Gå til innhold

Hvor mye må mannen tjene minst, for å være aktuell?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I Sverige leier 60% bolig. Er vel omtrent samme tall i Tyskland og Frankrike.

Anonymkode: 8f44d...d88

Ja, vet det, men jeg uttaler meg om Norge. I Norge er det mest lønnsomt å eie over tid. Spesielt i Oslo. Ta en sjekk på leieprisene på Finn.no . Om jeg ikke husker feil så har boligprisene steget med ca 24 % siste året. Tror ikke det vil fortsette sånn, men over tid er det mest lønnsomt likevel. 

Jeg kjøpte i 2011. Det har lønt seg. Hadde vel vært rakafant nå om jeg hadde leid i steden for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje

Som mange her sier, så er det ikke først og fremst hvor mye partneren tjener, som har mest å si.

Jeg har i alle år hatt høyere årslønn (for 100 % stilling) enn mannen min, uten at det har vært noe problem. Nå har jeg i mange år jobbet litt redusert, slik at vi har hatt omtrent lik inntekt, jeg har litt mindre enn ham nå når jeg jobber 80%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
7 minutter siden, påskelilje skrev:

Også i mitt hode er du Lille My 😁😚

Ha ha, men jeg er ikke lita :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man trenger ikke være rik for å eie egen bolig. Det finnes mange velferdsordninger når det kommer til boligkjøp. Ett av de mest sympatiske trekkene ved sosialdemokratiet, er jo att det er mulig for alle å eie.

 

Men tilbake til topic, så kjenner jeg en kar som er handikappet, har 6 barn, bor på hybel, og har hatt ca 10 ganger så mange kjærester som meg. Poenget er att han ikke er kresen. 

 

Man må legge lista deretter. Det er mitt problem, jeg er kresen, over evne enn så  lenge.

Anonymkode: 107da...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har det betydning for tiltrekning at en mann har tiltakslyst, framtidsønsker og bruker penger ansvarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

I Sverige leier 60% bolig. Er vel omtrent samme tall i Tyskland og Frankrike.

Anonymkode: 8f44d...d88

Kun vi i Norge som er opptatt å "eie". Er banken som i prinsippet eier huset til det er nedbetalt uansett.

Anonymkode: 4ff89...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er banken som i prinsippet eier huset til det er nedbetalt uansett.

Anonymkode: 4ff89...51f

Ja om man har belånt 100% av markedsverdien så. Mens man nedbetaler gjelden derimot, blir eiendommen gradvis huseiernes formue, og avkastning på denne har historisk sett generelt vært langt høyere enn på noen annen form for sparing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, issomethingwrong skrev:

Det var da voldsomt til polarisering. 

Enig i at det kan virke provoserende for mange med Kayia sin beskrivelse av et helt perfekt liv, og kanskje det samme med Nicklus, men nå er det en gang slik at folk må få lov å ha sine egne preferanser.

Hvem den enkelte velger å foretrekke, og hva som er viktig for den enkelte, finnes det ikke noe riktig og galt svar på. Jeg fikk mye pepper da jeg skrev at jeg ikke ville vært sammen med noen med den og den psykiske lidelsen. I motsetning til f.eks ansettelser i arbeidslivet, er forhold og kjærlighet helt subjektivt. For å sette det helt på spissen, om noen ikke ønsker å være i et forhold med noen med en annen hudfarge, så kan det være rasistisk og trangsynt, men det er lov. Det samme gjelder uføretrygdet, psykisk syk, hva det måtte være. Det er egentlig ikke noe vi har lov å kritisere.

Om noen derimot sier at "du burde ikke..." så stiller saken seg annerledes. Men det er jo ikke tema her.

Du store all verden. "Kayia sin beskrivelse av et helt perfekt liv" der altså. 

Du er i slag for tiden! :D

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Kayia skrev:

Du store all verden. "Kayia sin beskrivelse av et helt perfekt liv" der altså. 

Du er i slag for tiden! :D

Du er jo glad i å skrive om hvor bra alt mulig er.

Du beskriver en mann du elsker, bra på alle måter, begge har gode inntekter, er flinke med barnet deres, 1200 venner på FB, trener, beriker hverandre med gode samtaler, osv.

