Gå til innhold

Hvor mye må mannen tjene minst, for å være aktuell?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg har vært sammen med kjæresten min i 3,5 år og jeg vet faktisk fortsatt ikke hva han tjener. Slå den ! :D

Jeg har aldri spurt :)

Jeg vet faktisk heller ikke hva mannen min gjennom flerogtjuue år tjener. Vet at han gikk noe ned for noen år siden og at han har gått noe opp siden, men thats it. (PS. Jeg vet faktisk ikke helt eksakt hva jeg selv tjener jeg - den er vel også vrien å slå :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
Akkurat nå, Kayia skrev:

Jeg vet faktisk heller ikke hva mannen min gjennom flerogtjuue år tjener. Vet at han gikk noe ned for noen år siden og at han har gått noe opp siden, men thats it. (PS. Jeg vet faktisk ikke helt eksakt hva jeg selv tjener jeg - den er vel også vrien å slå :P)

Ikke jeg heller. Jeg vet hva jeg får utbetalt i nettolønn selvsagt, så jeg kan regne meg frem til et circabeløp :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hatt flere menn i mitt liv.  Jeg visste selvsagt hva han jeg var gift med i åresvis tjente, og han er den eneste.  Jeg hadde et forhold til en som var femten år yngre enn meg og han ville absolutt gifte seg med meg.  Han var i jobb, men han hadde ikke varig oppholdstillatelse i Norge.  Jeg aner ikke hva han tjente, men jeg traff han for ikke lenge siden og han hadde giftet seg fått en datter og var nå skilt.  Kanskje var det ungdommen hans som jeg falt for.  Jeg har også vært kjæreste med en i et annet land hvor jeg bodde som hadde sittet i fengsel i flere år.  Han hadde nesten ingenting å leve for.

Siste kjæresten min var internasjonal politiker og klarte seg bra).  Vi var kjærester i noen år jeg visste aldri hva han tjente, men han holdt en viss levestandard og eide egen leilighet. 

På bakgrunn av denne erfaringen sier jeg nå at en evt. mann i mitt liv må ha en viss levestandard og noe utdannelse.  Jeg tror ikke at det finnes noen menn i min alder som jobber i Rema 1000 og hvis de gjør det så tror jeg de snakker dårlig norsk og er uten utdannelse.  Nei takk aldri mer.

Anonymkode: 02f46...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, Nicklusheletida said:

Ikke jeg heller. Jeg vet hva jeg får utbetalt i nettolønn selvsagt, så jeg kan regne meg frem til et circabeløp :)

 

Særlig!

Anonymkode: 6400b...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 timer siden, Master skrev:

Helt enig! Vi lever i 2017, er lov å være stolt og fornøyd av seg selv og sitt!

Ikke bare er det lov, men også svært viktig å fokusere på det som er bra i ens liv. 

Tenker på den lykkelighetstråden til Nhd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg har vært sammen med kjæresten min i 3,5 år og jeg vet faktisk fortsatt ikke hva han tjener. Slå den ! :D

Jeg har aldri spurt :)

Men ser ut til at han klarer seg fint :)

Jeg vet ikke nøyaktig hva min tjener jeg heller, men jeg tror jeg vet hvilket "hundretusentall" han ligger på. *hehe* Han tjener i alle fall adskillig mer enn meg og jeg har så jeg klarer meg veldig godt synes jeg selv om jeg så i en tråd her nylig om inntekter at det er veldig mange her inne som tjener en god del mer enn meg. Hva bruker dere alle pengene på!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
8 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg vet ikke nøyaktig hva min tjener jeg heller, men jeg tror jeg vet hvilket "hundretusentall" han ligger på. *hehe* Han tjener i alle fall adskillig mer enn meg og jeg har så jeg klarer meg veldig godt synes jeg selv om jeg så i en tråd her nylig om inntekter at det er veldig mange her inne som tjener en god del mer enn meg. Hva bruker dere alle pengene på!?

