Gå til innhold

Trening uke 33


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

55 minutter siden, påskelilje skrev:

Kjøpte meg ny sykkel for noen uker siden, og den er bare helt fantastisk! Den triller så lett, og det er bare en fryd å sykle! Mannen merket i går at jeg syklet mye fortere enn i fjor - det skyldes nok både sykkelen og min form :D

Har du en hybridsykkel? Jeg har to terrengsykler og de har så brede dekk at de blir litt tunge å sykle på. Nå sykler jeg ikke så mye, men neste gang skal jeg gå for en med smalere dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Lillemus skrev:

Har du en hybridsykkel? Jeg har to terrengsykler og de har så brede dekk at de blir litt tunge å sykle på. Nå sykler jeg ikke så mye, men neste gang skal jeg gå for en med smalere dekk.

Ja, det er hybridsykkel, men betydelig smalere dekk enn den forrige. Jeg kjøpte den brukt, og ble faktisk litt overrasket hvor smale dekkene var - men de funker helt fantastisk godt til sykle-til-jobben-sykling. Ikke så ofte jeg sykler på grus, og da kan jeg heller ha den andre, som nå er minstejentas sin. Den er også betydelig lettere i vekt enn de to forrige jeg har hatt (har en gammel Kilimanjaro fra 1996 + den som nå dattera har, husker ikke merket - god sykkel den og)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, påskelilje skrev:

Ja, det er hybridsykkel, men betydelig smalere dekk enn den forrige. Jeg kjøpte den brukt, og ble faktisk litt overrasket hvor smale dekkene var - men de funker helt fantastisk godt til sykle-til-jobben-sykling. Ikke så ofte jeg sykler på grus, og da kan jeg heller ha den andre, som nå er minstejentas sin. Den er også betydelig lettere i vekt enn de to forrige jeg har hatt (har en gammel Kilimanjaro fra 1996 + den som nå dattera har, husker ikke merket - god sykkel den og)

Tenker også å kjøpe en ny sykkel i høst, og synes det er vanskelig å velge, det er jo en sykkeljungel der ute. Jeg sykler en del på skogsbilveier, og bør vel da velge terrengsykkel, tror jeg. Har også lyst på en sykkel som er lettere enn den jeg har; den skal nyte en pensjonstilværelse på hytta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

Tenker også å kjøpe en ny sykkel i høst, og synes det er vanskelig å velge, det er jo en sykkeljungel der ute. Jeg sykler en del på skogsbilveier, og bør vel da velge terrengsykkel, tror jeg. Har også lyst på en sykkel som er lettere enn den jeg har; den skal nyte en pensjonstilværelse på hytta. 

Hun jeg kjøpte den av, hadde kjøpt den i mai, men så ble det mer på slike skogsbilveier og grusveier enn hun hadde tenkt, og da ble dekkene for smale. Men de er ypperlige for der jeg sykler :D Sikkert lurt å ha litt bredde på dekkene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, påskelilje skrev:

Hun jeg kjøpte den av, hadde kjøpt den i mai, men så ble det mer på slike skogsbilveier og grusveier enn hun hadde tenkt, og da ble dekkene for smale. Men de er ypperlige for der jeg sykler :D Sikkert lurt å ha litt bredde på dekkene da.

Dekkene jeg har på sykkelen jeg bruker nå er litt brede, og har knaster på sidene, men er glatte på midten, og triller derfor ganske bra, også på asfalt. Tror jeg vil satse på noe lignende på min nye sykkel.

 

Det finnes jo sykler i kategorien jeg ønsker fra ca. 2500 til 70.000 (?), så vanskelig å velge prisnivå også. Ser vel for meg at jeg bruker max 10.000, sannsynligvis 6.000-8.000.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Xtra skrev:

Dekkene jeg har på sykkelen jeg bruker nå er litt brede, og har knaster på sidene, men er glatte på midten, og triller derfor ganske bra, også på asfalt. Tror jeg vil satse på noe lignende på min nye sykkel.

Sikkert lurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det snart oppdatering om ny uke... Uke 34 ;) . Jeg drakk 2 bokser med øl i går på lørdagskvelden i sofaen, og der sovnet jeg og våknet grytidlig. Sovnet ganske så tidlig. Så nå er jeg lysvåken, og tenker trening... Har ikke fått trent mer enn 1 gang denne uken, men som alltid: det skal bli minst 2 ganger i uken, så jeg må ut å trene. Men skal jeg ta med alle de gangene jeg går ca 2-4 km for å komme meg til butikker (siden jeg ikke har bil) så blir det enda mer trening å regne med. Men jeg regner bare de gangene jeg virkelig kaller det trening: og ikke tur til butikken. Men alt teller egentlig med, men men... :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...