Gå til innhold

Skuffet over meg selv.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Har slitt med psyken og fysiske smerter i påsken, burde ikke det at jeg har økt risperdal hjelpe? Eller er det det at jeg har økt som gjør meg dårlig? Har hatt mye migrene også. Eller er det bare sjelens mørke natt? Hvor lang er den da? Mange mange år? Fant et kanalisert brev fra ei sjamandame, det var seksten år gammelt. Da var det også ting som skjedde på det åndelige plan, hun hadde rett i mye. Hun kunne jo ikke vite hva jeg opplevde, men det visste hun. Mye handlet om en guide som viste seg som blått lys, en som innviet meg i noe mystikk. Skulle åpne det tredje øyet..men så begynte jeg jo på medisiner. Må si det føles som et nederlag, gang på gang at jeg ikke klarer meg uten medisiner. For seksten år siden var jeg dårligere enn jeg noensinne har vært, og da var jeg i en åndelig oppvåkning. Enda har jeg ikke komt meg videre, må si jeg er skuffet. Skuffet over at jeg blir redd og ikke tåler det, skuffet over at jeg tar ap. Uff. Skal jeg aldri klare det? Er det sikkert at dette er psykisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
30 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har slitt med psyken og fysiske smerter i påsken, burde ikke det at jeg har økt risperdal hjelpe? Eller er det det at jeg har økt som gjør meg dårlig?

Det tar litt tid før medisinen begynner å virke. Det er uansett IKKE BRA å hele tiden minke og øke og generelt surre med medisinene.

30 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har hatt mye migrene også. Eller er det bare sjelens mørke natt? Hvor lang er den da? Mange mange år? Fant et kanalisert brev fra ei sjamandame, det var seksten år gammelt. Da var det også ting som skjedde på det åndelige plan, hun hadde rett i mye. Hun kunne jo ikke vite hva jeg opplevde, men det visste hun. Mye handlet om en guide som viste seg som blått lys, en som innviet meg i noe mystikk. Skulle åpne det tredje øyet..men så begynte jeg jo på medisiner. Må si det føles som et nederlag, gang på gang at jeg ikke klarer meg uten medisiner. For seksten år siden var jeg dårligere enn jeg noensinne har vært, og da var jeg i en åndelig oppvåkning. Enda har jeg ikke komt meg videre, må si jeg er skuffet. Skuffet over at jeg blir redd og ikke tåler det, skuffet over at jeg tar ap. Uff. Skal jeg aldri klare det? Er det sikkert at dette er psykisk?

Ja. Ser du ikke selv sammenhengen mellom det "åndelige" og psykdommen (når du er åndelig blir du også dårligere)?

Anonymkode: e3d29...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tar litt tid før medisinen begynner å virke. Det er uansett IKKE BRA å hele tiden minke og øke og generelt surre med medisinene.

Ja. Ser du ikke selv sammenhengen mellom det "åndelige" og psykdommen (når du er åndelig blir du også dårligere)?

Anonymkode: e3d29...f3c

Ok. 

Men jeg fikk jo beskjed om at det ville bli bedre etterhvert, men det tok så lang tid. Prøvde å ta medisiner og den gang, fikk beskjed om å kaste det i do av sjelen min. Hvis ikke det var hjelperen min. Det tok lang tid før jeg tok medisin, men da ble jeg jo bedre. Ja for ap stenger jo igjen, det er så frustrerende. Men fikk beskjed at å kaste dem i do ikke var bra for fiskene, så jeg sluttet med det. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Har slitt med psyken og fysiske smerter i påsken, burde ikke det at jeg har økt risperdal hjelpe? Eller er det det at jeg har økt som gjør meg dårlig? Har hatt mye migrene også. Eller er det bare sjelens mørke natt? Hvor lang er den da? Mange mange år?

hodepine er en vanlig bivirkning på Risperdal. Siden du har trappet opp kan det godt ha en sammenheng. Om det skyldes medisinene så kommer det til å gå over om du bare holder deg stabilt på den dosen du er på.

1 time siden, stjernestøv skrev:

Fant et kanalisert brev fra ei sjamandame, det var seksten år gammelt. Da var det også ting som skjedde på det åndelige plan, hun hadde rett i mye. Hun kunne jo ikke vite hva jeg opplevde, men det visste hun. Mye handlet om en guide som viste seg som blått lys, en som innviet meg i noe mystikk. Skulle åpne det tredje øyet..men så begynte jeg jo på medisiner.