Bruker penger på regninger, på hus og bil. På mat og drivstoff . På klær og fjas . På fire store barn som skal være med på så mye og ALLTID trenget penger. Litt til røde kors , til SOS barnebyer , til fadderbarn , på gaver til folk jeg er glad i , på å hjelpe en søster som sliter med økonomien ... 

Så tar vi en ferietur om sommeren ... 

Anonymkode: 2b53a...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
12 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg vet ikke nøyaktig hva min tjener jeg heller, men jeg tror jeg vet hvilket "hundretusentall" han ligger på. *hehe* Han tjener i alle fall adskillig mer enn meg og jeg har så jeg klarer meg veldig godt synes jeg selv om jeg så i en tråd her nylig om inntekter at det er veldig mange her inne som tjener en god del mer enn meg. Hva bruker dere alle pengene på!?

En ting er hva jeg får i grunnlønn. En annen ting er hva jeg virkelig tjener eller kommer til å tjene sånn ca dette året da. Jeg har gått opp nå. Det var på tide ;)

Jeg har ikke så mye penger å rutte med jeg. Jeg må være fornuftig hele tiden. Har høy boliggjeld, men trøsten er at den har steget mye i verdi. 

Regner med at jeg ikke bruker mer enn deg. Jeg prøver å spare mest mulig. Det er jo ikke så mye, men har 3 sparekontoer utenom lønnskontoen. Den ene er ren sparekonto. Den andre er feriekonto / helgeturkonto. Den tredje er krisekonto som skal gå til reperasjoner av bil, tannlege og diverse. 

Jeg var aldri så fornuftig da jeg var gift, men da trengte jeg det heller ikke :) Men jeg synes det har blitt gøy å styre sin egen økonomi helt og holdent. I hvert fall så lenge jeg får det til og det har gått bra hittill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Men jeg synes det har blitt gøy å styre sin egen økonomi helt og holdent. I hvert fall så lenge jeg får det til og det har gått bra hittill :)

Jeg liker også godt å se at jeg fint klarer å styre økonomien og at jeg har råd til det jeg vil ha råd til. :) Og ikke minst at jeg, ved fornuftige måter å bruke arv og inntekt av salg av annen eiendom på, i dag er gjeldfri og ser at sparekontoen sakte, men sikkert fylles opp med tanke på flytting om ikke så alt for mange år, det er fint. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bruker penger på regninger, på hus og bil. På mat og drivstoff . På klær og fjas . På fire store barn som skal være med på så mye og ALLTID trenget penger. Litt til røde kors , til SOS barnebyer , til fadderbarn , på gaver til folk jeg er glad i , på å hjelpe en søster som sliter med økonomien ... 

Så tar vi en ferietur om sommeren ... 

Anonymkode: 2b53a...823

Jeg klarer ikke bruke opp pengene som kommer inn hver måned. De bare hoper seg opp på sparekonto. Har ingen ting å bruke dem på. Et luksusproblem?

Anonymkode: 8f44d...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
2 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg vet ikke nøyaktig hva min tjener jeg heller, men jeg tror jeg vet hvilket "hundretusentall" han ligger på. *hehe* Han tjener i alle fall adskillig mer enn meg og jeg har så jeg klarer meg veldig godt synes jeg selv om jeg så i en tråd her nylig om inntekter at det er veldig mange her inne som tjener en god del mer enn meg. Hva bruker dere alle pengene på!?

Vi har valgt å prioritere nedbetaling av studielån. 17500kr i mnd betaler vi på dette for å bli ferdig med det. (Vet at lånet er mye gunstigere enn andre lån, så trenger ingen morslpreken der:P)

Ellers går det i generelle regninger som ellers de fleste har. Sparer på bufferen, bruker en del på oppussing, barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Master skrev:

Vi har valgt å prioritere nedbetaling av studielån. 17500kr i mnd betaler vi på dette for å bli ferdig med det. (Vet at lånet er mye gunstigere enn andre lån, så trenger ingen morslpreken der:P)

Ellers går det i generelle regninger som ellers de fleste har. Sparer på bufferen, bruker en del på oppussing, barn..

