Gå til innhold

Trening uke 21


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Gargamel skrev:

100 push-ups i slengen er helt ekstremt :-o Mange damer må stå på knærne for i det hele tatt å ta push-ups. Det gjorde kanskje du også? Jeg kunne ta 50 i ungdommen og trodde det var bra. Vet ikke hvor mange jeg klarer nå.

Kanskje var det 100 på en god dag, men godt over 50 var det i hvertfall :). Og ingen knær i bakken, nei. Men muligens ikke helt perfekte push-ups. Var nok en fordel at jeg fortsatt var tynn og lett. Men pullups var altså likevel vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Gargamel skrev:

@mm: Det er mye genetisk. Du er sterk som tar pull-ups, men er ikke du også veldig lett? Det kan jo hende Lillemus er like sterk men tyngre? (Det er kanskje uhøflig å diskutere kvinners vekt, men men)

:D Det går helt fint, jeg er for gammel til å bli fornærmet over sånt. :) Jeg er 152 cm høy og veier 58 kg - jeg er med andre ord ikke radmager på noen måte, men har litt å ta i. :) Men så lenge kjæresten ikke klager så... ;) Vi holder begge på å skjerpe oss forøvrig og prøver å gå ned litt i vekt til ferien, det har vi begge bare godt av.

Når det gjelder trening så er jeg periodetrener - nå er det UTE som teller! Ut og gå tur og nå har kjæresten også begynt å slenge seg med og det er ultrakoselig da! På hytta går vi alltid på tur i fjellet om været er greit - herlig! Kan trene litt styrke innimellom, men bare hjemme (har både matte og manualer), treningssentra er ikke noe for meg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
8 minutter siden, Gargamel skrev:

100 push-ups i slengen er helt ekstremt :-o Mange damer må stå på knærne for i det hele tatt å ta push-ups. Det gjorde kanskje du også? Jeg kunne ta 50 i ungdommen og trodde det var bra. Vet ikke hvor mange jeg klarer nå.

Jeg har aldri stått på knærne for push ups,

husker ikke hvor mange jeg tok, nå tar jeg  ca 20.

men jeg løp 60 meter på 8 blank og det var jeg eneste jente som klarte:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, Madelenemie skrev:

hm.

jeg kom på dette.

Hvis jeg greier chin ups så lett, og du ikke, og vi er ca samme vekt, så kunne jeg rett og slett banket deg opp?

Det syns jeg er morsomt å forestille meg:-)

Jeg ville jo ikke gjort det da:-) men bare at jeg kunne ta knerten på deg, om vi var i reell kamp, det morer meg, men jeg kunne aldri skadet et menneske, sånn at det er helt avklart.

Ha ha, ja det tror jeg du kunne lett. :D De fleste kunne ha banket opp meg. Det er best at jeg oppfører meg skikkelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 timer siden, cilie skrev:

Gå tur i det fine været🌞 Særlig siden du allerede trener såpass mye styrke.

Da har jeg vært ute i 2 timer, men kan trekke i fra en time til fotografering. Så fint det var ute i kveld. 1 time effektiv gåing, tro jeg vi kan si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
13 timer siden, Madelenemie skrev:

 

I helgen satt jeg lenge på en benk med en vakker dame:-) og når vi gikk, gikk vi kjempefort, og mye fortere enn jeg pleier gå. (håper du søte leser dette:-)

 

Gikk vi fort? Og jeg som ikke en gang førte opp den timen med gåing på treningsrapporten...! Jeg syntes vi bare ruslet rundt sakte fra benk til benk :-) Når jeg går fort, går jeg veldig mye fortere enn vi gjorde :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
12 timer siden, Madelenemie skrev:

hm.

jeg kom på dette.

Hvis jeg greier chin ups så lett, og du ikke, og vi er ca samme vekt, så kunne jeg rett og slett banket deg opp?

Det syns jeg er morsomt å forestille meg:-)

Jeg ville jo ikke gjort det da:-) men bare at jeg kunne ta knerten på deg, om vi var i reell kamp, det morer meg, men jeg kunne aldri skadet et menneske, sånn at det er helt avklart.

