Gå til innhold

Hvor mye må mannen tjene minst, for å være aktuell?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Andreaswell
2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, det er drømmemannen :wub:

Ja, jeg trener :)

Nei, jeg har aldri skrevet at jeg er veltrent. Det ville jeg aldri funnet på å skrive. Det må du bevise for meg om jeg har skrevet noe slikt :)

Er det provoserende å trene, være veltrent? Spør ikke deg direkte, men virker som om det er lenge leve janteloven her :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
3 minutter siden, Master skrev:

Er det provoserende å trene, være veltrent? Spør ikke deg direkte, men virker som om det er lenge leve janteloven her :blink:

Aner ikke, men jeg er ei gammel kjerring på 50 og det begrenser seg selv hvor veltrent man kan bli.

Men jeg prøver å holde meg i fysisk god form og har lyst til å ha en fin alderdom når den tid kommer.

Hvis det er provoserende får det være deres problem, tenker jeg :)

Endret av Nicklusheletida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
5 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, det er drømmemannen :wub:

Ja, jeg trener :)

Nei, jeg har aldri skrevet at jeg er veltrent. Det ville jeg aldri funnet på å skrive. Det må du bevise for meg om jeg har skrevet noe slikt :)

Nei, hvem vet. Du skriver stadig om skiturer og annen trening. Jeg er ganske sikker på du direkte eller indirekte har skrevet at du er ganske slank. 

I mitt hode ser du uansett ut som Lille My siden det var avataren din da jeg startet på dol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
7 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Aner ikke, men jeg er ei gammel kjerring på 50 og det begrenser seg selv hvor veltrent man kan bli.

Men jeg prøver å holde meg i fysisk god form og har lyst til å ha en fin alderdom når den tid kommer.

Hvis det er provoserende får det være deres problem, tenker jeg :)

Virker som det er mye misunnelse/sjalusi ute å går. Selvom du ikke har skrevet det, så må det lov å si at man er veltrent. 

Støtter forøvrig tankene dine om trening og fremtidig alderdom :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Akkurat nå, Gargamel skrev:

Nei, hvem vet. Du skriver stadig om skiturer og annen trening. Jeg er ganske sikker på du direkte eller indirekte har skrevet at du er ganske slank. 

I mitt hode ser du uansett ut som Lille My siden det var avataren din da jeg startet på dol. 

Selvfølgelig skriver om det på treningsforumet :) Jeg har helt siden barndommen elsket å gå på ski.

Du,  slank er ikke det samme som veltrent. 

Lille my, ha ha javel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hvor lang tid det tok før jeg fikk vite hva kjæresten tjener, men det var sikkert snakk om mange måneder. :) Det viktigste for meg økonomisk sett var at han ikke var nedsyltet i gjeld, at han var flink med penger, kunne forsørge seg selv og eide egen bolig (evt. med boliglån selvfølgelig). Og at han ikke var gjerrig. Sparsommelig er helt greit og bra, gjerrig er på ingen måte greit.

Legg merke til at jeg ikke nevner noen årslønn - han må kunne forsørge seg selv og helst eie egen bolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, Lillemus skrev:

Jeg aner ikke hvor lang tid det tok før jeg fikk vite hva kjæresten tjener, men det var sikkert snakk om mange måneder. :) Det viktigste for meg økonomisk sett var at han ikke var nedsyltet i gjeld, at han var flink med penger, kunne forsørge seg selv og eide egen bolig (evt. med boliglån selvfølgelig). Og at han ikke var gjerrig. Sparsommelig er helt greit og bra, gjerrig er på ingen måte greit.

Legg merke til at jeg ikke nevner noen årslønn - han må kunne forsørge seg selv og helst eie egen bolig.

Hvorfor er det ille at folk leier?

Anonymkode: 8e574...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det ille at folk leier?

Anonymkode: 8e574...dd7

Har ikke sagt at det er ille å leie, men jeg foretrekke å eie ettersom jeg da har en økonomisk sikkerhet om noe skjer og jeg ikke kaster penger ut av vinduet hver mnd. Ergo foretrekker jeg at min partner også eier egen bolig. Man bor også litt sikrere da, risikerer ikke at man plutselig kan få varsel om oppsigelse av bolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
9 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Selvfølgelig skriver om det på treningsforumet :) Jeg har helt siden barndommen elsket å gå på ski.

Du,  slank er ikke det samme som veltrent. 

Lille my, ha ha javel :)

Bare for å være helt klar så mener ikke jeg at du har skrytt eller skrevet noe provoserende. Jeg skjønte bare godt hva isw siktet til i lys av hvordan ting fungerer på dol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tipper dette er hentet fra kvinneguiden. Damene der inne er ikke nødvendigvis representative for damer generelt i Norge. Heldigvis. 

Anonymkode: f7b7b...3ba

Hva er så spesielt med kvinnene på kvinneguiden?

