Gå til innhold

Hvor mye må mannen tjene minst, for å være aktuell?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er godt voksen dame og for meg er det viktig at en evt. partner er økonomisk selvstendig, bra etablert og bor i egen bolig.  Jeg vil ikke ha en som har lav utdannelse, dårlig betalt jobb eller lever på NAV.  Han kan godt bo i en blokkleilighet, men han skal eie den selv.  Han må ha råd til en viss levestandard og ville unne seg selv et godt liv.

Anonymkode: 02f46...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Andreaswell
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er godt voksen dame og for meg er det viktig at en evt. partner er økonomisk selvstendig, bra etablert og bor i egen bolig.  Jeg vil ikke ha en som har lav utdannelse, dårlig betalt jobb eller lever på NAV.  Han kan godt bo i en blokkleilighet, men han skal eie den selv.  Han må ha råd til en viss levestandard og ville unne seg selv et godt liv.

Anonymkode: 02f46...dda

Og godt liv= Mye penger/en viss livsstil? Makan til overfladisk har jeg ikke lest på lenge! Godt vi er forskjellig sier jeg bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Master skrev:

Og godt liv= Mye penger/en viss livsstil? Makan til overfladisk har jeg ikke lest på lenge! Godt vi er forskjellig sier jeg bare.

Jaså det er din mening.  Mener du at jeg skal forsørge en mann?  Jeg skrev ingenting om mye penger, men viss levestandard.

Anonymkode: 02f46...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaså det er din mening.  Mener du at jeg skal forsørge en mann?  Jeg skrev ingenting om mye penger, men viss levestandard.

Anonymkode: 02f46...dda

Har aldri antydet at du skal forsørge en mann. Selv menn som jobber på Rema 1000 uten høyere utdannelse kan være gode menn. Om du ser etter kvaliteter som en viss lønn og levestandard mener jeg helt ærlig at det er meget overfladisk. Hva om du finner en slik mann, ender som ufør etter 10 år og du må "leve på han"? Skal han bytte deg ut? Det er ikke kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Master skrev:

Har aldri antydet at du skal forsørge en mann. Selv menn som jobber på Rema 1000 uten høyere utdannelse kan være gode menn. Om du ser etter kvaliteter som en viss lønn og levestandard mener jeg helt ærlig at det er meget overfladisk. Hva om du finner en slik mann, ender som ufør etter 10 år og du må "leve på han"? Skal han bytte deg ut? Det er ikke kjærlighet.

Ingen snakker om å bytte ut noen.  Jeg har levd for lenge til å tro på den altomslukende kjærligheten.  Jeg vil ikke ha mann som jobber på Rema 1000 og er uten utdannelse.  Hva skulle jeg snakke med han om?  Jeg vil ha en mann som er økonomisk uavhengig og holder en viss levestandard og ferdig med det.  Han kan godt være pensjonert, men ikke en som leier en hybel.  Jeg vil ikke ha en som kommer til meg for å få gratis mat.  Tro meg jeg har sett og erfart for mye av det der.

Anonymkode: 02f46...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andreaswell
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen snakker om å bytte ut noen.  Jeg har levd for lenge til å tro på den altomslukende kjærligheten.  Jeg vil ikke ha mann som jobber på Rema 1000 og er uten utdannelse.  Hva skulle jeg snakke med han om?  Jeg vil ha en mann som er økonomisk uavhengig og holder en viss levestandard og ferdig med det.  Han kan godt være pensjonert, men ikke en som leier en hybel.  Jeg vil ikke ha en som kommer til meg for å få gratis mat.  Tro meg jeg har sett og erfart for mye av det der.

Anonymkode: 02f46...dda

Og menn på Rema 1000 kan ikke være økonomisk uavhengig? Eller ha mye å snakke om? Utrolig dømmende. Finnes nok av mennesker uten høy utdannelse som leser mye på si. Nesten filosofer. At du har noen(?) dårlige erfaringer og dømmer derretter er meget synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
14 minutter siden, Master skrev:

Og godt liv= Mye penger/en viss livsstil? Makan til overfladisk har jeg ikke lest på lenge! Godt vi er forskjellig sier jeg bare.

Jeg kan nok si at jeg bryr meg lite om hva en kvinne tjener.

Jeg må være skikkelig dyp, som Yoda eller noe sånt...

