Gå til innhold

Avrevne leddbånd i ankelen?

erlingp

Anbefalte innlegg

Under fotballtrening for en måned siden tråkket jeg kraftig over og skadet ankelen både på innersiden, yttersiden og baksiden. Jeg gikk på krykker hele jula. Noen dager etter at skaden oppstod ble det tatt røntgen og brudd ble avkreftet. De kunne imidlertid ikke avkrefte at leddbånd var avrevet.

I dag, en måned senere, er foten enda hoven. Jeg kan gå cirka 200meter før smertene melder seg. Jeg klarer å gå lengre, men da gjør det vondt og foten er som en ballong etterpå. Løping kan jeg bare glemme. Smertene blir altfor store og foten gir etter.

Mitt spørsmål blir da: Kan det hende at jeg kan ha fått avrevet noen leddbånd, selv om jeg klarer å gå litt? Hvordan skal jeg i såfall forholde meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

erlingp.

Etter 4 uker burde en slik ankelskade for det meste være leget med brukbar funksjon igjen. Enten det er en omfattende avriving av bånd eller en oversett leddskade, så bør dette klart vurderes av lege igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...