Gå til innhold

Skuffet over meg selv.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
2 minutter siden, Trine skrev:

Legen ville det etter at han hadde snakket med sykepleieren. Mulig sykepleieren sa du ikke var psykotisk, men det er langt mellom psykotisk og frisk.

Ja har ikke følt meg frisk, men det er mest fysisk pga energier. Jeg snakket jo om mediumer, da sa sykepleieren at han ikke visste om de tok medisiner. Det kunne jo hende...ånei du. De klarer å stenge av uten ap, og tar du nok ap går det ikke an å få inn noe. Du blir helt lukket, da får man det filteret noen snakker om. Å det går ikke å fjerne det med viljestyrke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja har ikke følt meg frisk, men det er mest fysisk pga energier. Jeg snakket jo om mediumer, da sa sykepleieren at han ikke visste om de tok medisiner. Det kunne jo hende...ånei du. De klarer å stenge av uten ap, og tar du nok ap går det ikke an å få inn noe. Du blir helt lukket, da får man det filteret noen snakker om. 

Det er nok medisinene som fjerner symptomene på psykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, slabbedask skrev:

Det er nok medisinene som fjerner symptomene på psykdom.

Ja er jo enig i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja har ikke følt meg frisk, men det er mest fysisk pga energier. Jeg snakket jo om mediumer, da sa sykepleieren at han ikke visste om de tok medisiner. Det kunne jo hende...ånei du. De klarer å stenge av uten ap, og tar du nok ap går det ikke an å få inn noe. Du blir helt lukket, da får man det filteret noen snakker om. Å det går ikke å fjerne det med viljestyrke. 

Hadde det vært meningen at du skulle ha disse evnene så hadde du klart å leve med dem, men det gjør du ikke og da er det psykisk sykdom. Grunnen til at du blir "lukket" når du tar medisiner er, som Slabbedask sier, at de fjerner symptomene på sykdommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Trine skrev:

Hadde det vært meningen at du skulle ha disse evnene så hadde du klart å leve med dem, men det gjør du ikke og da er det psykisk sykdom. Grunnen til at du blir "lukket" når du tar medisiner er, som Slabbedask sier, at de fjerner symptomene på sykdommen.

Ok, ja jeg gir meg jeg. Men så er det hva jeg tror innerst  inne, og nå har jeg ikke blitt "bedre" etter jeg økte. Er kreftene sterkere da enn medisinene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok, ja jeg gir meg jeg. Men så er det hva jeg tror innerst  inne, og nå har jeg ikke blitt "bedre" etter jeg økte. Er kreftene sterkere da enn medisinene?

Kanskje du må ta høyere dose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Et øyeblikk siden, Trine skrev:

Kanskje du må ta høyere dose.

Å, får ikke håpe det....

Nei får ta en dag av gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Å, får ikke håpe det....

Nei får ta en dag av gangen. 

Jeg tenkte kanskje du må opp på høyere dose og når du føler deg bedre så kanskje du kan trappe ned igjen til en lavere vedlikeholdsdose. Men dette aner jeg ingenting om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Trine skrev:

Jeg tenkte kanskje du må opp på høyere dose og når du føler deg bedre så kanskje du kan trappe ned igjen til en lavere vedlikeholdsdose. Men dette aner jeg ingenting om.

Ok. Nei jeg vet ikke. Tar en dag av gangen jeg, tenkte å gå på dagsenteret i morgen. Da får jeg jo testet meg selv enda mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
5 timer siden, stjernestøv skrev:

Har slitt med psyken og fysiske smerter i påsken, burde ikke det at jeg har økt risperdal hjelpe? Eller er det det at jeg har økt som gjør meg dårlig? Har hatt mye migrene også. Eller er det bare sjelens mørke natt? Hvor lang er den da? Mange mange år? Fant et kanalisert brev fra ei sjamandame, det var seksten år gammelt. Da var det også ting som skjedde på det åndelige plan, hun hadde rett i mye. Hun kunne jo ikke vite hva jeg opplevde, men det visste hun. Mye handlet om en guide som viste seg som blått lys, en som innviet meg i noe mystikk. Skulle åpne det tredje øyet..men så begynte jeg jo på medisiner. Må si det føles som et nederlag, gang på gang at jeg ikke klarer meg uten medisiner. For seksten år siden var jeg dårligere enn jeg noensinne har vært, og da var jeg i en åndelig oppvåkning. Enda har jeg ikke komt meg videre, må si jeg er skuffet. Skuffet over at jeg blir redd og ikke tåler det, skuffet over at jeg tar ap. Uff. Skal jeg aldri klare det? Er det sikkert at dette er psykisk?

Hva er psykose hvis det ikke er det du har ?

Jeg tolket min sønn som litt psykotisk for halvannet år siden ( da han var deprimert og paranoid), men han var aldri i nærheten av å ha slike bisarre vrangforestillinger som det jeg mener at du har. Han var milevis unna.

