Gå til innhold

jeg angrer så innmari. og nå har jeg sendt en annen rett i helvete!!

Anbefalte innlegg

jeg angrer så innmari på at jeg dro til helsesøster! så innamri!!! for jeg vil kontrollere kaos på min måte. ikke la andre bry seg eller vise medfølelse!!

og så har to venninner skjønt det, og de tvang en tilståelse ut av meg! herregud! de vet det..

noe av det aller verste med dette er at en av venninnene som vet det, har begynt selv!! hun har visst hatt matproblemer selv i 2 år, men nå har hun begynt å gjøre noe med det. hun sa til meg i dag at hun ikke skulle spise noe i hele dag!! og alt dette er min feil! bare fordi jeg gikk til helsesøster! hater det så innmari. hater meg. skal til helsesøster i morgen, men vil ikke møte opp.. vil ikke. jeg hadde det bra når jeg sultet meg i fred. jeg hadde kontroll. nå er den borte... hva skal jeg gjøre?? help en eller annen. jeg har skapt et nytt helvete for en annen og laget mitt enda større..

Fortsetter under...

Gjest Vannliljen

Du at d er ikke din feil at venninna di også har sf! (sa du ikke også at hun hadde hatt d i toår?9Du må ikke føle skyld for at vennen din har fått sf for d er ikke din skyld..:) Men dere kan jo støtte hverandre nå som begge har d da, nå har hun jo en venninne som vet åssen d er og omvendt. Du må dra til helsesøstera..lov meg d? Det blir jo ikke noen forskjell for venninnen din om du gjør d el ikke.... Jeg var også til en slags lege idag. jeg har vært der noen ganger før, men idag fikk jeg følelesen av at jeg ikke får ha sf'en min nok i fred! Jeg vil ha kontroll over _noe_ selv ,uten at noen skal blande seg inn i d også lizom!! Er kanskje noe av d samme som deg, jeg vet ikke ? Men uansett, ta imot hjelpen!!

:)KOS, KOS:)

Du at d er ikke din feil at venninna di også har sf! (sa du ikke også at hun hadde hatt d i toår?9Du må ikke føle skyld for at vennen din har fått sf for d er ikke din skyld..:) Men dere kan jo støtte hverandre nå som begge har d da, nå har hun jo en venninne som vet åssen d er og omvendt. Du må dra til helsesøstera..lov meg d? Det blir jo ikke noen forskjell for venninnen din om du gjør d el ikke.... Jeg var også til en slags lege idag. jeg har vært der noen ganger før, men idag fikk jeg følelesen av at jeg ikke får ha sf'en min nok i fred! Jeg vil ha kontroll over _noe_ selv ,uten at noen skal blande seg inn i d også lizom!! Er kanskje noe av d samme som deg, jeg vet ikke ? Men uansett, ta imot hjelpen!!

:)KOS, KOS:)

håper jeg klarer å gå dit i morgen da...

bra at du oxo var hos en slags lege i dag!! :o)

men selv om venninnen min har hatt "spisegriller" i 2 år (jeg har hatti tre) føler jeg likevel at det er min feil, for det var nå hun på alvor begynte. jaja

gla i deg!!!!

kozer fra

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære katya ! Du skal ikke påta deg skyld for hva andre gjør, vi er alle ansvarlige for våre egne handlinger. Det viktigste du kan gjøre nå er å ta vare på deg selv, fortsette kampen, motivasjonen til å klare å innse at du har behov for hjelp utenfra. Helsesøster eller andre helsearbeidere kan ikke "ta fra deg " din spiseforstyrrelse, men de kan hjelpe deg til å jobbe mot at du selv ønsker en forandring. Det å innse at du virkelig har et spiseproblem er vanskelig i seg selv, vel så vanskelig er å skjønne HVORFOR du skal jobbe med å bli kvitt den ? Kanskje du kan tenke litt rundt dette; hvordan har du det egentlig i dag, hvor bra, hvordan er livet ditt om 2-3år med spiseforstyrrelsen, hvordan er livet ditt om 2-3 år uten spiseforstyrrelsen ? Lykke til på veien videre til å søke hjelp !

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...