Hæ????

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må si det føles som et nederlag, gang på gang at jeg ikke klarer meg uten medisiner. For seksten år siden var jeg dårligere enn jeg noensinne har vært, og da var jeg i en åndelig oppvåkning. Enda har jeg ikke komt meg videre, må si jeg er skuffet. Skuffet over at jeg blir redd og ikke tåler det, skuffet over at jeg tar ap. Uff. Skal jeg aldri klare det? Er det sikkert at dette er psykisk?

Ja, det er sikkert at det er psykisk. Det er ikke noe nederlag å gå på medisiner. En kreftpasient trenger cellegift, du trenger AP. Jeg syns du burde slutte å tenke på om du aldri skal klare det. Det er bedre om du slår deg til ro med at du trenger medisiner for å kunne ha det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Trine skrev:

hodepine er en vanlig bivirkning på Risperdal. Siden du har trappet opp kan det godt ha en sammenheng. Om det skyldes medisinene så kommer det til å gå over om du bare holder deg stabilt på den dosen du er på.

Hæ????

Ja, det er sikkert at det er psykisk. Det er ikke noe nederlag å gå på medisiner. En kreftpasient trenger cellegift, du trenger AP. Jeg syns du burde slutte å tenke på om du aldri skal klare det. Det er bedre om du slår deg til ro med at du trenger medisiner for å kunne ha det greit.

Ok. Men har også fått karmisk horoskop. Der står det at jeg prøver å gjemme meg for universet/Gud, og at jeg har en motvilje mot å utvikle mine evner. At jeg i tidligere liv misbrukte evnene. Så du er sikker på at det er psykisk sykdom? Husker ikke mye av min barndom, men husker jeg hadde veldig sterk kontakt med Gud. Hadde samtaler med Gud, og jeg lengtet hjem..det var ikke her på jorden. Jeg ba Gud om å komme å hente meg for jeg hørte ikke til her, kan jeg være fra en annen planet? Altså plassert i en menneskekropp? Var jeg syk når jeg var barn og? Jeg forstår bare ikke alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Men har også fått karmisk horoskop.

Hvem bør du høre på, legen din eller et "karmisk" (hva nå det er) horoskop?

13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Der står det at jeg prøver å gjemme meg for universet/Gud, og at jeg har en motvilje mot å utvikle mine evner. At jeg i tidligere liv misbrukte evnene. Så du er sikker på at det er psykisk sykdom? Husker ikke mye av min barndom, men husker jeg hadde veldig sterk kontakt med Gud. Hadde samtaler med Gud, og jeg lengtet hjem..det var ikke her på jorden. Jeg ba Gud om å komme å hente meg for jeg hørte ikke til her, kan jeg være fra en annen planet? Altså plassert i en menneskekropp? Var jeg syk når jeg var barn og? Jeg forstår bare ikke alt. 

Det høres ikke friskt ut.

Anonymkode: 97125...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvem bør du høre på, legen din eller et "karmisk" (hva nå det er) horoskop?

Det høres ikke friskt ut.

Anonymkode: 97125...9a9

Jeg vet ikke hvem det er best å høre på :( Hvem som har rett, føler meg så todelt på en måte. Er syk og har evner, begge deler. Hvordan er det mulig? Innerst inne tror jeg selv det er evner, og jeg vet at når jeg tar ap stenger det av. Ville en syk hatt denne innsikten? Jeg har vel aldri vært typisk psykotisk, det går på åndelige ting. Men vet jo at det kommer an på fungering og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg vet ikke hvem det er best å høre på :( Hvem som har rett, føler meg så todelt på en måte.

Du skal selvfølgelig høre på legen.

 

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

  Er syk og har evner, begge deler. Hvordan er det mulig? Innerst inne tror jeg selv det er evner, og jeg vet at når jeg tar ap stenger det av. 

Det vil jeg tro at at medisinen demper sykdommen?

Anonymkode: 97125...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du skal selvfølgelig høre på legen.

 

Det vil jeg tro at at medisinen demper sykdommen?

