Gå til innhold

Skuffet over meg selv.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Beautiful_Creatures
8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Skjønner. Men det er det som er med meg...er det sykt? Er prinsessen syk? Mange tror på det samme,det er ikke noe jeg finner på. Det sa sykepleieren,at da var det mange som var syke. 

Jeg skjønner det, at i ditt tilfelle er dette så stor del av deg at det er vanskelig å skille. Samtidig har du jo også en helt annen lidelse i bunnen enn det jeg hadde den gang jeg var psykotisk. Derfor vil jeg ikke, som jeg ser noen andre gjør, mene noe spesielt om du er psykotisk eller ikke. 

Det er ihvertfall ikke meningen du skal gå slik du gjør nå, tror jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beautiful_Creatures
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Takk for det og god bedring ☺

Takk for det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, Beautiful_Creatures skrev:

Igjen, min personlige erfaring med psykose. Jeg ble vurdert ikke psykotisk og utenfor fare for meg selv og andre av psykisk team på hjemmebesøk. Dagen etter dette ble jeg tvangsinnlagt (politiet måtte i tillegg kjøre meg osv). Da hadde jeg vært til potensiell stor fare for både meg selv og andre samme dag. 

Ja nemlig, det er nok ikke så lett å finne ut av dette.

Det interessante i vårt tilfelle er at sønnen ved et tilfelle har innrømmet nå som han er ute av det, at han tror at det var jeg (og Nhd) som hadde rett den gangen fordi som han sa  :" Det var noe rart som skjedde i hodet på meg ". Noe han nektet for da han var midt oppe i det. Rett etter at legen dro, sa han: - " Nå dreit du deg ut mamma! " . Nå mener han tydeligvis ikke det lenger at jeg dreit meg ut, men at jeg hadde rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Beautiful_Creatures skrev:

Jeg skjønner det, at i ditt tilfelle er dette så stor del av deg at det er vanskelig å skille. Samtidig har du jo også en helt annen lidelse i bunnen enn det jeg hadde den gang jeg var psykotisk. Derfor vil jeg ikke, som jeg ser noen andre gjør, mene noe spesielt om du er psykotisk eller ikke. 

Det er ihvertfall ikke meningen du skal gå slik du gjør nå, tror jeg:-)

Ok. Er usikker selv på hva som er hva. Jaja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg var en tur på dagsenteret, og jammen ble jeg kjempedårlig og skjelven :( Er så skuffet over at ikke det har hjulpet å øke risperdal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg var en tur på dagsenteret, og jammen ble jeg kjempedårlig og skjelven :( Er så skuffet over at ikke det har hjulpet å øke risperdal. 

Gi det litt tid. Når er det sykepleieren kommer neste gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
5 minutter siden, Trine skrev:

Gi det litt tid. Når er det sykepleieren kommer neste gang?

Han kommer ikke denne uken men neste, og da skulle han ha med en legestudent. Gruer meg litt til det, blir litt rart å ha to stk her. Men det var jo frivillig, kan jo avlyse den studenten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Han kommer ikke denne uken men neste, og da skulle han ha med en legestudent. Gruer meg litt til det, blir litt rart å ha to stk her. Men det var jo frivillig, kan jo avlyse den studenten. 

Studenter må jo lære de også. Hold ut med 2 mg risperdal til han kommer. Om du ikke har blitt bedre til da så snakk med han om ev doseøkning. Om du ikke holder ut så send han en melding og hør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Trine skrev:

Studenter må jo lære de også. Hold ut med 2 mg risperdal til han kommer. Om du ikke har blitt bedre til da så snakk med han om ev doseøkning. Om du ikke holder ut så send han en melding og hør.

Ja de må jo lære de og. Han mente han kunne lære noe hos meg, at alt ikke var sykdom. Ja kan jo sende en melding og, får se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja de må jo lære de og. Han mente han kunne lære noe hos meg, at alt ikke var sykdom. Ja kan jo sende en melding og, får se. 

Sa han det, at han kunne lære noe hos deg fordi alt ikke var sykdom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Trine skrev:

Sa han det, at han kunne lære noe hos deg fordi alt ikke var sykdom?

Ja han sa det. Men føler meg ikke frisk nå, men det er vel energier-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja han sa det. Men føler meg ikke frisk nå, men det er vel energier-

Nei, det er ikke "energier" (hva nå det egentlig er), det er sykdommen!

Anonymkode: 97125...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja de må jo lære de og. Han mente han kunne lære noe hos meg, at alt ikke var sykdom. Ja kan jo sende en melding og, får se. 

Hm. Hvis det du forteller at denne sykepleieren sier faktisk er tilfelle så synes jeg det er litt skummelt. Han gir deg jo forestillinger om at du ikke er syk og at det som skjer med deg er helt normalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja de må jo lære de og. Han mente han kunne lære noe hos meg, at alt ikke var sykdom.

Høres ut som er noe merkelig psykepleier.

Anonymkode: 97125...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke "energier" (hva nå det egentlig er), det er sykdommen!

Anonymkode: 97125...9a9

Men jeg ble jo dårlig av å være på dagsenteret, må være energier da? Kjenner dem krype inni kroppen, og hodet har åpne kanaler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Lillemus skrev:

Hm. Hvis det du forteller at denne sykepleieren sier faktisk er tilfelle så synes jeg det er litt skummelt. Han gir deg jo forestillinger om at du ikke er syk og at det som skjer med deg er helt normalt. 

Ja akkurat. Han sa jo "Prinsessen har samme syn og hun er ikke syk". Så han mener jeg må tro på det jeg vil uten at noen dømmer det som sykt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja han sa det. Men føler meg ikke frisk nå, men det er vel energier-

Nei, du var kanskje hakket bedre sist han så deg. Men jeg syns det er litt skremmende for du var ikke frisk da heller. Det er ikke energier som gjør at du blir dårlig på dagsenteret. Det er nok heller at du ikke takler alle inntrykkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som er noe merkelig psykepleier.

Anonymkode: 97125...9a9

Han er i grunn grei, men han har ikke samme syn som legen tror jeg. Hadde jeg fortalt det til legen hadde det vært sykdom, er ihvertfall ikke redd for å være åpen med sykepleieren. Han er jo åpen for det meste, det var verre hvis jeg satt der og var avmagret og sa jeg levde på lys. Da var det sykt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja akkurat. Han sa jo "Prinsessen har samme syn og hun er ikke syk". Så han mener jeg må tro på det jeg vil uten at noen dømmer det som sykt. 

Jeg vet ikke jeg, hun kan ikke være helt frisk hun heller. Men så lenge man klarer å leve med det så er det jo greit å tro på det man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Trine skrev:

Nei, du var kanskje hakket bedre sist han så deg. Men jeg syns det er litt skremmende for du var ikke frisk da heller. Det er ikke energier som gjør at du blir dårlig på dagsenteret. Det er nok heller at du ikke takler alle inntrykkene.

Ja mulig det er inntrykkene og, ble bare verre og verre av å sitte der. Samboeren måtte hente meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...