Gå til innhold

Godtestopp


påskelilje

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Nicklusheletida skrev:

God bedring med foten. Synes du har slitt lenge med den nå :(

Nå er jeg ikke helt tipp topp jeg lenger heller. Det er så mange sykemeldinger på jobb for tiden og mye å gjøre. Har kjent i et par uker at skuldrene ble stivere og stivere. Stiv nakke også og gjør vondt å vri hodet til sidene. I går begynte også hodepine og enda verre ble det i dag. Så ble jeg kvalm etter hvert. Fikk meg paracet på jobb og det hjalp litt. 

Jeg har tøyd og bøyd nakken, trent og fått massasje av kjæresten, men dette virker bare å ha gjort det verre. Skal prøve å holde hodet mest mulig i ro i steden og se om det hjelper. 

Nå er jeg glad jeg har bare 1 arbeidsdag i igjen før lang påskeferie. Skal gå på ski, men ikke løfte vekter.

 

Takk! Den er mye bedre altså. 

Uff, høres ut som du har stått på skikkelig lenge og trenger ferie. Litt rart at du har det sånn i nakken som jeg har selv i dag. Har hatt varmepute liggende på nakken nå. Sånn du kjøper på apoteket - virker litt lindrende. Anbefales! Burde vært hos fysio, men gidder ikke blottlegge min utrente, større kropp for han nå😅 God tur på fjellet - det hjelper nok på det og😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
2 timer siden, cilie skrev:

Takk! Den er mye bedre altså. 

Uff, høres ut som du har stått på skikkelig lenge og trenger ferie. Litt rart at du har det sånn i nakken som jeg har selv i dag. Har hatt varmepute liggende på nakken nå. Sånn du kjøper på apoteket - virker litt lindrende. Anbefales! Burde vært hos fysio, men gidder ikke blottlegge min utrente, større kropp for han nå😅 God tur på fjellet - det hjelper nok på det og😊

Tusen takk for tips om varmepute. Det skal jeg jammen kjøpe :)

Tullejente, går du ikke til fysio pga missnøye med kroppen ? Du altså ! Det hadde jeg jammen gitt f.. i. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Og når vi først er i denne godteritråden så kan jeg fortelle at jeg og sønnen sitter her og koser oss med lassevis av smågodt akkurat nå. 

Det gjør vi fordi vi feirer at han fikk 6 i muntlig eksamen i internasjonal engelsk i dag :)  Jeg er så stolt og glad på hans vegne på av utfordringene han har hatt de siste 2-3 årene og til dels fortsatt har.  I dag fortjener han å kose seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Tusen takk for tips om varmepute. Det skal jeg jammen kjøpe :)

Tullejente, går du ikke til fysio pga missnøye med kroppen ? Du altså ! Det hadde jeg jammen gitt f.. i. 

 

Hehe, er jo litt forfengelig da, og han er skikkelig tringsnarkoman. 😅

Endret av cilie
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Og når vi først er i denne godteritråden så kan jeg fortelle at jeg og sønnen sitter her og koser oss med lassevis av smågodt akkurat nå. 

Det gjør vi fordi vi feirer at han fikk 6 i muntlig eksamen i internasjonal engelsk i dag :)  Jeg er så stolt og glad på hans vegne på av utfordringene han har hatt de siste 2-3 årene og til dels fortsatt har.  I dag fortjener han å kose seg :)

Ååå😆 Lassevis av smågodt!! Namnam😅Det har jeg i skapet også... Tiltenkt denne godterispisedagen i påsken. Men har gått ned 3 kg, så litt ambivalent også... 

6 i internasjonal engelsk er knallbra👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 timer siden, cilie skrev:

Ååå😆 Lassevis av smågodt!! Namnam😅Det har jeg i skapet også... Tiltenkt denne godterispisedagen i påsken. Men har gått ned 3 kg, så litt ambivalent også... 

6 i internasjonal engelsk er knallbra👏

Han gikk på internasjonal skole i er arabisk land for noen år siden og det hjelper jo :)

Utfordringen er angsten. Den har jeg ikke sett så mye til i det siste, men den startet rett før eksamen, han hadde angst under eksamen og til og med da han kom hjem etter eksamen og hadde fått vite at han fått 6. Han virket ikke glad da han kom hjem fordi han fortsatt hadde angst. Jeg så det med en gang han kom hjem. Stiv i blikket, stresset, begynner å trene på gulvet,  klarer ikke roe seg og sliter med pusten.

