Gå til innhold

Hvor mye må mannen tjene minst, for å være aktuell?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
2 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg også. :) Og jeg er vanvittig spent på hvor mye jeg vil få for leiligheten min, den har dårligere standard enn mange andre i borettslaget, men en beliggenhet få av de andre kan skryte av. Stille og rolig, soverommene ut mot skogen, 3. etg og ingen som bor rett i mot så jeg har en flott utsikt mot sør og jeg håper jo det drar opp litt for et bad som må renoveres fra bunnen av i grunnen.

Jeg fikk takst før jul og hvis den blir solgt til takst, sitter jeg igjen med 2 mill. 

Planen er jo å kjøpe sammen etter hvert, så hvis vi begge skal velge å være gjeldfrie, kan vi kjøpe for ca 9.mill. men jeg tenker at det er lønnsomt å ha litt gjeld. Det viktigste er at vi er gjeldfrie når vi blir pensjonister. 

Foreløpig har vi sett at det er mest praktisk å bo hver for seg en stund til av hensyn til ungdommene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg fikk takst før jul og hvis den blir solgt til takst, sitter jeg igjen med 2 mill. 

Planen er jo å kjøpe sammen etter hvert, så hvis vi begge skal velge å være gjeldfrie, kan vi kjøpe for ca 9.mill. men jeg tenker at det er lønnsomt å ha litt gjeld. Det viktigste er at vi er gjeldfrie når vi blir pensjonister. 

Foreløpig har vi sett at det er mest praktisk å bo hver for seg en stund til av hensyn til ungdommene. 

Vi vil nok være gjeldfrie også om vi kommer så langt at vi selger begge steder og kjøper noe sammen og det føles trygt og godt. Har vært særboere i snart 12 år så vi holder vel ut i 2-3-4 år til. :) Men jeg gleder meg vanvittig til det selvfølgelig. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, Kayia skrev:

Vi driver og kvitter oss med gjeld, og betaler faktisk 40.000,- i boliglån pr mnd tilsammen. 

Jøss, vanvittige inntekter DOK folket har. Vi enslige trygda må klare oss med under halvparten av det, og det skal dekke alt.

Anonymkode: 8e574...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Nei, sier du det :rolleyes:

Jeg skal jo selge :)

Men du skal kjøpe også? Og da går vinningen litt bort i spinningen.

Anonymkode: 8e574...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du skal kjøpe også? Og da går vinningen litt bort i spinningen.

Anonymkode: 8e574...dd7

Ja, vi skal selge og kjøpe i samme marked, men nå ruger vi på 2 leigheter og vi skal kjøpe 1. Hvis jeg ikke ombestemmer med da og leier ut i steden. Tiden får vise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
12 minutter siden, Lillemus skrev:

Vi vil nok være gjeldfrie også om vi kommer så langt at vi selger begge steder og kjøper noe sammen og det føles trygt og godt. Har vært særboere i snart 12 år så vi holder vel ut i 2-3-4 år til. :) Men jeg gleder meg vanvittig til det selvfølgelig. :wub:

Det forstår jeg. Du har vært flink som har tatt hensyn til ungene i så mange år og det har nok også vært viktig for dem. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du skal kjøpe også? Og da går vinningen litt bort i spinningen.

Anonymkode: 8e574...dd7

En ting til. Om jeg ikke skulle kjøpt sammen med kjæresten, hadde jeg valgt å flytte ut av byen og nærmere jobben. Har sjekket priser, så kunne ha vært gjeldfri nå alene også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Nei, sier du det :rolleyes:

Jeg skal jo selge :)

Hvis du skal selge og ikke kjøpe nytt i samme boligmarked har prisstigningen mye å si.  Hvis du skal ha avdragsfrihet på boliglån har prisstigning også mye å si for da eier du større del av leiligheten.

Anonymkode: 02f46...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du skal selge og ikke kjøpe nytt i samme boligmarked har prisstigningen mye å si.  Hvis du skal ha avdragsfrihet på boliglån har prisstigning også mye å si for da eier du større del av leiligheten.