Ikke misforstå. Jeg har absolutt ingenting imot at du lever et godt liv, og ønsker deg absolutt alt godt. Jeg klager egentlig ikke selv heller, og vet at jeg har det bedre enn mange. 

Men bare keep in mind at dette er et forum med mange som har det vondt og vanskelig. Da vil man få reaksjoner, og ja, jeg har fått det selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Akkurat nå, issomethingwrong skrev:

Du er jo glad i å skrive om hvor bra alt mulig er.

Du beskriver en mann du elsker, bra på alle måter, begge har gode inntekter, er flinke med barnet deres, 1200 venner på FB, trener, beriker hverandre med gode samtaler, osv.

Ikke misforstå. Jeg har absolutt ingenting imot at du lever et godt liv, og ønsker deg absolutt alt godt. Jeg klager egentlig ikke selv heller, og vet at jeg har det bedre enn mange. 

Men bare keep in mind at dette er et forum med mange som har det vondt og vanskelig. Da vil man få reaksjoner, og ja, jeg har fått det selv også.

Men hallo! Tråden handler jo om hvor vidt det er mannens inntektsgrunnlag som er avgjørende for at han er en attraktiv partner. Kayia sier jo det motsatte - at det er andre egenskaper hos ham som gjorde at hun falt for ham og for at hun blir hos ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
7 minutter siden, issomethingwrong skrev:

 

Du beskriver en mann du elsker, bra på alle måter

 

Jeg synes han hørtes ut som en helt vanlig surrebukk som glemmer avtaler etc. Jeg synes det var godt å se at en sånn fyr kunne være bra nok. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Du er jo glad i å skrive om hvor bra alt mulig er.

Dette er Åpent forum. DOL har bare godt av litt balanse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
2 minutter siden, laban skrev:

Dette er Åpent forum. DOL har bare godt av litt balanse. 

Helt enig! Vi lever i 2017, er lov å være stolt og fornøyd av seg selv og sitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
9 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg synes han hørtes ut som en helt vanlig surrebukk som glemmer avtaler etc. Jeg synes det var godt å se at en sånn fyr kunne være bra nok. :D

😊 

Håper de tingene Kayia nevnte også er gyldige andre veien. Her i huset er det jeg som er rotete og kommer en del forseint. Jeg var verre før. Er imidlertid en evig optimist som aldri legger inn buffere for ting som kan dukke uventet opp på veien....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
7 minutter siden, Master skrev:

Helt enig! Vi lever i 2017, er lov å være stolt og fornøyd av seg selv og sitt!

Enig.

Jeg tror en får det bedre dersom en jobber jevnlig med det som er vanskelig men at en fokuserer på det som er bra og som en liker å gjøre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
25 minutter siden, påskelilje skrev:

😊 

Håper de tingene Kayia nevnte også er gyldige andre veien. Her i huset er det jeg som er rotete og kommer en del forseint. Jeg var verre før. Er imidlertid en evig optimist som aldri legger inn buffere for ting som kan dukke uventet opp på veien....

Da er vi helt like! Jeg er en evig tidsoptimist, og blir ofte sint på meg selv for at jeg  aldri lærer å legge inn 5 minutter buffer.

Når det gjelder rot har jeg funnet ut at jeg ikke er så ille som man skulle tro.

Jeg var på tur med andre menn i helgen, og ble lettere sjokkert over å finne kontaktlinser over alt. På kjøkkenet, badet og senger (noen slipper dem rett ned) og at truser ble liggende på utstilling i fellesrom i dagesvis. Noen er verre enn meg i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, påskelilje skrev:

😊 

Håper de tingene Kayia nevnte også er gyldige andre veien. Her i huset er det jeg som er rotete og kommer en del forseint. Jeg var verre før. Er imidlertid en evig optimist som aldri legger inn buffere for ting som kan dukke uventet opp på veien....

Å ikke beregne tilstrekkelig tid er fryktelig irriterende for dem som er motsatt, men det er du sikkert klar over.

