene dine har kjøpt! Vil du virkelig gå glipp av.....   

Jeg: Nei takk.  Lukker døra. 

 

Av og til lukker jeg døra etter første "Nei takk".   

 

Jeg sier aldri noe annet enn "Nei takk".  De har absolutt ikke krav på noen forklaring på hvorfor jeg ikke vil kjøpe.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og ting barn går og selger.

kanskje jeg kan ha selgerforbud for voksne.

 

 

Jeg skrev at jeg alltid sier "Nei takk", men det gjelder jo ikke barn som selger lodd.   Barn kjøper jeg alltid lodd av.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg bor et sted hvor dørselgere ganske ofte ringer på.  Det er ganske enkelt å si nei. Slik gjør jeg det: 

 

Dørselger:  Hei! Jeg vil gjerne vise deg.....

Jeg: Nei takk.

 

Dørselger: Men, jeg har et så godt tilbud på.....

Jeg: Nei takk.

 

Dørselger: Men hvorfor vil du ikke ha....  Det er et fantastisk tilbud!

Jeg: Nei takk.

 

Dørselger: Men naboene dine har kjøpt! Vil du virkelig gå glipp av.....   

Jeg: Nei takk.  Lukker døra. 

 

Av og til lukker jeg døra etter første "Nei takk".   

 

Jeg sier aldri noe annet enn "Nei takk".  De har absolutt ikke krav på noen forklaring på hvorfor jeg ikke vil kjøpe.  

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg skrev at jeg alltid sier "Nei takk", men det gjelder jo ikke barn som selger lodd.   Barn kjøper jeg alltid lodd av.  

<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...