Anonymkode: 02f46...dda

Ja, hvis jeg skulle ha kjøpt alene, så ville jeg ikke ha kjøpt her, selv om jeg liker meg veldig godt.

Jeg bor både for trangt og dyrt og i det er ingen fremtidig bolig. 3, 8 mill var taksten før jul og det for 45 kv. Det er jo helt sinnsykt . Jeg kjøpte for 2.3 mill i 2011. Jeg regner med prisene flater ut nå, men satser på at de ikke faller. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, hvis jeg skulle ha kjøpt alene, så ville jeg ikke ha kjøpt her, selv om jeg liker meg veldig godt.

Jeg bor både for trangt og dyrt og i det er ingen fremtidig bolig. 3, 8 mill var taksten før jul og det for 45 kv. Det er jo helt sinnsykt . Jeg kjøpte for 2.3 mill i 2011. Jeg regner med prisene flater ut nå, men satser på at de ikke faller. 

 

Det er lite sannsynlig at prisene faller, men de kan flate noe ut.  Rentene kommer nok ikke til å stige særlig heller på en god stund.  Hvis du skal flytte sammen med en som har 7 millioner kroner i egenkapital så har du skutt gullfuglen;).  Da bor han antageligvis i en enebolig og det ser ut som dere har tenkt å flytte i en enebolig når dere flytter sammen.

Anonymkode: 02f46...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er lite sannsynlig at prisene faller, men de kan flate noe ut.  Rentene kommer nok ikke til å stige særlig heller på en god stund.  Hvis du skal flytte sammen med en som har 7 millioner kroner i egenkapital så har du skutt gullfuglen;).  Da bor han antageligvis i en enebolig og det ser ut som dere har tenkt å flytte i en enebolig når dere flytter sammen.

Anonymkode: 02f46...dda

Nei, han bor ikke i enebolig. Han bor i leilighet og nei vi vil ikke ha enebolig noen av oss. Vi har begge tidligere bodd i enebolig sammen med noen som ga f... i hagen , så vi vet begge hva hagearbeid krever. Vi skal bruke fritiden på å leve i steden . :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Nei, han bor ikke i enebolig. Han bor i leilighet og nei vi vil ikke ha enebolig noen av oss. Vi har begge tidligere bodd i enebolig sammen med noen som ga f... i hagen , så vi vet begge hva hagearbeid krever. Vi skal bruke fritiden på å leve i steden . :D

 

Bor han i leilighet og har egenkapital på 7 millioner?  Dere har 9 millioner tilsammen til å kjøpe en leilighet for og vil gjerne ha gjeld, men skal bli gjeldsfrie som pensjonister.  Jeg forstår ikke dette.  Hvis dere flytter sammen og eier leiligheter som investering så gjør det vel neppe noe at dere ikke er gjeldsfrie som pensjonister, eller er det noe her som jeg ikke forstår?

For øvrig synes jeg at det er vikti å leve mens man lever og ikke vente til pensjonsalderen.  Jeg har aldri drømt om en gjeldsfri tilværelse som pensjonist og angre på alt det jeg ikke gjorde mens jeg hadde sjansen.  For min egen del hadde jeg heller brukt fritiden på å leve i en hage blant blomster enn i en skibakke.  Forstår ikke helt hva du mener med det at dere skal leve istedenfor å gjøre hagearbeid.

Anonymkode: 02f46...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor han i leilighet og har egenkapital på 7 millioner?  Dere har 9 millioner tilsammen til å kjøpe en leilighet for og vil gjerne ha gjeld, men skal bli gjeldsfrie som pensjonister.  Jeg forstår ikke dette.  Hvis dere flytter sammen og eier leiligheter som investering så gjør det vel neppe noe at dere ikke er gjeldsfrie som pensjonister, eller er det noe her som jeg ikke forstår?

For øvrig synes jeg at det er vikti å leve mens man lever og ikke vente til pensjonsalderen.  Jeg har aldri drømt om en gjeldsfri tilværelse som pensjonist og angre på alt det jeg ikke gjorde mens jeg hadde sjansen.  For min egen del hadde jeg heller brukt fritiden på å leve i en hage blant blomster enn i en skibakke.  Forstår ikke helt hva du mener med det at dere skal leve istedenfor å gjøre hagearbeid.