Jeg prøvde igjen i går kveld på pullups. Sønnen min har et sånt stativ som han trener på. Klarte så vidt å løfte meg selv opp litt lenger enn på tå, og så løftet jeg strake bein litt høyere (men da brukte jeg jo magen). En helt forferdelig øvelse for min kropp! Er altfor tung! Men jeg klarer altså bittelitt mer nå enn tidligere i vinter, da klarte jeg bare opp på tåspissene.

Du er jo liten og lett, og er vant til fysisk arbeid, så det forundrer meg ikke at du klarer den øvelsen lett. Jeg har ei venninne som også er tynn og lett (høyere enn deg), hun er også flink i den øvelsen.

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
11 timer siden, Xtra skrev:

Kanskje var det 100 på en god dag, men godt over 50 var det i hvertfall :). Og ingen knær i bakken, nei. Men muligens ikke helt perfekte push-ups. Var nok en fordel at jeg fortsatt var tynn og lett. Men pullups var altså likevel vanskelig.

Imponert! Jeg klarer vel maks 5 nå, etter å ha trent styrke i vår. Men skal klare 10 i løpet av sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
11 timer siden, Madelenemie skrev:

;)

Jeg kunne lett banket opp de fleste damene på dol:P

Unntatt Trine, den kampen hadde muligens blitt verre, men jeg hadde vunnet, det vet jeg, pga av føttene.

Jeg er så redd for å skade noen i det hele tatt, så litt komisk at jeg så fort tenker at jeg kan vinne en kamp, banke opp andre, jeg er absolutt ingen slåsskjempe, heller det motsatte., Jeg er så redd for at noen skal ha blitt lei seg, den enste som har egentlig forstått det, er psykopomp, det er komisk nok bare han som vet hvor følsom jeg er på at ingen må være lei seg i hjerte sitt:lol:

Det er mitt svake punkt, andres, lei seg:huh:

Tror du at du hadde klart å slå meg i bryting? Jeg veier 25 kilo mer enn deg....

Jeg og sønnen drev på en del med bryting (bare for gøy hjemme) for noen år siden, og jeg klarte ham temmelig lenge, men så ble han altfor sterk, og da var det ikke noe gøy lenger :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Korrigert treningsrapport for uka som var:

Mandag: 10.000 skritt

Tirsdag: 10.000 skritt (gikk tur mens eldstemann varmet opp før fotballkamp)

Onsdag: 1,5 time badminton (fremdeles ukas høydepunkt)

Torsdag: Ca 10.000 skritt (labbet frem og tilbake til korøvelsen)

Fredag: Syklet frem og tilbake til jobb, ca 55 minutter til sammen. Etterpå løp/gikk jeg etter 6 islandshester i 7-8 km (10.000 skritt).

Lørdag: 30 minutter styrketrening + 1 time gange i rolig tempo

Søndag: 30 minutter styrketrening

 

Ivrig supporter på:

  1. Fotballkamp Gutter 19
  2. 5 håndballkamper Jenter 12 (turnering i helga)
  3. Eliteseriekamp fotball.... :angry::o:blink:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, påskelilje skrev:

Imponert! Jeg klarer vel maks 5 nå, etter å ha trent styrke i vår. Men skal klare 10 i løpet av sommeren!

Nå klarer jeg ikke lenger ordentlige pushups, men tar "jentepushups" med knærne i bakken. Pleier å trene med 20 stykker.... og klarer nok ikke stort mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
14 timer siden, Madelenemie skrev:

hm.

jeg kom på dette.

Hvis jeg greier chin ups så lett, og du ikke, og vi er ca samme vekt, så kunne jeg rett og slett banket deg opp?

Det syns jeg er morsomt å forestille meg:-)

Jeg ville jo ikke gjort det da:-) men bare at jeg kunne ta knerten på deg, om vi var i reell kamp, det morer meg, men jeg kunne aldri skadet et menneske, sånn at det er helt avklart.

