Gå til innhold

Hvor mye må mannen tjene minst, for å være aktuell?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Si meg hvor finner dere en leilighet som er dyrere enn  9 millioner?  Eller har dere tenkt å kjøpe noe a la Trump Tower? 

Anonymkode: 02f46...dda

Jeg stusset også litt der. :) Heldigvis bor jeg langt fra steder med slike vanvittige priser for forholdsvis vanlige leiligheter, skjønt selv i den lille byen der kjæresten min bor så koster nye leiligheter 5 mill nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
6 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg stusset også litt der. :) Heldigvis bor jeg langt fra steder med slike vanvittige priser for forholdsvis vanlige leiligheter, skjønt selv i den lille byen der kjæresten min bor så koster nye leiligheter 5 mill nå.

Det kan ikke sammenlignes med Oslopriser , vet du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg stusset også litt der. :) Heldigvis bor jeg langt fra steder med slike vanvittige priser for forholdsvis vanlige leiligheter, skjønt selv i den lille byen der kjæresten min bor så koster nye leiligheter 5 mill nå.

Skremmende, ja, men det er faktisk ikke allverden man får for 9 mill. i Oslo i dag (masse fine leiligheter, bevares, men ingen Trump-palass): https://m.finn.no/realestate/homes/search.html?location=0.20061&price_from=9000000&price_to=10000000&property_type=3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

.. og plutselig ble dette en tråd om boligpriser :-(

Anonymkode: a6e39...ee1

Det er det som er så trist med "nye" DOL, på det gamle forumet kunne tråden sprike i ulike retninger og flere digresjoner kunne følges på en gang, uten at hovedtemaet ble glemt. Nye DOL er endimensjonal, og det er vanskelig å følge opp flere retninger på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
7 minutter siden, Xtra skrev:

Det er det som er så trist med "nye" DOL, på det gamle forumet kunne tråden sprike i ulike retninger og flere digresjoner kunne følges på en gang, uten at hovedtemaet ble glemt. Nye DOL er endimensjonal, og det er vanskelig å følge opp flere retninger på en gang.

*mimrer med vemod om tråder med utallige forgreininger og digresjoner*

:(

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
45 minutter siden, påskelilje skrev:

*mimrer med vemod om tråder med utallige forgreininger og digresjoner*

:(

Noen ganger er det vanskelig å være ny innpå her. Er liksom en solid gruppe som har vært her en stund og ender opp med å prate med hverandre .. Dessuten er mange av dere ganske  " like" og enige på en måte . 

Er det noen uskrevne regler for å ta hensyn til ts?. I dette tilfellet får vel bare ts bekreftet at penger er viktig  selv om dere hevder at det ikke betyr noe ?. 

Anonymkode: 2b53a...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen uskrevne regler for å ta hensyn til ts?

Nå fikk jo trådstarter 5 siders diskusjon rundt sitt spørsmål, så han ble jo ikke akkurat overkjørt her?

Her er kopi av admins syn på avsporinger:

Det er ønskelig å unngå avsporinger i tråder med spørsmål av klar faglig karakter. Samtidig så er det gledelig med engasjement i diskusjoner, så et og annet sidesprang kan vi leve med.

Det som er minst ok er kommentarer egnet til å drepe ethvert engasjement, så det er fint om dere rapporterer kommentarer av typen "fullverdig liv".

 

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger er det vanskelig å være ny innpå her.

Det blir kanskje litt lettere hvis du skriver under et fast nick, det er vanskelig å skille mellom alle de helt  anonyme - f.eks. hvem som er ny og hvem som ikke er det.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, laban skrev:

Nå fikk jo trådstarter 5 siders diskusjon rundt sitt spørsmål, så han ble jo ikke akkurat overkjørt her?

Her er kopi av admins syn på avsporinger:

Det er ønskelig å unngå avsporinger i tråder med spørsmål av klar faglig karakter. Samtidig så er det gledelig med engasjement i diskusjoner, så et og annet sidesprang kan vi leve med.

Det som er minst ok er kommentarer egnet til å drepe ethvert engasjement, så det er fint om dere rapporterer kommentarer av typen "fullverdig liv".

 

Det blir kanskje litt lettere hvis du skriver under et fast nick, det er vanskelig å skille mellom alle de helt  anonyme - f.eks. hvem som er ny og hvem som ikke er det.

Full forståelse for det og jeg ser poenget ditt. Men det er en litt urettferdig fordeling.. Spesiellt på dette at dere alltid står sammen og forsvarer hverandre. Og er ganske sårbar på kritikk. Men samtidig ikke så sein med å rette pekefinger mot andre . Jeg er ganske sikker på at dere ikke er enig i dette . Jeg bare beskriver hvordan det oppleves for meg. 

Sammtidig setter jeg pris på dere med nic. Dere er egentlig en fin gjeng som jeg helt sikkert hadde passet sammen med. Og det gjør jo forumet mer varmt og personlig . Jeg er bare ikke så modig som dere. I begynnelsen hadde jeg angst for å skrive som anonym også. 

