Gå til innhold

Skuffet over meg selv.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, du tenker for mye. Det har du i hvert fall rett i. Nå er det ikke akkurat så farlig om du ikke får sove. Litt mangel på søvn, litt slitenhet, litt vondter her og der, det er helt ufarlig. Det gjelder å ikke gjøre det til et problem.

Syns det er et problem å ikke få sove jeg da,men det er bare min mening. Uten søvn blir jeg enda mer sensitiv og åpen,det har jeg erfart. Da kan jeg ihvertfall ikke gå ut

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Kan du oversette det ?

Det betyr at det er nyttesløst. Du har svarene selv og hører ikke på andre uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, slabbedask skrev:

Det betyr at det er nyttesløst. Du har svarene selv og hører ikke på andre uansett.

Åja da er det jo feil,jeg hører på andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev:

Syns det er et problem å ikke få sove jeg da,men det er bare min mening. Uten søvn blir jeg enda mer sensitiv og åpen,det har jeg erfart. Da kan jeg ihvertfall ikke gå ut

.

Da kan du jo prøve å tenke på hva du skal lage til middag i morgen eller andre normale ting, så kanskje blir det lettere å få sove.

Etter som jeg forstår, så sover du ganske mange timer hver natt og det er ikke farlig med litt for lite søvn en gang i blant. Alle blir litt uttafor av mangel på søvn. Det er normalt det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Åja da er det jo feil,jeg hører på andre. 

Ja, du prøver å høre på andre, men vrangforestillingene dine er i veien for deg. De er så altoverskyggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, du tenker for mye. Det har du i hvert fall rett i. Nå er det ikke akkurat så farlig om du ikke får sove. Litt mangel på søvn, litt slitenhet, litt vondter her og der, det er helt ufarlig. Det gjelder å ikke gjøre det til et problem.

Jeg har fulgt dine svar/råd til Stjernestøv og blir nysgjerrig på din kompetanse. Du virker så overbevist i dine innspill vedrørende psykoselidelser. Jeg får ikke helt dine synspunkter til å stemme med andre faglige uttalelser. Søvnmangel hos personer med psykoseproblematikk er på ingen måte noe fagfolk bagatelliserer, dette for å nevne noe.

Anonymkode: a521f...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
4 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Da kan du jo prøve å tenke på hva du skal lage til middag i morgen eller andre normale ting, så kanskje blir det lettere å få sove.

Etter som jeg forstår, så sover du ganske mange timer hver natt og det er ikke farlig med litt for lite søvn en gang i blant. Alle blir litt uttafor av mangel på søvn. Det er normalt det.

 

Men mine tanker bare kommer,har bedt til mitt høyere selv nå. Vil ha hjelp. Ja jeg trenger vel ikke så mye søvn,selv om jeg føler jeg gjør det. Liker den dimensjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, du prøver å høre på andre, men vrangforestillingene dine er i veien for deg. De er så altoverskyggende.

Ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, slabbedask skrev:

Hvor lenge har du gått på denne dosen da? 2 uker?

Det er mindre enn to uker, det er jeg ganske sikker på. Tror ikke det er mer enn noen dager siden hun fant ut at hun måtte trappe opp igjen. Tipper det er et par uker siden hun trappet ned.

Stjernestøv, jeg tror du enten har misforstått noe eller at sykepleieren har sett litt for få psykotiske mennesker. Selv om du ikke ser syner hele tiden, så ser du syner av og til og det er vel tegn på psykose? I hvertfall så har du vrangforestillinger og det er ikke friskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fulgt dine svar/råd til Stjernestøv og blir nysgjerrig på din kompetanse. Du virker så overbevist i dine innspill vedrørende psykoselidelser. Jeg får ikke helt dine synspunkter til å stemme med andre faglige uttalelser. Søvnmangel hos personer med psykoseproblematikk er på ingen måte noe fagfolk bagatelliserer, dette for å nevne noe.

Anonymkode: a521f...ad2

Da synes jeg du skal lese tråden en gang til. Jeg stiller spørsmål om hva psykose er og jeg spør om noen kan svare på det. Les tråden og se om du finner spørsmålet mitt.

Tror du jeg ville stilt det spørsmålet om jeg selv var sikker på hva det var ? Jeg stilte spørsmålet fordi jeg ikke vet selv.