Anonymkode: 97125...9a9

Har vel ofte hørt på begge parter, derfor føler jeg meg splittet. Jeg står i midten og vet ikke hva jeg skal tro på en måte, hvordan kan er syk person ha denne innsikten? Må vel leve med usikkertheten, eller velge det ene eller det andre. Ikke lett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg har vært frem og tilbake...psykiatri...alternativt. Kommer jeg aldri til å lande? Har også epikriser og journal fra psykiatrien, der står det om hallusinasjoner og angst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Og NHD du mener vel jeg er syk? Men hva feiler det meg da? Er jeg schizofren eller schizoaffektiv? Det er jo litt forskjell på de to, er det ikke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Ok. Men har også fått karmisk horoskop. Der står det at jeg prøver å gjemme meg for universet/Gud, og at jeg har en motvilje mot å utvikle mine evner. At jeg i tidligere liv misbrukte evnene. Så du er sikker på at det er psykisk sykdom? Husker ikke mye av min barndom, men husker jeg hadde veldig sterk kontakt med Gud. Hadde samtaler med Gud, og jeg lengtet hjem..det var ikke her på jorden. Jeg ba Gud om å komme å hente meg for jeg hørte ikke til her, kan jeg være fra en annen planet? Altså plassert i en menneskekropp? Var jeg syk når jeg var barn og? Jeg forstår bare ikke alt. 

Hva er karmisk horoskop og hvor har du fått det fra? Jeg er sikker på at det er psykisk sykdom. Du er et menneske plassert i en menneskekropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Trine skrev:

Hva er karmisk horoskop og hvor har du fått det fra? Jeg er sikker på at det er psykisk sykdom. Du er et menneske plassert i en menneskekropp.

Karmisk horoskop handler om både nåtid og tidligere liv, bestilte det fra Roar Krogshus som er astrolog. Men det er jo lenge siden, men mulig han holder på i dag også. Jeg er en ånd plassert i en menneskekropp, det er vi jo alle ;) 

Har jo tenkt på det og, når sykepleieren sier jeg er frisk...hva er det da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Karmisk horoskop handler om både nåtid og tidligere liv, bestilte det fra Roar Krogshus som er astrolog. Men det er jo lenge siden, men mulig han holder på i dag også. Jeg er en ånd plassert i en menneskekropp, det er vi jo alle ;) 

Har jo tenkt på det og, når sykepleieren sier jeg er frisk...hva er det da? 

Du er ikke frisk, da hadde du ikke fått beskjed om å øke Risperdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Trine skrev:

Du er ikke frisk, da hadde du ikke fått beskjed om å øke Risperdal.

Men det var det jo legen som ville, ikke sykepleieren. Men vi får se hva han sier neste gang, kunne jo vist frem det fra sjamandama. Det stemte jo veldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Karmisk horoskop handler om både nåtid og tidligere liv, bestilte det fra Roar Krogshus som er astrolog. Men det er jo lenge siden, men mulig han holder på i dag også. Jeg er en ånd plassert i en menneskekropp, det er vi jo alle ;) 

Har jo tenkt på det og, når sykepleieren sier jeg er frisk...hva er det da? 

Jeg tror neppe han har sagt det.

Hvorfor får du forresten besøk av en sykepleier hvis du er frisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, stjernestøv skrev:

Karmisk horoskop handler om både nåtid og tidligere liv, bestilte det fra Roar Krogshus som er astrolog. Men det er jo lenge siden, men mulig han holder på i dag også

Det gjør han.

http://www.karmahoroskop.no/

Og det der virker som ren svindel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, slabbedask skrev:

Jeg tror neppe han har sagt det.

Hvorfor får du forresten besøk av en sykepleier hvis du er frisk?

Jo han sa jeg var frisk, var ikke psykotisk for det hadde han sett mye av. Ja jeg og lurte på det, hvorfor han kommer her da. Er vel fordi jeg har vært så lenge i psykiatrien. Men kanskje jeg burde gå over til noe alternativt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men det var det jo legen som ville, ikke sykepleieren. Men vi får se hva han sier neste gang, kunne jo vist frem det fra sjamandama. Det stemte jo veldig. 

Legen ville det etter at han hadde snakket med sykepleieren. Mulig sykepleieren sa du ikke var psykotisk, men det er langt mellom psykotisk og frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...