Først da anfallet var over kom smilet frem :)

Jeg spurte : - Hvordan klarte du dette når du er så full av angst som nå ? 

Han svarte : Jeg prøvde å ignorere det, pratet og pratet og bombarte dem med alt jeg kunne og de stoppet meg ikke heller :D

Det er pga av dette jeg blir glad og rørt. Han har slitt lenge nå, men tross alt mye bedre enn han var :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
4 timer siden, cilie skrev:

Ååå😆 Lassevis av smågodt!! Namnam😅Det har jeg i skapet også... Tiltenkt denne godterispisedagen i påsken. Men har gått ned 3 kg, så litt ambivalent også... 

6 i internasjonal engelsk er knallbra👏

Gratulerer med vektnedgang foressten. Da har du jo vært flink :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Han gikk på internasjonal skole i er arabisk land for noen år siden og det hjelper jo :)

Utfordringen er angsten. Den har jeg ikke sett så mye til i det siste, men den startet rett før eksamen, han hadde angst under eksamen og til og med da han kom hjem etter eksamen og hadde fått vite at han fått 6. Han virket ikke glad da han kom hjem fordi han fortsatt hadde angst. Jeg så det med en gang han kom hjem. Stiv i blikket, stresset, begynner å trene på gulvet,  klarer ikke roe seg og sliter med pusten.

Først da anfallet var over kom smilet frem :)

Jeg spurte : - Hvordan klarte du dette når du er så full av angst som nå ? 

Han svarte : Jeg prøvde å ignorere det, pratet og pratet og bombarte dem med alt jeg kunne og de stoppet meg ikke heller :D

Det er pga av dette jeg blir glad og rørt. Han har slitt lenge nå, men tross alt mye bedre enn han var :)

 

Høres ut som han kontrollerer det bra! Og selv om han sikkert snakker flytende engelsk, så skal han jo prate godt om pensum for å få 6. Imponerende det👏 Bra han sliter mindre enn han gjorde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Gratulerer med vektnedgang foressten. Da har du jo vært flink :)

Ja, spiser minimalt m karbo. Trodde jeg skulle gå ned enda mer faktisk, men får se det som livsstil å være stort sett uten sukker. Kommer til å øke noe karbo når treningen "sitter" igjen. Synes de kg kostet mye, så ikke like klar for å fråtse godterier, men har samtidig lyst også...😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, cilie skrev:

Ja, spiser minimalt m karbo. Trodde jeg skulle gå ned enda mer faktisk, men får se det som livsstil å være stort sett uten sukker. Kommer til å øke noe karbo når treningen "sitter" igjen. Synes de kg kostet mye, så ikke like klar for å fråtse godterier, men har samtidig lyst også...😬

Ikke ment som moralisering, men tror at flere kunne hatt nytte av metoden jeg har brukt til å gå ned over 15 kg siden begynnelsen av desember hvis de trenger eller ønsker vektnedgang.  Verdens enkleste oppskrift: Har laget en matplan som jeg følger helt slavisk. Spiser 4 ganger om dagen, _aldri_ noe mellom måltidene annet enn te eller svart kaffe og tyggegummi. Spiser 1700 kcal pr døgn. Bare "vanlig mat", ikke lavkarbo, - avslutter hvert måltid med enten frukt eller rå grønnsaker. Bruker kaloriberegnet ferdigrett til middag, dermed blir det verken for mye eller for lite. Går ca 100 000 skritt i uka, og prøver å få til et par-tre timer på treningssenter, når jeg trener så spiser jeg også en måltidsbar på rundt 250 kcal slik at inntaket disse dagene er nesten 2000 kcal. Har nådd målvekta mi nå, så skal øke inntaket med 300 kcal pr uke neste måned.

Kan være lettere med firkanta regler for noen, hvis man tar bort muligheten til å spise mellom måltidene, så mister man ikke oversikten over inntaket. Med såpass mange kcal pr døgn har jeg unngått "fysing", har ikke hatt noen episoder med ukontrollert inntak.