Anonymkode: 8e574...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg aner ikke hvor lang tid det tok før jeg fikk vite hva kjæresten tjener, men det var sikkert snakk om mange måneder. :) Det viktigste for meg økonomisk sett var at han ikke var nedsyltet i gjeld, at han var flink med penger, kunne forsørge seg selv og eide egen bolig (evt. med boliglån selvfølgelig). Og at han ikke var gjerrig. Sparsommelig er helt greit og bra, gjerrig er på ingen måte greit.

Legg merke til at jeg ikke nevner noen årslønn - han må kunne forsørge seg selv og helst eie egen bolig.

Enig, man spør da ikke folk om hva de tjener når man er på date ? Kunne ikke ha falt meg inn. 

Det aller viktigste punktet for meg var. Han måtte like å gå på ski og ellers være sånn passelig sporty uten å være fanatisk. 

Det er faktisk ikke tilfeldig at begge menna i mitt liv, liker å gå på ski :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 minutter siden, Gargamel skrev:

Bare for å være helt klar så mener ikke jeg at du har skrytt eller skrevet noe provoserende. Jeg skjønte bare godt hva isw siktet til i lys av hvordan ting fungerer på dol. 

Ok, jeg har vel skrevet om alle skyggesidene også, tror jeg. Tror det aller meste har kommet frem gjennom åra ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han kan godt bo i en blokkleilighet,

Godt det da. Ikke alle som har råd til en enebolig på 3-400 kvadrat.

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

men han skal eie den selv.  

Hvorfor er det negativt å leie?

Anonymkode: 8e574...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tenker jo selvfølgelig at det er en fordel å ha god økonomi. Pengeproblemer kan jo tære på et forhold. Min søster er gift med en som er uføretrygdet . Hun må jobbe fullt og det går greit . Utfordringene er vell heller at han kjeder seg når han går hjemme og bruker penger til alt mulig. Dessuten sover han om dagen og er oppe om natten. Han gjør ikke noe i huset og min søster lever nesten som en alenemor. Det er ikke bare pengene som er problemet ... 

Anonymkode: 2b53a...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Enig, man spør da ikke folk om hva de tjener når man er på date ? Kunne ikke ha falt meg inn. 

Det aller viktigste punktet for meg var. Han måtte like å gå på ski og ellers være sånn passelig sporty uten å være fanatisk. 

Det er faktisk ikke tilfeldig at begge menna i mitt liv, liker å gå på ski :) 

Jeg merket jo fort at han hadde orden på økonomien og at han ikke var gjerrig og det var nok for meg. :) Vi hadde en annen stor felles fritidsinteresse som i utgangspunktet var det som førte oss sammen. Og som noen av dere kanskje husker - det sa virkelig pang! ;) Jeg husker heller ikke når han fikk vite hva jeg tjente, hvilket den gangen antagelig var omtrent halvparten av det han gjorde, men jeg klarte meg greit på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Jeg merket jo fort at han hadde orden på økonomien og at han ikke var gjerrig og det var nok for meg. :) Vi hadde en annen stor felles fritidsinteresse som i utgangspunktet var det som førte oss sammen. Og som noen av dere kanskje husker - det sa virkelig pang! ;) Jeg husker heller ikke når han fikk vite hva jeg tjente, hvilket den gangen antagelig var omtrent halvparten av det han gjorde, men jeg klarte meg greit på det.

Ja ,det viktigste er at man har kontroll og orden på økonomien. 

Jeg ville ikke hatt en type som kunne vært med i luxusfellen og det er jeg ikke flau for å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det ille at folk leier?

Anonymkode: 8e574...dd7

Det er da ikke så ille i seg selv at folk leier, men jeg ville ha tenkt hvis vedkommende var godt oppe i åra, at det var ufornuftig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det er da ikke så ille i seg selv at folk leier, men jeg ville ha tenkt hvis vedkommende var godt oppe i åra, at det var ufornuftig.

 

I Sverige leier 60% bolig. Er vel omtrent samme tall i Tyskland og Frankrike.

Anonymkode: 8f44d...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
4 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg kan nok si at jeg bryr meg lite om hva en kvinne tjener.

Jeg må være skikkelig dyp, som Yoda eller noe sånt...

Jeg kan fort bli fascinert av folk som kan noe jeg ikke kan, så det kan fort være et pluss at hun driver med noe. Når det gjaldt kona så ble jeg bl.a betatt av at hun spilte vakkkert på et instrument.  

Mannen min ble visst også betatt av min pianospilling for et kvart hundreår siden ❤♬❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
45 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Selvfølgelig skriver om det på treningsforumet :) Jeg har helt siden barndommen elsket å gå på ski.

Du,  slank er ikke det samme som veltrent. 

Lille my, ha ha javel :)

Også i mitt hode er du Lille My 😁😚

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...