Når det gjelder søvn så er jeg helt enig med deg, men så har jeg heller ikke fått inntrykk av at Sterjestøv generelt sliter med et søvnproblem. Tvert i mot, så sier hun selv at hun sover mange timer hver natt og at hun elsker å sove. Derfor svarte jeg som jeg gjorde. Poenget mitt var at man ikke skal gjøre alt til et problem og ei natt med mindre søvn er ikke farlig. Et problem blir det om det hadde vært hver natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, Trine skrev:

Det er mindre enn to uker, det er jeg ganske sikker på. Tror ikke det er mer enn noen dager siden hun fant ut at hun måtte trappe opp igjen. Tipper det er et par uker siden hun trappet ned.

Stjernestøv, jeg tror du enten har misforstått noe eller at sykepleieren har sett litt for få psykotiske mennesker. Selv om du ikke ser syner hele tiden, så ser du syner av og til og det er vel tegn på psykose? I hvertfall så har du vrangforestillinger og det er ikke friskt.

Ja, det var rett før påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, Trine skrev:

Det er mindre enn to uker, det er jeg ganske sikker på. Tror ikke det er mer enn noen dager siden hun fant ut at hun måtte trappe opp igjen. Tipper det er et par uker siden hun trappet ned.

Stjernestøv, jeg tror du enten har misforstått noe eller at sykepleieren har sett litt for få psykotiske mennesker. Selv om du ikke ser syner hele tiden, så ser du syner av og til og det er vel tegn på psykose? I hvertfall så har du vrangforestillinger og det er ikke friskt.

Ok. Da er det vel han som har sett for få. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beautiful_Creatures
1 time siden, stjernestøv skrev:

Men jeg har ikke rotet med medisiner nå. Sykepleieren sa de som var psykotiske ofte så på ting som egentlig ikke var der,og noen lukket opp døren for noen som ikke var der. Og det kunne ta lang tid før de svarte,de var opptatt av stemmer og syner. Kjenner meg ikke igjen i det. 

Fra egen erfaring (dessverre) er psykose mye mer enn "bare" hallusinasjoner slik du beskrive at sykepleieren fortalte deg om. Jeg tror faktisk det er sånn at hovedsymptomet ofte er selve vrangforestillingen, de andre symptomene kommer ofte som et tillegg. 

Nå har ikke jeg lest resten av tråden, og baserer dette kun på det jeg mener og ha lest pluss egen erfaring, så noen må bare rette på meg om jeg tar feil. 

Ps: Jeg mener med dette kun å kommenterte dette generelt, ikke spesifikt på om du stjernestøv er psykotisk eller ikke.

Det kan kanskje være greit å huske på ihvertfall, at psykose er ofte den delen man er skråsikker på at det ikke er selv. Det er fordi man ofte ikke har sykdomsinnsikt. I mitt tilfelle feks kunne ingen i hele verden ha overtalt meg til å tro noe annet enn det jeg trodde. Jeg visste t.o.m hva psykose var også, men var helt sikker på at i mitt tilfelle hadde jeg rett og var ikke psykotisk. Jeg tok feil og skjønte dette først i ettertid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
12 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Da synes jeg du skal lese tråden en gang til. Jeg stiller spørsmål om hva psykose er og jeg spør om noen kan svare på det. Les tråden og se om du finner spørsmålet mitt.

Tror du jeg ville stilt det spørsmålet om jeg selv var sikker på hva det var ? Jeg stilte spørsmålet fordi jeg ikke vet selv.

Når det gjelder søvn så er jeg helt enig med deg, men så har jeg heller ikke fått inntrykk av at Sterjestøv generelt sliter med et søvnproblem. Tvert i mot, så sier hun selv at hun sover mange timer hver natt og at hun elsker å sove. Derfor svarte jeg som jeg gjorde. Poenget mitt var at man ikke skal gjøre alt til et problem og ei natt med mindre søvn er ikke farlig. Et problem blir det om det hadde vært hver natt.

Og så kan jeg jo legge til at jeg vet ikke mer om det enn det jeg leser her på forumet. Nhd har sagt at han mener alle vrangforestillinger er psykose og Nhd la ut en link om forskjellige typer psykoser. Den leste jeg. Jeg er åpen for at jeg kan misforstå det jeg leser på forumet her og det er også derfor jeg spør og fortsatt er nysgjerrig på hva det egentlig er iom at svarene er så forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, Beautiful_Creatures skrev:

Fra egen erfaring (dessverre) er psykose mye mer enn "bare" hallusinasjoner slik du beskrive at sykepleieren fortalte deg om. Jeg tror faktisk det er sånn at hovedsymptomet ofte er selve vrangforestillingen, de andre symptomene kommer ofte som et tillegg. 

Nå har ikke jeg lest resten av tråden, og baserer dette kun på det jeg mener og ha lest pluss egen erfaring, så noen må bare rette på meg om jeg tar feil. 