Anonymkode: 23544...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cilie skrev:

Ja, spiser minimalt m karbo. Trodde jeg skulle gå ned enda mer faktisk, men får se det som livsstil å være stort sett uten sukker. Kommer til å øke noe karbo når treningen "sitter" igjen. Synes de kg kostet mye, så ikke like klar for å fråtse godterier, men har samtidig lyst også...😬

Jeg spiste også lavkarbo en periode på noen mnd for noen år siden og vær forberedt på at godteriet ikke smaker noe godt, men at det bare er søtt og ufyselig. :) Det er slett ikke alle som raser ned i vekt på lavkarbo, det er ikke en slankekur, men et vektregulerende kosthold slik at om du er normalvektig eller undervektig kan du faktisk legge på deg. Og en del må etterhvert også holde et øye med kaloriene selv om mange tror at man kan spise så mye man vil så lenge man ikke spiser noe særlig med karbohydrater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke ment som moralisering, men tror at flere kunne hatt nytte av metoden jeg har brukt til å gå ned over 15 kg siden begynnelsen av desember hvis de trenger eller ønsker vektnedgang.  Verdens enkleste oppskrift: Har laget en matplan som jeg følger helt slavisk. Spiser 4 ganger om dagen, _aldri_ noe mellom måltidene annet enn te eller svart kaffe og tyggegummi. Spiser 1700 kcal pr døgn. Bare "vanlig mat", ikke lavkarbo, - avslutter hvert måltid med enten frukt eller rå grønnsaker. Bruker kaloriberegnet ferdigrett til middag, dermed blir det verken for mye eller for lite. Går ca 100 000 skritt i uka, og prøver å få til et par-tre timer på treningssenter, når jeg trener så spiser jeg også en måltidsbar på rundt 250 kcal slik at inntaket disse dagene er nesten 2000 kcal. Har nådd målvekta mi nå, så skal øke inntaket med 300 kcal pr uke neste måned.

Kan være lettere med firkanta regler for noen, hvis man tar bort muligheten til å spise mellom måltidene, så mister man ikke oversikten over inntaket. Med såpass mange kcal pr døgn har jeg unngått "fysing", har ikke hatt noen episoder med ukontrollert inntak.

Anonymkode: 23544...7ae

Jeg følger mye av det samme som deg, men går allikevel på sprekker. Nå har jeg en spiseforstyrrelse da, som jeg ikke får helt bukt med. Sprekkene kommer når jeg blir for sliten og når følelsene slår krøll på seg. Jobber med saken. Har gått ned 5-6 kg siden nyttår og til sammen over 20 kg. 

Uansett så er vi mennesker så forskjellige at hver enkelt må finne ut hva som fungerer for dem. Fint at du deler da, godt å se at du har funnet noe som fungerer for deg. Gratulerer med å ha gått ned 15 kg. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 timer siden, cilie skrev:

Ja, spiser minimalt m karbo. Trodde jeg skulle gå ned enda mer faktisk, men får se det som livsstil å være stort sett uten sukker. Kommer til å øke noe karbo når treningen "sitter" igjen. Synes de kg kostet mye, så ikke like klar for å fråtse godterier, men har samtidig lyst også...😬

Her har det ramlet inn med påskegg fra øst og vest etter at jeg handlet selv. Er allerede lei av godteri. Resten av påsken skal bli godterifri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.4.2017 den 8.09, AnonymBruker skrev:

Ikke ment som moralisering, men tror at flere kunne hatt nytte av metoden jeg har brukt til å gå ned over 15 kg siden begynnelsen av desember hvis de trenger eller ønsker vektnedgang.  Verdens enkleste oppskrift: Har laget en matplan som jeg følger helt slavisk. Spiser 4 ganger om dagen, _aldri_ noe mellom måltidene annet enn te eller svart kaffe og tyggegummi. Spiser 1700 kcal pr døgn. Bare "vanlig mat", ikke lavkarbo, - avslutter hvert måltid med enten frukt eller rå grønnsaker. Bruker kaloriberegnet ferdigrett til middag, dermed blir det verken for mye eller for lite. Går ca 100 000 skritt i uka, og prøver å få til et par-tre timer på treningssenter, når jeg trener så spiser jeg også en måltidsbar på rundt 250 kcal slik at inntaket disse dagene er nesten 2000 kcal. Har nådd målvekta mi nå, så skal øke inntaket med 300 kcal pr uke neste måned.

Kan være lettere med firkanta regler for noen, hvis man tar bort muligheten til å spise mellom måltidene, så mister man ikke oversikten over inntaket. Med såpass mange kcal pr døgn har jeg unngått "fysing", har ikke hatt noen episoder med ukontrollert inntak.

