Gå til innhold

Trøtt på jobben


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er så jævla trøtt. Får ikke til jobben, hodet er sirup. Eneste jeg ønsker er å sove. Har lyst på å lukke døra for å legge meg bak i stolen for å duppe litt. Men da stjeler jeg tid fra arbeidsgiver. Men da igjen så klarer jeg ikke å jobbe, Hva er værst, Ikke jobbe og være våken eller ikke jobbe og duppe for å kanskje føle seg bedre om litt.

Anonymkode: 32289...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ekspertene påstår at i slike tilfeller skal man forsøke å sovne sittende i kontorstolen, med et eller annet (nøkkelknippe eller noe kontorutstyr) i hånden.  Når man dupper av, faller nøklene i gulvet, og man våkner.  Da har hjernen allerede fått den lille pausen den trenger for å bli litt mer våken.

Nå refererer jeg en teori, så jeg tar forbehold om at jeg husker riktig og at om at den stemmer. 

Hvis jeg selv blir stuptrøtt på jobb, prøver jeg å bevege meg litt - går til posthylla eller printeren eller noe sånt.  Evt. til kaffetrakteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter
16 minutter siden, laban skrev:

Ekspertene påstår at i slike tilfeller skal man forsøke å sovne sittende i kontorstolen, med et eller annet (nøkkelknippe eller noe kontorutstyr) i hånden.  Når man dupper av, faller nøklene i gulvet, og man våkner.  Da har hjernen allerede fått den lille pausen den trenger for å bli litt mer våken.

Nå refererer jeg en teori, så jeg tar forbehold om at jeg husker riktig og at om at den stemmer. 

Hvis jeg selv blir stuptrøtt på jobb, prøver jeg å bevege meg litt - går til posthylla eller printeren eller noe sånt.  Evt. til kaffetrakteren.

Jeg hadde det sånn i årevis, og løste det på samme måte som du. Tok meg en kjapp tur for å hente kaffe eller post, eller andre ærend som forsåvidt var innafor i arbeidstiden. Det gikk seg til, og så kom neste runde med ekstrem trøtthet mens ungene gjorde lekser etter at vi hadde spist middag. Jeg pimpa kaffe og holdt ut så godt jeg kunne, fast bestemt på å legge meg tidlig når minstemann var i seng. Men da var jeg selvsagt lys våken og måtte nyte roen i huset litt for lenge, og så måtte jeg jo lese på senga, og så sov jeg altfor lite igjen. Og i helga flata jeg ut og "tok meg inn", før det var tilbake til samme gamle elendigheten når arbeidsuka begynte igjen. Elendig søvnmønster. Nå vet jeg ikke om dette er tilfelle for TS her, men i så fall er det lurt å ikke la det gå så langt som jeg gjorde. En dag eller to med dårlig søvn og trøtt på jobb tåler alle, men det er definitivt ikke bra når det blir normalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, yellow ledbetter skrev:

Men da var jeg selvsagt lys våken og måtte nyte roen i huset litt for lenge

Det der er det nok mange som kjenner igjen.  Men det kommer en dag da det blir stille i huset og man selv er den første som står opp :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, laban skrev:

Det der er det nok mange som kjenner igjen.  Men det kommer en dag da det blir stille i huset og man selv er den første som står opp :mellow:

Haha! Been there! Helt til jeg fant meg et skikkelig a-menneske. :-)

Og til trådstarter: Har du muligheter for å hvile ørlite er jo det bedre enn å være alt for trøtt på jobb. Støtter forlsagene om avledningsmanøver/bevegelse som laban nevnte, eller om dere har et stillerom, massasjestol el lign der du kan ta et kvarters timeout. Selvsagt avhengig av om du kan forlate din post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

yellow ledbetter
33 minutter siden, laban skrev:

Det der er det nok mange som kjenner igjen.  Men det kommer en dag da det blir stille i huset og man selv er den første som står opp :mellow:

Jepp. Nå er jeg den første som står opp og nyter roen før de andre trøttingene våkner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.8.2017 den 8.38, AnonymBruker skrev:

Er så jævla trøtt. Får ikke til jobben, hodet er sirup. Eneste jeg ønsker er å sove. Har lyst på å lukke døra for å legge meg bak i stolen for å duppe litt. Men da stjeler jeg tid fra arbeidsgiver. Men da igjen så klarer jeg ikke å jobbe, Hva er værst, Ikke jobbe og være våken eller ikke jobbe og duppe for å kanskje føle seg bedre om litt.

Anonymkode: 32289...817

Begge deler er et problem for arbeidsgiver. Hadde jeg vært svimetrøtt, så ville jeg sagt at jeg var syk. Og ventet til å gå på jobb til formen er bedre. Fått meg mer søvn. Gjort tiltak osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...