Det å tørre å skrive noe som dere kan være  uenig i har tatt meg laaaang tid .. 

Anonymkode: 2b53a...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger er det vanskelig å være ny innpå her. Er liksom en solid gruppe som har vært her en stund og ender opp med å prate med hverandre .. Dessuten er mange av dere ganske  " like" og enige på en måte . 

Er det noen uskrevne regler for å ta hensyn til ts?. I dette tilfellet får vel bare ts bekreftet at penger er viktig  selv om dere hevder at det ikke betyr noe ?. 

Anonymkode: 2b53a...823

Min mening er at man skal være veldig nøye med å unngå off-topic i tråder der folk tar opp alvorlige, personlige ting.

Jeg synes ikke det er så nøye når:

- Temaet ikke er personlig (f. eks politikk /samfunn)

- Når vinklingen er er useriøs (som her.)  

- Når ts selv er med på avsporingen

-Når det opprinnelige temaet er utdebattert (og ikke personlig /seriøst) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Full forståelse for det og jeg ser poenget ditt. Men det er en litt urettferdig fordeling.. Spesiellt på dette at dere alltid står sammen og forsvarer hverandre. Og er ganske sårbar på kritikk. Men samtidig ikke så sein med å rette pekefinger mot andre . Jeg er ganske sikker på at dere ikke er enig i dette . Jeg bare beskriver hvordan det oppleves for meg. 

Sammtidig setter jeg pris på dere med nic. Dere er egentlig en fin gjeng som jeg helt sikkert hadde passet sammen med. Og det gjør jo forumet mer varmt og personlig . Jeg er bare ikke så modig som dere. I begynnelsen hadde jeg angst for å skrive som anonym også. 

Det å tørre å skrive noe som dere kan være  uenig i har tatt meg laaaang tid .. 

Anonymkode: 2b53a...823

Jeg er ikke helt enig at alle med nick (eller "gamle" dolere) alltid holder sammen eller forsvarer hverandre. Det er jo ikke sjelden at det også forekommer klar uenighet.

Forøvrig så har jo alle vært nye her inne på et eller annet tidspunkt, og jeg tenker at det å være ny et sted ofte kan innebære usikkerhet mht hvilke koder som "gjelder". 

Jeg synes det er leit at så få velger å bruke nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Gargamel skrev:

Min mening er at man skal være veldig nøye med å unngå off-topic i tråder der folk tar opp alvorlige, personlige ting.

Jeg synes ikke det er så nøye når:

- Temaet ikke er personlig (f. eks politikk /samfunn)

- Når vinklingen er er useriøs (som her.)  

- Når ts selv er med på avsporingen

-Når det opprinnelige temaet er utdebattert (og ikke personlig /seriøst) 

Takk for saklig forklaring . 

Anonymkode: 2b53a...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, frosken skrev:

Jeg er ikke helt enig at alle med nick (eller "gamle" dolere) alltid holder sammen eller forsvarer hverandre. Det er jo ikke sjelden at det også forekommer klar uenighet.

Forøvrig så har jo alle vært nye her inne på et eller annet tidspunkt, og jeg tenker at det å være ny et sted ofte kan innebære usikkerhet mht hvilke koder som "gjelder". 

Jeg synes det er leit at så få velger å bruke nick.

Du har sikkert rett. Jeg sier bare at det føles slik . Men det kan jo ha med mine følelser å gjøre 😊.

Jeg beklager at jeg ikke tørr å bruke nic enda. Men kanskje lurt i en fase man er dårlig psykisk..?. Jeg føler meg lett forfulgt og blir redd. Samtidig har det å snakke innpå her gjordt meg modigere og sterkere . Fått meg til å reflektere over ting. Fått mange gode råd og også litt " pepper". Tåler det litt bedre nå..😊. 

Jeg har aldri snakket på nett før, har ikke Facebook en gang... 

Anonymkode: 2b53a...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spesielt på dette at dere alltid står sammen og forsvarer hverandre. Og er ganske sårbar på kritikk. Men samtidig ikke så sein med å rette pekefinger mot andre . Jeg er ganske sikker på at dere ikke er enig i dette

Det er noen ganske få her som jeg nesten alltid er enig med, men jeg skal love deg at det ikke er sånn at alle med faste nick og lang fartstid, alltid er enige. 

Jeg har også litt problemer med det med at vi er raske til å kaste oss over andre. På den annen side har jeg nettopp fått slengt til meg at en bruker ble "presset i kne" av oss her og skalv i dagevis etterpå, så ingenting forbauser meg lenger. 

Jeg tror man bør ha et minimum av evne til å la ting prelle av, hvis man skal være på et nettforum.  Det går an å bestemme seg for at folk som er helt usaklige og / eller slenger med leppa for den minste ting, ikke har injurierende kraft. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger er det vanskelig å være ny innpå her. Er liksom en solid gruppe som har vært her en stund og ender opp med å prate med hverandre .. Dessuten er mange av dere ganske  " like" og enige på en måte . 

