Gå til innhold

Når man uten å vite det har kjøpt mye fisk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skrev at jeg alltid sier "Nei takk", men det gjelder jo ikke barn som selger lodd.   Barn kjøper jeg alltid lodd av.  

 

Jeg ser heller ikke på barn og ungdom som dørselgere, så jeg kjøper lodd ol. dersom jeg har kontanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser heller ikke på barn og ungdom som dørselgere, så jeg kjøper lodd ol. dersom jeg har kontanter.

Jeg også, men hvis jeg vinner takker jeg alltid nei til kaken som er premie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW: Jeg har vunnet _en_ gang siden jeg vant fruktkurven på juletrefesten som 6-åring, så jeg trenger ikke å si nei takk til premier;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg forsto allerede i går kveld da jeg leste tråden at 43.000 helt sikkert var feil. Da hadde du behøvd mer enn to frysere og et kjøleskap, så det hørtes lite sannsynlig ut. Det er vel heller ikke første gangen du roter med tall ,noe som har gjort at du dessverre har hisset på deg en del dolere til tider. Økonomi er nok ikke din sterkeste side ;)

 

Det blir mye fisk for 13.000 også. Foreslår at du inviterer venner hjem til en skikkelig sommerfest med sjømat på menyen :) Tilberedning av mat tror jeg du er ekspert på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det er klart det er ganske drøyt å kjøpe fisk for 13 000,- på impuls. Det er ikke verdens undergang, men det er ikke en bagatell heller.

Poenget er at det er rimelig at mannen din reagerer på det. Jeg ser for meg at han ligner litt på en arketypisk italiener, som viser følelsene tydelig med store fakter enten han er sint eller glad. Det kan være ille for deg å gå gjennom en sånn tirade, særlig når du ikke vet hva han mener bokstavlig og hva som bare er utbrudd.

Jeg er veldig glad for at han også ser ut til å legge det bak seg ganske fort siden han sier du har lært. Dette er en sånn ting man må tilgi. Du mente ikke noe vondt med det, og det er ingen stor katastrofe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

Jeg forsto allerede i går kveld da jeg leste tråden at 43.000 helt sikkert var feil. Da hadde du behøvd mer enn to frysere og et kjøleskap, så det hørtes lite sannsynlig ut. Det er vel heller ikke første gangen du roter med tall ,noe som har gjort at du dessverre har hisset på deg en del dolere til tider. Økonomi er nok ikke din sterkeste side ;)

 

Det blir mye fisk for 13.000 også. Foreslår at du inviterer venner hjem til en skikkelig sommerfest med sjømat på menyen :) Tilberedning av mat tror jeg du er ekspert på. :)

:-)

 

Så bra du skjønte det.

 

Vel nå gikk det bare tastaturmessig feil.

 

men jeg i vertfall fylt fylt 2 frysere, de var halvfulle, det gikk ikke, så noe er i en nabos fryser:-)

 

Jeg har prøvd å¨sette meg inn i økonomi, men en dame som bodde hos oss gjorde meg oppmerksom på penger min mann får som han overfører:-( derfor har jeg ikke noen mulighet for oversikt, og da nytter det ikke:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Det er klart det er ganske drøyt å kjøpe fisk for 13 000,- på impuls. Det er ikke verdens undergang, men det er ikke en bagatell heller.

Poenget er at det er rimelig at mannen din reagerer på det. Jeg ser for meg at han ligner litt på en arketypisk italiener, som viser følelsene tydelig med store fakter enten han er sint eller glad. Det kan være ille for deg å gå gjennom en sånn tirade, særlig når du ikke vet hva han mener bokstavlig og hva som bare er utbrudd.

Jeg er veldig glad for at han også ser ut til å legge det bak seg ganske fort siden han sier du har lært. Dette er en sånn ting man må tilgi. Du mente ikke noe vondt med det, og det er ingen stor katastrofe.

:wub:

 

Da kan du være glad vi ikke er gift gargamel ;)

Selv om gargamel er et veldig fint nick og ditt egentlige navn enda finere:-) og du liker fjellturer:-) sukk.

 

Jeg liker ikke at man bruker ord som alltid og bestandig:-(

Det er overdrivelsesord jeg syns man bør unngå!

 

Jeg tror etniske nordmenn i mindre grad overdriver på samme måte.

 

Nå får jeg bare gjøre det beste ut av det, men i mitt neste liv er jeg gift med gargamel. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forstår ikke hva kjøp av fisk har med psykiatri å gjøre.  'Dette er blitt en lang tråd pga. et eller annet vanvittig kjøp av fisk, irritasjon til en ektemann og hvem vil være gift med hvem. 



Anonymous poster hash: cc00e...c61
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

:wub:

Da kan du være glad vi ikke er gift gargamel ;)

Selv om gargamel er et veldig fint nick og ditt egentlige navn enda finere:-) og du liker fjellturer:-) sukk.

Jeg liker ikke at man bruker ord som alltid og bestandig:-(

Det er overdrivelsesord jeg syns man bør unngå!

Jeg tror etniske nordmenn i mindre grad overdriver på samme måte.