Jeg blir egentlig nysgjerrig på hva psykose er jeg, når sykepleieren mener du ikke er psykotisk? Kanskje noen kan svare på det ?

Så over til spørsmålet ditt : Du roter så mye med medisner og er så utålmodig at du aldri rekker å bli stabilt friskere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
18 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Hva er psykose hvis det ikke er det du har ?

Jeg tolket min sønn som litt psykotisk for halvannet år siden ( da han var deprimert og paranoid), men han var aldri i nærheten av å ha slike bisarre vrangforestillinger som det jeg mener at du har. Han var milevis unna.

Jeg blir egentlig nysgjerrig på hva psykose er jeg, når sykepleieren mener du ikke er psykotisk? Kanskje noen kan svare på det ?

Så over til spørsmålet ditt : Du roter så mye med medisner og er så utålmodig at du aldri rekker å bli stabilt friskere.

 

Men jeg har ikke rotet med medisiner nå. Sykepleieren sa de som var psykotiske ofte så på ting som egentlig ikke var der,og noen lukket opp døren for noen som ikke var der. Og det kunne ta lang tid før de svarte,de var opptatt av stemmer og syner. Kjenner meg ikke igjen i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev:

Men jeg har ikke rotet med medisiner nå. 

Men du gjør jo endringer hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
7 minutter siden, slabbedask skrev:

Men du gjør jo endringer hele tiden.

Men nå har jeg ikke gjort det. Tar 2mg risperdal nå og seroquel om kvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men jeg har ikke rotet med medisiner nå. Sykepleieren sa de som var psykotiske ofte så på ting som egentlig ikke var der,og noen lukket opp døren for noen som ikke var der. Og det kunne ta lang tid før de svarte,de var opptatt av stemmer og syner. Kjenner meg ikke igjen i det. 

Mye av det du skriver om er i samme kategori. Et eksempel:  Når du ser en parkert bil som beveger seg, mens ingen andre ser det, da ser du syner.

Hver dag bruker du til å kjenne etter på hva som er dagens problem.- Hva slags problem har jeg i dag ? -Hva kjenner jeg i dag? -Hva føler jeg i dag? -Hvor har jeg vondt i dag ? Slik holder du på og alt har en sammenheng med medisiner , tror du.

Dette er ikke vondt ment Stjernestøv, men jeg tror du bruker for mye tid til å kjenne etter . ( Den som leter den finner )

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men nå har jeg ikke gjort det. Tar 2mg risperdal nå og seroquel om kvelden. 

Hvor lenge har du gått på denne dosen da? 2 uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Mye av det du skriver om er i samme kategori. Et eksempel:  Når du ser en parkert bil som beveger seg, mens ingen andre ser det, da ser du syner.

Hver dag bruker du til å kjenne etter på hva som er dagens problem.- Hva slags problem har jeg i dag ? -Hva kjenner jeg i dag? -Hva føler jeg i dag? -Hvor har jeg vondt i dag ? Slik holder du på og alt har en sammenheng med medisiner , tror du.

Dette er ikke vondt ment Stjernestøv, men jeg tror du bruker for mye tid til å kjenne etter . ( Den som leter den finner )

 

 

Alt har en sammenheng med energier/krefter,noe har med medisiner å gjøre. Vet jeg ser syner av og til,men det er ikke hele tiden. Men jeg sliter med å sove nå,tenker hele tiden på hva som er rett. I sjamandamas brev stod det jo...bare du har svaret på dette,og nøkkelen er meditasjon. Må visst meditere ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
7 minutter siden, slabbedask skrev:

Hvor lenge har du gått på denne dosen da? 2 uker?

Husker ikke helt,men det er ikke to uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Alt har en sammenheng med energier/krefter,noe har med medisiner å gjøre. Vet jeg ser syner av og til,men det er ikke hele tiden. Men jeg sliter med å sove nå,tenker hele tiden på hva som er rett. I sjamandamas brev stod det jo...bare du har svaret på dette,og nøkkelen er meditasjon. Må visst meditere ja. 

Å ha en dialog med deg er som å "skvette vann på gåsa".. 

Anonymkode: ea0a9...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å ha en dialog med deg er som å "skvette vann på gåsa".. 

Anonymkode: ea0a9...452

Kan du oversette det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Alt har en sammenheng med energier/krefter,noe har med medisiner å gjøre. Vet jeg ser syner av og til,men det er ikke hele tiden. Men jeg sliter med å sove nå,tenker hele tiden på hva som er rett. I sjamandamas brev stod det jo...bare du har svaret på dette,og nøkkelen er meditasjon. Må visst meditere ja. 

Ja, du tenker for mye. Det har du i hvert fall rett i. Nå er det ikke akkurat så farlig om du ikke får sove. Litt mangel på søvn, litt slitenhet, litt vondter her og der, det er helt ufarlig. Det gjelder å ikke gjøre det til et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...