Jeg kan fort bli fascinert av folk som kan noe jeg ikke kan, så det kan fort være et pluss at hun driver med noe. Når det gjaldt kona så ble jeg bl.a betatt av at hun spilte vakkkert på et instrument.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Master skrev:

Og menn på Rema 1000 kan ikke være økonomisk uavhengig? Eller ha mye å snakke om? Utrolig dømmende. Finnes nok av mennesker uten høy utdannelse som leser mye på si. Nesten filosofer. At du har noen(?) dårlige erfaringer og dømmer derretter er meget synd.

Jeg vet ikke hva jeg skal snakke om med godt voksne menn på Rema !000.  Tror neppe de finnes.  Jeg vil ikke ha en mann med lav utdannelse fordi jeg har erfart at like barn leker best.  Jeg kjenner ingen filosofer som tømmer søppel, men jeg respekterer dem for den jobben de gjør.  Det betyr ikke at jeg vil ha et forhold til dem.

Anonymkode: 02f46...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når kjærligheten treffer så treffer den. Man kan i sitt hode ha hatt kriterier/ønsker om høyde, kroppsfasong, interesser, egenskaper, yrke/inntekt  og ende opp med en partner som avviker fra dette på ulike måter. 

Selv falt jeg for en "rønner" i sin tid. Han var uansvarlig, hadde ingen utdannelse, var arbeidsledig, deprimert og levde selvutslettende. Det sa PANG og siden det har det vært oss to (14 år). Han begynte å "rydde" litt i livet sitt, etter 5 år var han i arbeid (ikke enkelt med hull i CV, ingen utdannelse, ingen langvarige arbeidsforhold, ingen tro på seg selv). Han tjener ikke "fett", men han trives og med det er han i dag fornøyd/tilfreds. 

Som jeg elsker denne fine mannen. Mitt livs største kjærlighet. Hans varme vesen, hans omtanke for andre, hans sjarm, hans latter, hans kropp, hans barnsligheter som gir meg latter i hverdagen. Han har vært der i min sykdom med tålmodighet og kjærlighet. Han har ofret for meg og han har til tider båret meg. Jeg tror ikke hans like finnes faktisk. Tenk om jeg hadde avskrevet denne mannen? Vel, det var faktisk ikke mulig med tanke på at jeg forelsket meg i ham og som kjent gjør kjærlighet blind ei tid, takk og lov ❤

Anonymkode: 650bf...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye må en mann tjene, som et minimum, for å bli vurdert som kjæreste/ektemann-materiale?

Anonymkode: 8e574...dd7

Jeg tror mange kvinner ( inkl meg ) synes det er mest tiltrekkende med menn som viser at de er reflektert, kan og vet mye. En som synes det er mer interessant  å snakke om hva som rører seg i samfunnet enn å snakke om seg selv. 

Kanskje er det også disse som tjener best ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg tror mange kvinner ( inkl meg ) synes det er mest tiltrekkende med menn som viser at de er reflektert, kan og vet mye. En som synes det er mer interessant  å snakke om hva som rører seg i samfunnet enn å snakke om seg selv. 

Kanskje er det også disse som tjener best ?

Ja, sånn er det nok. Den kunnskapsløse bermen med drittjobbene med dårlig lønn er ikke verdt noe for fisefine fruer fra bygdø alle og bygdø.

Anonymkode: 8f44d...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt til polarisering. 

Enig i at det kan virke provoserende for mange med Kayia sin beskrivelse av et helt perfekt liv, og kanskje det samme med Nicklus, men nå er det en gang slik at folk må få lov å ha sine egne preferanser.

Hvem den enkelte velger å foretrekke, og hva som er viktig for den enkelte, finnes det ikke noe riktig og galt svar på. Jeg fikk mye pepper da jeg skrev at jeg ikke ville vært sammen med noen med den og den psykiske lidelsen. I motsetning til f.eks ansettelser i arbeidslivet, er forhold og kjærlighet helt subjektivt. For å sette det helt på spissen, om noen ikke ønsker å være i et forhold med noen med en annen hudfarge, så kan det være rasistisk og trangsynt, men det er lov. Det samme gjelder uføretrygdet, psykisk syk, hva det måtte være. Det er egentlig ikke noe vi har lov å kritisere.