Er det noen uskrevne regler for å ta hensyn til ts?. I dette tilfellet får vel bare ts bekreftet at penger er viktig  selv om dere hevder at det ikke betyr noe ?. 

Anonymkode: 2b53a...823

En uskreven regel er vel at man er adskillig mer forsiktig i tråder på psykiatriforum, på åpent forum (som jo denne tråden ligger på) er takhøyden adskillig romsligere. :) 

I denne tråden synes jeg da virkelig at de aller fleste har understreket gang på gang at det som er viktig er at partner har et fornuftig forhold til penger og stabil økonomi uten at det er snakk om hvor mye som tjenes.

Anonyme brukere surrer jeg sammen og det er helt sikkert ofte jeg svarer dem i hytt og pine så bruk gjerne et nick! Og at vi gamlinger alltid støtter hverandre er ikke tilfelle, Nicklaus og jeg har da vitterlig vært i tottene på hverandre mange ganger. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, laban skrev:

Det er noen ganske få her som jeg nesten alltid er enig med, men jeg skal love deg at det ikke er sånn at alle med faste nick og lang fartstid, alltid er enige. 

Jeg har også litt problemer med det med at vi er raske til å kaste oss over andre. På den annen side har jeg nettopp fått slengt til meg at en bruker ble "presset i kne" og skalv i dagevis etterpå pga. et svar fra en av oss her, så ingenting forbauser meg lenger. 

Jeg tror man bør ha et minimum av evne til å la ting prelle av, hvis man skal være på et nettforum.  Det går an å bestemme seg for at folk som er helt usaklige og / eller slenger med leppa for den minste ting, ikke har injurierende kraft. 

Helt sannt. Kanskje ikke rett å fremstille dere som en homogen gruppe . Det blir jo generalisering og det er ikke greit. 

Det vil alltid være noen som er tøffere enn andre. Og det som er veldig sårbart for noen kan være helt greit for andre . 

Kanskje man kan være mer frittalende i et åpent forum ?. 

Og kanskje litt mer forsiktig på forum som har med psykiatri, sex ol . ? 

Anonymkode: 2b53a...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje man kan være mer frittalende i et åpent forum ?. 

Og kanskje litt mer forsiktig på forum som har med psykiatri, sex ol . ? 

Enig - og det tror jeg de aller fleste her forsøker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
46 minutter siden, Lillemus skrev:

En uskreven regel er vel at man er adskillig mer forsiktig i tråder på psykiatriforum, på åpent forum (som jo denne tråden ligger på) er takhøyden adskillig romsligere. :) 

I denne tråden synes jeg da virkelig at de aller fleste har understreket gang på gang at det som er viktig er at partner har et fornuftig forhold til penger og stabil økonomi uten at det er snakk om hvor mye som tjenes.

Anonyme brukere surrer jeg sammen og det er helt sikkert ofte jeg svarer dem i hytt og pine så bruk gjerne et nick! Og at vi gamlinger alltid støtter hverandre er ikke tilfelle, Nicklaus og jeg har da vitterlig vært i tottene på hverandre mange ganger. :) 

Har vi vært i tottene på hverandre :o

Vi har vel vært uenige med hverandre mange ganger, men om vi har vært i tottene på hverandre har jeg i så fall glemt det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt sannt. Kanskje ikke rett å fremstille dere som en homogen gruppe . Det blir jo generalisering og det er ikke greit. 

Det vil alltid være noen som er tøffere enn andre. Og det som er veldig sårbart for noen kan være helt greit for andre . 

Kanskje man kan være mer frittalende i et åpent forum ?. 

Og kanskje litt mer forsiktig på forum som har med psykiatri, sex ol . ? 

Anonymkode: 2b53a...823

Nei, vi som har vært her i 10-15-20 år er på flere områder ulike, men det er klart at siden vi har holdt oss her så lenge, så er det sikkert noen sosiale normer som vi utøver, som kanskje tar litt tid å oppdage - men det er jo også noen som har vært her i flere år som (trolig) er yngre og som uttaler seg på en annen måte enn de som i alle fall skriver i denne tråden nå. Det jeg mener, er at det er flere grupperinger av mange ulike mennesker her. Men så er en ikke like innenfor hver gruppering heller - slik det ofte er i vanlige grupperinger i samfunnet :)

Ja - det er stor takhøyde på Åpent forum, og så skal en være litt forsiktig på spesielt psykiatri. Jeg synes de punktene Gargamel nevnte over her var fine å rette seg etter :)

Synes det er flott at du øver deg på å skrive her, øver deg på å skrive noe andre kan være uenig i - og jeg håper at du får lyst til å bruke nick etter hvert også. Det er hyggeligere når en kjenner igjen folk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...