 

Jeg er en som bestandig legger inn buffer, om mulig, og kommer så godt som aldri for sent. Jeg forventer det samme fra andre, men blir jo stadig skuffet. Min mann er f.eks. ikke slik, og jeg vet at jeg alltid må legge på litt når han angir når han er hjemme, f.eks. om jeg lager middag. Imidlertid er nok jeg den som roter mest hjemme, så man kan kanskje si vi deler på å være rotete :P.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
2 minutter siden, Gargamel skrev:

Da er vi helt like! Jeg er en evig tidsoptimist, og blir ofte sint på meg selv for at jeg  aldri lærer å legge inn 5 minutter buffer.

Når det gjelder rot har jeg funnet ut at jeg ikke er så ille som man skulle tro.

Jeg var på tur med andre menn i helgen, og ble lettere sjokkert over å finne kontaktlinser over alt. På kjøkkenet, badet og senger (noen slipper dem rett ned) og at truser ble liggende på utstilling i fellesrom i dagesvis. Noen er verre enn meg i alle fall. 

😁

Jeg har også forbedret meg. I går kom jeg ikke hjem før klokka var 22, dødssliten. Og det var et himla rot i huset. Liker ikke å ha det sånn i det hele tatt. Ungdommene pleier egentlig å holde det sånn tålig greit, men i går hadde det sklidd ut. Så i morges måtte jeg rydde kjøkkenet før jeg orket å såise frokost.

Men jeg kan fortsatt se meg blind på ting som bare blir liggende på feil plass i lange tider. På stuegulvet har det ligget en sammenliknet luftmafrass i snart to uker, helt siden 15-åringen skulle på tur og måtte sjekke hvilke madrasser som var tette. Lurer på hvor lenge den blir liggende... og stabler med tallerkner som skal ut i et skap i stua blir ofte stående på et bord i flere dager før de blir satt helt på plass...

Jeg fikk en gang en skjennepreken av en god venninne vedrørende min hang til å komme for seint. Den traff og jeg skjerpet meg veldig.  Men som sagt, jeg tror alltid at forflytninger mellom to punkter alltid skal gå friksjonsfritt og uten noen forsinkelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Du er jo glad i å skrive om hvor bra alt mulig er.

Du beskriver en mann du elsker, bra på alle måter, begge har gode inntekter, er flinke med barnet deres, 1200 venner på FB, trener, beriker hverandre med gode samtaler, osv.

Ikke misforstå. Jeg har absolutt ingenting imot at du lever et godt liv, og ønsker deg absolutt alt godt. Jeg klager egentlig ikke selv heller, og vet at jeg har det bedre enn mange. 

Men bare keep in mind at dette er et forum med mange som har det vondt og vanskelig. Da vil man få reaksjoner, og ja, jeg har fått det selv også.

Er jeg glad i å skrive om hvor bra alt er altså? Jeg tror tvert om jeg er en av dem på dol som skriver lite om privatlivet mitt, om mannen min, om sønnen vår, om øvrig familie, om utfordringene mine/våre etc. Siden jeg er en av dem som konsekvent skriver med nick vil man imidlertid over de siste 10-15 år ha samlet opp stikkordene du ramser opp, det skjønner jeg også, men dette betyr selvfølgelig ikke at jeg/vi ikke har hatt utfordringer. Det betyr bare at jeg ikke har behov for å drøfte så mange av dem her på dol, og - at jeg til tross for utfordringer er fornøyd med livet :) 

At andre har andre behov og ønsker for sin bruk av dol bryr jeg meg lite om, og jeg tror i motsetning til deg at det er bra for dol at ikke alle er like og bruker forumet på samme måte. Jeg tåler at andre er syke og har utfordringer, dere må tåle at jeg er frisk og bruker andre kanaler til å drøfte mine private utfordringer :) 

Med det sagt- denne tråden handler om hvorvidt man velger partner basert på mannens inntekt eller ikke. Mitt innlegg er et direkte svar dette, og jeg tror flere her inne trenger å få dette problematisert med konkret og reell begrunnelse slik jeg (og flere) valgte å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg har vært sammen med kjæresten min i 3,5 år og jeg vet faktisk fortsatt ikke hva han tjener. Slå den ! :D

Jeg har aldri spurt :)

Men ser ut til at han klarer seg fint :)

Endret av Nicklusheletida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...