Om noen derimot sier at "du burde ikke..." så stiller saken seg annerledes. Men det er jo ikke tema her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andreaswell
14 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det var da voldsomt til polarisering. 

Enig i at det kan virke provoserende for mange med Kayia sin beskrivelse av et helt perfekt liv, og kanskje det samme med Nicklus, men nå er det en gang slik at folk må få lov å ha sine egne preferanser.

Hvem den enkelte velger å foretrekke, og hva som er viktig for den enkelte, finnes det ikke noe riktig og galt svar på. Jeg fikk mye pepper da jeg skrev at jeg ikke ville vært sammen med noen med den og den psykiske lidelsen. I motsetning til f.eks ansettelser i arbeidslivet, er forhold og kjærlighet helt subjektivt. For å sette det helt på spissen, om noen ikke ønsker å være i et forhold med noen med en annen hudfarge, så kan det være rasistisk og trangsynt, men det er lov. Det samme gjelder uføretrygdet, psykisk syk, hva det måtte være. Det er egentlig ikke noe vi har lov å kritisere.

Om noen derimot sier at "du burde ikke..." så stiller saken seg annerledes. Men det er jo ikke tema her.

Men da må man også regne med reaksjoner, også sterke reaksjoner. Har aldri sagt at hun ikke får lov, jeg sa kun at det var meget overfladisk, for ikke å snakke om generaliserende og til og med diskriminerende. 

Etter det jeg har lest og erfart med venner/omgangskrets så finner man "aldri" kjærligheten ved å ha slike kriterier. Hva med å se mennesket bak Rema 1000 uniformen fremfor arbeidskaren på Rema 1000? Den karen kan være den mest sofistikerte mannen du noen gang kan tenke deg! Men med et slikt syn, og en slik holdning finner man det rett og slett ikke ut da dette mennesket allerede er dømt, pga noe som burde vært svært langt ned på listen over eventuelle kriterier.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
45 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det var da voldsomt til polarisering. 

Enig i at det kan virke provoserende for mange med Kayia sin beskrivelse av et helt perfekt liv, og kanskje det samme med Nicklus, men nå er det en gang slik at folk må få lov å ha sine egne preferanser.

Hvem den enkelte velger å foretrekke, og hva som er viktig for den enkelte, finnes det ikke noe riktig og galt svar på. Jeg fikk mye pepper da jeg skrev at jeg ikke ville vært sammen med noen med den og den psykiske lidelsen. I motsetning til f.eks ansettelser i arbeidslivet, er forhold og kjærlighet helt subjektivt. For å sette det helt på spissen, om noen ikke ønsker å være i et forhold med noen med en annen hudfarge, så kan det være rasistisk og trangsynt, men det er lov. Det samme gjelder uføretrygdet, psykisk syk, hva det måtte være. Det er egentlig ikke noe vi har lov å kritisere.

Om noen derimot sier at "du burde ikke..." så stiller saken seg annerledes. Men det er jo ikke tema her.

Hva var det jeg skrev som var provoserende ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Hva var det jeg skrev som var provoserende ? 

Slapp av, jeg krangler ikke (denne gangen :D)

Du ser jo av svaret du fikk over at noen ble provosert? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Akkurat nå, issomethingwrong skrev:

Slapp av, jeg krangler ikke (denne gangen :D)

Du ser jo av svaret du fikk over at noen ble provosert? 

Jo jo , det så jeg, men ble mer nysgjerrig på hvorfor du ble provosert iom at du skrev: Enig i at det virke provoserende. 

Men da missforsto jeg da kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
10 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Hva var det jeg skrev som var provoserende ? 

Ingen ting. Før har du skrevet en del om at du har funnet drømmemannen. Du har også jobb, er veltrent  etc. Jeg regner med det er det isw sikter til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
5 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Slapp av, jeg krangler ikke (denne gangen :D)

Du ser jo av svaret du fikk over at noen ble provosert? 

Jeg ble ikke provosert om du sikter til meg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, Gargamel skrev:

Ingen ting. Før har du skrevet en del om at du har funnet drømmemannen. Du har også jobb, er veltrent  etc. Jeg regner med det er det isw sikter til. 

Ja, det er drømmemannen :wub:

Ja, jeg trener :)

Nei, jeg har aldri skrevet at jeg er veltrent. Det ville jeg aldri funnet på å skrive. Det må du bevise for meg om jeg har skrevet noe slikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...