Anonymkode: 02f46...dda

Folk er jo forskjellige, så jeg vet ikke helt hva du ikke forstår. 

Men det er nettopp skibakke, bortover og nedover, gåturer og den type ting vi vil velge fremfor å leve med luking, gressklipping, klipping av busker osv vil ikke vil ha noe mer av . Vi er ferdig med det. 

Vi har allerede prøvd det livet noen år etter bruddene og vi ser jo hvorcdeilig det er å stå opp lørdag og søndag uten at noe henger over oss. Har jo fått så mye fritid som vi kan bruke på hva vi vil.

Det skal sies at vi begge er litt pettimere og brukte mye tid på hagen, noen ingen av våre tidligere partnere gjorde. Derfor er vi ferdig med det nå. 

Var det noe mer du ikke forsto ? :)

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Folk er jo forskjellige, så jeg vet ikke helt hva du ikke forstår. 

Men det er nettopp skibakke, bortover og nedover, gåturer og den type ting vi vil velge fremfor å leve med luking, gressklipping, klipping av busker osv vil ikke vil ha noe mer av . Vi er ferdig med det. 

Vi har allerede prøvd det livet noen år etter bruddene og vi ser jo hvorcdeilig det er å stå opp lørdag og søndag uten at noe henger over oss. Har jo fått så mye fritid som vi kan bruke på hva vi vil.

Det skal sies at vi begge er litt pettimere og brukte mye tid på hagen, noen ingen av våre tidligere partnere gjorde. Derfor er vi ferdig med det nå. 

Var det noe mer du ikke forsto ? :)

Jeg forstår at folk er forskjellige og at ikke alle ønsker hagearbeid, men jeg forstår ikke at dere mener at hagearbeid har likhetstegn med døden.  Foruten det så forstår jeg ikke regnestykket med å kjøpe leilighet til over 9 millioner kroner og være gjeldsfrie som pensjonister.

Anonymkode: 02f46...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår at folk er forskjellige og at ikke alle ønsker hagearbeid, men jeg forstår ikke at dere mener at hagearbeid har likhetstegn med døden.  Foruten det så forstår jeg ikke regnestykket med å kjøpe leilighet til over 9 millioner kroner og være gjeldsfrie som pensjonister.

Anonymkode: 02f46...dda

Du tar meg veldig bokstavelig når du tolker meg slik at det skulle være likhetstegn med døden.

Vi foretrekker å ikke ha hage. Sånn er det bare . Det holder med noen blomsterkrukker på terassen. :)

Regnetstykket er enkelt. Valget står mellom å sette et tak på 9 mill og være gjeldfrie nå eller kjøpe en større leilighet og ha litt gjeld. Det gjør ingenting med litt gjeld nå. Kan fortsatt leve bra for det, men ja det er en fordel å være gjeldfri som pensjonister hvis man har muligheten til det. 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Si meg hvor finner dere en leilighet som er dyrere enn  9 millioner?  Eller har dere tenkt å kjøpe noe a la Trump Tower? 

Anonymkode: 02f46...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Si meg hvor finner dere en leilighet som er dyrere enn  9 millioner?  Eller har dere tenkt å kjøpe noe a la Trump Tower? 

Anonymkode: 02f46...dda

Ta deg en tur på Finn.no og bli litt realitetsorientert :)

Men nå har jeg diskutert meg og mitt lenge nok, så du skal få lov til å gruble videre uten min deltagelse. 

God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lite sannsynlig at prisene faller,

Tror det blir krakk.

Anonymkode: 8e574...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Inntekt er ikke det viktige. Men ordnet økonomi/økonomisk sans er et absolutt krav. En kandidat for Luksusfellen er helt uaktuell som partner uavhengig av inntekt.

Anonymkode: a6e39...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror det blir krakk.

Anonymkode: 8e574...dd7

En bekjent av meg har sagt det i over 20 år og sitter fortsatt uten egen bolig - mens prisene har blitt flerdoblet.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...