Må svare på dette med vekt også. Jeg vil jo ikke ha på meg at vi har samme vekt, siden jeg er 12 cm høyere enn deg :D Jeg var 50 en periode for et par år siden, men det var ikke normalt for meg og jeg var for tynn. Nå er jeg tilbake til normalen og veier 4 kilo mer enn deg heldigvis :) Det normale for meg i mange år har vært å svinge mellom 53 og 55 uten store anstrengelser, men med litt bevisthet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
14 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Ha ha, ja det tror jeg du kunne lett. :D De fleste kunne ha banket opp meg. Det er best at jeg oppfører meg skikkelig ;)

:)

Da er det bra vi er fredelige og snille:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
12 timer siden, Madelenemie skrev:

Jeg har aldri stått på knærne for push ups,

husker ikke hvor mange jeg tok, nå tar jeg  ca 20.

men jeg løp 60 meter på 8 blank og det var jeg eneste jente som klarte:-)

Da var du kjappere enn hva jeg var :-)

Jeg er 1.78, veide 79 kg i morges. Jeg kunne sikkert tatt av et par kg, men er ikke lenger tjukk nok til å være veldig motivert for det. Status er kke mage, men heller ikke vaskebrett.

Jeg tar 6 pull-ups nå, og tror ikke det er langt unna målet om å ta 8. Jeg startet med styrketrening i februar. Har drevet med det før sånn av og på, men har vel aldri holdt det gående mer enn noen få måneder i strekk. Egentlig er det kondistrening jeg brenner mest for, og det et vel det kroppen trenger mest også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
3 timer siden, påskelilje skrev:

Tror du at du hadde klart å slå meg i bryting? Jeg veier 25 kilo mer enn deg....

Jeg og sønnen drev på en del med bryting (bare for gøy hjemme) for noen år siden, og jeg klarte ham temmelig lenge, men så ble han altfor sterk, og da var det ikke noe gøy lenger :-(

Hm,

Nei, da hadde nok du banket opp meg:-) Jeg ville imidlertid aldri trodd du er 25 kg tyngre enn meg.

Men jeg er ikke redd av den grunn, for jeg vet at vi er begge ganske fredelige:-)

Bryting ser litt gøy ut, men kun i mot egen vektklasse, ellers blir det urettferdig;)

Har du sett MMA? Det hjelper ikke mye med god teknikk og kampsportteknikker, der er det rå og brutal styrke som trengs, og nærmeste jo større man er, jo bedre muligheter har man for å vinne.

Jeg har sett en kamp mellom en MMA utøver og en dreven thaibokser som jeg liker,  av alle kampene jeg har sett, er det den jeg liker:-)

Der ble ikke thaibokseren knust i vertfall;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
3 timer siden, påskelilje skrev:

Gikk vi fort? Og jeg som ikke en gang førte opp den timen med gåing på treningsrapporten...! Jeg syntes vi bare ruslet rundt sakte fra benk til benk :-) Når jeg går fort, går jeg veldig mye fortere enn vi gjorde :-)

:lol:

Ja du gikk skikkelig fort, ikke noen rusletur for pingler:-)

Etter min standard kan det der føres opp under trening:-)

Tuller litt, men syns det var skikkelig tempo, og ikke tenke-prate-skrave tempo, mulig det er det for de spreke, når jeg snakker går jeg kanskje så sakte som tankene mine? hm, det har jeg ikke tenkt på før, så da skal jeg tenke på det:-)

Kanskje vi mennesker når vi går og snakker samtidig, gjør dette i tempo med vår egen preossiseringshastighet?

Nå vet jeg at min pensjonerte psykiater IKKE er enig i at jeg har forsinket prossisering, men jeg er enig med meg selv, så får det hete hva det vil. Grunnen til at jeg prøvde bremse gang-farten, var at jeg jo måtte tenke meg om:;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
3 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg prøvde igjen i går kveld på pullups. Sønnen min har et sånt stativ som han trener på. Klarte så vidt å løfte meg selv opp litt lenger enn på tå, og så løftet jeg strake bein litt høyere (men da brukte jeg jo magen). En helt forferdelig øvelse for min kropp! Er altfor tung! Men jeg klarer altså bittelitt mer nå enn tidligere i vinter, da klarte jeg bare opp på tåspissene.

Du er jo liten og lett, og er vant til fysisk arbeid, så det forundrer meg ikke at du klarer den øvelsen lett. Jeg har ei venninne som også er tynn og lett (høyere enn deg), hun er også flink i den øvelsen.

ok, 

Da begynner jeg tenke at dette har mer med vekt enn kjønn å gjøre.

Min sønn leser mye, alt mulig, og kan mye innen mange ulike fagfelt, han sa han ikke kunne forstå at jeg tok dette så lett fordi jeg er kvinne, så han skulle visst lese seg opp på noe. Så han gikk.