Ps: Jeg mener med dette kun å kommenterte dette generelt, ikke spesifikt på om du stjernestøv er psykotisk eller ikke.

Det kan kanskje være greit å huske på ihvertfall, at psykose er ofte den delen man er skråsikker på at det ikke er selv. Det er fordi man ofte ikke har sykdomsinnsikt. I mitt tilfelle feks kunne ingen i hele verden ha overtalt meg til å tro noe annet enn det jeg trodde. Jeg visste t.o.m hva psykose var også, men var helt sikker på at i mitt tilfelle hadde jeg rett og var ikke psykotisk. Jeg tok feil og skjønte dette først i ettertid. 

Skjønner. Men det er det som er med meg...er det sykt? Er prinsessen syk? Mange tror på det samme,det er ikke noe jeg finner på. Det sa sykepleieren,at da var det mange som var syke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beautiful_Creatures

En annen ting jeg også kom på som jeg ser det diskuteres er mangel på søvn og psykose. 

I mitt personlige tilfelle ble jeg tydelig verre når jeg hadde sovet lite eller dårlig i tillegg. Da ble hallusinasjoner verre i tillegg til vrangforestillingen (som var der hele tiden). Jeg kunne faktisk merke dette selv, men klarte likevel ikke å sove mer selv om jeg skjønte at det gjorde meg verre. 

Orker egentlig ikke skrive så mye nå da jeg er (fysisk) dårlig for tiden, men akkurat dette følte jeg at jeg måtte svare på:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Da er det vel han som har sett for få. 

Jeg vet ikke hvor lang tid sykepleieren er hos deg om gangen. Min erfaring med min sønn. Nhd mente at det var psykose min sønn hadde. Legen som kom hit hjem til oss, sa at det ikke var tegn til psykose.

Jeg er helt enig i at det ikke var mulig å finne tegn til psykose den lille stunden legen var her, men legen så jo aldri eller hørte aldri det jeg så og hørte en stund før legen kom, så noe klokere ble jeg ikke av legens uttalelse. Om han hadde psykose eller ei den gangen, det vet jeg fortsatt ikke og får aldri svar på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beautiful_Creatures
2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg vet ikke hvor lang tid sykepleieren er hos deg om gangen. Min erfaring med min sønn. Nhd mente at det var psykose min sønn hadde. Legen som kom hit hjem til oss, sa at det ikke var tegn til psykose.

Jeg er helt enig i at det ikke var mulig å finne tegn til psykose den lille stunden legen var her, men legen så jo aldri eller hørte aldri det jeg så og hørte en stund før legen kom, så noe klokere ble jeg ikke av legens uttalelse. Om han hadde psykose eller ei den gangen, det vet jeg fortsatt ikke og får aldri svar på.

Igjen, min personlige erfaring med psykose. Jeg ble vurdert ikke psykotisk og utenfor fare for meg selv og andre av psykisk team på hjemmebesøk. Dagen etter dette ble jeg tvangsinnlagt (politiet måtte i tillegg kjøre meg osv). Da hadde jeg vært til potensiell stor fare for både meg selv og andre samme dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
6 minutter siden, Beautiful_Creatures skrev:

En annen ting jeg også kom på som jeg ser det diskuteres er mangel på søvn og psykose. 

I mitt personlige tilfelle ble jeg tydelig verre når jeg hadde sovet lite eller dårlig i tillegg. Da ble hallusinasjoner verre i tillegg til vrangforestillingen (som var der hele tiden). Jeg kunne faktisk merke dette selv, men klarte likevel ikke å sove mer selv om jeg skjønte at det gjorde meg verre. 

Orker egentlig ikke skrive så mye nå da jeg er (fysisk) dårlig for tiden, men akkurat dette følte jeg at jeg måtte svare på:-)

Takk for det og god bedring ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
6 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg vet ikke hvor lang tid sykepleieren er hos deg om gangen. Min erfaring med min sønn. Nhd mente at det var psykose min sønn hadde. Legen som kom hit hjem til oss, sa at det ikke var tegn til psykose.

Jeg er helt enig i at det ikke var mulig å finne tegn til psykose den lille stunden legen var her, men legen så jo aldri eller hørte aldri det jeg så og hørte en stund før legen kom, så noe klokere ble jeg ikke av legens uttalelse. Om han hadde psykose eller ei den gangen, det vet jeg fortsatt ikke og får aldri svar på.

Åja. Han pleier å være her ca en time. Og nå snakker jeg mer enn før,men slutter vel å snakke når ap virker skikkelig. Ikke greit når ungene er syk. En plass sønnen min vsr innlagt mente de han var psykotisk,jeg var uenig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...