Anonymkode: 23544...7ae

Du har vært flink!

Jeg har ikke noe ønske egentlig om å følge noen "diett" med regler, men heller ha et vanlig sunt kosthold. Håper jeg er der om ikke altfor lenge😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.4.2017 den 9.13, Lillemus skrev:

Jeg spiste også lavkarbo en periode på noen mnd for noen år siden og vær forberedt på at godteriet ikke smaker noe godt, men at det bare er søtt og ufyselig. :) Det er slett ikke alle som raser ned i vekt på lavkarbo, det er ikke en slankekur, men et vektregulerende kosthold slik at om du er normalvektig eller undervektig kan du faktisk legge på deg. Og en del må etterhvert også holde et øye med kaloriene selv om mange tror at man kan spise så mye man vil så lenge man ikke spiser noe særlig med karbohydrater. 

Jeg så du kom opp da jeg googlet lavkarbo for en tid tilbake! 

Jeg trodde kiloene skulle rase av, men mulig det ikke fungerer helt sånn her, eller at jeg ikke har kommet lavt nok i karboinntaket. Jeg synes suget etter sukker ble bedre og også magen. 

I går kveld ble det smågodt og cola Zero. Det var kanskje ikke like godt som før, men etter ett glass Zero hvor den smakte rart, merket jeg hvordan jeg bare ville ha mer og mer😝 Vel det var i går. Nå er det tilbake til hårda bud fram til en liten utskeiing igjen Påskeaften. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Her har det ramlet inn med påskegg fra øst og vest etter at jeg handlet selv. Er allerede lei av godteri. Resten av påsken skal bli godterifri :)

Spiste i går kveld og blir litt mer Påskeaften, så er det slutt! Jeg kan bli lei mens jeg spiser, men får lyst på mer ganske raskt dessverre. Høres ut som du er flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cilie skrev:

Jeg så du kom opp da jeg googlet lavkarbo for en tid tilbake! 

Jeg trodde kiloene skulle rase av, men mulig det ikke fungerer helt sånn her, eller at jeg ikke har kommet lavt nok i karboinntaket. Jeg synes suget etter sukker ble bedre og også magen. 

I går kveld ble det smågodt og cola Zero. Det var kanskje ikke like godt som før, men etter ett glass Zero hvor den smakte rart, merket jeg hvordan jeg bare ville ha mer og mer😝 Vel det var i går. Nå er det tilbake til hårda bud fram til en liten utskeiing igjen Påskeaften. 

Det kommer helt an på hvor høy/tung du er, om kroppen din mener at dette er den ideelle vekten for den så slipper den ikke mer vekt. Og noen opplever at f.eks. melkeprodukter er en såkalt party-stopper (altså at de hindrer vektnedgang), andre reagerer slik på kunstig søtning. Og noen spiser ting de tror er mer eller mindre kh-frie, men som viser seg å inneholde en del allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Lillemus skrev:

Det kommer helt an på hvor høy/tung du er, om kroppen din mener at dette er den ideelle vekten for den så slipper den ikke mer vekt. Og noen opplever at f.eks. melkeprodukter er en såkalt party-stopper (altså at de hindrer vektnedgang), andre reagerer slik på kunstig søtning. Og noen spiser ting de tror er mer eller mindre kh-frie, men som viser seg å inneholde en del allikevel.

Ja, det har blitt en del fete meieriprodukter. Jeg spiser nesten ikke kjøtt - Dvs kun hvit fugl og fisk, så det gjør d vanskelig det og. Alle kg jeg har gått opp fra august, er noe som må bort. Så får jeg heller være fornøyd når jeg er tilbake der🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, cilie skrev:

Du har vært flink!

Jeg har ikke noe ønske egentlig om å følge noen "diett" med regler, men heller ha et vanlig sunt kosthold. Håper jeg er der om ikke altfor lenge😅 

Hvor mange kg ønsker du å gå ned?

Anonymkode: 23544...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spiser ett måltid om dagen, og det er middag. Sluttet med cola, trener minimalt og går ned 2kg i uka. Fungerte fint da jeg gikk på Ritalin, fungerer like fint nå. Trenger ingen moralpreken om at dette ikke er bra, da det viser seg å fungere utmerket på meg. Og, sultfølelsen er borte. 

Anonymkode: 54dc3...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...