17.500 i mnd på studielån?! Wow... Det var ikke småtterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
27 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg liker også godt å se at jeg fint klarer å styre økonomien og at jeg har råd til det jeg vil ha råd til. :) Og ikke minst at jeg, ved fornuftige måter å bruke arv og inntekt av salg av annen eiendom på, i dag er gjeldfri og ser at sparekontoen sakte, men sikkert fylles opp med tanke på flytting om ikke så alt for mange år, det er fint. :) 

Da har du det bra :) Det er lenge til jeg er gjeldfri i hvert fall . Husker hvor nervøs jeg var da jeg skulle kjøpe x ut av leiligheten i 2014, men jeg måtte bli kvitt han for godt.  Og det er jeg overlykkelig for nå med tanke på prisstigningen som har vært siden da. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
44 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Da har du det bra :) Det er lenge til jeg er gjeldfri i hvert fall . Husker hvor nervøs jeg var da jeg skulle kjøpe x ut av leiligheten i 2014, men jeg måtte bli kvitt han for godt.  Og det er jeg overlykkelig for nå med tanke på prisstigningen som har vært siden da. 

 

Eventuell prisstigning har ingen betyding før du skal selge. Og innen da kan prisene ha falt.

Anonymkode: 8f44d...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
1 time siden, Lillemus skrev:

17.500 i mnd på studielån?! Wow... Det var ikke småtterier.

Ja, vi fant ut at vi roter bort så mye penger på ting vi ikke trenger, så da ble det nedbetaling i stedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, Master skrev:

Ja, vi fant ut at vi roter bort så mye penger på ting vi ikke trenger, så da ble det nedbetaling i stedet :)

17.500, nesten like mye som jeg ar utbetalt i måneden det. !!

Anonymkode: 8f44d...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

17.500, nesten like mye som jeg ar utbetalt i måneden det. !!

Anonymkode: 8f44d...d88

Vi er to om det da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg vet ikke nøyaktig hva min tjener jeg heller, men jeg tror jeg vet hvilket "hundretusentall" han ligger på. *hehe* Han tjener i alle fall adskillig mer enn meg og jeg har så jeg klarer meg veldig godt synes jeg selv om jeg så i en tråd her nylig om inntekter at det er veldig mange her inne som tjener en god del mer enn meg. Hva bruker dere alle pengene på!?

Vi driver og kvitter oss med gjeld, og betaler faktisk 40.000,- i boliglån pr mnd tilsammen. Dette er det eneste lånet vi har, og vi ønsker å sitte igjen kun med halvannen mill når renta begynner å stige ;) Et stort hus krever en del vedlikehold, så det går en del der også, og begge har kvittet seg med studielån (vi hadde ca 400.000 hver). Ellers går vi mye på kulturarrangement (konserter, teater, kino), reiser til mer uvanlige reisemål enn da vi hadde mindre å rutte med. Vi spiser en del ute, det går også en del til utfart på sommers og vinters tid (slalomturer, overnatting på fjellet, sykkelturer etc), og begge bruker en del på treningskontingenter. I tillegg støtter også vi Redd Barna og Plan, og vi sparer i fond til både egen pensjon og til jrs første boligkjøp.

Dersom vi gikk ned i inntekt ville vi hadde mye å gå på, det er mange områder å spare på slik vi har det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eventuell prisstigning har ingen betyding før du skal selge. Og innen da kan prisene ha falt.

Anonymkode: 8f44d...d88

Nei, sier du det :rolleyes:

Jeg skal jo selge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Nei, sier du det :rolleyes:

Jeg skal jo selge :)

Jeg også. :) Og jeg er vanvittig spent på hvor mye jeg vil få for leiligheten min, den har dårligere standard enn mange andre i borettslaget, men en beliggenhet få av de andre kan skryte av. Stille og rolig, soverommene ut mot skogen, 3. etg og ingen som bor rett i mot så jeg har en flott utsikt mot sør og jeg håper jo det drar opp litt for et bad som må renoveres fra bunnen av i grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...