Nå får jeg bare gjøre det beste ut av det, men i mitt neste liv er jeg gift med gargamel. ;)

Hyggelig at noen vil være gift med meg:-)

Hvis mannen din leser at du ville vært gift med noen andre skaper det muligens et mye større problem for ekteskapet deres enn at fryseren er full av fisk. Jeg tror mange kan tenke sånne tanker inni seg, men ikke forvent at mannen din tåler å høre det.

Jeg synes jeg må advare deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det husker jeg ikke,

 

det er som regel ikke jeg som handler, jeg orker ikke handle mer enn litt, dvs maks to poser, helst ingen, jeg liker ikke handling av noe slag.

 

Beløpet var 13000 ikke 43000, jeg var sliten og skrev feil, oppdaget det og var så lei meg at jeg ikke brydde meg om beløpet, jeg drukner uansett i fisk.

Fisk er jo dyrt, så hvis du nå har "ekstreme mengder" med fin/eksklusiv fiskemat, så må det da ha vært gode kjøp - for 13.000,- ?

Er ikke mye sjømat som skal til før det koster mye...

Og - jeg synes da at fisk holder mange mange måneder i fryseren, sjekker sjelden dato på frossenfisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisk er jo dyrt, så hvis du nå har "ekstreme mengder" med fin/eksklusiv fiskemat, så må det da ha vært gode kjøp - for 13.000,- ?

Er ikke mye sjømat som skal til før det koster mye...

Og - jeg synes da at fisk holder mange mange måneder i fryseren, sjekker sjelden dato på frossenfisk.

 

Fisk for 13.000, den må vel bli en 50-60 kilo fisk det, vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og - jeg synes da at fisk holder mange mange måneder i fryseren, sjekker sjelden dato på frossenfisk.

 

Jeg har spist laks som har ligget i fryseren ett år, smakte helt fint den. Folk er overdrevent hysteriske på holdbarhetsdatoer ;) Mat holder mye lenger enn det som står på pakka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Fisk for 13.000, den må vel bli en 50-60 kilo fisk det, vel.

Ja, det er kanskje et halvt års forbruk for en stor familie hvis de har fisk 2x per uke. Økonomisk har de ikke tapt en krone på det siden min uansett må kjøpe mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laks har ikke holdbarhet på ett år, og da mener jeg ikke at den er farlig å spise, men at den mister kvaliteten.  Det har ikke noe med hysteri å gjøre.  Fet fisk holder ikke så lenge som mager fisk.  Kjøtt kan være i fryseren i ett år og kanskje lenger  uten at det gjør noe, men ikke fisk.

 

Jeg forstår ikke at forbruk av fisk kan være psykiatrisk tema, og synes det er uinteressant hvor stor familien er og hvor mye de spiser. I verste fall må fisken kastes og før det går det an å gi den til noen.  Det tar strøm som koster penger å drive flere frysere fulle av fisk så meget økonomisk kan dette neppe bli. 

 

Hva er det som fenger ved denne tråden?  Trådstarter eller fisken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg forstår ikke at forbruk av fisk kan være psykiatrisk tema (...)

Hva er det som fenger ved denne tråden? Trådstarter eller fisken?

Det kommer an på mengden fisk.

1000,- kr hører inn under åpent forum.

10 000,- er et samlivsproblem

100 000,- er et psykiatrisk problem

1000 000 000,- i fisk til en privatperson er et samfunnsstrukturelt problem.

Man blir vel fenget både av at det er et nytt og spesielt tema, og at mange kjenner TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Det kommer an på mengden fisk.

1000,- kr hører inn under åpent forum.

10 000,- er et samlivsproblem

100 000,- er et psykiatrisk problem

1000 000 000,- i fisk til en privatperson er et samfunnsstrukturelt problem.

Man blir vel fenget både av at det er et nytt og spesielt tema, og at mange kjenner TS.

:)

 

Du er så klar at du er nok manges drømmemann:-)

 

Men til alvor: Jeg husker ikke om jeg så hvor jeg la saken... :huh:

                     Jeg tenkte nok at dette er noe man kan bli syk av, særlig når man får beskjed om å betale selv...

                      og ikke har penger!!

 

Men siden saken ligger mellom samliv og psykiatri, så har jeg ikke bommet helt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

                     Jeg tenkte nok at dette er noe man kan bli syk av, særlig når man får beskjed om å betale selv...

                      og ikke har penger!!

Har man ikke penger så handler man ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør man hvis man ikke har penger og ingen?  Prostituerer seg?  Raner en butikk?  Tigger på gata?  I alle tilfeller ville man fått penger og kjøpt mat.

 

Jeg hadde nok solgt alt jeg eide før barna mine hadde sultet og tatt opp lån.  Det er ikke uvanlig å handle leiligheter med lån.  Billån er kjent også.  Så jo man handler ofte selv om man ikke har penger.  Noen bruker kredittkort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man ikke penger så handler man ikke.

 

Jeg vet ikke helt hvem "man" er her, men for å snakke for meg selv, så hender det så avgjort at jeg handler selv om jeg ikke har penger. Likviditetsproblemer løses med kredittkort i min verden. (Jeg kjøper riktignok ikke fisk til mange tusen kroner på kredittkort, men jeg handler så avgjort selv om det skule være tomt på lønnskontoen min. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...