Når jeg skrev at jeg greide dette, hadde jeg altså hodet over stativet, dvs jeg henger i døråpningen og heiser meg selv opp med kun armene, sånn at hodet nesten kommer opp i taket og er over selve apparatet. (håper du skjønner, jeg skjønte nemmelig ikke hva du mener med, "og så løftet jeg strake bein litt høyere".

Ja jeg driver ikke så mye med fysisk arbeide lenger, jeg har de siste årene mer lest i bøker, men før det, da barna var små og spesielt fra da jeg var liten, da satt jeg sjelden i ro. Så jeg ble vel overrasket over at jeg fortsatt hadde muskelstyrke , for jeg kan sitte mye i ro, og de siste årene sitter og sitter jeg, syns jeg, men fordi jeg leser, skriver eller svarer på noe:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
27 minutter siden, Gargamel skrev:

Da var du kjappere enn hva jeg var :-)

Jeg er 1.78, veide 79 kg i morges. Jeg kunne sikkert tatt av et par kg, men er ikke lenger tjukk nok til å være veldig motivert for det. Status er kke mage, men heller ikke vaskebrett.

Jeg tar 6 pull-ups nå, og tror ikke det er langt unna målet om å ta 8. Jeg startet med styrketrening i februar. Har drevet med det før sånn av og på, men har vel aldri holdt det gående mer enn noen få måneder i strekk. Egentlig er det kondistrening jeg brenner mest for, og det et vel det kroppen trenger mest også.

ok,

det er kondistrening jeg hater! (og det er vel ingen overdrivelse og bruke ordet hater der)

Hvis du hadde begynt på Haralds gym, ville du nok ønsket deg vaskebrett, :-) Der finner du nesten bare MMA utøvere, de ser i vertfall sånn ut. De brøler også.

Ja jeg var skolens raskeste løper, blant begge kjønn,  men så løp jeg jo omtrent fra kl 05.00 hver dag, rundt parken, og ikke vet jeg hvorfor, men jeg løp veldig mye.

Men har aldri vært god på lange distanser, greier bare løpe kort, 

Siden jeg tar 3:-) la oss se hvem som når 8 først:-)

Vet det blir deg, jeg har slappfisk innstilling til trening, Jeg kunne virkelig tenkt meg å komme dit at jeg kan jogge mil etter mil, har aldri greid det, jeg er kanskje mer sterk, men på styrke er jeg seig og utholdende.

Jeg er lassismongo og lever et fullverdig liv:-) lassismongo var det Trine som skrev på pm jeg var mer enn henne, hun minnet meg på uføretrygden min:-) og at der er ikke hun;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Madelenemie skrev:

 

men hvorfoir greier jeg da dette? kanskje det rett og slett har med at jeg har adhd, tror du det? Det tror min mann.

Hahaha, nei, det er ikke fordi du har adhd. Det er fordi du ikke veier mer enn en mygg :D Og jammen er du 5 cm lavere enn meg også, du som trodde jeg var bitte liten. Jeg tror pull-ups har med teknikk å gjøre, i tillegg til styrke så klart. Jeg husker jeg skulle bryte håndbak en gang med ei som var skikkelig pingle, altså jeg mener, hun eide ikke muskler. Hun slo meg! Men så var det en annen gang vi skulle hjelpe ei å flytte. Da så jeg at hun ikke klarte bære noe som helst, esker som jeg syns var lette. Så jeg var altså mye sterkere enn henne, men eier ikke teknikk i håndbak, så der slår jeg ingen. Og jeg klarer forresten heller ikke pull-ups, ikke engang da jeg var i jobb og var ganske sterk i armene.

16 timer siden, Madelenemie skrev:

;)

Jeg kunne lett banket opp de fleste damene på dol:P

Unntatt Trine, den kampen hadde muligens blitt verre, men jeg hadde vunnet, det vet jeg, pga av føttene.

Man bruker ikke føttene når man skal banke opp noen :P Jeg hadde banket deg lett, din mygg :D Eneste muligheten du hadde hatt var å løpe. Jeg kan jo ikke løpe og har aldri vært rask heller.

Heldigvis er vi begge redde for å skade andre. Hadde jo vært pinlig om vi hadde sittet på legevakta sammen, gule og blå begge to, og skulle fortalt de som jobber der hva som hadde skjedd. At to voksne damer skulle måle krefte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...