Gå til innhold

Noen som kjenner seg igjen??

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 24 år som har hatt sf i snart 10 år.Begynnte med aneroksi,men har i det siste sklidd mer over i overspising/bulimi.Problemet mitt er at i det siste så klarer jeg ikke intim kontakt med kjæresten min,jeg blir rett og slett kvalm,all seksuell lyst er helt borte.Har ikke hatt sex på snart et halvt år.Dette sårer kjæresten min veldig og er utrolig ødeleggende for forholdet vårt.Noen som har det på samme måte?og kanskje har noen gode råd??klem meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/4164-noen-som-kjenner-seg-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære @ngeline ! Seksualitet er noe av det mest intime mellom to mennesker og vi ser ofte en sammenheng mellom seksualitet og forholdet til mat. Den anorektiske sier ofte nei til begge deler. For den som sliter med bulimi ser vi ofte svingninger mellom alt og ingenting, mens overspisere uten oppkast ofte har mer jevne, aksepterte seksuelle behov, men mange har vansker pga overvekt. Dette er ikke noe fasitsvar for hvordan og hvorfor, men det har kanskje noe med grenser å gjøre, grenser overfor din egen kropp. Mange som har en sf har et vanskelig forhold til sin egen kropp, det gjelder å finne den gode kroppen som ofte gjemmer seg bak spisefortyrrelsen. Mange har hatt glede og nytte av å bli bedre kjent med sin egen kropp gjennom f.eks massasje, fysioterapi, dans, yoga osv.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...